NOD augustus 2007

Discussie in 'NOD forum' gestart door Lisje86, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik ben gisteren ongi geworden (19-8-2007)
    Dus ik mag rood op de lijst.

2. HoopGeluk

HoopGeluk Lid

28 mei 2007
    60
    0
    6
    Dames Ik kan ook in het rood ..

:evil: :evil: vanochtend aangekomen ..

Ik ga door naar sept. en me lekker voorbereiden op die roze hummer .. :) :)

Wachters: Nu alleen maar ROZE he 8) :D

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Jippie! (raar om blij te zijn als iemand ongesteld wordt, maar voor jou toch erg blij... hopen dat je nu weer normale cycli krijgt...)

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begin toch wel een beetje ongi gevoel in mijn buik te krijgen :(

5. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Duimen dat het niet doorzet, hier net zo hoor en dan trekken ze weer weg.. We worden samen roze ok? 8)

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ooohhhh dat hoop ik zooo graagggg :)

7. Bahar

Bahar Actief lid

21 mei 2007
    404
    0
    0
    Enise en Dolphin, spannend hoor! Ik zal heel hard voor jullie duimen.

liefs bahar

8. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    lief van je Bahar ! geniet lekker van je zwangerschap he ! :D

9. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ja ik snap zelf ook niet dat die niet kunnen stoppen met roken. En ik heb me daar in het begin ook echt kwaad omgemaakt, maar ja ze moeten het zelf weten he. Want zij is zwanger en rookt en gaat alles goed en ik was 1, 5 maand later zwanger en ik krijg een mk, terwijl ik mij voorbeeldig aan de regeltjes houd met alles. Dus ja. Ach ja hopelijk kan ik de 30ste positief testen. Ik was anders volgende maand bevallen.

xxx Joyce

10. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    meidne ik heb een soort van harde buik opgezet buk nu

11. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Hahaha hier nog zo'n muts. ik ben ook best een zoetekauw (en is me ook wel aan te zien al zit ik nog een paar kilo onder de grens van overgewicht), en sinds die positieve test ben ik gestopt met snoepen. Af en toe wel een koekje of snoepje, maar daarvoor bleef het niet bij eentje :rolleyes: . Het scheelt ook wel dat ik weinig eetlust heb nu, en heb dus alle pietemientjes nodig die ik kan krijgen...

Maar ik weet zeker dat jij dat ook kan Beastie!

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ja het leven is soms zoooo oneerlijk. ik hoop voor je dat je binnenkort weer positief test, want het is vast een moeilijke periode voor je zo rond die "misgelopen" bevallingsdatum.....

13. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Nou, ik heb getest en hartstikke negatief helaas :(

14. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    sann dikke knuffel meid

15. Bahar

Bahar Actief lid

21 mei 2007
    404
    0
    0
    Hoi Sann,

Maar het is voor je nod toch? Misschien overmorgen weer testen? misschien heb je te weinig hcg om te testen

knuff bahar

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heej dames kom op he.. moet meer roze...

wachters succes
    dames met ongi... kop op...

Over dat roken... heb gevraagd aan mijn vk hoe ik er het beste mee om kan gaan.. ik rookte flink voor mijn zwangerschap en ben resoluut gestopt.. maar net als bij mijn eerste 2 zwangerschappen lukte het me niet om het vol te houden.. Ik vind het echt super knap als het bij anderen wel lukt en vind het laf van mezelf dat het niet lukt bij mij.. heb al veel geprobeerd, maar wordt echt onhandelbaar na een paar dagen.
    (vooral tegen de kids ben ik dan echt erg onredelijk) In overleg heeft de vk dan ook gezegd dat het echt niet heel erg is als je 1 of 2 sigaretten in de paar dagen rookt puur om het vreselijke gevoel te onderdrukken. zo lukt het me om het dan ook vol te houden... vergelijking..eerder rookte ik zo'n 12 sigaretten per dag.. nu 1 in de 2 dagen. Mijn man rookt niet dus dat scheelt een boel en in huis wordt ook niet gerookt..Ik snap de reacties wel hoor, maar voor sommigen is het echt een kriem om te stoppen. Ik had er gewoon nooit aan moeten beginnen... :rolleyes:
    Ook zei vk dat bijv. alcohol in je systeem blijft zitten.. het kindje neemt het op en plast het weer uit, maar drinkt vervolgens ook weer van dat vruchtwater...het blijft veel langer in het systeem dan de schadelijke nicotine, maar uiteraard is allebei niet goed! Ik vind wel dat er bij gyn en vk nogal verschillend over wordt gesproken. de een vind een glaasje wijn of een sigaret af en toe geen probleem en de ander verbied het ten strengste...maar goed...wilde het toch even kwijt!

Hier gaat alles oke.. beebje groeit prima.. voel het lekker zwemmen af en toe en ik voel me prima (weer) ;)

dames..succes he...

17. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Ik ben bij onze eerste gestopt met roken toen ik de positieve test in mijn handen had. Heb toen 6 maanden helemaal niet gerookt en daarna ongeveer 1 sigaret per maand. Maar na de geboorte moest onze kleine meid nog 2 weken in het ziekenhuis blijven. Dit had niets te maken met mjin rookgedrag, maar ik voelde me enorm schuldig (waardoor ik weer ben begonnen met roken :oops: ).
    Maar ik ben nu helemaal gestopt =D>

In het ziekenhuis zeiden ze wel dat alcohol slechter is voor je ongeboren kindje dan een sigaretje. Maar feit blijft dat het allebei heel slecht is.

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Echt wel...duurt alleen even.... :rolleyes:

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ja, mn nod is morgen of overmorgen, daar twijfel ik een beetje over. We zullen wel zien. Ga er maar van uit dat ik ongi word.

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    even over dat roken...

Ik heb bij beide zwangerschappen wel gerookt. Stoppen lukte totaal niet. Ben wel een heel stuk geminderd en maak gebruik van een extra filter om tenminste de teerrotzooi er wat uit te halen. Zowel mijn dokter als mijn vk zeiden dat je beter niet plotseling geheel kunt stoppen, omdat dan je bloeddruk de lucht in schiet. Mijn kinderen zijn trouwens supergezond ter wereld gekomen en zijn dat nog steeds.
    Ik ben overigens vanaf het moment dat we besloten voor nog een kindje te gaan al wel weer sterk geminderd. Ik hoop op het niveau te komen van 1 in de 2 dagen (als ichtus) maar met 1 per dag ben ik ook al heel blij hoor! Ik heb zelf best de balen van dat roken, maar ik kan er gewoon niet helemaal van afblijven... .
    Trouwens, dat filter werkt wel heel goed. Bij mijn eerste bevalling kon de vk aan de placenta zien dat ik had gerookt (verkalking), maar bij de tweede niet (met extra filter). Toch is het natuurlijk het beste om gewoon rookvrij te zijn....

Deel Deze Pagina