@ Giegel: Me too! Komende maand maar temperaturen, hopelijk geeft dat wel duidelijkheid. @ Elke: geen idee! Ik ben altijd heel regelmatig, met ook vruchtbaar slijm ergens halverwege en meer zin in sex 8) dus dat voelt wel okee allemaal. Dit was de eerste maand met ovutesten, gewoon, om het nog iets zekerder/precieser te weten - mooi niet dus Ik heb dan ook geen idee of mijn nod gewoon doorgaat deze maand? Is een heel vreemd gevoel - maar de tijd gaat wel lekker snel dan trouwens.
Ik begin er nu aan te twijfelen of ik een eisprong heb gehad, omdat mijn ovu-testen niet positief worden. Maar ik weet niet of je dan wel ongesteld wordt. Daarom test ik rustig nog een paar dagen verder en als ik geen posi-test krijg bel ik de gyn even op.
Ik denk dat ik mijn eisprong de afgelopen keer voor het eerst gevoeld heb. Ik had namelijk een positieve ovulatietest, en die avond kreeg ik steken links onderin mijn buik, en de volgende dag was de test weer negatief. Dus dat moet hem dan haast wel geweest zijn Ik weet niet of het als een wee voelt net als bij jou elke want heb nog nooit een wee gehad
Nou, ik denk dat het dan misschien je darmen zijn geweest, want deze pijn voelt echt anders, tenminste bij mij. Het is echt meer een hele erge ongesteldheidspijn heel laag in je buik (ik voel meestal niet duidelijk aan welke kant). En idd het doet flink pijn, maar het is wel heel duidelijk! Vorige maand heb ik het ook gevoeld en toen hebben we direct geklust, en daarvoor was het 3 dagen geleden. Nu is het tijdstip van klussen beter geweest, dus nu op de wachtbank duimen draaien
Nou aan weeen mis je ook niks hoor, tenminste niet zoals ik ze heb gehad. Maar je kunt het ook vergelijken met een erge ongesteldheidspijn. Bij mij is het zeer heftig en duurt ongeveer 2 uurtjes ofzo. Dat laatste weet ik niet precies omdat ik het zonder pijnstillers niet uithoud...
En of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar als ik ongesteld moet worden heb ik pijn in m'n buik, benen en rug. De weeen had ik bij beide bevallingen ook in buik, benen en rug. Ik zei vorige week nog tegen de gyn dat ik heel hard heb gegild dat ik nooit meer zwanger wilde zijn en wat probeer ik nu..........juist hihihi.
hi augustBUSbabes! elke heeft goed opgelet ik woon in het noorden van het land en ik snap niks van alle berichten over regen/knallen/kl*te-weer: ik huppel hier in een blij jurkje met blote voetjes over het gras en het is WARRRRM! en horeca doe ik ook ja, dus soms overdag en soms (vaak) savonds, sommelier michelin gastronomie.... dat soort mooie dingen! (maar wel zwaar ... ) @elke: ik voel eipijn ook altijd heel duidelijk! moest er wel aan wennen na 15 jaar pil. laaaage stekende pijn he! hoop dat je roze wordt deze maand! en dat je een goede uitslag krijgt straks. @limmeke: belachelijk dat ze je dubbele uren inroosteren als je arts zegt dat dat niet kan en mag! heb je dat niet zwart op wit? ik zou er echt op gaan staan (met hele scherpe hakken! ) dat je niet meer dan die 4 uur KAN en dus WIL werken! ik weet het is moeilijk maar zeker als het om je gezondheid gaat en de arts beaamt dat, niet over je grenzen gaan! oops: hoort wie het zegt; hier ook soms dubbele uren en dan ivp 8 uur 16 uur ) hoe is je gesprek gegaan? succes als je dit nog leest! @mamapatricia: wat onzettend shit meisje... hoop dat je in de roze bus meer geluk hebt en houdt! *knuffelemoticon* @giegel: humz, lange cyclus deze x? als je je gyn daarover kan en mag bellen is dat wel superhandig! zou ik gewoon even doen voor je zekerheid. @gaby: ik snap je test-drang met met je 30+cyclus zou ik echt nog even proberen te wachten.. misschien helpt het als je je banner (die nu heel sneaky op 28 dagen staat ) ook even aan past! ik duim wel voor je ondertussen! @veronika: heej, u hier? ongi komt eraan vrees je? ei niet geweest? HUMZZZ hoe kan dat nou weer! waarom doen die lichamen toch altijd zo apart! waarom worden we niet net zo makkelijk 'eventjes' zwanger! daarom begrijp ik onenightstands (die begrijp ik trouwens sowieso niet) die op baby uit draaien ook moeilijk: klus je EEN keer in een hele maand, word je zwanger! maar aan de andere kant, je hoeft het ook maar EEN keer te doen he... alleen wanneeeeeer is nou net de vraag en daarom klussen we ons suf 8) zo genoeg gekletst, ik ga even de stad in, leuke blije dingetjes kopen! liefs! klingel
hahaha je heb het wel goed op gemerkt maar ik ben niet sneaky bezig heb deze ronde hormonen geslikt van de gyn dus moet deze dagen me nod verwachten en klopt in groningen zou het 32 graden worden hier is nog niks van de zon te merken maar gelukkig regent het niet meer
Ja klingel, ik zei tegen mijn moeder: ik snap niet dat al die one night stand 'ongelukjes' enzo precies rond de eisprong zijn van diegene en dat ze dus gelijk zwanger zijn Toen zei mijn moeder: Ja maar het gebeurt natuurlijk ook heel vaak niet, alleen daar hoor je niks over Dus daar had ze ook wel weer gelijk in.. (moeders hebben eigenlijk altijd gelijk maar laat ze het niet horen)
Sorry Klingel, je had me nog wel terug naar juli gestuurd Juli is zo stil, nod is de 31ste (= grensgevalletje!), en zonder EI heb ik misschien wel helemaal geen nod of pas half augustus ofzo Al met al voldoende excuus om alvast in de augustBus mee te kletsen vond ik eigenlijk . Ik heb niet echt het idee dat mijn eraan komen nog, ben wel mega chaggerijnig, maar eigenlijk al daaaagen, en ben ook misselijk en ik had zo'n heel klein bloeddrupje gehad dus ik vind eigenlijk dat ik mijn NOD de komende 8 maanden maar moet overslaan Wat ga je voor blije dingetjes kopen?
klopt sjors, moeders hebben altijd gelijk! over moeders gesproken, ik zou eigenlijk heel graag advies van mijn mama en van mijn zus hebben, maar ja ik wil niet dat ze weten dat we babybezig zijn! mijn mama kreeg eerst mijn zus en pas 8 jaar later mij. nu ben ik eigenlijk benieuwd of die lange tussentijd ook te maken had met moeite met zwanger worden... en mijn zus kreeg op haar 34e eerste kindje, na 3 miskramen en op haar 40e de 3e! ik heb laatst al ontfutseld wanneer zij begonnen zijn met babymaak-proberen, zei ze 'eind 20' nou dat geeft moed als het dan nog 4 jaar (incl miskramen) heeft geduurd... zucht, lastig, wel willen weten maar niet willen dat zij het weten!
He dit heb ik nu ook zo'n lage buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Is dit het dan? Oeps, dat wordt nog even klussen vanavond.
eyey..., ik ben Nathalie.. we zijn al bijna 1 jaar aan het knutselen maar het wil maar niet lukken. we hebben helaas 1 miskraam gekregen. en 24 sept heb ik een afspraak bij de gyn om te kijken of ik vruchtbaar ben. tegen die tijd knutselen we gewoon door, maar ff een vraagje... hoe kan ik ook op de lijst komen? gr Nathalie
Jemig, ja ik snap wel dat je ze wilt uithoren en dat allemaal wilt weten. Ook omdat het jou redenen zou kunnen geven om eerder naar gyn te gaan. Kunnen ze niet begrijpen dat je ze wilt uithoren, ook vóórdat je er zelf mee gaat beginnen, gewoon, "omdat je er wel eens over nadenkt hoe het zou zijn"? @ Nathalie: welkom. Er zijn hier meiden heel handig met de lijst, die willen je vast erop zetten! Wat is je NOD?
Hi meiden! Ben ik weer, dat was dus het verwachte gesprekje met de internist. Bloeddruk is met medicijnen nu stabiel, maar liefst zou hij 't nog wat lager zien. Is nu 130-85 gemiddeld gedurende de hele dag. Hij neemt nu contact op met mijn gyn in het UMCG en overlegt of ik dan ook beter daar naar een internist kan, ivm een iets afwijkende waarde in mijn bloed (licht verhoogd homocysteinegehalte). Lijkt me niet eerlijk gezegd, maar dat hoor ik later nog. Over 6 weken weer eens naar de poli. Hij vroeg ook nog of ik nu zwanger ben: nee dus. Maar hij weet dat ik er ook niks aan doe om het te voorkomen (kan moelijk zeggen: ja man, we klussen ons rot! ). Zodra ik zwanger raak moet ik het wel doorgeven zegt hij. Zo, nu lees ik nog even wat jullie ondertussen hebben geschreven!
Aaaahaa Klingel! Nee ik dacht eerst niet dat het zo warm zou worden (maar dus wel) en toen zag ik je woonplaats en dat klonk me niet echt Nederlands! Maar het is vast je woonplaats op zn 'klingels'
Hahaha, dat herken ik wel hoor Giegel! Ik had natuurlijk een heel idiote bevalling, maar ik heb halverwege ergens ook tegen mijn vriend gezegd dat ik niet begrijp dat mensen meer dan 1 kind krijgen. Toch kon ik ondanks het verdriet, direct na de bevalling ook begrijpen dat men zegt dat je na de bevalling alle pijn snel vergeten bent. Helemaal vergeten ben ik het echt niet oor, maar vanaf het moment dat Charlotte* op mijn buik werd gelegd, voelde ik geen pijn meer.