Shocking news, in ieder geval voor mij: Cafeïne (en ook Decafé!) zorgt ervoor dat er water aan het lichaam wordt onttrokken en dat er cortisol aangemaakt wordt. Cortisol gaan de strijd aan met de vruchtbaarheidshormonen waardoor die afnemen in hoeveelheid. Bij een cafeïneconsumptie van meer dan 4 koppen/glazen per dag kan het tot wel 50% langer duren om zwanger te worden. Daarnaast verhoogt cafeïne de kans op een miskraam, een laag geboortegewicht en op zwangerschapsvergiftiging. Cafeïneconsumtie bij de man leidt tot een verhoogde kans op vroeggeboortes. Het is dus belangrijk om koffie, cola en energydrinks te vervangen door ander soort drinken. Zwarte thee bevat ook cafeïne, maar in veel mindere mate en is dus veel minder schadelijk. Beter nog is kruidenthee.
Hoi Meiden, Ik mag op rood en ga door naar september! Succes allemaal en proficiat voor de zwangere dames! x Roosje
@ jesske: gefeli @ Roosje75: balen meid... nou ik ga te bed... nog ff klussen en dan slapen... morgen weer een lange dag...
Als je al een tijd bezig bent valt me op dat de enthousiastme over alle kwalen en zelfs de ongi wel of niet worden,echt veel minder word... Ik weet niet hoe ik ga reageren als ik zwanger ben,denk dat ik wel 10 testen erdoor ga halen Dat ik het niet vertrouw...
komt denk ook om dat je zelf al zo vaak met je neus tegen een paal aan heb gelopen dat je eerst zekerheid wil hebben en je beseft dan steeds meer dat een vrouwe lichaam niet te voorspellen is meis het komt goed echt
ja meis ken dat gevoel om altijd maar bij de gene te zitten om te moeten feliciteren maar ook jij word nog gefeliciteerd meid ik weet het zeker(knuf voor jou meis) en alle andere die hem nodig hebben natuurlijk
gefeliciteerd Jesske! Jullie hebben er lang op moeten wachten meis, geniet ervan! @ Roosje: balen meid!
Datzelfde stukje kwam ik gister ook ergens tegen Bowen, schrok er ook van! Wist wel dat je het niet veel mag hebben tijdens zwangerschap, maar niet dat het de vruchtbaarheid beinvloeden kan.