Ik vind dat van dat foliumzuur best vaag, je moet 4 weken vantevoren beginnen met slikken maar niemand weet toch wanneer je precies zwanger wordt? Ik slik het nu al 8 weken volgens mij, en ik denk niet dat het kwaad kan maar het is best vaag. @ naliey, het kan het niet helemaal voorkomen maar het verkleint de kans van 1 op 1000 naar 1 op 2000 dacht ik.
ik heb nog nooit foliumzuur gebruikt... heb het wel in huis...maar nam niet echt de moeite om de bijsluiter te lezen van wanneer je het moet gaan gebruiken... maar kan dat ook helpen met zw worden...?
Ik heb ook een hele tijd foliumzuur geslikt maar na een jaar ben ik er maar weer mee gestopt omdat ik niet zeker was of zo lang slikken wel zo goed was...ik dacht als ik zw ben dan is het voor mij nog vroeg genoeg om te beginnen..beter kort slikken dan niet slikken
Het is bedoeld om te zorgen dat je bij de eerste celdelinkjes al voldoende hoge niveaus van foliumzuur in je lichaam hebt. Omdat niemand weet wanneer je echt bevrucht wordt, omdat het juist voor de eerste weken van belang is, en omdat het even duurt om die niveaus op te bouwen, moet je dus vooraf al beginnen. @ Debsje, ik snap je wel ja. Misschien toch eens aan de HA vragen of zo lang slikken kwaad kan?! Anders toch maar weer slikken, denk ik? *** snelt weer terug naar de bijna lege juli trekker ***
Nee het helpt niet natalyie, het verkleind alleen de kans op bepaalde afwijkingen waaronder dus een open ruggetje. Het is ook iets van de laatste jaren hoor, vroeger kenden ze dat nog niet. Maar ik zou er gewoon vast mee beginnen als ik jou was, het kan zeker geen kwaad.
GGRRRRR: begin hier een klein beetje gelige afscheiding te krijgen. Dan is en voorbode op bruin en dat betekend dat de ongi er aan komt. Ik hoop zo dat ik zwanger ben en dat die afscheiding ergens ander van komt.
Das ff balen meis! ik hoop voor je dat je op roze mag hoor! ) eigenlijk zou ik het wel super gaaf vinden als de hele bus deze maand Roze zou zijn wat is dat wachten af en toe toch frustie he!
Ik weet het Sjors. En ik wil het zo graag.........(iedereen wel denk ik he) En ik heb me nog wel zo rustig gehouden deze maand. weinig op het forum zo min mogelijk er aan denken, etos pillen, en kan-niet-missen klus programma. Ik dacht echt deze maand gaat het gebeuren. Maar geen bloed geeft moed :S
Foliumzuur is niet vaag hoor. Foliumzuur verkleint de kans op een openruggetje. Het kan verder helemaal geen kwaad als je het lang slikt. Gewoon niet te veel over nadenken en innemen die handel
Hoe gebruik je foliumzuur? Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt. Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig. Niet meteen zwanger? Lukt het niet om meteen zwanger te worden? Blijf dan gewoon foliumzuur slikken. Je kunt het zonder problemen maandenlang gebruiken. In de aanbevolen dosering is foliumzuur niet schadelijk. Ook niet als je de tabletten foliumzuur langere tijd gebruikt. Niet op tijd begonnen? Soms lukt het niet om op tijd te beginnen met foliumzuur. Bijvoorbeeld omdat je onverwacht zwanger raakt, of sneller dan je had verwacht. Of omdat je niet wist dat foliumzuur belangrijk was. Je hoeft dan niet ongerust te zijn. De kans op een baby met een open ruggetje of open schedel is erg klein. Ook als je geen extra foliumzuur slikt. Maar begin wel zo snel mogelijk met het nemen van foliumzuur. Alle beetjes helpen. Dit stukje vond ik bijv bij Erfo Centrum. Hier de link: http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/tekst ... umzuur.php
Kijk....Daar hebben we wat aan Dank je voor het opzoeken meis! Dan gaat dit meiske maar fijn weer aan de foliumzuur tot der NOD..daarna over op Etos pillen mocht dit toch nodig zijn
Bedankt elke Deze uitleg is duidelijk, zeker omdat er welgeteld 16 keer het woord foliumzuur in voor komt haha
zoo stelletje kletskousen, ben bijgelezen.. heb antwoord van mama patries ook al gelezen dus heb weer overbodige vraag gesteld @Debs: jij bent gewoon zwanger met je tomatentik. @ leeuw: FELIIIIIIIIIIIIII MET JE POSI TEST de rest ben ik alweer kwijt hehehe. Zo, heb beoordelinggesprek gehad, en mijn lieve clientjes zijn zoooo positief geweest over me, dat mijn teamleidster gevoel heeft een lot uit de loterij te hebben gewonnen whahaha. over die extra uren die ik nu moet werken.. daar zit heel verhaal aan vast. 16 juni was start.. maar had geen contract en geen werkrooster.. week ervoor ik bellen... contract is in maak ewrd gezegd. maandag 16 juni.. nix ik weer bellen.. jaaaa roept afdeling planning.. ik geef je via foon wel wat adressen door.. ik zeg nee, ik wil mijn contract.. aangezien ik nog een aanvullende uitkering heb die me heel veel moeite gekost heeft om die goed te krijgen, is het van belang dat zij eerst mijn contract hebben... heb ik nog week op contract moeten wachten.. en toen kreeg ik hem eindelijk.. incl werkrooster.. maar omdat ik dus week niet gewerkt had.. stond ik al 20 uur in de min. ( 20 uur contract).. toen begon planning mij heel weinig in te plannen, dus elke week kreeg ik er meer minuren bij.. ik maar bellen, maar werd maar niet meer.. en nu is daar algehele paniek.. want ik heb al veel uren in de min en die moeten worden ingehaald. Heb die van pz net gezegd dat ze er maar achteraan moet gaan dat die niet gewerkte uren maar verrekend gaan worden met mijn loon, want dat ik het gewoon niet trek die lange weken.. en met dat geweldige uurloon van mij kan ik die week loon wel missen liever dat, dan dat ik straks nog paar maanden zoveel uur moet draaien, dat red ik gewoon niet. ze ging er ook achteraan dat vanaf mijn vakantie ik gewoon die 20 uur gepland ga krijgen.. want kan niet zijn dat ik ene week maar 7 uur werk.. en dan week erna meer dan 30. Clienten genoeg, dus snap het probleem van die planmuts niet. verder vandaag: mijn liefste client was boos dat ik zo lang moest werken.. ook omdat ik geen pauze heb.. heb 15 min om van de een naar de ander te komen en aangezien ik in een buitengebied werk, heb ik die tijd hard nodig. kwam bij hem binnen.. en ik rook het heerlijke eten al, had die giga schat warm gekookt voor ons beiden hahaha, gebakken aardappeltjes, salade, vleesje erbij.. is dat lief of is dat lief!
Super om te horen dat ze zo positief over je was lotje uit de loterij Kun je weer opgelucht adem halen! Wat een schat van een clienten heb jij trouwens Dat maakt je werk wel extra leuk he! p.s hoop ook een klein beetje dat mijn tomatentik een voorbode is maar ut is nog wel erg vroeg voor verschijnselen toch hihi
hahaha, zou kunnen ja. Heb het zo gekopieerd van die pagina, dus dat hebben jullie niet aan mij te danken hoor