NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    @ Steef85 Super goed dat je hebt gebeld! Dat is de eerste stap. Ik vond het allemaal erg meevallen, ik vond het een fijn idee dat er actie ondernomen werd en we niet meer zaten af te wachten. Mijn man werd als eerst getest op zijn zaad, daarna moest ik bloedprikken op chlamydia-antistoffen. Toen dat allebei goed was, zijn we doorverwezen naar de gyn in het ziekenhuis waar we de vragenlijst moesten beantwoorden en ik een inwendig onderzoek kreeg. Succes!

@ Aannee88 Wij lopen ongeveer gelijk, ik heb vandaag bloedgeprikt op progesteron! Duimen maar!

@ suzies Ahh wat jammer zeg, verdorie. Knuffel! Verwen je zelf maar goed deze week. Al het lekkers kopen waar je zin in hebt?

In mijn week voor ik ongesteld moet worden mijd ik altijd de alcohol, rood vlees en rauwe vis. Zodra ik ongesteld word, haal ik dat allemaal in, haha! Als soort van troost. ;)

@ Baby dream Ik herken het zo! In mijn omgeving hoor je het ook zoooo veel. De ene keer kan ik er beter tegen dan de andere. Knuffel voor jou! Het is ook gewoon mega oneerlijk en K*T.

@ manaolana Snap goed dat je wat afstand neemt. Dit is een spannende periode die al onzeker genoeg is. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, wij lopen hier niet weg en denken aan je! Bijzonder wel dat je zo'n vroege echo hebt, hopelijk is alles goed. Fijn om dat zo snel te weten.

@ Poolvos Wat jammer dat je je zo slecht voelt. Het hoort er vaak bij zeggen ze, maar dan nog. Blehhh! Sterkte! Hopelijk geeft de echo je straks een mooie boost.

Ik heb dus vanmorgen bloedgeprikt. Ik ben een enorm mietje dus zat me alweer helemaal druk te maken (hoe moet dat als ik ooit moet bevallen, haha). Maar uiteindelijk valt het natuurlijk erg mee. Vrijdag al de uitslag in het gesprek bij de gyn!

2. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    MvB83: wij lopen volgens mij aardig gelijk. Ik heb vandaag ook geprikt op progesteron! Ik ben benieuwd naar de uitslagen. Maar jij hebt vrijdag een gesprek om vervolgstappen te bespreken? Heb je enig idee welke richting het op gaat?

Loeselein: gadverdarrie... Wat balen zeg. Idd, je wil gewoon door in dit toch al veel te langzame en moeizame proces. Elke maand is er toch weer een. Pfff.. Knuffel voor jou!

Babydream: fijn dat je ongesteldheid er bijna op zit. Door mijn pillen diende snel daarna zich de onvulatie aan. Niet gewend maar daardoor had ik minder tijd voor alle zorgen en negatieve gedachte. Ik hoop voor je dat de utro dat effect bij jou ook heeft. Ja en dan al die zwangerschappen etc... Ik merk dat ik het al lastig genoeg vind om mezelf in dit ellendige (lange) proces staande te houden laat staan dat ik dat erbij kan gebruiken. Maar die vrouw wil ik eigenlijk niet zijn. Ik wil er zijn voor mijn vriendinnen en lief en leed met ze delen. Ik ervaar het als een behoorlijke worsteling. Heb je iets dat helpt? Of iemand die oor en oog heeft voor jou?

Aanne85: yes, je ei gevonden dus!! Hebben jullie er "goed" gebruik van gemaakt? En.. welkom op de wachtbank ;)

Steef85: goed van je! De eerste stap is gezet. Hartstikke spannend, eng en confronterend. Maar.. ik hoop enorm dat er iets minisculs gevonden wordt wat alles verklaard maar zo verholpen kan worden.

Frummels: jemig wat spannend. Ik duim voor je vandaag, sterkte!!

Suzies: boehhhhhhhh. Laat je lekker verwennen en doe de dingen waar je blij van wordt deze dagen.

Manaolana: dat snap ik heel goed, zeker doen. Je hebt genoeg moeten doorstaan en snap de keuze om nu te genieten heel erg. Ik vermoed dat het voor andere meiden toch anders werkt. Jij komt immers uit zo'n ander traject. Het is heus lastig om achter die keuze te blijven staan maar alles wat je daarbij helpt moet je vooral doen. Ik wens dat het snel 6 maart is. Heb je bepaalde dingen die je helpen..?

Poolvos: voor jou natuurlijk hetzelfde; doe vooral wat jou nu helpt. In mijn eerste zwangerschap was ik vanaf week 3 ook erg beroerd. Week 6 en 7 waren het ergste. Mij hielp verse gemberthee, niet de hele dag door gebruiken overigens, maar zeker in de ochtend knapte ik ervan op. Succes met het doorstaan van deze fase!! Ik hoop dat je snel hierdoor heen bent.

Ik heb zware dagen gehad. Eerder noemde ik al dat mijn beste vriendin zwanger is, afgelopen weekend zijn daar nog 2 nieuwe aankondigen van echt goede vriendinnen bij gekomen. Bovendien staat een ander goed vriendinnetje op het punt van bevallen. Allen (incl. die gaat bevallen) zijn korter bezig dan ik. Ik dacht serieus dat ik ging instorten. Je kon me opvegen. Ik heb 2 dagen erg veel gehuild, heb veel gewandeld en ben steeds vroeg naar bed gegaan. Ik moet zeggen dat het geholpen heeft, voel me nu enigzins rustig. Maar de externe prikkels zorgen wel steeds voor disbalans. Dit komt deels ook door de hormonen die ik slik, maar het zegt tegelijk veel over het verdriet wat er zit. Echt naar. Ik merk dat ik behoefte heb aan leuke dingen in het vooruitzicht zodat ik me letterlijk op andere dingen kan gaan richten. Dus mijn agenda gaat de komende tijd ongeacht alle bijwerkingen wat meer gevuld worden :)

3. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Jij bent een paar maandjes langer bezig dan ik en gebruikt ook al hormonen toch? Waarom is dat en waar zijn die voor? Komt dat door de twee miskramen die je hebt gehad? Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest.

Ik vermoed dat mijn volgende stap zo'n eileiderspoeling (HSG) gaat zijn, dat liet ze vorige keer al vallen. Dat prikken op progesteron was om vast te stellen of ik überhaupt een eisprong heb, maar zij (en ik) vermoedde van wel. Dus denk dat ik die moet ondergaan. Misschien moet ik zo'n cyclusanalyse waarbij je eitjes een paar keer worden gemeten? Dat doen ook al een paar dames hier, maar is bij mij nog niet ter sprake gekomen. Misschien is het per zkh anders wat de volgorde is?

Dat is inderdaad echt moeilijk... Even goed voor jezelf zorgen op zo'n moment. Verdriet toelaten, rust pakken en doen waar jij een beetje blijer van wordt.

4. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    @ Steef85, knap dat je gebeld hebt. Ik vond het erg spannend toen ik uiteindelijke de fertiliteitskliniek ging bellen voor een afspraak. Heb toen nog 8 weken moeten wachten dus was er ook echt klaar voor. Succes alvast voor maandag en laat je weten wat de huisarts heeft gezegd?

@ MvB83, ja jij ligt net een weekje voor op mij. Welke onderzoeken hebben jullie al gehad? Fijn dat je vrijdag meer hoort. Ik kan echt naar zulke dagen toe leven. Weer een stapje dichterbij bij onze droom!

@ Nooortje, de timing was perfect! We hadden donderdagavond 2e follikelmeting en toen was mijn ei 18mm dus de gyn. zei vanavond maar zeker morgen gezellig maken. Dat hebben we braaf gedaan en zaterdag rond de middag had ik weer een follikelmeting en toen was mijn ei gesprongen. Heb toen aan gyn. gevraagd of het zin had om nog een keertje te klussen en toen zei ze zeker doen. Dus dat hebben we dan ook maar braaf gedaan!

Jeetje het is soms zo oneerlijk. Je kunt er gewoon niets aan doen. Je gunt je vriendinnen het natuurlijk ook, maar jezelf natuurlijk net iets meer. Ik ben altijd heel erg bang dat ze mijn namen gaan pikken ;). Slim om van alles te plannen want dan heb je de meeste afleiding en denk je er het minst aan. Dat doe ik de aankomende 2 weken ook.

5. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Ehh heb ik wat gemist? Was er iets vandaag?

Sterkte meis, zwangerschapsaankondigingen zijn echt zwaar, vooral van zo dichtbij...

Mamaloana ze gaan via mn baarmoedermond naar binnen. Hoe gaat het met de onzekerheid?

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Verdorie...dikke knuf!

7. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Nu dan even een langer bericht. Allemaal ontzettend bedankt voor jullie informatie! Ik heb alles even apart opgeslagen zodat ik het nog rustig terug kan lezen zonder terug zoeken. Ontzettend lief dat jullie allemaal zo meeleven! Vond het super spannend om te bellen. De assistente vroeg nog of mijn vriend mee kwam (ja) en of hij ook bij de praktijk zit (nee, maar was geen probleem zei ze). Volgende week maandag hebben we de laatste afspraak op de dag. Ik ben dan al klaar met werken en m'n vriend is dan toch verplicht vrij ivm carnaval dus komt perfect uit! Hoeven ze op het werk nog niets te weten :D

@manaolana ik begrijp het heel goed dat je even afstand neemt en gewoon even wil genieten! Laat over 2 weken inderdaad even weten hoe je echo was! Ik ga heel hard duimen voor je dat alles goed gaat!

@Suzies aah nee kl*te meid :( Ik pas zo de lijst aan, zal jou dan ook even aanpassen.

@Baby dream pff ik snap wat je bedoelt. Ik word ook echt overal herinnerd aan zwangerschap/kinderen. Sterkte meid!

@Aanne bedoel je met een SOA-test het bloedprikken waar de meeste het over hebben? Ging die SOA-test van eigen risico af?
    Fijn dat je ei gesprongen is nu afwachten tot 4 maart, ik duim voor je! Natuurlijk laat ik volgende week weten hoe het bij de HA was!

@MvB spannend meid, laat je vrijdag even de uitslag weten?

@nooortje dikke knuffel meid! Gelukkig voel je je alweer iets rustiger. Af en toe even flink huilen kan gek genoeg ook weer opluchten. Lekker die agenda vol zetten met afleiding is altijd een goed idee! Weten je vriendinnen eigenlijk dat jullie al lang bezig zijn? (Niet dat dat iets uitmaakt maar vraag ik me gewoon af)

8. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    ♡ Kinderwens Agenda ♡

Nienid–26 jaar–1e Kindje (1 stiefdochter)
    Ronde: 28 NOD:
    MMM: Ja
    Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject

MvB83–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 NOD: 26 februari
    Eerstvolgende Afspraak:
    20-02-2017 > bloedprikken op progesteron
    24-02-2017 > bespreken uitslag en vervolgstappen

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (ZWANGER)
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: 06-03 > 1e echo met 5.6 wkn

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 15 NOD: 4 maart
    Eerstvolgende Afspraak: 27-02 bloedprikken op progesteron

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 12 NOD: half maart
    Eerstvolgende Afspraak: 27-2 afspraak HA

suzies-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 25 NOD: rond 18 maart
    Eerstvolgende Afspraak: half maart beginnen met IUI met stimulatie

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) NOD: verwacht 22 februari
    MMM: Ja (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak:
    22-02-2017 > uitslag bloedonderzoek
    27-03-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: Eerste echo: ?

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK) NOD:
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24 NOD:
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie

Baby dream - 2e Kindje
    Ronde: 13 NOD: nog even datumloos; ei afwachten
    Hormonen: Ja > Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017)
    Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn

Nooortje–31 jaar–1e Kindje
    Ronde: 17 NOD:28-02-2017
    Hormonen: Ja, clomid 50
    Eerstvolgende Afspraak: bloed prikken; progesteron. Maandag 20-2.

Zaza258–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari
    Eerstvolgende Afspraak: Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer.

Loeselein –29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 NOD:
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon 50ie p/dag + Pregnyl 1000ie
    Eerstvolgende Afspraak: 1e follikel meting

♡ZWANGER♡: 2 uit 14

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.

9. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    ♡ Kinderwens Agenda ♡[/B]

Nienid–26 jaar–1e Kindje (1 stiefdochter)
    Ronde: 28 NOD:
    Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject

MvB83–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 NOD: 26 februari
    Eerstvolgende Afspraak:
    20-02-2017 > bloedprikken op progesteron
    24-02-2017 > bespreken uitslag en vervolgstappen

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: 06-03 > 1e echo met 5.6 wkn

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 15 NOD: 4 maart
    Eerstvolgende Afspraak: 27-02 bloedprikken op progesteron

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 12 NOD: half maart
    Eerstvolgende Afspraak: 27-2 afspraak HA

suzies-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 25 NOD: rond 18 maart
    Eerstvolgende Afspraak: half maart beginnen met IUI met stimulatie

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) NOD: verwacht 22 februari
    MMM: Ja (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak:
    22-02-2017 > uitslag bloedonderzoek
    27-03-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: Eerste echo: ?

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK) NOD:
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24 NOD:
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie

Baby dream - 2e Kindje
    Ronde: 13 NOD: nog even datumloos; ei afwachten
    Hormonen: Ja > Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017)
    Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn

Nooortje–31 jaar–1e Kindje
    Ronde: 17 NOD:28-02-2017
    Hormonen: Ja, clomid 50
    Eerstvolgende Afspraak: bloed prikken; progesteron. Maandag 20-2.

Zaza258–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari
    Eerstvolgende Afspraak: Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer.

Loeselein –29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 17 NOD: 6 maart
    MMM: Ja, IUI
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon 50 + Pregnyl 5000
    Eerstvolgende Afspraak: uitgangsecho voor start IUI 1 (poging 2)

♡ZWANGER♡: 2 uit 14

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.

10. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    MvB83: lijkt me heel spannend 't gesprek van vrijdag. Ik ben erg benieuwd! Ik heb altijd al een onregelmatige en lange(re)cyclus gehad, maar nooit langer dan 48 dagen en nooit korter dan 29 dagen. Toen wij begonnen zijn we dan ook direct met ovulatietesten gestart om enigzinds de timing per cyclus te bepalen. Ik mocht vorig jaar feburari al starten met homronen om mijn cyclus iets regelmatiger te krijgen maar dat wilde ik toen niet. Ik had echt de hoop dat we het samen zouden redden. Dat bleek ook zo te zijn, 2x zelfs maar helaas ging het mis. Inmiddels ben ik heel blij met de pillen want eindelijk heb ik een gewone cyclus waardoor ik meer kansen heb en er op dat gebied iets van rust is. Ik wordt ook gevolgd door het z'huis omdat ze goed willen zien wat de pillen doen. Ik weet niet welke weg ze voor jullie kiezen, maar zou me een cyclusanalyse goed voor kunnen stellen.

Aanne88: dat is een fijn gevoel he? Je weet 100% zeker dat je goed zat zeg maar :) Dat hadden wij deze maand ook, voelt toch anders dan alle andere maanden hiervoor ofzo. Heb jij dat ook?

Frummels: sorry, ik dacht dat je gisteren de hcg had? Maar ik heb me vergist. Wanneer heb je 'm dan gepland staan?

Steef85: echt goed van je. Ben heel benieuwd wat de ha gaat zeggen en gaat voorstellen. Mijn ervaring is wel dat je je niet te snel moet laten wegsturen. En inderdaad, zolang ze op werk niets weten is dat alleen maar fijn. Anders krijg je daar ook steeds allemaal vragen en je zinnen verzetten is (voor mij in elk geval) wel erg belangrijk.

Thx voor al jullie bergip en herkenning. Mijn vriendinnen weten van het traject. Toen het mis ging in juni zijn we daar open over geweest, er was geen ontkomen aan om het niet vertellen. Ik ben erg ziek geweest destijds doordat het vruchtje maar niet los wilde laten en was ook heel verdrietig. Ik merk dat zij het allemaal stuk voor stuk ook heel moeilijk vinden, maar dat voelt dan ook weer zo dubbel. Ineens ben ik dus die vrouw met problemen, bah. Gisteren had ik een ander vriendinnetje aan de telefoon aan wie ik maar gewoon heb gevraagd of zij al begonnen zijn. Ja dat was zo en ja ze vond het zo moeilijk met mij. Ik kon vrij goed uitleggen dat het voor mij belangrijk is als ze gewoon eerlijk is en normaal blijft doen. En als het zover is kan ze beter bellen dan langskomen. Ook benadruk ik de laatste tijd veel vaker dat ik gewoon niet altijd zin heb om hierover te praten. Lastig wel deze gesprekken maar het helpt wel om de vriendschappen te behouden...

11. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Lieve meiden, ben ik ook weer even. Heb even een lekker dagje voor mezelf, heerlijk. Ook een heel romantisch weekendje :D met vriendlief achter de rug, heerlijk tijd voor elkaar gehad, even fijn met zn tweetjes. Vandaag even bijtanken en lekker helemaal alleen thuis. Afgelopen dagen snotverkouden geweest blegh. Ik ga even alles teruglezen...

Allereerst ben ik heel blij met dit groepje! ik schrijf nu alleen nog mee in de +9 en +12 maanden lijsten. De andere lijsten laat ik voor wat het is. Te confronterend... dus ga mezelf dat niet steeds aandoen.

Suzies.. ach nee wat ontzettend k*t!!! Hoe gaat het nu met je? :( Bij velen schijnt de hsg een soort wondermiddel te zijn. Nou bij mij heeft het ook nig steeds niet geholpen, heb hem in november gehad... maar geen zwangerschap hoor. Kl*te zooi.. Dikke knuffel!

Aannee88 fijn dat je ei gesprongen is! hopelijk een mooie stijging van progesteron te zien in je bloed!

Steef superknap van je dat je de stap hebt gezet!! Fijn dat je snel terecht kan bij je huisarts.

MvB Hopelijk een goede uitslag van progesteron! die dingen die jij noemt heb ik ook allemaal gehad. Ook zaadonderzoek bij vriendlief. Krijgen jullie dat ook? Hier was dus alles goed, behalve mijn progesteron waar ik nu dus medicijnen voor krijg. Ik zou je aanraden ook al deze onderzoeken te laten doen. Het is soms even vervelend, want je wordt even helemaal binnenstebuiten gekeerd. Maar het geeft echt een stuk rust om te weten dat alle goed is en zo niet dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en kan je sneller geholpen worden.
    Als je een laag progesteron hebt wil dat gelukkig ook niet meteen zeggen dat je geen ei hebt gehad. Als je helemaal geen eisprong gehad hebt is hij vaak maar rond de 1. Bij mij was hij maar 15 op zn hoogst, dus wel erg laag maar wel een teken dat er iets gaande is geweest. Heb alleen een zetje nodig in de goede richting met de utrogestan.

Noooortje... jeetje meid voor jou moet het helemaal heftig zijn. Wat ontzettend moeilijk dat zoveel vriendinnen nu in verwachting zijn. Komt echt binnen als een mokerslag kan ik mij zo voorstellen. Ik heb dat al met (vage)bekenden, laat staan als al je vriendinnen zwanger worden om je heen. Je zegt het precies goed, zo wil je eigenlijk niet zijn. Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil graag blij zijn voor anderen, want zij kunnen er niks aan doen dat het bij jou maar niet wil lukken. Maar het doet gewoon pijn en dan is je eroverheen zetten gewoon super moeilijk. Echt ontzettend kl*te voor je :( Heb het echt met je te doen. Heeeele dikke knuffel voor jou!!
    Ik heb helaas niet heel veel mensen waarmee ik hierover kan praten. Mijn moeder is altijd een steun geweest, op alle vlakken wel altijd. Maar als ik met haar hierover begin is ze soms nogal hard.. en dat doet me wel pijn. "Probeer het toch wat los te laten.." en "ja het zijn lullige dingen maar daar moet je helaas mee dealen.." Dan zegt ze ook dat als ze steeds tegen mij zegt hoe rot ze het vind voor ons, mij daar niet mee helpt. Dus heb het gevoel dat ik me aanstel....heb ik ook tegen haar gezegd... maar de volgende keer hou ik mn mond wel. Ik snap zelf ook wel dat ze mij hier niet mee kan helpen. Maar zulke antwoorden zijn gewoon niet waar je op hoopt...

Meiden, wil jullie wel allemaal even zeggen dat ik jullie stuk voor stuk ook echt bikkels vind. Ik heb nog het geluk dat ik al 1 gezond kindje heb. Het neemt mijn verdriet niet weg, echt niet hoor, maar het is mijn enige houvast als ik het even niet meer zie zitten en veel verdriet heb. Dan zie ik hem en dan denk ik; wat mag ik mij gelukkig prijzen met zo'n prachtig kindje. En een aantal van jullie kennen mijn verhaal (wat ik niet openbaar wil plaatsen) en ik mag van geluk spreken. Ik heb echt een engeltje op mijn schouder gehad tijdens m'n zwangerschap. En dat realiseer ik me elke dag weer. Vooral als ik het moeilijk heb. En dan geniet ik weer extra van mijn kindje. Maar velen, waaronder jullie, kunnen dat niet. Die hebben helemaal geen kleine uk om voor te zorgen en om te knuffelen. En dat vind ik heel erg. Knuffels voor jullie allemaal...

Verder weinig te melden hier. Nu op cd 9 dus denk komend weekend weer starten met ovulatietesten. En dan begint het hele riedeltje weer van voor af aan... ;)

Fijne dag meiden! 😘❤️

12. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ha ladies,

Ik kom toch weer even in de lucht. Heb trouw mee gelezen en ben ook hartstikke trots op jullie allemaal! En voel en herken jullie verdriet van bepaalde momenten. Ik hoop echt dat jullie stuk voor stuk heel gelukkig mogen worden van een tweede roze streepje over niet al te lange tijd!

Hier ben ik aan het doen wat ik precies niet wilde 🙈 me druk aan het maken of mijn testen wel goed oplopen... wat denken jullie? Ik ben wel gister gestopt met temperaturen want was wel content met mijn constante temperatuur van 36.8 :D.

Ik merk gewoon dat ik bang ben dat ook deze zwangerschap niet in mijn baarmoeder zit en dan duurt 6 maart nog best wel lang :x.

13. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    @ Nooortje, zeker een fijn gevoel. We hebben het de vruchtbaarste dagen gezellig gehad. Aan ons kan het nu niet liggen ;). Hopelijk werpt het ook zijn vruchten af. Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken?

Ik weet het ook van een paar vriendinnen die bezig zijn. Ik vind het killing! Een vriendinnetje is paar maanden bezig nu en denk de hele tijd bij haar het is zover. Zij is weer eerder. Ik hoop echt dat het bij ze lukt, maar ik liever net iets eerder. Klinkt echt onaardig maar kan er niks aan doen.

Baby dream, bedankt. Jij al begonnen met ovulatietesten? Hoe ziet jouw cyclus er altijd een beetje uit?

Manaolana, ik heb nog nooit een test met 2 streepjes gehad, maar toch denk ik dat deze er heel goed uitzien. Vooral de laatste is een mooie roze streep!!

14. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Babydream: het is ook heftig. Had me nooit kunnen voorstellen dat ik me er zo door zou gaan voelen en het me zo bezig zou houden. Herkenbaar ook wat jij schrijft, met alle beste bedoelingen en intenties worden precies de verkeerde dingen gezegd. Weetje wat het is, wat mijn zwangere vriendinnen ook zeggen en hoe goed, lief, troostend en meelevend ze het ook bedoelen uiteindelijk lopen zij de deur uit met een kindje in hun buik. En ik loop de deur uit opweg naar de zoveelste poging, een nieuw ziekenhuis bezoek en vooral met een buik die erg leeg blijft. En dat gevoel doet me / ons denk ik het meeste zeer. En ongeacht dat gevoel probeer ik / wij ons staande te houden, wat nog niet zo gemakkelijk is.

Manaolana: je testen zien er harstikke goed uit!! Ze lopen prachtig op. Ik kan me enigzins voorstellen dat je ontzettend onzeker bent en een vreselijke drang hebt naar duidelijkheid. Aan de testen te zien zit het nu goed :) 6 maart is inderdaad nog even, pfffff.... Kun je afleiding zoeken? Spontaan een lang weekend weg ofzo?

Annee88: ja ik weet dus niet wanneer ik de uitslag krijg.. Niet over gehad en niet naar gevraagd. Nouja, als het niet goed is zal ze vanzelf wel bellen denk ik. Fijn gevoel dat jullie er goed gebruik van hebben gemaakt! Spannende tijden breken zo langzaam weer aan..

Ik had gisteren dus allemaal appjes van mijn zwangere vriendinnen die vertelde dat ze een goede echo hadden. Zelf om gevraagd maar had niet verwacht dat ik van allen tegelijk appjes zou krijgen. Vanochtend werd ik wakker met het bericht dat mijn vriendin met wie ik gelijk liep bevallen is. Afleiding zoeken wordt zo wel erg moeilijk zeg. Die telefoon gaat maar door zeg... Heb besloten om mijn vrije vrijdagmiddag te gaan shoppen in een andere stad en we overwegen om 't weekend weg te gaan. Ik moet echt grenzen gaan stellen en afstand nemen van anderen want dit komt zo niet goed voel ik. Ik heb mijn handen vol aan mezelf met hormonen. Ik ga proberen nog even te rammen op werk, hopelijk lukt het..!

Fijn dag allemaal :)

15. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Nooortje hele dikke knuffel.. zo rot allemaal..

Manaolana ookal knallen je testen nog niet, toch lopen ze op en dat is het belangrijkste!. Bij mijn miskraam en bij mijn kindje had ik knaltesten, plusjestesten. Bij de miskraam had ik 2 cb gedaan, eentje gaf 1-2 aan en de ander 2-3 en nog ging het verkeerd dus testjes zeggen niet altijd alles. Voor nu ben je zwanger en ziet er hartstikke goed uit! Gefeliciteerd!

Nou.. nooit gedacht dat ik dit zou doen maar heb een rompertje gekocht om vriendlief te verassen als het zover is. Wilde me er altijd voor afschermen maar leek me toch wel heel leuk om alvast wat in huis te hebben. Dus toch maar gedaan, vond hem zó schattig. Nu hopen dat ik het snel mag gaan geven😍

Bijgevoegde bestanden:

16. manaolana

manaolana Niet meer actief

Thanks voor de peptalk meiden! Had ik even nodig. En wat een lief rompertje Baby dream, ik ga duimen dat je het heeel snel mag geven.

17. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Mvb83 morgen krijg je waarschijnlijk een percentage te horen? Daar hebben ze protocollen voor, wat dan de vervolgstappen zijn. Hou er rekening mee dat je het nog een tijd moet gaan proberen. Ik weet nog dat ik me ontzettend klote voelde dat we nog een jaar aan moesten modderen. Het is zo dubbel. Je hoopt natuurlijk dat alles goed is, maar waarom lukt het dan niet? En was er maar iets kleins dat door een klein iets opgelost kon worden. Dus wat hoop ik voor jullie? Allebei gezond en volgende maand dan maar spontaan zwanger :) O lees net terug, dus nog geen zaadonderzoek gehad en cyclus analyse? dat zal dan eerst nog wel komen denk ik. ;)

Noortje het is ook echt lastig he die zwangeren om je heen. Het voelt zo oneerlijk. Zelfs een collega van mij was nog niet toe aan kinderen toen wij begonnen, ondertussen is hij nu een half jaar. Ik hoopte zo dat ik niet eerder zwanger was dan mn schoonzus omdat die toen bijna 2 jaar bezig waren voor nummer 3, die had het er ook erg moeilijk mee. het leek me zo klote om dan haar te vertellen dat we zwanger waren. Ze is nu net een half jaar geworden. Pff. Ga je ter afleiding met een vriendin naar een badkamerzaak, je nod was de dag ervoor...spannend. Mevrouw van der badkamerzaak 30 week zwanger ofzo. Lekkere afleiding . Het is overal he. O ja en dan ook nog even een gender reveal party van andere schoonzus. Het heeft ook niets met gunnen te maken toch, we kunnen wel blij zijn voor hun maar je wordt steeds er aan herinnert wat je mist. Wat wij niet hebben en hun wel. We zullen ons er doorheen moeten slaan, schommelende hormonen helpen ook niet echt mee.

Baby dream: Leuk rompertje. Ik hoop dat je hem snel kan geven. Wij hebben de negerzoenen en muisjes als opgegeten, die waren al over datum gegaan. Ik had het idee om het bovenste stukje negerzoen eraf te halen en blauwe en roze muisjes erop te doen.

Hier gaat het wel aardig. Voor ons is dit de laatste ronde voordat we met IUI beginnen. Tenminste daar ga ik vanuit.

18. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga echt proberen me niet weg te laten sturen met 'probeer het nog maar een half jaar'. Ik ben (bijna) 34 en mijn man 37, de tijd begint gewoon te dringen. Zaadonderzoek hebben wij al gehad, dat was het allereerste onderzoek en dat was in orde. Cyclusanalyse nog niet, en ik vermoed ook dat ik een HSG krijg, dat noemde ze de vorige keer al. Maar inderdaad, ondertussen blijven we 'gewoon' maar hopen dat het spontaan lukt. Zucht… Ik hoop voor jou hard dat het deze ronde alsnog lukt zonder IUI!

@ Baby dream Leuk zo'n rompertje! Dapper dat je die al hebt durven kopen, dat doe ik nog maar niet om teleurstelling te voorkomen. Hoop dat jij 'm snel kunt gebruiken!

@ manaloana Je testen zijn super! Snap dat je onzeker bent, maar deze zien er volgens mij goed uit hoor! :)

@ Nooortje Ik leef zo met je mee! En snap het zo goed. Hopelijk kun je genoeg afleiding vinden en je eigen grenzen bepalen.

Ik ga na ons gesprek in het zkh morgen gelijk door op kraamvisite bij een goed vriendinnetje… Het is vast moeilijk, maar ik wil inderdaad die vriendin zijn die blij is voor een ander en alles wil weten en horen. Thuis jank ik dan wel gewoon even, als ik terug ben. ;) En dan hopen dat ik dit weekend niet ongesteld word!

Ik wil ook nog even zeggen dat ik heel blij ben met dit groepje! Thanks voor alle steun!

19. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Meiden hoe gaat het met jullie allemaal?

Goed zo MvB83 probeer je inderdaad niet weg te sturen met probeer nog maar eventjes. Snap dat ze in het ziekenhuis protocollen hebben, maar sommige mensen zijn verminderd vruchtbaar zonder een reden. Mijn vriendinnetje was daar een van en heeft 2,5 geprobeerd en door middel van IUI snel zwanger.

Baby dream, super leuk rompertje. Ik zit al heel lang naar een shirtje te kijken voor mijn vriend. Weet niet zo goed of ik het moet kopen....

Nog leuke plannen van het weekend? Carnaval toevallig voor sommige?

20. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest. Alles ging helemaal zoals verwacht. Mijn bloeduitslag was goed, er was genoeg progesteron aanwezig wat betekent dat ik gewoon een eisprong heb. Fijn om te horen dus!

De volgende stap is zoals verwacht een HSG. Daarmee kijken ze of er blokkades zijn in mijn eileiders en 'spoelen' ze ook eventuele oneffenheden schoon. De kans om zwanger te raken is na een HSG de eerste drie maanden ook groter. Ik moet op de eerste dag van mijn menstruatie (ik denk komende zondag of maandag) bellen voor een afspraak; die HSG moet gedaan worden zodra je menstruatie afgelopen is, dus op cyclusdag 7-10 ongeveer.

Na de HSG worden al onze gegevens bij elkaar gepakt (leeftijd, hoe lang je bezig bent, zaadonderzoek, bloedonderzoek, inwendig onderzoek, HSG) en wordt door een team van artsen/gynaecologen besloten of we het nog een tijdje zelf moeten proberen of dat we geholpen gaan worden (bijvoorbeeld IUI).

Dus: ik ben eigenlijk wel tevreden, ben blij dat tot nu toe geen gekke dingen zijn gevonden. Natuurlijk is het dan nog steeds de vraag waarom het niet is gelukt, maar goed... Wie weet komt daar nog antwoord op. We bekijken het maar gewoon weer stap voor stap.

Het kraambezoek zonet bij mijn vriendin viel ook alles mee; ik vond het heerlijk om de baby vast te houden en te horen hoe het allemaal ging en gaat. Gelukkig! Denk dat het ook wel door de goede uitslag in het zkh kwam.

Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina