Hoi meiden, Mag ik bij jullie meekletsen ? Ik ben vanmorgen 0ngi geworden, na het stoppen van de pil met een cyclus van 37 dagen. Dus als ik weer uitga van 37 dagen dan is m'n NOD 23 april.
Ik doe deze maand voor de 2e keer met ovulatietesten, maar ik moet zeggen dat ik er behoorlijk zenuwachtig en gestresst van raak... Desondanks ga ik er wel mee door, ga straks nog een set bestellen Wil toch weten wanneer de grootste kans is dat het raak is en temperaturen lijkt mij helemaal niks...
Nee, dat temperaturen lijkt me ook veel gedoe en volgens mij moet je dat wel een aantal cycli doen wil je jezelf een beetje kennen op dat vlak. Het haalt wel een stukje spontaniteit weg natuurlijk, die stomme testen (maar ja, dat is met temperaturen niet anders). Tot nu toe was ik wel tot 3x toe meteen bij de eerste poging zwanger, dus hopelijk is dat nu weer maar wordt het dit keer geen MK. Bizar hoe snel je er toch wel weer veel mee bezig bent... (volgens mij is dat voor de man stiekem toch anders).
\ Tja die spontaniteit is inderdaad ver te zoeken Maarja je moet er wat voor over hebben he en ik hoor mn man niet klagen hoor en ik denk als een vrouw eenmaal besloten heeft ervoor te willen gaan, kan ze (bijna) aan niks anders denken. Voor een man is dit denk ik wel zeker anders, vooral in het begin. Maar jij hebt al 3 miskramen gehad? Heb je ook onderzoeken gehad ondertussen?
Ik heb twee miskramen gehad. Een voor de geboorte van mijn zoontje en eentje in november. Beide keren waarschijnlijk gewoon pech. De laaste keer had ik er vanaf dag 1 ook al geen goed gevoel over. Stom he, hoe dat soms werkt. Gelukkig ging het zwanger worden dus wel snel. Maar het maakt nu de zwangerschap wel minder onbevangen en spannender.
Ja ik herken het wel. Mijn eerste zwschap was ook een miskraam en mijn 2e zwangerschap is helaas met 23 weken beeindigd omdat mijn dochtertje niet levensvatbaar was. Tijdens de geboorte van mijn 2e dochtertje bleek tijdens de keizersnede dat ik een afwijkende vorm van mijn baarmoeder heb, maar 1 eileider, 1 eierstok en maar 1 niet. met alle verhoogde risico;s van dien. Dus dat er geen sprake meer is van een onbevangen zwangerschap herken ik helaas maar al te goed Maar we gaan ervoor he meid, de volgende zwangerschappen mogen vast helemaal goed gaan!
Jeetje dan heb je inderdaad je portie wel gehad en zal een onbezorgde zwangerschap inderdaad wel heel moeilijk voor te stellen zijn. Maar meid, we gaan er inderdaad toch gewoon voor! Een van de leuke dingen van dit forum vind ik ook dat je soms oude berichtjes leest van mensen uit de periode dat het allemaal heel moeizaam ging en dan blijkt uit hun recente onderschrift dat het allemaal toch inmiddels goed is gekomen. Heerlijk!!!
Ik kom me melden. Zit nog ff onder mijn steen maar dat komt over een paar dagen ook wel weer goed. (komende ronde zijn we alweer een jaar bezig en eergisteren schreef ik alweer een jaar mee op dit forum en ook met dit topic)
Bizziebee, je hebt helemaal gelijk! We gaan voor een hele mooie roze maand april en hopelijk mogen we over een maandje of 9 allen een heel mooi, kerngezond kindje in onze armen sluiten! We blijven positief! @BB10 voor jou ook hoor meid! Kan me voorstellen dat je er wel een beetje doorheen zit. Heb je al onderzoeken laten doen of zoiets dergelijks! We gaan voor een roze april!
Lieverd... het tempen leek mij ook he-le-maal niets... Máárrrr... ik doe dat nu veel liever als die ovutesten! Ten eerste... ik hoefde alleen een thermometer te kopen én ten tweede... uh.. het went Ik temp altijd om 6 uur sochtends omdat ik om 6 uur mijn bed uit moet als ik moet werken (werk onregelmatig dus vaak om 6 uur wakker om te tempen terijl ik kan uitslapen) Het enige minpuntje, als testverslaafde, aan het eind van je cyclus kun je op een gegeven moment wel een beetje een patroon van aankomende ongi herkennen... ik vind dat niet zo leuk hahaha... ik test liever eerst (negatief) om daarna ongi te worden hahaha *ikke gek* Oja, ik temp nu weer en weet voor 99% zeker dat ik over 9 dagen mijn ongi krijg na bbz! Ikke blij!!! Want daarna mogen we weer knuffelen!
Ja meis... join the club Vorig jaar 19 maart mijn 1e mk gehad. Savonds kwam onze belastingsadviseur voor de opgave in te vullen. Die hebben we naar huis gestuurd dus... Nu vanavond was ie er weer... hij durfde al niet te vragen of er veranderingen in het huishouden waren Sjesus.... al weer 1 jaar geleden!! Wat vliegt de tijd! En wie had ooit gedacht dat we zo veel mee moesten maken in 1 jaar tijd. Nu hebben we afgesproken om volgend jaar de opgave in te vullen onder het genot van een huilbaby Altijd positief blijven...
Bizar eigenlijk dat je dit allemaal zo kan voorspellen op basis van je temp!!?! Dat het went dat lijkt me ook wel (al kan ik me leukere dingen voorstellen om te doen zo sochtends vroeg). maar iedere dag op hetzelfde tijdstip, daar zie ik tegenop. Als mijn dochtertje besluit om eindelijk eens een keer wat langer te slapen, maak ik daar namelijk heel graag gebruik van!! Is het echt zo belangrijk bij temp dat het iedere dag op exact hetzelfde tijdstip gebeurt??? Wat fijn dat je over 9 dagen weer mag knuffelen! Ik hoop voor je dat het raak mag zijn meid en dat jullie kindje 9 maanden mag blijven zitten! Het is je echt gegund!
Ja, als je al een kleine hebt ben je blij als je wat langer kan slapen... inderdaad. Elke dag zelfde tijd is belangrijk... én niet eerst van te voren uit bed! Maar ik jou geval is ovutesten misschien wel handiger. Nou... over 9 dagen verwacht ik ongi te worden *wat kan een mens blij worden van een ongi* Dus daarna weer knuffelen!
Ja denk het ook, want dat temp wordt dan vast niks voor mij... Heb vanmiddag weer een setje besteld, dus kan er voorlopig weer even tegenaan Wie had dat ooit gedacht he...blij zijn met een ongi, maar ik snap het helemaal! Kan je eindelijk weer met frisse moed ertegenaan. Hoop echt dat het as maand goed mag gaan! Hoe gaat je man/vriend er eigenlijk mee om??
Mn vriend gaat er gelukkig ook goed mee om en is bereid om met alles (onderzoeken) mee te gaan en mee te doen. Ik merk wel dat hij het soms ook even kwijt moet aan anderen. Maar dat is juist goed. We gaan er iig weer met volle moed tegen aan! Maar verwacht echt dat het nog wel een aantal maanden duurt.. ik telde steeds na 5 maanden aan. Is het eerder dan is verrassing alleen maar groter! Ik krijg zelfs al zin in de hele testmania hahaha! Erg he? Heb er zelfs nog/al vier in huis
Hey Meiden, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat hoop ik toch dat de gene die nu al zo lang bezig zijn eindelijk het geluk mogen hebben dat het dan toch gaat lukken! Dat meen ik echt. Mijn schoonzusje is op dit moment ruim 39 weken zwanger en ze heeft er ook bijna een jaar op moeten wachten.. nu mag ik dan voor het eerst tante worden Wanneer is trouwens voor mij de beste tijd om te gaan klussen?? nu of morgen.... ik signaleerde al een beetje servix slijm....
Gewoon vast beginnen meis! Beter te vaak geklust dan te weinig. Wij knuffelen om de dag. Beginnen een paar dagen voor mn ei en klussen door tot een paar dagen na mn ei. Ik houd dan mijn kortste cyclus aan om te beginnen met klussen en de langste om door te klussen Afgelopen cyclus was trouwens verrekte handig omdat ik toen een follikel meting had bij de gyn.... nu moeten we zelf weer gokken