NOD april 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door Maidin, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Oh da's gaaf!

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ tante: oh wat super! goed man! ben benieuwd!

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik las net bij Joyce iets over alcohol....misschien dat er al meer over is gekletst, maar ik heb te weinig tijd om alles terug te lezen. Hoe denken jullie daar eigenlijk over? Drinken jullie nu al helemaal niet meer of wel? Ik weet dat de meningen daar heel erg over verdeeld zijn, maar ben toch wel benieuwd.

4. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zo herkenbaar :)

5. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    @chicken1975:

6. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    goedesmorgens!
    ohjee heb niet alles onthouden wat ik wou...
    @suekes aj wat vervelend, maakt het er niet leuker op lijkt me..
    @ Zwaluwhoeve; heerlijk!
    @ anne leuk een pendel voor deze maand! Hopelijk gaat het de volgende keer beter, als jullie maar blijven genieten!
    @Joyce goed artikel ;) alleen het kopje is al super!
    @tante oh wat gaaf voor je mannetje! hopelijk gaat dat door!

@alcohol; ik drink alleen als ik ongesteld ben...schaam me al diep dat ik iets anders doe wat heeeeeel slecht is...probeer te minderen maar lukt zo moeilijk..
    @pendels; zowel Fem als Bootsy hebben voor mij gependeld, maart zwanger, april positievetest en meisje! wel een extra stimulans om niet te vroeg te testen ;) en als het uit mag komen zou dat betekenen dat het al zover is :):) haha voetjes op de vloer...

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    hihi..dankje..

@Maaiky, ik drink inderdaad ook als ik ongesteld ben geworden..vind dat ik het dan wel verdien eigenlijk.. :evil:

8. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb na een fout gelopen zwangerschap 12.6 week besloten om helemaal niet meet te drinken. Helaas is het zo dat ik niet wist dat ik zwanger was en dus heb gedronken maar toen de test vaagpositief gaf op cd 85 heb ik nooit weer een druppel aangeraakt voelde me zo schuldig.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik drink gewoon nog hoor, ook na mijn eisprong. Straks duurt t hartstikke lang voor het raak is.....Ik houd gewoon heel veel van een wijntje, vooral bij t eten, die neem ik dus ook gewoon. Ik rook trouwens ook weleens een jointje, ook lekker. Dat doe ik wel minder vaak trouwens, alleen soms in t weekend.

10. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    voor ei drink ik soms... .heeel soms, na ei NIET.... maar goed, is mijn eigen keuze ;)

Ik ga nu echt poetsen!

Kus

11. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    hahaha ja om de "teleurstelling" even een plekje te geven en dat we weer overal last van hebben..

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ook hier verschillen de meningen toch wel...ik vind het best wel moeilijk. Ik lust ook heel graag een wijntje, maar ik voel me dan toch inderdaad ook wel schuldig. Ik geloof alleen niet dat het echt kwaad kan als je zo nu en dan een wijntje drinkt. Helaas is de wetenschap er volgens mij ook nog niet echt over uit. De één zegt dat het met mate wel kan, de ander zegt, gewoon niet doen!

13. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    poetse lady! niet alle lak overal vanaf poetsen he!

14. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    @LadyJoey: veel plezier met poetsen ;)

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ alcohol: Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je al heel erg lang bezig bent je helemaal stopt met alcohol drinken, omdat je dan de meest optimale omstandigheden wilt creeëren. Ik zit nu pas in de 4e ronde, dus vind dat nog niet nodig. Ik heb wel met mijn man afgesproken dat als ik met een half jaar nog niet zwanger ben hij stopt met blowen.

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ik rook niet, eet gezond, sport, foliumzuur, etc en drink soms dan een wijntje en soms meer dan 1. ik stop pas na een positieve test..
    voor die tijd zit het kindje nog niet aan jou vast dus komt de alcohol daar niet bij. pas vanaf navelstreng is het ECHT belangrijk. Mocht ik nou na paar maanden niet zwanger zijn dan stop ik met drinken omdat het de eisprong kan vertragen.
    tot die tijd geniet ik er van als het gebeurd..
    Denk trouwens dat als je na ei en voor positest niet drinkt je beter ook voor ei niet kunt drinken..
    Weet dat roken de kwaliteit van ei kan aantasten.. en drinken zal ms ook daar invloed op hebben.. dus ws dat voor ei wellicht meer kwaad kan dan na ei.. aan andere kant ... eitjes zitten er al heeeeeel lang... nou ja.. uhm..
    wat ik bedoel: ik doe gewoon drinken.. maar met mate... en als ik zwanger zou zijn dan niet, of ms klein glaasje champagne als huis verkocht is.. maar dan gewoon 1 slokje en rest naar vriend en ikke aan de kids champagne verder,,, hahaha.. snappie? dus..

17. yootje

yootje Fanatiek lid

2 feb 2009
    4.864
    0
    36
    Vrouw
    belgië
    @alcohol, vanaf mijn vruchtbare dagen tot aan mijn ongi drink ik niet! roken doe ik helemaal niet. mijn vriend drinkt elk weekend wel een avond, en rookt best veel. zodra we weten dat ik zwanger ben, gaat hij wel buiten roken, of in ieder geval in de berging.

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik snap het helemaal en ik vind ook dat je gelijk hebt. Vorig jaar ben ik na 1 ronde al zwanger geraakt en toen dronk ik regelmatig lekker een wijntje bij het eten. Nu drink ik bijna niks en nu duurt het al meerdere rondes...dus daar kan het niet aan liggen. En net wat je zegt er is pas na een aantal weken een bloedband met de moeder. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je al langer bezig bent dat je dan inderdaad nog voorzichtiger bent.

19. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    HallieHallo!

Dames ik hoop dat jullie van een goede nachtrust hebben mogen genieten!

Ik heb wat afgeblaft. Ben verkouden geworden.
    En het is helemaal duidelijk. Mijn man wordt niet opgewonden van een blaffende naar vicks ruikende dame naast zich. Hihi

Hoe is het hier?
    Alcohol? Ja lekker. En nee ik drink maar heel erg zelde. 2 of 3 keer in een jaar. (Vader had slechte dronk... wil je niet mee maken) Maar dan wel goed. En ik ga iedereen heel erg lief vinden.

Roken? Met voorbedachte rade al gestopt. Ik vind het namelijk onverantwoordelijk om door te roken als je zwanger bent. Daarom dacht ik; ik stop maar voordat ik zwanger ben.
    Ik heb om mij heen gezien hoe verschrikkelijk moeilijk het is om te stoppen met roken als je zwanger bent. (Ik heb 5 collega's die allemaal door hebben gerookt, wel minder, maar allemaal kinderen hebben met ademhalings/long problemen)

Ik wil hier niemand mee op zhaar tenen trappen!

20. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Hoihoi,
    In het ziekenhuis te horen gekregen dat de zwemmertjes heel erg van slag raken door blowen. Niet doen zegt gyn...

Deel Deze Pagina