Vraagje over indalen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb nog even een vraagje wat ik natuurlijk weer vergeten ben te vragen bij de verloskundige. Maar misschien kunnen jullie me helpen.

    Ik ben nu 39 weken en 3 dagen zwanger. De kleine is wel ingedaald, maar hij heeft nog ruimte, maar alles was wel goed afgesloten, zei ze.
    Maar met de bevalling moet hij wel verder indalen, zo niet dan moest ik naar het ziekenhuis. Ik natuurlijk weer niet verder vragen met mijn stomme kop. Ze zei dat ik dan poliklinsch moest bevallen. Maar krijg ik dan een keizersnee of waarom moet ik naar het ziekenhuis, zijn er dan risico's voor het kindje?
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Indy,

    Als ik het goed begrijp ligt het hoofdje wel in het bekken maar kan het nog dieper indalen, vaak zie je dat als je weeen krijgt je kindje dit prima doet. Gebeurt dit niet dan kan het zijn dat het kindje een niet zo gunstige houding heeft aangenomen waardoor het niet zo makkelijk in je bekken indaald. Lukt het het kindje niet om in te dalen dan kan dit een reden zijn om een keizersnede te doen. Maar dit is al behoorlijk op de zaken vooruit lopen. Je zult zien dat je kindje prima indaalt als je bevalling zich aankondingd.

    Groetjes iMke
     
  3. Niet meer actief

    Dank je wel voor je antwoord. De kleine is ingedaald. Maar nog niet ver genoeg, zei de verloskundige.

    Maar ik hoef niet te gaan liggen als de vliezen breken, alles was wel goed afgesloten.
    Toch vind ik het evengoed een beetje eng, dat ik niet hoef te gaan liggen bedoel ik. Kan de navelstreng er dan echt niet doorheen komen?
     

Deel Deze Pagina