NOD april 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door Maidin, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Morgen! Wat is er al wat afgebept zeg! ;)

Heb deze keer echt wel last van ongi, dat zeurende gevoel in mijn buik is echt feller als anders en gisteren vond ik mijn draai niet in mijn bed, zo'n rugpijn! Naja, als het vrijdag maar weg is, kan ik men verjaardag lekker vieren ;)

Wil effe nog iets kwijt ivm alcohol... Ik weet neit meer wie het zei ivm eigen keuze, maar vind ik ook zo; Je kiest zelf wat je doet. Ik drink niets meer vanaf het moment dat ik een duidelijke positieve test in mijn hande heb. Mijn mama is vroedvrouw en ze zegt ook dat de eerste 5 weken er nog geen verbinding is met het vruchtje en het heeft dan ook geen invloed (spreek wel niet over lzazrus drinken he). Maar ik kan op zaterdag echt genieten van een donker biertje of een wijntje, dus doe ik dat ook, zonder overdijven natuurlijk!

Zo, ik meot hier maar eens aan de slag voor school vanaaf, eerst nog even koffietje halen! Nog iemand? heb ook thee staan...?

2. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    haha ik vind het juist een extra stimulans!
    Weetje ik denk ook niet dat alcohol altijd slecht zal zijn, maar stel dat het bij net wel zou zijn dan wil ik niet de kans lopen dat ik het mezelf verantwoordelijk voel zech maar, als je het nog volgt...

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik rook wel, maar ben al 3 pakje (shag) per week geminderd. Nog hangt het op twee dus teveel. Maar zodra de test positief is gooi ik het aan de kant

4. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    koffie thee, heerlijk!
    Ik ga me eerst ff douchen, hang nog in de badjas van me mannetje :) :)

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik ben al gedoucht moet nog ff me haar in de plooy doen en dan naar skoalle (A) hoef maar in totaal 2 uur en een kwartier :S daarna gaan we naar Sneek, daar is kermis en wil ff met de kids van me zus heen :D :D

Miscien een tip om op elke bladzijde een overzichtje te zetten van wat er is verteld :oops: haha hoeft niet iedereen 30 bladzijdes terug te lezen :)

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    wat zou eigenlijk meer invloed op ei hebben? alcohol of nicotine? Mijn verstand zegtt beiden even erg, maar aan andere kant denk ik nicotine meer. Alcohol blijft even in je bloed en is weg.. nicotine en rand stofjes duurt veel langer.. ik bedoel.. met mate drinken is 1 dagje klein katertje. stop je met roken dan heb je daar wel langer dan 1 dag last van.. toch?
    maar denk dus eigenlijk dat je beter tussen nod en ei niet kunt drinken en daarna weer wel tot aan je ei.... omdat het vertraagt en dat ei aant rijpen is en wellicht zo onder invloed staat..
    Maar idd.. als het langer duurt zou ik er helemaal mee stoppen.. dan maar aan de cola (alhoewel caffeine ook niet goed is, dus beter aan de spa blauw ofzo.. ;)..)

Vriendin van me rookte toen ze zwanger werd door pil heen en mocht niet cold turkey stoppen want daar zou kind veel last van hebben ivm de stress die dat teweeg bracht.. ze heeft geprobeerd te stoppen maar is niet gelukt. roken is ook belangrijk om in eerste 3 maand te stoppen, maar stress moet je die maand ook vermijden.. in 1ste 3 maand is kind nog in ontwikkeling. daarna groeit het en rijpt het verder maar heeft het alles al.. plus in 1ste 4 weken zitie niet aan je vast (1ste 2 krijg je voor niks, dus ja..)

jeetje.. weer een heel verhaal maar ja. Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. wil er iig niemand mee aanvallen..

7. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    @tante: ik rook ook, wel niet veel, eigenlijk meer gelegenheidsrookster. Maar afgelopen vrijdag had ik een twijfeltest in mijn handen en heb 2 dagen niet gerookt. dan heb ik er ook geen moeite mee. Denk niet dat ik aan een pakje per week kom (we roken ook niet binnen in ons huis), maar mannetje rookt ook en dan is het echt een gewente van na het eten en na het werk effe mee buiten te gaan. Maar ik denk niet dat ik problemen ga hebben met stoppen. Bij mij is het neit het geval van afraken van een verslaving, maar van een gewoonte...

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ben jij nog met beide beentjes op de vloer..of word je ook al zenuwachtig net als ik...over 7/8 dagen mogen we testen.... :confused:

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Uh Alcohol blijft drie maanden in je bloed ;) .
    Me ex moest onlangs nog bloedprikken om ze rijbewijs terug te krijgen, hij had gereden met alcohol en een ongeluk veroorzaakt. En het was meer dan twee maanden geleden dat ie had gedronken maar het zat nog steeds in ze bloed.

10. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    tante mars, dat is logisch.... ik rook ook weer... nadat ik 2 mk heb gehad en 1 bbz was t voor mij onmogelijk om te stoppen...
    wel elke keer gestopt na positieve test, zonder moeite...
    stress is ook slecht, en als dit het enige is... en ik stop er ook nog eens mee als ik dalijk weer eens positief test, dan vind ik het allang goed... de rest van mn vriendinnen rookte gewoon door dus jah....
    maar goed, nix valt goed te praten ;)

11. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    ff snel tussendoor, nu weer vlug verder wissen ;)

12. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Al heel knap dat je zo geminderd bent!
    Ik geloof er in dat je op een gegeven moment er genoeg van hebt en dat je dan stopt d.m.v. b.v. hulp zoeken. Ik ben de eerste keer door eh... hoe heet dat spul ook alweer? Eh... ik weet het niet meer. Een of ander pilletje wat ze eigenlijk hadden uitgevonden als antidepresieva maar daar bleek het niet zo goed voor te zijn. Maar de mensen stopte wel met roken.

De tweede keer 8-8-08 Ben ik gestopt met behulp van het bekende boek. Stoppen met roken van A. Carr. En warempel mijn man ook tijdens onze huwelijksreis. Nou toen viel mijn klep open. Die rookte per dag 1 shag pakje. Maar hij was het zat. En hij wilde mij zwanger maken. Hihi. Dat was zijn uitleg. Whahaha

Succes er mee! Tante.

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    haha.. ik zie ze al helemaal stoned zwemmen... hahahaha
    jullie ook?
    * Peace man!.. hee... een ei ... coooool! :D.. *

@ tante: 3 maanden! wow....... da wis ik nie..

14. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Denk ook dat ik er geen moeite mee zal hebben om dat te stoppen. De vorige zwangerschap wist ik mischien 4 dagen zeker dat ik zwanger was en op de dag van de echo heb ik gerookt als een ketter, maar goed toen zat het toch al niet goed meer. :(

Mijn zus heb ook doorgerookt in dr zwangerschappen, bij de eerste had ze al veel stress en de vk vond dan het stoppen met roken niet zo belangrijk als minder stress. Ze mocht blijven roken maar drie op een dag. Vind het zo dom dat ze dat hebben gezegd

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    *Relax... take it eassy! *(ff mika er tegenaan! haha)

verder: stoppen met roken is simpel. gewoon geen nieuwe aansteken.. maar ja, ik had er gewoon geen moeite mee en ben nu 5 jaar gestopt!

@ tante: knap dat je al geminderd bent! komt goed!

16. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    WOW! 3 maanden?!? DA's n nieuwe voor mijn.

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Joyce, ik zou ook niet weten wat nou slechter is...ik ben wel van mening dat je zodra je weet dat je zwanger bent, je echt met roken en alcohol moet stoppen. De eerste weken wordt het zenuwstelsel etc gevormd...ik denk eigenlijk dat het na een maand of 4/5 weer minder schadelijk is, omdat het kindje dan zoals jij ook al zei, alleen nog maar groeit en verder ontwikkelt.

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Mijn manneke rookt niet anders ;) . Hij rookt het dan wel tegen de pijn maar goed hij rookt toch minimaal 10 tot 15 euro per dag weg.
    En ze zwemmers waren helemaal perfect.

19. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    3 mnd? nee, otch? dat is wiet dacht ik.... je levert zuivert toch je lijf van alcohol.... per pils is dat ongeveer 1,5 uur dacht ik... dus reken uit je winst...
    Bij de politie prikten de ggz de mensen die geen blaastest wilden uitvoeren... zo'n test is niet betrouwbaar als het niet recent is...

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, ik lig hier in een deuk. Maar ja, ik heb wel vaker gehoord dat t echt slecht is voor de zwemmers. Nou ja, zoals ik al zei, als t over 2 rondes nog niet raak is dan stopt ie ermee. En ach, in de hippie-tijd was iedereen constant zo stoned als een garnaal en toen zijn er naar mijn weten toch ook een heleboel kindertjes geboren, t zal dus niet onmogelijk zijn om zwanger te worden ;)

Deel Deze Pagina