Ik ben zelf een kind dat 'anders' was, nu zie ik mezelf liever niet meer zo, maar voor mijn moeder en vader was het in de tijd dat er geen echo's bestonden een grote schok dat ik met een lip en gehemelte spleet (hazelip) ter wereld kwam, ik weet hoe hard mensen kunnen zijn tot op de dag van vandaag. Ik kan me daarom ook enorm ergeren aan mensen die zeggen als mijn kindje er maar mooi uit ziet :x Mijn vader heeft me eerlijk gezegd dat hij na mijn geboorte extreem schrok, maar volgens hem voelde hij gelijk een onbeschrijfelijke trots en liefde voor mij. Bij de geboorte van mijn dochtertje kreeg ik vaak te horen dat het geweldig was dat zij geen hazelip had en zelfs nu wordt vaak gezegd tegen me dat ik vast blij ben met zo'n knappe dochter, en natuurlijk ben ik dat ook wel, maar ik geef haar elke dag mee dat uiterlijke schoonheid niet het belangrijkste is (dat is tenslotte vergankelijk). Innerlijke schoonheid is van een veel grotere betekenis. Zelf heb ik wel tijdens mijn zwangerschap laten onderzoeken of ze afwijkingen had en ook bij een volgende zwangerschap zal ik dat laten doen. Als de afwijkingen te extreem zijn zal mijn keuze ook zijn het niet te laten komen, maar als het een soortgelijke afwijking als die van mezelf is mag het gewoon komen, ik ben dan alleen wel blij dat we er goed op voor kunnen bereiden, zodat benodigde hulpmiddelen en een ziekenhuis bevalling gelijk geregeld kunnen worden.
@justfem ik begrijp je helemaal het is wel erg dat mensen het dan anders zien dan jij zelf heb ik ook vaak heb ook genoeg mensen echt letterlijk uitgescholden als ze wat lelijk tegen men dochter riepen maar heb dat afgeleerd blijf tegenwoordig erg kalm en loop dan door probeer men dochter foto te plaatsen zal dit denk ik in men album doen kijken als het lukt
Ik zit zo s jullie verhalen te lezen en kan alleen maar zeggen..... JULLIE ZIJN KANJERS!...echt respect! *en ben benieuwd naar je prinses babylove?*
Hey Chicken, Ik ben superblij voor jou en Berendbotje, wat gaaf en zo vroeg al! Hoe reageerde je man? @Hier: Ben helemaal even niet bezig met testen. Mijn vriend zwager en stiefvader zijn dit weekend opgepakt tijdens een opstootje, helemaal onterecht overigens, ik en mijn moeder waren erbij. Heb hem al 3 dagen niet gesproken en ga helemaal kapot van de stress, als 1 ding slecht is voor proberen zwanger te worden is het wel stress. Het staat in de kranten zelfs en de reacties zijn heel negatief terwijl ik weet wat er gebeurt is. Ik kan alleen maar afwachten. Met al die spanningen, buikpijn en krampen kan het niet goed zijn gegaan, dus ik denk dat ik gewoon mijn ongie afwacht en ervan uitga dat dit er niet gezond voor is geweest. Ik ben zaterdag ook helemaal geflipt tegen de politie. Joyce weet je nog dat je zei als de nood het hoogst is? Nou dan gebeuren er nog veel ergere dingen, erg he? Ik ga mijn wonden verder likken. Dikke kus! Blij dat ik mijn verhaal even kwijt kan.
LIEVERDS wie kan me helpen ik probeer de foto te verkleinen zo dat ik hem in men album kan doen maar hij geeft steeds foutmeldingen aan
Jeetje wat een verhaal . Weet je al wanneer ze weer thuis komen? Strekte en ik kan me voorstellen dat je met je gedachten even ergens anders zit. Virtuele knuffel van mij....
@suekes: Meid wat erg voor je! In de kranten word alles sowieso erg negatief beschreven maar jij weet hoe het echt zit en dat moet je niet vergeten. Laat anderen maar denken wat ze willen daar heb jij niks mee te maken! Heel veel sterkte en ik hoop dat je je mannetje snel weer bij ej hebt! knuff
@suekes: jeetje wat een k**** situatie, ik hoop dat ie snel weer thuis is. Knuffel en veel sterkte van mij
:O! jesus zeg! als het onterecht is! gewoon schadevergoeding aanvragen hoor! rechtsbijstand inschakelen! Staat het op nu.nl? @ justfem: hazenlip is neit per definitie erfelijk toch? Knap dat je er zo over kan praten hoor! en je hebt gelijk! innerlijke schoonheid is veel belangrijker! en je zult je dochter sowieso al wat meegeven: zelfvertrouwen en trots is niet afhankelijk van je uiterlijk!
Jemig Suekes..wat een verhaal.. is niet makkelijk, maar jij weet hoe t zit.. en laat de negatieve kletsers maar kletsen hoor.. die weten niet beter en die hebben weer wat te rumoeren nu.. Hoop dat ze snel weer naar huis mogen.. maar julllie mogen toch wel op bezoek ofzo?....knuff