Ik wil jullie niet bang maken, maar ik heb altijd gehoord dat als je een spiraaltje neemt, dat je dan moet weten dat je geen kinderen wil, omdat het je onvruchtbaar kan maken.. Bij mijn collega vroeg de gyn een paar keer of ze echt zeker wist dat ze geen kinderen wou.. Maargoed, anderen zeggen weer wat anders dus dat is weer lekker handig
Mijn gyn heeft me dat helemaal niet gevraagd en ze wist dat we een broertje of zusje voor de kleine uk in de toekomst willen.....
http://www.e-gezondheid.be/nl/gezondheid_tijdschrift/gezondheid_vragen_en_antwoorden/Onvruchtbaarheid-10571-541-art.htm
Kunnen spanningen en stress er ook voor zorgen dat je niet meteen zwanger raakt? Het is natuurlijk nooit prettig als je dolgraag een kind wilt, maar niet zo snel zwanger wordt. Soms kun je zelfs zo door je kinderwens in beslag worden genomen, dat je bijna nergens anders meer aan denkt. En dat kan voor heel wat stress zorgen. Maar ook de spanningen die bijvoorbeeld ontstaan door problemen op je werk of door een ruzie met een goede vriend, kunnen via je hormonen een negatieve invloed hebben. Het is natuurlijk ook weer niet zo dat je niet zwanger zou kunnen raken als je met veel spanningen te maken hebt. Maar het is best verbazingwekkend dat bepaalde kinderloze paren die niet meer zo intens met hun (on)vruchtbaarheid bezig zijn, opeens toch een kind krijgen. Gewoon omdat ze hun aandacht verzetten, en niet meer dag en nacht met hun kinderwens bezig zijn. In hoeverre je gemoedstoestand precies invloed heeft op je vruchtbaarheid, zal ook van persoon tot persoon verschillen. bron: bovenstaande link
iets lichaamsvreemd inbrengen in je baarmoeder brengt altijd een risico met zich mee.. kans op ontstekingen, kans op veklevingen etc.
Moest wel even lachen om dat laatste stukje! Bij de eerste waren wij namelijk ook heel intensief bezig met zwanger worden en toen we het even los hadden gelaten en zoiets hadden van "we zien wel wanneer het komt", waren we ineens zwanger! En dat stukje over het spiraaltje gaat over meiden die nog geen kindjes hebben. Ook wisselende contacten kan een verminderde kans hebben. Ik geloof niet echt dat dit voor mij geld!
nou tot nu toe draag ik het wel maar tot nu toe geen positieve of negatieve ervaring mee zo te zeggen. maar ervaring ja. hahah draag het nu al 2 maanden
Mogguh allemaal, ik zag dat ik Lynni kan feliciteren. Lekker meid! Ik denk dat ik toch gewoon ongi ga worden, dus heb bij de tempkaartjes een vraag gesteld over welke thermometer ik het best kan gaan gebruiken. Wat denken jullie?
kheb van de week een hangertje gekocht.. ene kant was wit, andere kant zo glazig.. en nu wordt die helemaal wit.. is dat normaal?
Over pijn bij menstruatie... Dat is na het stoppen met de pil idd erger geworden. Maar gelukkig niet zo erg als bij mijn zus. Ik weet dat zij als tieners lag te rollen op de grond van de pijn. Ik voel het ook wel dus dat is een goed teken... Nou ik ben lekker op mijn JedidJah's place bezig en over een half uur wordt ik opgehaald... dus ik ben er de rest van de dag niet meer... Bijbij meiden