NOD Augustus 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door xMamaDianax, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Manon: je krijgt pas een rood kruis als je een ei hebt gehad en de drie dagen erna een duidelijke tempstijging hebt t.o.v. voor je ei.

Jullie allemaal succes deze ronde!

2. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hey Manon,

Vlak voor je ei daalt je temp een klein beetje, om vervolgens na je ei weer omhoog te gaan , met minimaal 0,2 of o,3 c. Voor mijn zwangerschap van Demi was mijn normale temp 36,7 geloof ik, voor mn ei 36,5c en dan na mn ei ongeveer 36,9 c of 37,0 c, maar ook wel eens kleine dipjes omlaag naar 36,8c ofzo.
    Maar over het algemeen leef mijn temp wel steeds heel netjes.
    In het boek zwanger worden van Mariele croon staat er ook heel stuk over in. Ik heb boeken bij de bieb geleend over zwanger worden, zijn best veel boeken over!Echt handig! Hierin kun je uitgebreid lezen over temperaturen.

http://www.zwangerworden.nu/temperatuurmethode

Je krijgt inderdaad pas een kruis als FF je ei heeft gesignaleerd zeg maar. Soms krijg je (eerst) een gestippeld kruis, dan is FF er nog niet helemaal zeker van of je je ei hebt gehad.

Ik temp zelf altijd rectaal, dit wordt ook altijd aangeraden met de temperatuurmethode.
    Heb verder niet echt tips eigenlijk over het tempen. Ik temp dus iedere dag zelfde tijdstip, soms zit er maximaal een half uur tussen.
    IK gebruik ook pesona, tenminste, die ga ik morgen weer resetten om te gaan gebruiken. Alleen de teststaafjes vond ik ook wel handig, ik vind dat ze makkelijk af te lezen zijn. daarnaast heb ik ook nog eens ovutesten :D

Oja, over mijn lange cylcus en ovutesten: ik let goed op of ik al vruchtbaar slijm ondek. Ik heb dat nl altijd heel duidelijk. Als dat bij mij begint, begin ik met de ovutesten. Het is wel een beetje moeilijk zeggen wanneer je begin met ovutesten als je niet precies weet hoe lang je cylcus is...je zou ook rond dag 16 ofzo met ovutesten kunnen beginnen, ik weet niet wat je kortste cylcus is geweest? Ook heb ik altijd erg duidelijke ovulatiepijn, op dit signaal zou je ook kunnen letten. Is een soort stekende pijn aan een kant van je onderbuik/baarmoeder.

Thanks trouwens voor je complimenten :D
    We hebben ook een website: www.demijacobs.beebiesite.nl en hyves www.familiejacobs.hyves.nl

Liefs

Syl

ben nu echt flink ongi! 1e ongi dus sinds bevalling. Heb haast geen krampen, voel niet echt dat ik ongi ben maar ik lek de hele tijd door, das wel irritant! Ben blij als het weer weg is! Ben dan zo benieuwd wanneer ik mijn ei ga krijgen!

3. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Hey,

Oke.. bedankt voor de uitleg. Ik heb tot nu toe ongeveer dezelfde temp: 36,7 / 36,6. Ik temp elke morgen op de zelfde tijd in het oor. Ik wil het toch even proberen zo. Dus als FF denkt dat ik mijn ei heb, dan krijg ik een kruis! Mijn kortste cyclus na gestopt te zijn met de pil was 32 dagen. Daarna 3 cyclussen van 46 dagen. Kan de klok er op gelijk zetten! Dus ik ga nu uit van 46 dagen.
    Heb mijn ei dan ook volgens de banner. Had de laatste eisprong ook echt vruchtbaar slijm en idd krampen in de onderbuik. Ben heel benieuwd!

Wat houdt persona in?

Liefs, Manon.

4. Sheila82

Hoi!

Misschien hebben we wel allebei rond dezelfde tijd ons ei! Zou leuk zijn! IK ga uit van 37 dagen omdat dit dus mijn langste cyclus was voor mijn zwangerschap..kan nu heel anders zijn natuurlijk maar ik wacht het maar even af!

Oja, Persona: kijk maar eens op persona.nl, dat is wel zo duidelijk :D
    IK vind het wel handig, alleen de teststaafjes die je nodig hebt zijn niet echt goedkoop maarja. Ben er tot nu toe wel snel mee zwanger geworden (maar ook wel door de ovutesten en mijn eigen signalering van vruchtbaar slijm)

Ben echt heel benieuwd hoe mijn cylcus gaat lopen

Liefs

Syl

5. Sheila82

Ben ook wel benieuwd wanneer de volgende dames zich bij de nod van augustus aanmelden...zal niet zo heel lang meer duren denk ik, zal rond 1 juli wel zijn.

Liefs

Syl

6. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Dat denk ik ook idd. Maar nu kunnen we nog met z'n drieen kletsen. Dat is ook mooi ff rustig! ;)

Ik zal eens kijken op de site van persona. Misschien heb ik er wat aan!
    Vandaag erg druk, dus kom niet meer op de site. Morgen weer!

Liefs Manon.

7. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Gelukkig heeft niet iedereen zo'n lange cyclussen! Dan komen de meeste nu in juli terecht...vanaf 1 juli zal het hier wel drukker gaan worden..

Baal er eigenlijk wel goed van..en hoop ook iedere maand weer dat alles wat sneller gaat..ik krijg gewoon maar eens in de 2 maanden een kans, terwijl er ook vrouwen zijn die iedere maand een kans krijgen..

8. Sheila82

Manon: dat is inderdaad ook wel leuk zo lekker rustig :D
    En, wat vind je van de persona?

Verhip: snap wel wat je bedoelt meid, is ook niet leuk om van die lange cylcussen te hebben.
    Knuf!

Liefs

Syl

9. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo meiden,
    mijn nod is op 4-8 en het is de 2e ronde
    ben vandaag ongesteld geworden duurde voor
    mij erg lang
    voor Belle had ik altijd cyclus van 28 dagen nu
    van 37 dagen dat is even wennen
    sla gewoon een hele maand over
    gr Chantal

10. Sheila82

Hoi Chantal!
    WElkom!

is altijd lastig ja zo'n lange cylcus...mijn gemiddelde voor zwangerschap was normaal 31 dagen ongeveer...na mk van 8,5 week en na stoppen met pil (ook alweer langer geleden, is allemaal voor zwangerschap geweest) had ik een langere cylcus van 37 dagen..
    ben dus heel benieuwd wat mijn cylcus nu gaat doen..spannend wel!

Liefs

Syl

11. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Hallo dames,

@Chantal: Welkom in augustus! Ik hoop dat de lange cyclus eenmalig was voor je, want dit is echt niet leuk!

@Sylvia: heb de persona ff bekeken maar ga deze nog niet gebruiken. Wil eerst deze maand afwachten met temperaturen en ovu- testen. Bedankt voor de tip iig!

@verhip: ik ben het helemaal met je eens meid! Hoop dat de gyn iets voor je kan doen!

Liefs, Manon

12. Sheila82

NU was mijn ongi vrijdagavond weer weg (1e ongi na bevalling dus, ma en di spotting, woe licht en donderdag hele dag hevig en vrijdag halve dag hevig en s avonds alles weg)
    nu voelde ik vandaag, rond 10.30 uur ineens iets eruit lopen daaronder, ik gaan kijken op wc en weer bloed..niet zo heel veel hoor, meer slijm enzo..
    zal wel komen doordat dit mn eerste ongi was ofzo? wel irritant, denk je ervan af te zijn zit je broekje weer onder...het is verder weinig hoor, iets meer dan paar druppeltjes maar zal zo eens kijken of het nu helemaal weg is (maandverbandje)

had gisteren voor zekerheid zwangerschapstest gedaan omdat ik me toch veel misselijk heb gevoeld enzo en doordat ik die spotting had gehad en ik het gewoon zeker wilde weten..gisteren was ik gewoon echt niet lekker!
    toen ik test deed werd testlijn meteen,direct even gekleurd (ik al hardop: huh?!) maar daarna meteen helemaal weg..daarna leek er een heeeel vaag lijntje op te staan...indrogingslijntje denk ik..nu vanochtend zag ik een duidelijk lijntje maar is geloof ik meer een grijzig lijntje.....maar ik zie zie het als negatief hoor, maar wel irritant zo'n look a like lijntje.
    Mijn temp is laag geweest dus vandaar dat ik zeker weet dat ik verder niet zwanger kan zijn.......toch...toch twijfel ik nu weer..hem hem weer in mijn hand en lijkt echt licht roze sreepje...maar zou toch niet kunnen?Lage temp is soieso toch niet zwanger? En dat bloedverlies...misschien toch nog maar eens een test doen dan, zal kijken of ik een foto kan maken.
    Wil het gewoon nog zekerder weten. :D
    Al denk ik zelf echt dat ik niet, maar dan ook echt niet zwanger ben (wel echt op juiste dagen geklust) maar verdorie..dat rare streepje

Liefs

Syl

13. Sheila82

Ik krijg hem niet op de foto, ik ga er vanuit dat het een indrogingslijntje is

14. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Hey Sylvia,

Wat raar allemaal! Ben wel benieuwd naar dat streepje... probeer nog een keer een foto te maken!
    Wanneer heb je je ei gehad dan? Spannend eigenlijk! Voor het zelfde geld ben je al zwanger!

Ik had gisteren een temp van 37,1. Had het heel warm toen ik wakker werd, dus ik denk dat het daar door kwam. Vandaag weer 36,6.
    Net ineens spierwitte afscheiding. Ook wat steken in de onderbuik bij de baarmoeder... niet uitrekbaar dus volgens mij geen vruchtbaar slijm. Is het verstandig om een ovu test te doen? Heb ip mijn ei pas over 20 dagen...
    Enig idee?

Liefs, Manon

15. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente

Passagierslijst NOD augustus

1 : Manon77, Sylvia
    2 :
    3 :
    4 : Chantal87
    5 :
    6 :
    7 :
    8 :
    9 :
    10 : Verhip
    11 :
    12 :
    13 :
    14 :
    15 :
    16 :
    17 :
    18 :
    19 :
    20 :
    21 :
    22 :
    23 :
    24 :
    25 :
    26 :
    27 :
    28 :
    29 :
    30 :
    31 :

4 passagiers voor de roze bus!!
    0 Zwanger, 0 Ongesteld , 0 Negatieve test , 0 Twijfeltest , 0 Niets doorgegeven 0 Cyclus van slag

Om de lijst te veranderen:
    * klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg.
    * Vul je informatie in.
    * Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties):
    [ img]http://www.bus-idee.nl/TCT-Roze-bus-North%20East-VP.jpg[ /img]
    * En vergeet tenslotte het aantal passagiers niet te veranderen

16. Sheila82

Hai Manon,

Het streepje wordt nu weer lichter..hmm..raar hoor! kan er dus geen foto van maken dus daarom denk ik dat het een indrogingslijntje is, anders had het toch wel op de foto gestaan..al is het wel echt een heel vaag streepje hoor..mijn nod zou ik gisteren of as maandag hebben..1 van die 2...
    Misschien doe ik nog een test voor helemaal zekerheid te hebben maar denk eigenlijk gewoon dat het niet kan (lage temp en bloeding, al wel beetje rare bloeding maar dat wijt ik aan 1e ongi na bevalling)...

Over jouw temp: hmm..wel moeilijk te zeggen..krampjes in je buik kunnen ook teken zijn van naderend ei, ik heb altijd toch wel paar dagen van te voren al ovulatiepijn.
    Maar omdta je normaal gesproken je ei pas later hebt, nu pas over 20 dagen weet ik niet of je ei eraan komt..
    Als je veel ovutesten hebt, zou je er 1 voor de zekerheid kunnen doen?
    Maar kan goed zijn dat je ei er nog niet aankomt..ik hoop het wel heel erg voor je, je zit nu op dag 13 dus dan zou je een mooie cylcus hebben! (als je ei eraankomt springt ie mrgen of over paar daagjes dus dat zou wel netjes zijn)

Ik duim voor je!

Liefs

Syl

17. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Hey Syl,

Welke test heb je gebruikt? Misschien een andere proberen?
    Als mijn ei eraan komt dan zal dat zeker heel mooi zijn. Enig idee of die witte afscheiding er iets mee te maken heeft?? Op FF staat dat deze afscheiding voorkomt vvoor het draderige eiwitslijm....??
    Dan kan ik dus idd mijn ei verwachten. Toch maar een ovutestje doen misschien!

Liefs Manon

18. Sheila82

Hey,

test staat in mijn album, test van Matcare...heb ik altijd hele goede ervaringen mee gehad, ik gebruik die al heel lang..

ik denk dat je het streepje niet zult zien, zo wel, dan hoor ik het wel..maar ga uit van indrooglijntje
    Al vind ik hem wel lichtroze lijken
    liefs

Syl

19. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Hey,

Zie idd geen streepje. Misschien een andere test? Heb net een ovu- test gedaan maar geen teststreepje, dus het is vals alarm. Leek me ook al gek, want ik ben nu 3 maanden erg regelmatig. Heb mijn ei ook gevoeld de laatste keer! Dus ga toch maar gewoon van mijn banner uit. Let wel goed op vruchtbaar slijm natuurlijk!
    Zijn er in je omgeveing mensen die weten dat je probeert zwanger te raken? Ik heb het niemand verteld, alleen een vriendin weet dat ik een tijdje geleden met de pil ben gestopt.

Die testen van matcare zijn goed? Ik lees er meer over. Heb nu nog clearblue in huis. De digitale.. Maar hoorde dat die meer HCG nodig hebben.

Maar goed... ga zo lekker voetbal kijken met een biertje erbij! (kan nu nog;))

Liefs, Manon

20. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hey sSilvia,
    misschien anders over 2 dagen testje doen, hij moet dan donkerder gekleurd zijn...

En Manon, zeg nooit nooit, een cyclus kan zo omslaan, zie mijn onderschrift van banner..alleen bij mij de verkeerde kant op..

Deel Deze Pagina