Zwanger of niet zwanger; dat is de vraag Dus weer een testje vandaag Met een streepje graag Al is deze nog zo vaag! Van alle kanten bekeken Na 5 en 10 minuten is toch gebleken Dat de test nog geen positief resultaat kan geven En ik nog steeds in onzekerheid moet leven Blauwe aders zie ik niet Maar ook geen bloed dat mijn lichaam verliet Zijn de gevolgen van mijn mk nog niet volledig uit mijn lijf? Of moet ik geduld hebben, nog een dag of vijf? Gelukkig kan ik hier mijn ei kwijt (nee, hou ik liever zelf) Want hier is altijd wel iemand die mede lijdt. Maar dan zie ik ook dat het tij kan keren Want regelmatig kunnen we lotgenoten feliciteren! Zwangere dames: GEFELICITEERD!
Hoi Dames anmorgen bij de gynaecoloog geweest. Echo viel enorm mee, was wel gevoelig toen de echoscopiste wat harder moest duwen (gevoelig als in 'vervelend', niet pijnlijk) maar ik heb me voor niks zorgen gemaakt. Wel vervelend dat ze tijdens de echo mijn eierstokken niet konden vinden. Volgens de gynaecoloog betekent dat zeker niet dat ik geen eierstokken heb, want ik heb een cyclus (hoewel erg lang), dus ook eierstokken. Het bloedonderzoek was allemaal prima, geen aanwijzingen voor PCO of andere hormoontrubbels. Ze zei er wel bij dat PCO vaker voorkomt zonder dat het in het bloed terug te zien is. De zaadtest van m'n vriend was niet zo goed. De vorige test (in een ander ziekenhuis) wees uit dat het aantal en de vorm goed was, alleen de beweeglijkheid iets minder. Nu was het aantal flink beneden de maat (2 milj ipv 20 milj), dat is niet goed, maar zeker ook niet heel slecht. Daarom nu nog een derde test bij het IVF-lab omdat ze daar wat geavanceerder onderzoek kunnen doen. Ikzelf heb een verwijzing voor een dietiste vanwege overgewicht. Dat kan de oorzaak zijn van het niet kunnen zien van de eierstokken. Verder is het gewoon gezond voor mij om wat gewicht te verliezen zodat je met een gezonder gewicht aan een zwangerschap begint. Al met al dus een tegenvaller. Er kwam tot nog toe niks slechts uit, maar ik had gewoon gehoopt dat er wel iets uit zou komen waar dan ook snel iets aan te doen zou zijn, desnoods als het een slechte uitslag zou zijn geweest. Denk dat ik een beetje te ongeduldig ben dus, haha. Nou dames, jullie zijn weer op de hoogte. Ondanks dat ik niet veel post, lees ik wel veel mee, lees al jullie zwangerschaps-pogingen en perikelen, dus zelf openheid geven vind ik dan niet meer dan normaal! Liefs Marientje
marientje.. jammer dat je nog niet echt een heel duidelijk antwoord hebt gekregen. wens je veel succes met afvallen en hoop voor jullie snel een posi test. Nikky: lief plaatje hoor *kijkt met treurig gezicht naar oven naar der zeefruitpizza en denkt vol walging dat ze die nog moet opeten ook bleeeeh*
Nee, positief is het niet, maar ik zie wel mogelijkheden. Al gaat het allemaal natuurlijk niet zoals je hoopte en dat is gewooon K*T! Succes en sterkte met jullie traject naar jullie beebje.
Dankjewel voor jullie reacties! Het is niet positief inderdaad, en het kost even om het in m'n gedachten te verweren en op een rijtje te krijgen. Maar helemaal hopeloos is het ook zeker niet! Onze weg gaat gewoon wat langer duren. Er leiden vele wegen naar Rome, ook al zou je in zo'n geval het liefst met de eerste de beste intercity gaan, haha.
Ja hoor, LEUK! Ik kan goed in de huid van een ouwe man kruipen Allemaal gedichtjes die stiekum tussen de regels door over babies gaan. Hmmm...tussen de regels door....is goed te gebruiken voor zo'n gedicht..snappie?
@marientje.. idd een tegenvaller. vind wel erg vervelend voor je. Hoop dat met dit nieuws jullie wel verder kunnen en met sucess een babytje maken