NOD Augustus 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door xMamaDianax, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hoi Dames daar ben ik weer even!
    Mijn menstruatie is nu weer zo goed als voorbij (krap 5 dagen, dat is toch wel normaal of niet?) dus we kunnen weer verder oefenen :eek: Joeghei!

Ik moest op de derde dag van mijn cyclus bloed laten prikken en dan ongeveer twee weken daarna weer bij de fertiliteitsarts komen voor een inwendige echo en meteen daarna een afspraak om alle uitslagen en conclusies te bespreken. Heb net gebeld en we kunnen op 8 augustus terecht. Ben erg benieuwd naar de uitslagen maar vind de inwendige echo ook wel erg spannend. Ik hoop zo dat mijn vriend meekan (hij is vrachtwagenchauffuer) anders moet ik eens gauw iemand anders gaan zoeken die ik mee kan nemen. Ik zat te denken aan mijn schoonzus, is dat wat of vinden jullie dat zoiets zo privé is dat je óf alleen óf met je partner gaat en niet met iemand anders?
    Zijn er dames die hun eerste inwendige onderzoeken om uiteenlopende redenen ook bijzonder spannend vonden (of zelfs beangstigend) en bij wie het toch erg meeviel?

Ik zie dat er inmiddels een wedstrijd is ontstaan voor de langste cyclus, mijn laatste cyclus had 50 dagen, dan win ik denk he? Ik zal aan alle belangstellenden mijn adres pb-en voor de cadeau's en mijn bankrekeningnummer voor de giften O:)

Liefs marientje

2. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    whahahaha :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    @Marientje28: Ik vind dat je dat zelf moet bepalen en waar je jezelf het beste bij voelt wie je meeneemt. Ik zou het in iedergeval niet raar vinden om me schoonzus of beste vriendin mee te nemen. Het ligt denk ik ook aan de band die je met elkaar hebt.

4. Manon77

Manon77 Actief lid

16 apr 2008
    475
    0
    0
    Twente
    hahahaha! Ik hoop dat ik je niet ga overtreffen! Hopelijk krijg je veel cadeaus en giften! ;)

Hier is inmiddels de ovulatietest negatief. Gelukkig maar, want ik snapte er niets meer van!
    Nog wel een lichte streep zichtbaar, maar dat is negatief. Nu dus wachten... ip 11 dagen, maar ik ga denk ik (als ik het volhou) gewoon 2 augustus testen! Mijn NOD valt nu ook eerder, maar blijf gezellig in augustus..

@JedidJah: Ik hoop het ook... Geschiedenis en Engels..heftig! Ik was heeeel slecht in geschiedenis. Misschien kun je me nog iets bijspijkeren! :)

5. nikky1

nikky1 Bekend lid

26 mei 2008
    748
    0
    0
    milkhd@ dat is idd erg toevallig :D

Marientje28@ ik vind dat ook niet raar hor zou zelf denk ook als me mannetje niet mee kan iemand meenemen kan jouw het schelen als mensen het raar vinden je moet doen waar jij je het beste bij voelt
    zou wel iemand meenemen waar je je op je gemak bij bent.

bij mijn is het dit weekend weer zo ver lekker sexsen!
    heb nieuwe voorraad etos pillen gehaald,gisteravond sensitest besteld alleen denk de verkeerde heb die luxe gedaan en hoor hier iedreen juist over dipstick :x en het boek gekocht als zwanger worden niet snel lukt
    we gaan er weer voor
    aan iedereen heel veel succes!

6. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Ja hoor is goed...

7. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    @ Marientje: persoonlijk vind ik een inwendige echo echt niets voorstellen hoor. Het vervelendste vind ik altijd dat je je zo ontzettend kwetsbaar kunt voelen met je benen in spreidstand. Ook het wandelingetje in je blote kont van de stoel en weer terug om je aan te kleden, dan voel ik me wel zo knullig!
    En wat dacht je van het gedoe van tevoren: scheren, bedenken welk ondergoed je aandoet (niemand behalve jijzelf die het ziet, maar toch!) en of je wel of niet je sokken aanhoudt (en welke dan?).
    Echt hoor, die echo stelt niks voor, het is meer het gedoe eromheen! :)
    Neem als je iemand mee wilt nemen wel iemand mee die je vertrouwt inderdaad. Maar bij mijn gynaecologen (en ik heb er al heel wat gezien) hebben een apart kamertje voor het gesprek en een voor het onderzoek, dus dan kan je schoonzusje toch gewoon even blijven zitten?
    Succes in elk geval!

8. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Elke en de rest: Bedankt voor jullie reacties. Dat is het 'm ook juist. Die echo zal wel meevallen maar het gedoe er omheen. Onzekerheid over hoe je eruit ziet, moet je je scheren, en zo ja, welk model? Wat voor ondergoed, maakt dat uberhaubt iets uit? En dan die beugels inderdaad, ik ben gewoon bang op dat moment geen controle meer te hebben. Die kwetsbaarheid, daar maak ik me nog het meest druk om.
    In het begin van onze relatie had ik nog wel eens last van vaginisme, door ontspanningsoefeningen heb ik daar nu geen last meer van maar ik weet niet of dat me zal lukken als ik eenmaal in m'n nakie bij die gynaecoloog lig. Ik schaam me al bij het vooruitzicht. Ik zal me minder kwetsbaar voelen als ik iemand meeneem, voelt veiliger. Aan de andere kant heb ik dan meteen die kwetsbare, genante momenten met iemand gedeeld en dat kun je dan ook niet meer terugdraaien....
    Zucht....Als ik het er met mijn vriend over heb zegt hij dat ik er toch maar aan zal moeten wennen, het zal misschien nog wel vaker nodig zijn en hoe ik denk te moeten bevallen als ik al moeite heb met een echo...En hij heeft natuurlijk weer eens gelijk. Maar hij kan z'n kwakjes gewoon thuis produceren.

Wat ben ik ook een muts he. Ik werk zelf als wijkverpleegkundige, zie dagelijks mensen die zich op allerlei manieren bloot geven aan mij en m'n collega's en nog nooit heb ik aandacht gehad voor welk ondergoed ze aanhadden, hoe hun lichaam eruit zag of ook maar 1 seconde gedacht aan de 'macht' die ik als hulpverlener op dat moment heb. Maar nu ik zelf de pineut ben is al mijn vertrouwen in hulpverleners ver te zoeken. Stom he, raar ook dat je gevoel en verstand in deze niet op een lijn kan krijgen.

Marientje

9. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Oww Marientje toch,
    Niet raar hoor.
    Denk dat zelf ook, maar om je gevoel op de zelfde lijn te krijgen is best moeilijk.
    Waarschijnlijk is gewoon de eerste keer moeilijk, die stap te zetten. En de volgen keren een stuk makkelijker, je hebt het dan al n keer gedaan.
    En je weet hoe het gedaan word. Niet dat je er heen gaat en verwacht een uitwendige echo te krijgen.

Veel succes

10. nikky1

nikky1 Bekend lid

26 mei 2008
    748
    0
    0

11. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    @Marientje: veel succes meid, het is ook gewoon niet leuk. Voor de tandarts ben ik ook niet bang, maar om nou te zeggen dat ik er elk half jaar naar uitkijk, neuj... Ik vind dit net zoiets.

Misschien kun je van tevoren aan de gyn vertellen dat je in het verleden vaginisme hebt gehad en nu gespannen bent. Misschien dat ze je er dan wat doorheen kunnen praten ofzo.

Ik zou zeggen: neem het model dat je zelf het mooiste vind en trek mooi ondergoed aan (ook al is er behalve jij dus echt niemand die het ziet, want je staat in een soort pashokje). Dat geeft misschien toch wat zelfvertrouwen!

Net wat je zegt: in jouw werk kijk je ook niet naar het ondergoed en al dan niet geschoren, en dat doet de gyn ook niet hoor!

Je vriend heeft wel wat makkelijk praten hoor. Vraag maar eens hoe hij het zou vinden om met zijn blote zaakje in een stoel te gaan liggen met zijn benen wijd. En dan even anaal iets inbrengen ofzo ;) Misschien snapt ie dan dat het echt even iets is waar je je overheen moet zetten.

Enneh, zit over dat bevallen maar niet in: als je weeen krijgt ben je niet meer zo bezig met hoe alles eruit ziet kan ik je vertellen! :)

Wanneer moet je naar de gyn? Dan zal ik voor je duimen (al heb je dat echt niet nodig, het valt reuzemee).

12. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    @ Nikki: Mijn gynaecoloog is een vrouw. Gelukkig echt een lief mens. Heel jong nog, niet veel ouder dan ikzelf (28 jaar). Bij onze eerste afspraak droeg ze geen doktersjas maar gewoon haar eigen kleding. Een topje met een vlotte spijkerrok, ze heeft blond, lekker rommelig kroeskrullenpiekhaar wat alle kanten op steekt. Het is echt niet de gynaecoloog waar ik tegen op zie, alleen de situatie

13. nikky1

nikky1 Bekend lid

26 mei 2008
    748
    0
    0
    elke1976 ik moet om jouw toch zo lachen :) :) :)

14. nikky1

nikky1 Bekend lid

26 mei 2008
    748
    0
    0
    o nou misschien ook wel beter bij een vrouw voel je je denk iets meer op je gemak.ja de situatie is vervelend maar meestal als je er erg tegen op ziet valt het meestal mee
    voel je je wel beter denk je als je mannetje met je mee gaat?

15. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    ;)

16. nikky1

nikky1 Bekend lid

26 mei 2008
    748
    0
    0
    alleen dat met die tandarts nou moet ik zeggen heb nooit wat{klop klop}
    met me gebit maar of je nu met je mond open zit of benen wijd lig
    dan ga ik toch liever naar de tandarts hor!

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    oo luitjes, ik ben zo blij.

nadat ik de 9e juli miskraam kreeg heb ik vandaag een controle echo gehad, om te kijken of alles schoon was.

En de echo was goed, en wat nog het mooiste was.. eitje staat klaar! over 4 daagjes zou die moeten springen.. en dan is mijn cyclus helemaal oke! ooo ben zo blij.

18. nikky1

nikky1 Bekend lid

26 mei 2008
    748
    0
    0
    super ben blij voor je!

19. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hoi meiden! Ik zat in juli maar mijn cyclus blijkt wat langer, dus ik sluit hier graag bij jullie aan, mijn NOD is dan 2 augustus! Is het hier net zo gezellig als in juli? :D

20. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    als ik naar de gyn moet of me maag darm lever arts en ik weet dat hij me moet onderzoeken trek ik een jurkje aan met een legging zo loop ik niet meteen in me blote kont dan hoef je je jurkje een klein beetje omhoog te doen ;)

pfff ff van me afschrijven !
    wat een klote dag vandaag !
    ik wou uit bed komen en een pijne onderrug heb ik , niet meer normaal!
    heb de hele dag nu al last ik kan amper bukken zitten, liggen bijna helemaal niks :(

Deel Deze Pagina