Was laatst in Valkenburg voor een rondleiding. Ging op gegeven moment over de kerk en dat de pastoor je op het matje riep als je niet binnen een half jaar na je huwelijk zwanger was. Moest meteen denken aan al die meiden hier die al zolang bezig zijn. Raar toch, dat je dan de "talk of the town" werd? Belachelijk!
robin, ik weet nog dat ik in januari, toen ik stopte met de pil, tegen mijn lief zei ' eens even zien ik wil geen druilerig winterkind, ik wil wel graag bevallen in mei ofzo... hmmm dan moet ik maar ergens in augustus of september zwanger worden' NAIEF! erg he, ik had nooit gedacht dat het zo 'lang'' zou duren, zeker niet met een zeker ei en ovulatietesten (dacht net nog, misschien is mijn ei wel stiekum altijd een week eerder en is de lh piek altijd, net als ikzelf overal, veel te laat!) arghhhhhhhhh nu krijg ik ook zenuwen snel de stad in *zoef*
@ Robin77: Ik wist dat er een ontpillingperiode was van ongeveer van een hal jaar. Dus ik was vrij nuchter. Ik ben waarschijnlijk in novemver zwanger geweest, maar toch een mk en in maart een zekere zwangerschap en weer een mk...
wat onzettend debiel en achterlijk en kwetsend. die pastoor snapt er geen FLUIT van! grom! *gaat op matje staan*
*schuifelt van matje af naar terrasje aan een niet nader te noemen pleintje in een niet nader te noemen kleine stad in drenthe*
Neeeeee gelukkig niet. Was geschiedenis, maar goed, toch was het zo. Ongestelde vrouwen moesten achterin de kerk staan, omdat ze onrein waren en pas bevallen vrouwen dito ...
maar klingeltje, dan komt je wens toch uit met in aug/sept zwanger worden helemaal niet naief dus! jammer zuurtje van je nega test. @Juud: vroeger stond meneer pastoor 3 maanden na huwelijk bij je aan de deur om te vragen of je al zwanger was.. mijn moeder heeft hem toen weggestuurd hahaha. over dat ontpillen.. ik had daar nog nooit van gehoord tot ik op deze site kwam. Ik heb pil geslikt vanaf mijn 17e.. toen ik na jaren een kinderwens kreeg zei mijn huisarts.. beste is 3 maanden wachten.. ik netjes 3 maanden wachten en hoppa..zwanger. Bij nr 2 heb ik wat minder lang geslikt.. gestopt.. en meteen zwanger. Kan me ook totaal niet herinneren dat ik de ontpilklachten had die ik hier op site vaak lees.. werd gewoon op mijn NOD ongi met alleen de bijbehorende pijnlijke (.), 1 van de redenen wrom ik ooit aan pil begonnen ben. maar had van wel meer dingen nooit gehoord.. zwangerschapstesten waren posi of nega.. indrooglijntjes is ook iets wat ik hier voor het eerst tegenkwam. ovulatietesten? temperaturen, dat kon, maar er waren geen stripjes om overheen te piesen om je ei te detecteren. En temperaturen deed je eigenlijk alleen als je na een jaar nog niet zwanger was en je een lijstje van je huisarts moest bijhouden. Eigenlijk ging het vroegah gewoon veel spontaner! Nix geen etos zwanger worden, geen maanstenen of gekke dansen onder de volle maan. Je was gewoon een hele maand in paniek als je je pil keer vergat, en niet zoals nu dat men meteen berekend wanneer dat ei gebeuren plaats vind. *zit met hoofd ineens weer jaren terug en denkt damn, is toch veel veranderd in 15 jaar tijd* KWORD GEWOON OUD! zo, nu tijd voor peuk en koffie.
Mijn mening daarop is: Nee. Ik verlang dan ook regelmatig terug naar "vroegah" toen men zich nog niet zo druk maakte over alles.
pffff dames ik heb echt ook altijd wat doe ik net de voor deur open met een rare beweging komt me vingertop tussen de deur meestal als ik pijn heb dan verzet ik me ff een minuut en dan is het minder er kan er tegen , maar nu .... ben gewoon misselijk van de pijn binnen 2 minuten is me vingertop kei dik geworden onder me nagel is het helemaal blauw en hij bonk als een gek
nou ikke niet hoor, vroeger wisten ze het echt niet beter als nu, als ik in "vroegah" had gewoond had ik niet zo kunnen leven als ik nu leef (zonder steeds vreselijk ziek te zijn zoals mijn oma, die hetzelfde had als mij) Mijn moeder wist geeneens dat je maar een paar dagen vruchtbaar was in de maand, die deden het daarvoro maar elke dag (en dan te bedenken dat ze 2 jaar over mij hebben gedaan! ik word oe bij de gedachte haha) ik heb dus moeten uitleggen hoe een vrouwenlichaam werkt en ik denk mede doordat je zoveel weet dat je die kennis kan toepassen je moet het alleen niet te verkrampt oppakken wat veel vrouwen tegenwoordig wel doen, qua stresslevel kan het wel een beetje meer naar vroeger toe idd. HET probleem van NU is dat heel veel mensen ff kinderen te krijgen nadat ze alles hebben gedaan wat ze willen (reizen, carriere noem maar op) ik hoor zo vaak zeggen; op mijn 35e ga ik het rustig aan doen en NEEM ik kinderen ze vergeten dat het vrouwelijk lichaam dan al de nodige problemen tegenkomt bij het zwanger worden, vroeger ging het zoiezo makkelijker omdat iedereen vroeger begon met kinderen maken (dat scheelt wel bijna 10 jaar ! de gemiddelde leeftijd!) dat zijn als je een normale cyclus hebt wel 120 eitjes! die je laat varen...