NoD April 2010

Discussie in 'NOD forum' gestart door Musty, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wow mgwc dat is toppie!:D laat dat een mooie beeb zijn hoop ik!

2. Miri75

Miri75 Actief lid

14 mrt 2010
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bramtim, heb je er vorige zwangerschappen lang over gedaan om zwanger te worden?

@Claire, dat is jammer. Zijn je waardes dan nog lager dan voorheen? en wat zegt dat dan? Maar dat weet je misschien zelf ook nog niet en hoor je dat maandag pas.

@MGWC, dat is hoog. Wist niet dat het zo hoog kon zijn. Is dat deze ronde geprikt?

Bij mij is het ook een paar maal geprikt en toen was het 12 en 23.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dat is enorm hoog...heb zelf nooit boven de 50 gehad....heb ff gegoogled..maar kan wijzen op beginnende zwangerschap hihi....spannend!

een goeie eisprong is eigenlijk boven de 20 liiefst nog boven de 30 omdat onder de 20 een slechte eisprong kan veroorzaken die nooit bevrucht kan raken ofzoiets....(ff snel gelezen net..)

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoe zit het eigenlijk met progesteron waardes?

Hier hebben ze bij mij de vorige ronde 7 dagen na ei op geprikt en volgens de gyn was de uitslag goed, maar helaas nu weer een bbz...
    Maar kan het zijn dat 7 dagen na ei je progesteron goed is... maar daarna nog daalt? Of als ie goed is, hij ook 99% goed blijft?

Hadden ze met mijn 2e zwangerschap maar geprikt daarop... dan hadden we een duidelijker beeld. (omdat bbz natuurlijk weer een heel ander probleem is)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    eigenlijk cyntje....geeeeen idee...heb het zelf ook gevraagd in een topic hihi of 80 hoog is of niet...

6. Miri75

Miri75 Actief lid

14 mrt 2010
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij de laatste keer prikken een waarde van 23, mijn gyn zei dat het wat krap was maar kon. Toen moest ik 3 dagen later weer gaan prikken omdat het ook niet goed was als het te snel daalde. Dus ik toen geprikt maar dat bloed is kwijt geraakt maar ik had die dag ook al bloedverlies en de gyn zei toen dat dat niet goed was want dat het progesteron dan al gedaald was. Daarom ben ik sindsdien ook die progesteron capsules in de 2e helft van mijn cyclus gaan gebruiken.

7. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey ladies,

Ik merk dat er nogal wat vragen komen.
    @ Miri: het was bij de tweeling de eerste echte ronde raak. Helaas miskraam met curretage en daar heb ik syndroom van Asherman van gekregen. PAs anderhalf jaar later genezen en meteen raak. Helaas als complicatie op de Asherman een zeer zwakke baarmoederhals. Die kon het gewicht van Jurre niet meer dragen en is open gaan staan dus ontsluiting. Dan krijgt je lijf een seintje om de bevaling in gang te zetten. Ze hebben geprobeerd dit te remmen en het is een heel avontuur geweest. Meld je gerust aan op mijn site: www.fabertje.webs.com |(afgeschermd omdat ik met pubers werk en daar deel ik liever niet alles mee) Zet achter je naam even ZP. Dan weet ik dat je van hier komt.

@ volgende zwangerschap: ik krijg dan bij 12/13 weken een cerclage. Dit is een bandje om de baarmoedermond zodat deze niet weer open gaat. Helaas moet ik dan vanaf 13 weken plat tot einde zwangerschap en een garantie dat het dan wel goed gaat krijgen we niet.

8. Miri75

Miri75 Actief lid

14 mrt 2010
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bramtim, hoop voor je dat je weer zo snel zwanger ben maar plat liggen vanaf week 13 dat is zwaar. Dan gaat de tijd pas echt langzaam en dan nog die onzekerheid of het dan wel goed gaat. Sterkte.

9. bizziebee

bizziebee Lid

13 mrt 2010
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, meiden. Als ik zo weer even bijlees dan ben ik echt onder de indruk van sommige verhalen hier en de enorme positieve insteek die een aantal van jullie hebben ondanks de moeilijke tijden... wat enorm knap. Ik gun jullie allemaal een mooi jaar!

Ik ben inmiddels met mijn ovu-testen aan de slag geweest. Maar de vruchtbare periode die ik had berekend klopt in elk geval voor geen meter met de ovu-test. Die gaf pas 4 dagen later een streeptje. Na ja, we zien wel wat eruit komt. Vriendlief heeft er in elk geval geen moeite mee om een wat ruimere periode aan te houden ;)

In de tussentijd zit ik vandaag thuis met een ziek kind met koorts en 4 doorkomende kiezen.... arme ukkie...

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ miri... rest hoor ik maandag, omdat dan ook inwendig onderzoek, echo's en de rest van de reutemeteut krijg

@ progesteron... ik ik kreeg te horen dat een goeie eisprong met progesteron waarde rond de 35 is

dus mn waarde is knap belabberd

@ mgwc... ik heb de 80 nooit geaald ;) ben nooit hoger dan 67 gekomen
    Had bij Louise-Faye 37 als ik het me goed herinner

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden kom me hier definitief melden, vanmiddag helderrood verlies.

Progesteron moet dat ook hoog zijn wil het een goede innesteling worden???

MGWC.....Wahhhhhh.......KAN duiden op een zwangerschap, ik hoop het voor je meid!!!

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmmmm.....uitgerekende datum deze ronde.....30 december....slik......2 dagen na de verjaardag van de kleine van dinnetje......en net voor oud en nieuw.....toen ik zwanger was van zoontje zaten we er grapjes over te maken......knallend het nieuwe jaar in.....:$

13. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Duveldraakje spannend hoor, wie weet is je lichaam druk bezig een mooie nestje te maken waar de baby zich de aankomende 9 maanden zou moeten vermaken!

Claire wat balen meiden dat je weer de mmm in moet. En ik ook weer gaan werken, zie je er erg tegenop? Hoeveel dagen ga je werken?

Bram tim ik ga me eigen ook even aanmelden op je site, ik zal erbij vermelden dat ik van ZP ben. Maar meid vanaf 13 weken helemaal plat moeten en dan nog geen garantie hebben dat het goed gaat, dat is ook niet niks zeg!

Bizzie ah wat zielig 4 doorkomende kiezen, beterschap voor het kleine ukkie.

Goofychick welkom. Ja leuke datum he, haha ik hoop stiekem al op 1-1-11 lijkt me zo’n leuke datum. Weet mijn cyclus niet precies omdat het voor ons de 1ste ronde is, maar ik denk zelf zo rond de 23ste als ik uitga van een cyclus van rond de 30 dagen, maar bij ons zoontje wat ik ook 9 dagen overtijd dus het zal zomaar kunnen :)

14. Seth

Seth Niet meer actief

Tjeetje balen zeg....!!!!
    maar wellicht moet je ook gewoon twee januarikindjes hebben....
    (als je zo uitgerekend bent en er even vanuit gegaan dat een tweede vaak wat later komt...:) )

Is wel leuk hoor... twee januarikindjes...:D

Succes komende ronde en ik houd je in de gaten...:)

15. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder

Hey Duiveldraakje....
    Ja hier ook het zelfde... al vanaf de eisprong pijn in mijn onderbuik en onderrug... lichte steekjes maarja het zegt helemaal niks he, je lichaam kan je flink in de maling nemen!
    Dus rustig op het wacht bankje blijven zitten! ;)
    liefs

16. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder
    Hey Meiden, 1 dagje niet geweest ne had meteen behoorlijk wat terug te lezen!
    Jeetje wat een zware/bijzondere verhalen allemaal.
    We hebben er zo veel verschillende situatie,s tussen zitten.. dat maakt het wachten met zn alle toch wel heel erg bijzonder.
    liefs!

17. Mcellie

Mcellie Actief lid

15 okt 2008
    214
    0
    0
    Office Manager
    Hoogvliet
    Hallo meiden,

Ik heb wat gevonden op een medische site wat betreft de progesteronwaarde:
    "Wil je weten wanneer de eisprong plaatsvindt voor het moment van springen dan kun je het beste een ovulatietest halen bij de drogist waarmee de LH waarde (hormoon) wordt gemeten. Deze waarde gaat vóór de eisprong omhoog zodat je weet wanneer je het beste gemeenschap kan hebben. De LH waarde zegt niets over de kwaliteit van de eisprong, hiervoor moet je de progesteronwaarde hebben ongeveer 7 dagen na de eisprong (die moet boven de 32 zijn), maar dan ben je al te laat met gemeenschap. "

Dus Mgwc, 80 is behoorlijk hoog! Dat is een heel goed teken......

18. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hey ladies! Ik kom ook gezellig meekletsen. :)

Bij mij heeft het even geduurd voordat mijn man overstag was voor een 2e. Dit ivm ernstige zwangerschapsvergifitiging, eclampsie en HELLP tijdens mijn 1e zwangerschap waar het niet veel heeft gescheeld of ik was er nu niet meer. Tevens dus ook een prematuur, moest worden gehaald natuurlijk. Maar goed dat is inmiddels helemaal goed gekomen en niks meer van te merken nu.

Maar dus ook heel dubbel nu om aan een 2e te beginnen. Aan de ene kant ben ik heeeeeeeeel gelukkig dat we het toch gaan proberen. (net gestopt met de pil) Anderszijds ben ik bang dat de zwangerschap weer zo mis gaat. Maar voordeel nu is dat ik nu vanaf het begin in het ziekenhuis in de gaten zal worden gehouden. Dat is wel een geruststelling.

Alle verhalen hier zijn zo divers maar het is echt super om dat samen te kunnen delen. En inderdaad we gaan allemaal uiteindelijk voor hetzelfde! Dat lieve mooie wondertje!

Dames ik gun jullie allemaal het beste en laat april een hele goede maand worden ;)

Greatzzz,

Kelly

19. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hallo lady's

MGWC, spannend!!! m'n duimen draaien.

Gisteren bij de Gyn geweest ik heb primolut. M'n ongi is zo erg ik kan niet meer functioneren. Gisteren toch maar even gebeld of het normaal was de eerste keer na een HSG. Maar dit was toch niet normaal. Bloed geprikt was helemaal goed op de ijzerwaardes na die waren veeeel te laag.... Dus ik ga op datumloos. Ik ben het eigenlijk best wel zat nu :(.

20. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hai kellox!

k herken je verhaal heb ook het HELLP syndroom gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, ik denk niet zo heftig als jij, maar wel erg traumatisch. Elin is nu 2 jaar en 8 maanden en begin dit jaar hebben we de keus gemaakt voor een 2e te gaan. Ik verwacht dat ik nu zwanger ben, voel het gewoon:) Ook spannend en dubbel.

Veel succes met zwanger raken enneh we gaan gewoon een normale zwangerschap krijgen hoor!

Lieve groet,

Selma

Deel Deze Pagina