NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Fijn om te horen Aanne! Ga je morgen op NOD testen of wacht je af tot zondag in de hoop nog niet ongesteld te zijn? Ik duim voor je!

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Wilde eigenlijk wel wat afstand houden van zp maar er word hier zoveel gekletst dat ik nog wel zo nu en dan even mee wil babbelen. Vind het een fijn groepje dus kom toch geregeld ff kijken...

@manaolana: dit is een zwangerschap forum dus ook daar mag over gepraat worden. Maar net als steef snap ik wel wat je bedoelt..
    Leuk die tompouchen. Ik had bij mijn zwangerschap de test ingepakt en gegeven aan mijn ouders. Was ook wel leuk!

@Aanne fijn dat je progesteron goed was. Hopelijk snel een knaltest

@Nooortje ja echt bizar hoe goed je je lichaam eigenlijk kent. Nu heb ik vaak wel dat ik dingen goed aanvoel.. net zoals ik dacht dat zwanger worden lang zou gaan duren omdat er iets niet klopte...en dat was dus ook zo. Gewoon intuïtief.
    Voor jou een dikke knuffel. Ik probeer ook mn zinnen te verzetten. Wel fijn dat clomid je cyclus iets verkort heeft.

@ MvB: dankje! En fijn dat je nog niet erg misselijk bent. Ik heb tot 16 weken elke dag boven de pot gehangen. Brrr terrible!

@Steef dankjewel! En wat fijn dat de onderzoeken nu langzaam beginnen. Geeft vast een klein beetje rust?

@ Supereendje wat een klooote nieuws. Jeetje. Heel veel sterkte!

Hier gaat het redelijk. Werd gisteren gebeld door de assistente met de mededeling dat de gynaecoloog mij maandag al wil en kan zien. Hij doet de echo en heb dan gelijk gesprek..Hopelijk mag ik clomid oid gaan gebruiken.. ga t zeker aankaarten. Had t niet verwacht zo snel al dus wel superfijn dat dat kan. Heb er niet eens om hoeven vragen, was gewoon al geregeld voor me.

Ben ontzettend moe dus slaap geregeld tussen de bedrijven door overdag. Doe soms echt even een power nap. Eerlijk gezegd heb ik alles nu van me af gezet. Heb ook nergens zin in. Zelfs vrijen staat mn hoofd niet naar. Wil met hele andere dingen bezig zijn en niet te veel gerommel aan mn lijf. Dus van dat om de dag ben ik nu wel even vanaf gestapt. Woensdag voor het laatst gedaan. We zien wel waar het schip strand deze maand. Maargoed ei is er toch nog niet en ik baal vreselijk van mijn lijf. Eerst dat gesodemieter met progesteron, en nu gebruikte ik utro en blijft mijn eisprong nóg langer weg. Ik bedoel... wat doet mn lichaam nu wél goed? Hele hormoonhuishouding is naar zn mallemoer.. :( snap er geen zak van. Maar het zal allemaal wel. Ik laat het nu rusten want ben er echt even spuugzat van. Zien wel wanneer t ons eindelijk gegund word...

Fijn weekend iedereen. Ik ga lekker slapen en bijtanken en alles van me afzetten dit weekend. Spreek jullie snel weer!

3. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik lees iedere dag wel even bij maar niet echt de tijd gehad om te reageren.

Supereendje, wat vervelend nieuws, heb je een samenlevingstest gehad of iets anders?

Steef, fijn he een goede uitslag. Je gaat er niet vanuit maar toch weet je het nooit 100% zeker.
    Klopt helemaal, begin dus hopelijk half april ;) We doen nog even goed ons best. Het advies bij ons was van de gynaecoloog dag 9 t/m 19 om de dag. Ovulatie testen werken bij niet en cyclus zit tussen de 22 en 33. Al is het de laatste 6 maanden aardig rond de 28. Dus het is altijd maar de vraag wanneer....

Vanavond reageer ik even verder....

4. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Dames even een vraagje.. Ik weet dat mij ei zaterdagochtend 18 feb voor 13.00 uur is gesprongen. Mijn lf is 14 dagen maar komt menstruatie precies 14 dagen later of kan het ook goed vanavond komen? Durf niet zo goed te testen want ben zo bang voor een witte test daarom vraag ik even om jullie hulp.

5. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Meiden sorry voor mijn gestalk maar ik heb nieuws.

We zijn zwanger!! <3

Geen idee hoe ik de test moet uploaden maar doe ik nog.

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Jaaa!!!! Gefeliciteerd!!
    Met dit soort nieuws moet iedereen hier komen stalken! ;)

7. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Aanne88 SUPER!!! Gefeliciteerd

8. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Bedankt meiden. Hierbij de test.

Bijgevoegde bestanden:

9. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Aaaahh gefeliciteerd Aannee88!! Geweldig nieuws!

10. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wauw Aanne super nieuws!! Dit geeft toch echt goede hoop voor 14 uit 14 &#128525;.

En toch bijzonder ook bij jou net voor de MMM net als bij mij en MvB.

11. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Bedankt meiden!

12. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Even kort berichtje van mij. Sorry voor mijn afwezigheid de laatste weken, het is privé erg druk dus ik heb weinig tijd om ZP te checken. Ik ben wel blij dat er lekker doorgekletst wordt hier en ik ga het hopelijk binnenkort weer iets beter bijhouden.

Het is bijna niet te doen om op iedereen apart te reageren, maar dít kan ik niet laten gaan:MvB en Aanne88 van harte gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws!!! En voor de dames die nog niet die positieve test in handen hebben: ik leef met jullie mee!

Hier op m'n 3e IUI aan het wachten, maar het loopt niet helemaal naar wens. Ik ben dus wel blij met de drukte, want anders zou ik me weer helemaal opvreten over het niet zwanger worden. Nou ja, every cloud has a silver lining ;)

13. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Gefeliciteerd!!!
    Wat een geweldig nieuws, al vier zwangere wat fantastisch!

14. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    @ Aanne88 GEFELICITEERD!!! Super goed nieuws :)

@ Baby dream: Fijn dat je zo snel terecht kan. Succes morgen!.
    Als antwoord op jouw vraag van een paar dagen geleden: we hebben inderdaad veilig gevreeën. Dat was sowieso het advies van de gyn, maar ik durfde zelf eigenlijk ook niet. Het risico op een 3 of 4-ling is natuurlijk wel klein, maar stel je voor... :) Nee, liever het zekere voor het onzekere.

@Nienid: hoe is het met jou? heb je inmiddels de huisarts al gesproken? vervelend zeg, die onzekerheid. Ik hoop snel op meer duidelijkheid voor jou!

@manaolana: morgen de 1e echo, spannend! veel succes morgen! super leuk die tompoucen trouwens :) Een vriendin van me heeft het destijds ook met tompoucen verteld. Zij had van die mini tompoucen en had onder de bovenste glazuurlaag roze en blauwe muisjes gedaan. Het duurde wel even voor iedereen het door had omdat het er op het eerste gezicht heel normaal uit zag :)
    Wat mij betreft mag je lekker doorpraten over zwanger zijn hoor! Ik vind het alleen maar leuk om te lezen en te zien.

@supereendje: wat vervelend :( gaan jullie nu direct het ivf traject in?
    Weet je al naar welke kliniek je gaat? Ik ben zelf erg tevreden over de kliniek in Hengelo (ov), heel klantvriendelijk! Maar als je met ivf begint is dat denk ik niet heel praktisch omdat zij dat traject volgens mij niet volledig doen, dan zou je na de punctie naar Zwolle moeten.

Hier is het circus weer begonnen! Ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden. Normaal gesproken heb ik een lf van 14 of 15 dagen, nu ineens 11. Zal wel door de Puregon komen en ik vind het niet heel erg, volgens mij is 11 ook nog prima toch? Al met al een hele korte cyclus van 24 dagen, dus wel kunnen weer snel door!

Zaterdag uitgangsecho gehad en op beide eierstokken zat een kleine cyste: rechts 14 mm en links 17 mm. Best vervelend omdat de vrouw voor de echo zei dat het eigenlijk altijd wel goed is, cystes komen niet zo heel vaak voor. En dan heb ik er meteen twee :( Gelukkig zijn ze beiden klein en mogen we gewoon door. Als er 1 groter dan 20 mm was geweest zou ook de volgende IUI niet door gaan. Iemand van jullie ook wel eens een cyste? Ging die uiteindelijk vanzelf weer weg? De gyn had het over een 'overblijfsel' van de eisprong, op internet lees ik dat het een follikel is dat niet geknapt is. Betekent dit dat 2 van de 4 follikels niet gesprongen zijn? Of niet goed? Uiteraard bedenk ik me dit pas als ik weer thuis ben, in plaats van als ik nog bij de gyn zit en het haar kan vragen... :) Iemand van jullie misschien enig idee?

Omdat ik de vorige keer teveel follikels kreeg met puregon 50 wordt nu de dosis aangepast: eerste drie dagen 50 en daarna 33 eenheden. Ook eerder een follikel meting: a.s. vrijdag mag ik weer. Dus ik heb ineens weer het gevoel dat het snel gaat! Vanavond alweer beginnen met prikken. Hopen dat het deze maand wel goed gaat en dat we deze maand wel met IUI door kunnen gaan.

15. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    &#9825; Kinderwens Agenda &#9825;

Nienid–26 jaar–1e Kindje (1 stiefdochter)
    Ronde: 28 NOD:
    MMM: Ja
    Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject

MvB83-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (ZWANGER)
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: 23-3 >intake en 1e echo

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: 06-03 > 1e echo met 5.6 wkn

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 15 NOD: 4 maart
    Eerstvolgende Afspraak: 03-04 bloeduitslag (progesteron)

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 12 NOD: half maart
    MMM: Ja (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak:
    2-3 > Afspraak HA vriendlief voor zaadonderzoek
    3-3 > bloeduitslag (Chlamydia)

suzies-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 25 NOD: rond 18 maart
    Eerstvolgende Afspraak: half maart beginnen met IUI met stimulatie

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14NOD: ?
    MMM: Ja (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak:
    03-03-2017 > uitslag 2e bloedonderzoek en onderzoek
    27-03-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: Eerste echo: ?

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK) NOD:
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24 NOD:
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie

Baby dream - 2e Kindje
    Ronde: 13 NOD: nog even datumloos; ei afwachten
    Hormonen: Ja > Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017)
    Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn

Nooortje–31 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD:30-03-2017
    Hormonen: Ja, clomid 50
    Eerstvolgende Afspraak: follikel meting 13-03.

Zaza258–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari
    Eerstvolgende Afspraak: Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer.

Loeselein –29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: eind maart
    MMM: Ja, IUI
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50 en 33) + Pregnyl 5000
    Eerstvolgende Afspraak: 1e follikel meting 10-03

&#9825;ZWANGER&#9825;: 3 uit 14

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.

16. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hier ook weer even een berichtje van mij! Terechte vraag van manaolana, of jullie het wel trekken om zwangerschapsgeklets te lezen. Als het te veel wordt, laat het weten! Zou ik heel goed begrijpen namelijk.

@ manaolana Vandaag eerste echo! Spannend! Heel benieuwd hoe het ging!

Moeders voor Moeders heb ik me nog niet in verdiept, ga ik maar eens doen! Lijkt me wel een mooi doel en een kleine moeite.

@ Loeselein Fijn dat jullie weer snel door kunnen. Ik heb zelf voor zover ik weet nooit een cyste gehad, dus geen idee wat het is, hoe het werkt en of het vanzelf weggaat. Wel fijn dat ze zo klein zijn dat je gewoon verder mag gaan! Ik duim hard dat het allemaal gaat lukken. Fingers crossed!

@ Zaza58 Bedankt voor de felicitaties, lief van je. Wat balen dat het niet helemaal naar wens loopt. Wat gaat er mis? (Als je het liever niet vertelt, ook goed natuurlijk!) Goed dat je veel afleiding hebt in ieder geval!

@ Baby dream Snap dat het voelt alsof je lichaam je in de steek laat. :( Hoop dat je een leuk weekend hebt gehad met veel afleiding! Heb je nog nieuwe follikelmetingen op de planning? Of moet je zelf met ovulatietesten in de weer? Succes vandaag met de echo!

@ SuperEendje Fijn dat bij jou alles goed is, maar wat onwijs balen dat er geen zaad is gevonden. Dat moet wel even slikken zijn. Dit verklaart natuurlijk waarom het al zo lang niet vanzelf lukt. Hopelijk vind je snel een prettige kliniek die jullie kinderwens kan vervullen! Fijn dat er hier meiden zijn met goede ervaringen met klinieken.

@ Aanne88 Ben zo blij voor je! :) Hoe voel je je?

@ Poolvos Fijn dat je je weer wat beter voelt! Dat straalmisselijk zijn is echt zo naar. Ben je niet onwijs ongeduldig voor die echo? Ik ben zo blij dat ik mijne al net voor de 8 weken krijg, kan nu al niet wachten, haha!

Hier gaat het oké. Gek genoeg heb ik overdag nergens last van, maar lijkt 's avonds en 's nachts de misselijkheid toe te slaan. Gelukkig nog altijd niet overgegeven en ik hoop zoooo dat dat zo blijft. Echt wel heel lastig om emetofobie te hebben en zwanger te zijn, poeh… Die spanning kost veel (extra) energie.

Hopen op een goede week maar! Werk ze allemaal!

17. manaolana

Hier even een snel berichtje. Echo was goed! Zit op de juiste plek en het hartje klopt &#128525;. Mogen over 1,5 week al weer terugkomen. Kijk er nu al naar uit!

18. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ben ik weer even.. heb geprobeerd dit weekend het wat van me af te zetten want alles wat met zwangerschap te maken heeft valt me nogal zwaar..

@Aannee natuurlijk van harte gefeliciteerd!
    @MvB hopelijk blijft de misselijkheid weg. Ik heb er ook veel last van gehad en is echt geen pretje dat overgeven. Bah.. ik zal hieronder mijn update plaatsen :)
    @Loeselein een lf van 11 is prima hoor! Beneden de 10 rekenen ze hier als kort. Daarboven niet. En ik snap idd dat jullie het risico niet genomen hebben.. een 2ling is nog wel leuk, maar 3 of 4 ling lijkt me pittig en daarbij is zo'n zwangerschap ook niet zonder gevaar. Meer kans op prematuur etc. Dus snap dat je toch niet gedaan hebt.
    @manaolana gefeliciteerd.

Sorry voor mijn 'ego' berichtje.. even een lang verhaal..;) Laat ik bij het begin beginnen. Gisteren een hele mooie kaartlegging gehad over verleden, heden en toekomst. Zo bijzonder wat dat vrouwtje allemaal van je weet, terwijl ze dat eigenlijk gewoon niet kan weten. Ook mooie dingen in de planning, ook op werkgebied etc. Maar het allermooiste is toch wel dat ze zei dat er een zwangerschap en baby heel duidelijk in mijn kaarten lag!! De vorige keer bij mijn eerste kindje had ze ook gelijk, toen had ze ook een zwangerschap voorspeld. Ik hoop dus dat ze weer gelijk heeft! :)

Verder hier vandaag bij de gyn geweest. Hij heeft een echo gemaakt en er zijn deze maand 2 mogelijkheden volgens hem: 1. ik heb een cyclus zonder eisprong dit keer, en 2. Mijn eitje is na donderdag heel snel gegroeid en afgelopen weekend gesprongen. Ik heb na donderdag mijn ovulatietesten links laten liggen maar deed gisteravond, na het verliezen van veel vruchtbaar slijm toch maar een test en die was bijna positief. Clearblue gaf geen smiley, maar de 2besure dipstick was toch wel héél erg duidelijk. Vanmorgen was hij weer licht, dus ik heb waarschijnlijk mijn piek dit weekend gehad en dat ik dus gisteravond het einde vd piek te pakken heb gehad. Het begin vd piek en dus de échte piek heb ik waarschijnlijk gemist (en dus ook mijn smiley op cb) omdat ik dus geen testen meer deed. Ook zag de gyn wat vocht in de eierstok, wat toch wel leek alsof er een eisprong geweest is. De andere follikels zijn heel klein dus of hij is dus al geweest of hij slaat deze maand over. Hij denkt wel dat eisprong is geweest en heb hem ook een foto laten zien van mijn lh-test gisteravond en die vond hij ook behoorlijk duidelijk, hij vond hem eigenlijk wel positief. Gelukkig hebben we zaterdagavond en gisteravond nog heel laat op de avond geklust (en nog een uur blijven liggen erna haha) Dus als ie wel gesprongen is, hebben we hem iig niet gemist. Ik moet dus vanaf vanavond weer aan de utrogestan voor 14 dagen en dan testen. Zit nu op dag 22, dus als hij wel gesprongen is komt het wel weer mooi overeen met vorige maanden...

Heb de gyn ook gevraagd om Clomid, maar hij was daar niet zo happig op. Hij begreep mij heel goed en kon het zich ook goed voorstellen dat ik dit graag wil hebben, maar hij heeft uitleg gegeven over de bijwerkingen en die zijn ook niet echt mals.. hij zei het zijn geen Smarties haha.. Nu wil hij mij dus bij een eventuele volgende cyclus weer de hele maand monitoren.. dus als ik deze maand niet zwanger ben moet ik volgende cyclus vanaf dag 3 naar het ziekenhuis voor echo's om eisprong op te sporen.. en ook zodat ik niet thuis hoef te klotenn met de LH testen waar ik bloednerveus van wordt. Heb dan na volgende maand weer een gesprek met hem. en als mn cyclus dan weer heel lang is of met een onregelmatige eisprong, krijg ik vanaf de cyclus daarna wel Clomid.

Wow lang verhaal... maargoed :)

19. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn zeg! En wat lijkt me dat bijzonder om te horen! Wat heerlijk voor je. :) Lekker van genieten!

20. manaolana

Nou er is nog niks te horen hoor ;) het is een flikkering op het scherm je kunt het alleen zien. De gyn dacht ook dat het pas vandaag was begonnen met kloppen. En ze moest het echt duidelijk aanwijzen voordat wij konden zien wat ze bedoelde haha. Wat ik heb begrepen kun je het pas tussen de 10 en 12 weken horen. Ik ga nu zeker proberen te genieten :D

Baby dream geen probleem hoor je ego verhaal :). Fijn dat je gynaecoloog zo met je mee denkt! Hopelijk gaat het jullie wat opleveren.

Deel Deze Pagina