shartje: het is alleen maar goed als je temp omhoog gaat en blijft na je ei! dus nu hopen dat hij hoog blijft! liefs rebbel
Hee meiden, ben weer terug van vakantie! Heerlijk genoten en ook goed aan de klus geweest. Nu maar weer afwachten. Ik zie dat er veel nieuwe passagiers ingestapt zijn! Gezellig... En de maand kan niet mooier beginnen met gelijk al een zwangere! Nikita, gefeliciteerd meis! Hoop dat velen je mogen volgen! xxx
FF wat info over sauna & zwangerschap: (via website) Sauna & zwangerschap De sauna is een uitstekende manier om te ontspannen. Je zweet - letterlijk - alle zorgen en onrust uit je lijf. Maar nu je zwanger bent zul je je waarschijnlijk afvragen of die hitte in de sauna wel geschikt is voor je ongeboren kindje. Wees gerust: ook als je zwanger bent is saunabezoek geen probleem. Er zijn echter wel een paar kleine aandachtspuntjes. Het belangrijkste bij saunabezoek tijdens de zwangerschap is eigenlijk: niet doen als je vóór je zwangerschap ook niet ging. De saunagang is in principe geen probleem, als je lichaam al gewend is aan de plotselinge temperatuurswisselingen en de grote hitte. Ben je nog nooit naar de sauna geweest, of in ieder geval niet regelmatig, dan is het niet zo handig om tijdens je zwangerschap uit te proberen of je het lekker vindt. Je eigen lichaam is immers niet gewend aan de temperatuursschommelingen, dus van je ongeboren kindje is het dan zeker teveel gevraagd. Ging je vóór je zwangerschap al regelmatig, dan kun je dit gewoon blijven doen. Na de eerste 14 weken tenminste... De eerste 14 weken Er is nog nooit onderzoek gedaan naar de invloed van de sauna bij vrouwen in de eerste drie maanden van een zwangerschap. Uit dierproeven is echter gebleken dat het misschien verstandiger is de eerste 14 weken de saunaronde maar over te slaan. Bij dieren, die tijdens de beginperiode van de dracht aan hoge temperaturen werden blootgesteld, zijn hogere percentages miskramen en aangeboren afwijkingen geconstateerd. Het is niet bewezen dat dit bij mensen ook het geval is, maar om mogelijke afwijkingen en miskramen te voorkomen, wordt geadviseerd om de eerste 14 weken het risico niet te nemen. Daarna geen probleem Na die eerste 14 weken kun je zonder bezwaren de sauna in. Saunabezoek is goed voor hart en bloedvaten en helpt je een teveel aan vocht uit te zweten. Alleen maar lekker dus! Natuurlijk is het niet goed te overdrijven. Zorg dat je niet te lang in de hitte blijft zitten en houd je eigen lichaam in de gaten. Voel je je minder lekker, duizelig of benauwd ga dan de sauna uit. Het zou kunnen dat jouw hartslag - en die vanje baby - iets versnelt door de warmte. Dit is in principe geen probleem. Luisteren naar je lijf zijn de sleutelwoorden voor saunabezoek tijdens je zwangerschap. Dompel- en bubbelbad Je kunt het saunabezoek tot het einde van je zwangerschap volhouden. De laatste vier à zes weken is het wel aan te raden niet meer in het bubbelbad te gaan en ook het dompelbad over te slaan. Dit heeft te maken met het feit dat je in die laatste weken al enige ontsluiting zou kunnen hebben en de kans op infectie hierdoor toeneemt. Neem dus liever een koude douche. TIP Meld bij sauna of kuuroord altijd even dat je in verwachting bent, zeker wanneer je naast de saunaronde ook andere behandelingen wilt ondergaan. Een algenpakking is bijvoorbeeld af te raden tijdens de zwangerschap en ook floaten is dan geen optie. Maar er zijn voldoende lekkere, ontspannende behandelingen die je wél kunt ondergaan. Sommige saunas en kuuroorden bieden zelfs complete zwangerschapsarrangementen aan.
Nikita. Ik kreeg 17 juli ook een dagje thermen kado met massages en al. Ik heb het zowel aan mijn huisarts als aan mijn vk gevraagd en die zeiden allebei dat het totaal geen kwaad kan! Ook al ben je nog maar pril zwanger. Wel moet je goed naar je lichaam luisteren! Mijn VK vroeg mezelfs op welke slechte site ik had gekeken waar op zou staan dat het slecht zou zijn! Dus gewoon lekker gaan genieten!
@ Kellox en pooh! Dank jullie wel voor de info over Sauna en zwangerschap! Wij gaan vaker naar de sauna (maar helaas al heel lang niet meer geweest omdat we zo druk zijn met eigen bedrijf) dus durven de stap wel aan! Lekker relaxen kan vast geen kwaad. Dan ga ik wat minder lang en even niet in zo'n ijkoud badje springen... Ik denk dat ik vandaag mn ei heb dus kan de innesteling heel relaxed gaan verlopen komende week!
Ik ben vandaag ook naar de sauna geweest terwijl ik dus wel zwanger kan zijn. Je moet even voorzichtig doen met domperbad en niet telang overal inblijven. Luna
Ik voel de eisprong altijd. Ik heb dan 3 dagen een zeurbuik zoals je dat ook tijdens de ongi hebt. En verder zie ik het aan het slijm. Met een onregelmatige cyclus is dat dus best handig want anders waren wij deze maand mooi te laat geweest om de kans te benutten. Luna
Hallo Meiden, Zo ben weer terug van weekendje weg, natuurlijk flink geklust hopelijk genoeg, is altijd maar afwachten. Had in ieder geval veel slijm en het slijm werd ook al weer iets gekleurder; lees troebeler. Hopelijk is dat een goed teken. Maar wat lees ik nu al een zwangere! Wel gefeliciteerd Nikita en dat al in juli Als dat geen goed teken is dan weet ik het niet meer. Onderweg naar ons weekendje weg zag ik ook een ooievaar, natuurlijk zo doorgedraaid als ik ben denk ik weer dat het een teken is Ik las ook over de sauna en bubbelbaden, gelukkig Pooh en Kellox hebben jullie het uitgezocht want ik zie overal spoken. Wij hadden namelijk een bubbelbad op de kamer dus een uurtje na het klussen ging ik lekker bubbelen en toen bedacht ik me opeens dat dat weleens niet goed kon zijn Mijn man verklaard me weer voor gek natuurlijk! De reden van ons weekendje weg was ook dat onze nichtjes in de buurt waren en die verbleven in een huisje bij een pretpark, ik gister overal in. In schepen die op z'n kop gaan en achtbanen met loopings en weet ik veel wat en toen weer dacht ik dat het niet goed is, en wederom vertel ik het tegen m'n man en die gaat me bijna laten opnemen geloof ik Erg he deze gedachten, dat heb ik alleen iedere laatste twee weken van m'n cyclus dan draai ik weer helemaal door. Gelukkig kan mijn man er nog om lachen en ik zelf ook wel alleen misschien over een jaar niet meer Maar al met al was het een geslaagd weekend. Ik hoop dat jullie ook allemaal een lekker weekend gehad hebben. Het is nu tijd om te wassen
Ohhh, heerlijk! Klinkt allemaal als een wel heel lekker en gezellig weekendje! En die mannen, tja, ze zijn veel nuchterder dan wij geloof ik! Mijn vriend verbaast zich er echt over dat dit forum bestaat en dat wij vrouwen zoveel 'lullen' over zwanger worden
Ja was zeker een gezellig weekend. En je hebt gelijk over onze mannen, die zijn zo nuchter. Soms wordt ik er boos om en soms hoopte ik net zo te zijn als hen. Helaas zo ben ik niet, hij kwam ook net ff naast me staan. ff stiekum kijken op het forum, ik zeg dan he wegwezen niet voor jouw ogen dan zeg ik gekscherend je vindt ons toch allemaal gek! Maar ondanks dat vraagt ie wel zo van wat is NOD en wanneer kan je nou gaan testen, dus hij is er wel mee bezig maar op zijn manier
Passagierslijst voor de bus 01: Marleen1979 & Essievld & Essiee & Sab85 & Mickey06 & Mss & Katsas 02: Jelske1978 & Nikita23 & Jendo & Yuntje & Pendrag & Mimitje & Lise 03: Dimmel? & Miepie80 & Xanado83 & Loesjuh & lem & jeldou & Groentje 04: Nina1983 & Jes1 & Mandarijn & Hster & Linda 05: mark en maria & Blondie & Kellox 06: Roxanne & Daantje82 & Mss Ace & Diana81 & Annrieke & Ilona21 & silvana81 & Anna28 & enomis 07: Happy1980 & Racebabe & Linda8i & oOMissCOo & Marian26 08: Wuppie 01 & Dionne84 & Claire & Pipo1973 09: Mielenl & Beastie & MissyZuilen 10: Joss81 & Jusi & Adriana1982 & CynthiaB & Wies31 & Yvetje1982 & lauwtje & Amy82 & valhalla & Essie downunder 11: Visjes & Lafo & Boogschutter78 12: Go4baby & Suzy28 & MarielleB & Kareltje 13: Lot23 & Marieke15 14: Tijgertje23 & Maria79 & sunnycloud & FunnyMe & Luna73 15: Wieffie & Shartje & Stef & Julita & marina99 & roos80 & Kristel83 & Tirtilisko 16: Jessejaime & Floddertje 17: Droom & Bregt & Prissys & diaantje17 & puzzcat24 18: Danjo & Angelique79 19: naomi33 & Pebbles & regi 20: Pluisje79 & Melanietje & Mari & miss butterfly & Sssassskia 21: Afina80 & Britt28 & Twister 22: Saar & WishfulDreaming & Talia & Femmie1 23: mamajanneke & Maudi 24: marieke1610 & Karine 25: Barbie79 & Ice & Brenda1976,Bianca75 26: martjemar & Lies & Jale & Derona 27: Yaya1 & Lafemme & Rebbel & Gerda1975 28: 29: 30: fiona23 31: guusje30 & Daantje86 124 passagiers voor de extra large ROZE BUS ongi.... 1 zwanger.... 0 negatieve test... 0 twijfel.... Testmarathon 1 augustus 1. Droppie123 2. Essiee 3. Nikita23 ZWANGER! 4. sab85 6. Mss 7. Katsas Testmarathon 5 augustus 1. Mandarijn 2. Jeldou 3. Happy1980 4. Kellox 5. jes1 Testmarathon 10 augustus 1. Claire 2. Beastie 3. Adriana1982 4. Ilona21 5. Roxanne 6. mss Ace 7. Wies31 8. Silvana81 9. oOMissCOo 10. Groentje 11. Hster 12. Diana81 13. Linda 14. Amy82 15. Wieffie Testmarathon 15 augustus 1. Stef 2. Tijgertje23 3. Maria79 4. FunnyMe 5. Tirtilisko Testmarathon 20 augustus 1. Shartje 2. Jessejaime 3. Droom 4. prissys Testmarathon 25 augustus 1. Pluisje79 2. Saar 3. Lies 4. Talia Testmarathon 30 augustus 1. Ice 2. Rebbel Gerda1975 genoteerd, veel succes meid
Meld me aan voor augustus. Vandaag ongi geworden dus NOD dag rond de 23e (hoop op een cyclus van 28 dgn)
Passagierslijst voor de bus 01: Marleen1979 & Essievld & Essiee & Sab85 & Mickey06 & Mss & Katsas 02: Jelske1978 & Nikita23 & Jendo & Yuntje & Pendrag & Mimitje & Lise 03: Dimmel? & Miepie80 & Xanado83 & Loesjuh & lem & jeldou & Groentje 04: Nina1983 & Jes1 & Mandarijn & Hster & Linda 05: mark en maria & Blondie & Kellox 06: Roxanne & Daantje82 & Mss Ace & Diana81 & Annrieke & Ilona21 & silvana81 & Anna28 & enomis 07: Happy1980 & Racebabe & Linda8i & oOMissCOo & Marian26 08: Wuppie 01 & Dionne84 & Claire & Pipo1973 09: Mielenl & Beastie & MissyZuilen 10: Joss81 & Jusi & Adriana1982 & CynthiaB & Wies31 & Yvetje1982 & lauwtje & Amy82 & valhalla & Essie downunder 11: Visjes & Lafo & Boogschutter78 12: Go4baby & Suzy28 & MarielleB & Kareltje 13: Lot23 & Marieke15 14: Tijgertje23 & Maria79 & sunnycloud & FunnyMe & Luna73 15: Wieffie & Shartje & Stef & Julita & marina99 & roos80 & Kristel83 & Tirtilisko 16: Jessejaime & Floddertje 17: Droom & Bregt & Prissys & diaantje17 & puzzcat24 18: Danjo & Angelique79 19: naomi33 & Pebbles & regi 20: Pluisje79 & Melanietje & Mari & miss butterfly & Sssassskia 21: Afina80 & Britt28 & Twister 22: Saar & WishfulDreaming & Talia & Femmie1 23: mamajanneke & Maudi & Fenne1985 24: marieke1610 & Karine 25: Barbie79 & Ice & Brenda1976,Bianca75 26: martjemar & Lies & Jale & Derona 27: Yaya1 & Lafemme & Rebbel & Gerda1975 28: 29: 30: fiona23 31: guusje30 & Daantje86 125 passagiers voor de extra large ROZE BUS ongi.... 1 zwanger.... 0 negatieve test... 0 twijfel.... Testmarathon 1 augustus 1. Droppie123 2. Essiee 3. Nikita23 ZWANGER! 4. sab85 6. Mss 7. Katsas Testmarathon 5 augustus 1. Mandarijn 2. Jeldou 3. Happy1980 4. Kellox 5. jes1 Testmarathon 10 augustus 1. Claire 2. Beastie 3. Adriana1982 4. Ilona21 5. Roxanne 6. mss Ace 7. Wies31 8. Silvana81 9. oOMissCOo 10. Groentje 11. Hster 12. Diana81 13. Linda 14. Amy82 15. Wieffie Testmarathon 15 augustus 1. Stef 2. Tijgertje23 3. Maria79 4. FunnyMe 5. Tirtilisko Testmarathon 20 augustus 1. Shartje 2. Jessejaime 3. Droom 4. prissys Testmarathon 25 augustus 1. Pluisje79 2. Saar 3. Lies 4. Talia Testmarathon 30 augustus 1. Ice 2. Rebbel Fenne1985 jij staat er ook bij, succes
oke hier komt dan heel voorzichtig mijn vraag, ik weet het erg dom, maar heb net (2 dagen voor nod) getest, en zie toch echt een licht streepje, dacht dat het aan mij lag dus 2 uur later weer 1 gedaan, en weer een heel licht streepje. kan iemand in mijn album kijken en zn mening geven? want ik denk dat ik het gewoon te graag wil zien.