HOOFDSTUK 3 De eetgewoontes in de tijd voor de zwangerschap Door de jaren heen zijn er erg veel onderzoeken geweest over het eetgedrag van vrouwen met een kinderwens. Veel onderzoeken wijzen uit dat als een vrouw eenmaal zwanger is, bepaalde etenswaren schade kunnen toebrengen aan de onvoldragen vrucht. Dit is echter pas schadelijk als moeder en kind helemaal met elkaar in verbinding staan, vanaf 6 weken zwangerschap dus. Toch blijkt uit een groot onderzoek dat veel vrouwen nadat hun ei gesprongen is veel dingen uit hun dieet schrappen. Filet american met ui, leverkaas, biefstuk, sushi,het wijntje bij het avondeten, het biertje tijdens het stappen en ga maar door.. zullen in hun koelkast niet meer opduiken. Helaas voor de echtgenoot zal hij 2 weken per maand mee moeten doen aan dit vreemdsoortige dieet. Alles voor de baby toch? Zo kan het dus voorkomen dat vrouwen die er wat langer mee bezig zijn om zwanger te raken per jaar een half jaar op dit dieet staan! Zijn ze 6 maanden per jaar graag geziene gasten op feesten en diners, zijn ze welkom in de meeste kroegen omdat ze zo leuk op de bar gaan dansen na het pilsje teveel, de overige 6 maanden krijgen ze opvallend weinig uitnodigingen, gewoon omdat de gastheer/vrouw het een beetje moe begint te worden als er weer met een zuinig mondje gezegd wordt, nee dank je, dat is niet goed voor de baby. En dat, terwijl er nog helemaal geen sprake van een baby is! Artsen en andere medici proberen dit fenomeen al jaren te doorgronden, helaas zonder resultaat.
Noh vage verhaal,natuurlijk willen vrouwen toch het zekere voor het onzekere te nemen? Ik durf te wedden dat een man dit geschreven heeft hahah
wow.. ben trouwens iets afgevallen! broek die ik vorige maand echt niet aankon, gaat weer dicht.. oke, hangt nog een band over de broek heen, maar we gaan de goede kant weer op
*kijkt eens naar debs en geeft dikke knipoog* gaby en jij zijn niet de enige blondjes hier hahahahahaha
LOL dan ga je de betere kant op dan ikk.....krijg me broeken haast nie meer dicht zonder me buik in te houden ...die pompoentjes vorige maand zijn me nu funest geworden
Voel me belabbert...... Steeds vreemde misselijkheid... Toch wel een goed teken! hahaha @limmeke En zie nou wel mannen!........Grrrr
ha ha, geluk bij ongeluk (dat afvallen) je boek blijft leuk @ Debsje, gefeliciteerd met nieuw huisje, "klus"ze ha ha, zo dubbel
Zou iemand zo lief willen zijn mij in het ROZE te zetten? Zostraks voor het eerst een positieve zwangerschapstest in mn handen gehad. Natuurlijk houden we een slag om de arm na (waarschijn toch) 3 miskramen. Was afgelopen maandag nog bij de huisarts om daar over te praten. Ik kan het niet geloven en weet vna gekkigheid niet wat ik moet doen. Na 14 maanden....jemig. Nu nog een paar lange weken te gaan ben ik bang. Misschien niet helemaal jofel dat ik nu zwanger ben na de MK van vorige maand. Maar goed. Net de huisarts gebeld over medicijnen, die ik gebruik, wacht dus nu op een telefoontje.... Ik geloof het nog steeds niet eigenlijk, denk nog steeds dat er boven zwanger ineens toch nog "niet" komt te staan. Mijn man maakt er een foto van, van de test. Nu maar op het beste hopen! Weet niet goed wat ik moet zeggen en al helemaal niet wat ik moet doen....
Super gefeliciteerd, toch? Ik zou er lekker rustig van genieten en afwachten wat komt. Als dit beebje gezond is en graag bij jullie wil komen, blijft het lekker zitten!
Ohh wat een geweldig nieuws MNG probeer er lekker van te genieten en laat alles maar gewoon op je afkomen Toppie!
gefeliciteerd Mnq Maak je niet druk over het feit dat je zwanger bent na een MK.. als alles goed is "opgeruimd" staat er normaal nix in de weg voor een nieuwe zwangerschap. Die maand wachten die ze adviseren is alleen omdat het gemakkelijker is te berekenen hoe lang je zwanger bent. Tegenwoordig met die mooie echo's kunnen dat op die manier voor je doen. Welke medicijnen slik je dan? Hoop voor je dat die in elk geval geen kwaad kunnen voor de beeb. En wat je nu moet doen? GENIETEN VAN DAT KLEINE WONDERTJE IN JE BUIK!