NOD april 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door , 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Ik zou een kerstkindje eigenlijk niet ideaal vinden, maja ik weiger om een maandje niet te doen hoor! Als ik wel zwanger geraak dees maand dan ben ik natuurlijk wel helemaal in de wolken! :D

2. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Echt ideaal is het niet, maar aan de andere kant is het wel een gaaf idee. Een klein propje in je armen aan het genieten met mooie kerst muziek (Noel van Josh Groban), kerstboom, kaarsjes. Heerlijk ik zie het al voor me. Ik moet wat minder visualiseren, want anders wordt ik nog verdrietig als het niet lukt. Daarbij komt is het nooit zeker of de babe wel op tijd wil komen ;)

Jedid

3. 2deKleine

2deKleine Actief lid

4 jan 2008
    194
    0
    0
    Mama
    Het maakt mij niet uit wanneer ik uitgerekend ben, we hebben alleen wel zitten denken om 1 maandje over te slaan omdat we anders bang zijn dat Yara (onze eerste) en de nieuwe baby misschien heel dicht op elkaar zouden zitten, en soms denk ik, kan mij het schelen, ik zou het al geweldig vinden om weer gezond zwanger te mogen zijn :D

4. 2deKleine

2deKleine Actief lid

4 jan 2008
    194
    0
    0
    Mama
    Heel veel succes vrijdag!

5. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Ach JedidJah tis toch lekker om over zulke dingen te fantaseren! Ach en mocht je een maandje later aantellen dan laat je de kerstboom toch nog even staan ;)

Miek78: veel succes vrijdag!

6. lb22

lb22 Actief lid

25 feb 2008
    303
    0
    0
    heerlijk om er over te fantaseren toch!
    probeer het zelf niet te veel te doen, om teleurstelling te voorkomen, mocht het niet zo zijn...

en ja je kan altijd 2 weken er voor of er na nog bevallen, maar ja met mijn 1e beviel ik precies op de uitgerekende datum!

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Van wat ik tot nu toe gelezen heb, geeft een ovu-test alleen je LH-piek aan, maar niet specifiek het hoogste punt en ook dat je ei 24-48 uur na het BEGIN van je LH-piek springt... :-k

Ik had dag 13 een lichte, maar duidelijk zichtbare 2e streep, dag 14 een hele donkere en dag 15 weer een lichte. Heb de 2x lichte streep als negatief aangeven (staat zo in de gebruiksaanwijzing van de test) in m'n temp. grafiek en alleen de dag met de donkere streep positief. Heb toen m'n ei n.a.v. de ovu-test en m'n temp. verloop op dag 15 gekregen. Als ik de 2x - in + verander, blijft ie op dag 15 staan... :-k

Lijkt jouw 'uitleg' dus toch plausibeler (anders had ie m'n ei 1 dag moeten verschuiven, volgens mij)... :D

8. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    haha die tip hou ik vast ;) ik ben er gek genoeg voor.

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hi JedidJah,

Heb geprobeerd jou een PB te sturen. Ik weet niet zeker of het gelukt is want hij staat in mijn mailbox onder 'wachtrij' en niet onder verzonden. Is het wel aangekomen? Als dat niet zo is, weet jij wat ik dan moet doen?

liefs
    noppie

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hi Jedidjah,

Inmiddels staat het berichtje bij mij wel op verzonden, kennelijk was ik weer eens te snel..... Ik denk dus dat je het wel hebt gehad....

liefs
    noppie

11. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hallo allemaal!

Ik kom me gezellig aansluiten bij april! Ik ben zojuist ongi geworden... :(
    Wil iemand me op de lijst zetten voor 15 april? Dan is gellof ik weer mijn NOD.

Alvast bedankt!

X
    karina

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, had zelf helemaal niet zo stil gestaan bij zulke dingen toen we voor de eerste gingen. Toen ik zwanger raakte, bleek ik echter 9 dagen voor m'n man's èn moeders verjaardag uitgerekend te zijn! Grapten toen al over een 3-dubbele verjaardag. 8)
    Maar alle gedachtes voor niets: uiteindelijk is ons zoontje ruim een maand te vroeg gekomen. Maak me nu dus nog steeds niet druk om zulke dingen. Je hebt er zelf zo bijster weinig invloed op...

Mijn zus was van de 4e uitgerekend, 3 dagen vóór de verjaardag van de 1e. Nr. 4 kwam uiteindelijk 2 dagen later, dus 1 dag vóór z'n broers verjaardag. Natuurlijk is die ene verjaardag van de grote een beetje in het water gevallen (heeft weekje later wel alsnog een extra leuk verjaardagsfeestje mogen geven), maar geloof niet dat het verder echt problemen geeft hoor!

13. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    Iuno, bij jou zou het dus inderdaad ook kloppen. Voel jij je eisprong? Ik voelde hem dus tijdens het '4 uur opsparen van urine' voor mijn tweede positieve test. Jij zou je ei dus 10-12 uur na jouw donkere streep gehad moeten hebben. En een heel licht streepje heb ik altijd (de 2 dagen voor de positieve testen en de dag na de tweede positieve test). Ik heb de volgende informatie ergens op internet gevonden:

"Ovulatie treedt op 34-36 uur na het begin van de LH-piek. De LH-piek duurt 48-50 uur. Het is dus logisch dat een ovulatietest gedurende meerdere dagen een positief resultaat laat zien. Ovulatie vindt plaats 10-12 uur na het maximum van de LH-piek."

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Nou, zet mij dan ook maar op 1 april! :)

Zonder gekheid, ziet er toch echt naar uit dat m'n NOD 1 april gaat worden (als ik m'n ei vorige ronde tempen op de juiste dag heb gekregen van FF en m'n lf dus 15 dagen is)! 8)

15. Marlieke10

Marlieke10 Actief lid

3 feb 2008
    113
    0
    0
    Hoi meiden..

Ik krijg straks een echo om te kijken hoe het er voorstaat na de twee mk's. Ik ben erg zenuwachtig.

16. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    haha ik ben hem hard aan het beantwoorden ;)

17. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hoi Marlieke,

vele succes straks!
    Duidelijkheid is soms ook rustgevend, ik hoop dat het er allemaal goed uitziet en dat je lekker meekan in de rose bus deze maand.

Liefs,
    Rosanna

18. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Volgens mij voel ik hem nooit. Nu ik er meer gevat op ben, merk ik wel dingen op als vlagen van misselijkheid, pijnlijke borsten, rugpijn, etc. Maar zou dan es moeten noteren wanneer in m'n cyclus precies (deze cyclus weer vergeten ](*,) ), maar steken/steekjes ofzo iig niet.
    Weet niet hoe ovu-testen verder bij mij reageren. Had cycli tussen 26 en 31 dagen gehad, moest volgens de tabel dus op dag 12 beginnen met testen. Ben echter pas op dag 13 begonnen, omdat ik de testen toen pas binnen had. Was ook verbaasd al gelijk een lichte, maar duidelijke streep te zien. De 4e testdag, had ik nog wel een keertje willen testen, voor de zekerheid, maar heb dat door een dom voorval (hub had vrij, wilden boodschappen gaan doen en hadden onszelf toen buitengesloten :oops: . Konden er pas lang nà m'n test-tijd weer in, dus heb het toen maar gelaten). Ga nu ook niet meer testen; vind ik zonde van de tests. Zal het de volgende cyclus dus wel zien!

Als m'n ei idd 10-12 uur nà die hele positieve test is gesprongen, hebben we vrees ik heel erg pech gehad deze maand. De dag van de vet posi. (dag 14 dus) test en de dag ervoor hebben we niet geklust, omdat hub véél te laat thuis kwam... :x Hebben pas weer dag 15 's avonds geklust. Gezien het feit dat je ei na het springen maar tot ca 12 uur bevruchtbaar is en ik dag 14 dus rond 12:00 heb getest, zijn we dus veel te laat geweest... :cry:
    Enige kans zou dan nog zijn als een paar zwemmertjes van de laatste keer vóór de eisprong (dag 12) lang genoeg geleefd hebben om het eitje op te wachten, maar dat betwijfel ik.

Maar goed, kunnen we deze ronde wel weer gewoon 'lekker' genieten, zonder spanning of het nu raak is of toch niet...! 8)

19. Marlieke10

Marlieke10 Actief lid

3 feb 2008
    113
    0
    0
    Rosanna04: Dankjewel! Dat hoop ik ook :) Maar ja, je gaat toch zitten piekeren (op niks af). Ik houd jullie op de hoogte.

20. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

2 jan 2008
    267
    0
    0
    Ben ook eens gaan checken naar de vermoedelijk datum als het deze maand lukt.

Het zou middenin mijn ventjes en mijn verjaardag zitten!
    Eigenlijk nog nooit bij stilgestaan.
    Nu ja dan vieren we dit met zijn drieën!
    Groetjes [-(

Deel Deze Pagina