NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Thnx manaolana, dan zitten we in ieder geval goed.. verder zien we het wel.
    Owja, bruinverlies heb ik ook gehad op hetzelfde termijn als waar jij nu zit ;) met 13 weken zelfs bruin met rood maar alles ging goed! Maar dus ook met ongeveer 6 weken verloor ik bruin en zolang het bij bruin blijft kan het geen kwaad :) Ervaringsdeskundige hier haha. Wel weer een voordeel dat ik al een boefje heb rondlopen.

2. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Babydream: wij gaan meestal ook voor om de dag. De cyclussen dat ik zwanger raakte was dat ook door om de dag. Ik heb het de fertiliteitsarts laatst gevraagd en zij zegt dat het niet zoveel uitmaakt, om de dag of elke dag. Zij bendrukte dat om de dag vaak minder stressvol is en zij dat daarom adviseren. Zaad blijft 48 uur in leven, dus je zit dan gewoon ook goed. Het klinkt alsof wij een beetje dezelfde cyclussen hebben. Tsja clomid.. ik weet niet hoelang ik het ga gebruiken. Ik overweeg sterk om vanwege de bijwerkingen die slaan op mijn stemming te stoppen. Dan wordt het spuiten, maar dit is ook echt niet okay. Gelukkig heb ik nog een paar weken om hier een definitief besluit over te nemen...

Manaolana: dat had ik ook maar rond 4/5 weken. Ik verloor idd bij afvegen een beetje bruinigslijm. Heel vervelend vond ik het. Zolang het bij bruin blijft en je geen pijnklachten hebt moet je je geen zorgen maken.

3. Baby dream

Nooortje zijn de bijwerkingen van de pillen heftiger dan de injecties? Gevoelsmatig zou je zeggen dat prikken heviger is, maar dat komt ook bij mij door het idee van die naald.. Anders overleggen met je arts wat zij je aanraadt? Hoop voor je dat je snel een keuze kunt maken :)

Ik had gisteren een rotdag, baal gewoon heel erg dat de gyn mij niet meer wilde volgen met echo's deze cyclus. Ik moest maar afwachten, en hij dacht dat ei al geweest was maar mijn gevoel zegt anders. Dinsdag positieve ovulatie test, woensdag lichte ovulatie pijn en gisteren was het iets heviger. Ik denk dus echt dat ik pas gisteren ongeveer mn eisprong heb gehad. Zijn lekker eigenwijs, gisteravond laat nog gevreeën. Niet met tegenzin hoor! Nu dus drie dagen achter elkaar gedaan. Nu is het vandaag wel even klaar haha. Denk volgende maand ook maar gewoon om de dag. Wij doen het altijd vaak rond eisprong, dus misschien eens iets minder proberen. Misschien dat dat effect heeft.

4. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    Hoi dames,
    Vanmorgen follikel meting gehad, zit nu op cd 8. Gelukkig geen 4 eitjes zoals vorige keer maar wel 3. Op t randje dus. De cystes waren al niet meer te zien zei ze, al zie ik echt het verschil niet tussen een follikel en een cyste :(
    Dus 3 follikels nu van 16,5, 16 en 14 mm. Inseminatie staat voor maandagmorgen gepland! Vind t heel spannend maar heb er gelukkig tot nu toe alle vertrouwen in dat t goed komt :) morgenavond pregnyl zetten... spannend!
    Fijn weekend allemaal!

5. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    Wat vervelend dat je zo'n baaldag had. Gaat het inmiddels weer wat beter? Volgens mij zal het niet aan jullie eigen inzet liggen deze maand ;) zijn je ovu testen nog steeds positief of ben je gestopt met testen?

6. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    ♡ Kinderwens Agenda ♡

Nienid–26 jaar–1e Kindje (1 stiefdochter)
    Ronde: 28 NOD:
    MMM: Ja
    Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject

MvB83-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (ZWANGER)
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: 23-3 >intake en 1e echo

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: 06-03 > 1e echo met 5.6 wkn

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 15 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak:

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 12 NOD: half maart
    MMM: Ja (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak:
    15-3 > Zaadonderzoek
    19-4 > Eerste afspraak gyno

suzies-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 25 NOD: rond 18 maart
    Eerstvolgende Afspraak: half maart beginnen met IUI met stimulatie

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14NOD: ?
    Eerstvolgende Afspraak:
    03-03-2017 > uitslag 2e bloedonderzoek en onderzoek
    27-03-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: Eerste echo: ?

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK) NOD:
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24 NOD:
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie

Baby dream - 2e Kindje
    Ronde: 13 NOD: nog even datumloos; ei afwachten
    Hormonen: Ja > Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017)
    Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn

Nooortje–31 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD:30-03-2017
    Hormonen: Ja, clomid 50
    Eerstvolgende Afspraak: follikel meting 13-03.

Zaza258–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari
    Eerstvolgende Afspraak: Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer.

Loeselein –29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: 27 maart
    MMM: Ja, IUI
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50 en 33) + Pregnyl 5000
    Eerstvolgende Afspraak: 1e IUI 13/3

♡ZWANGER♡: 4 uit 14

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.

7. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Hey Loeselein 3 eitjes!?, mooie score. Ik hoop echt met jullie mee.

8. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    @Baby dream wat ontzettend verwarrend zijn wel echt twee positieve ovulatietesten op 7 maart. Hoe gaat het nu met je? Voel je je alweer beter na je mindere dag? Wat naar dat je gyn jullie niet verder willen volgen. Wij gaan trouwens voor om de dag rond de vruchtbare periode.

@Suzies 3 maanden wachten voor een oogarts :$ En ja ons geduld wordt aardig op de proef gesteld voor ons allemaal. Af en toe heb ik ook het gevoel dat mijn leven in de wacht staat. Afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Niet omdat we dachten het zal wel snel raak zijn want we wisten wel dat het gerust een jaar kon duren maar meer van stel dat het wel snel raak is dan heb je een vakantie geboekt en dan? Willen nu wel een vakantie boeken voor de zomer. Moet wel een zika-vrij land zijn. Ik heb even in de voorwaarden van de reisverzekering gekeken en als je opeens zwanger blijkt te zijn na boeken dan mag je gratis annuleren. Geen idee of dat ook geldt als je "gepland" zwanger bent en in de MMM zit.
    Haha ja die vergelijking met Harry Potter en die muur. Zo voelt het inderdaad.
    Wat bijzonder dat je vriend jou gaat prikken.

@nooortje wat fijn dat het even afstand nemen je goed heeft gedaan! Succes met je follikel meting maandag!

@manaolana hoe gaat het met jou? Nog steeds bruinverlies? Wel erg geruststellend dat Baby dream dat ook had bij haar eerste en dat je vrijdag alweer echo hebt!

@Loeselein wat fijn dat er 3 eitjes waren (en niet teveel)! Wat ontzettend spannend maandag eerste inseminatie. Laat je even weten hoe het was?

@Frummels hoe gaat het met jou? Weet je al wanneer je geopereerd wordt?

@SuperEendje hebben jullie al een kliniek gevonden waar jullie mee verder willen? Hoe gaat het met jullie na het heftige nieuws?

Ik had de afgelopen dagen mindere dagen. Ik kan geen wijs uit mijn tempkaartje. Woensdag had mijn vriend echt geen zin, donderdag had ik echt geen zin en gisteren was mijn vriend er niet. Niet handig als je niet zeker weet of je ei nou wel of niet is geweest. :( Ik heb gisteravond dan ook echt een potje gejankt op de bank. Van alles ging er door mijn hoofd.

9. Baby dream

@ Loeselein wat super 3 eitjes. En wat snel ook! groeien ze zo hard door de hormonen? Cd 8 en al 3 grote follikels, wauw. Succes maandag met de inseminatie!

@Steef Oh wat balen zeg. Dus 3 dagen niet gedaan terwijl je ei twijfelachtig was? Ondertussen nog wel iets kunnen doen? Huilen hoort er ook bij, gewoon er lekker uitgooien! Knuffel

Bedankt voor de interesse hoe het nu met me gaat, heel lief. Het gaat beter. Hebben het donderdag voor het laatst gedaan, gisteren niet en vandaag wilde vriendlief op tijd slapen want die viel al tijdens film kijken bijna in slaap. Ben wel flink uitgevallen tegen hem, maar daarna even naar hem toe gegaan om sorry te zeggen :) wilde het eigenlijk vandaag nog doen voor de zekerheid, maar op een gegeven moment is het ook gewoon klaar. Hebben 4x gevreeën deze week en het is goed zo. Ik word wel sneller geïrriteerd en dat wil ik niet. (wellicht door de Utrogestan) Het moet wel leuk blijven en een woordenwisseling over wel of niet vrijen is natuurlijk belachelijk, we doen het al vaak genoeg! (ook omdat we dat willen). Mijn ovu test was wel licht maar toen verscheen en een hele donkere pennestreep, dus denk dat ik me daar niks van aan moet trekken. Ik zit nu op dag 27 (vriendlief wist het nog beter dan ik haha) en moet het nu maar even op zn beloop laten, we hebben ons best gedaan meer kunnen we niet doen! Deze maand was toch al twijfelachtig en ben blij dat ik volgende maand weer goed gevolgd wordt zodat ik zekerheid heb wanneer mn ei precies valt. En misschien de maand erna clomid. Dit alles geeft me wel meer vertrouwen en zekerheid. Dus als het deze maand niks is, hebben we wel weer een nieuwe kans. En daarna met nieuwe medicatie.

Soms even goed uithuilen en gal spuwen meiden. Maar ooit komt onze tijd. Er zijn stellen die jaren bezig zijn en dan een maand het maar 1x gedaan hebben en ineens is de vrouw zwanger.. Dus ook bij minder pogingen is er altijd een kans! Hoe moeilijk het soms is, we moeten hoop blijven houden! Alvast fijne zondag, wij gaan morgen gezellig een dagje naar mijn ouders. X

10. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    ♡ Kinderwens Agenda ♡

Nienid–26 jaar–1e Kindje (1 stiefdochter)
    Ronde: 28 NOD:
    Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject

MvB83-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: 23-3 >intake en 1e echo

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: 06-03 > 1e echo met 5.6 wkn

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 15 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak:

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 12 NOD: half maart
    Eerstvolgende Afspraak:
    15-3 > Zaadonderzoek
    19-4 > Eerste afspraak gyno

suzies-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 25 NOD: rond 18 maart
    Eerstvolgende Afspraak: half maart beginnen met IUI met stimulatie

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14NOD: ?
    Eerstvolgende Afspraak:
    11-04-2017 > intake fertiliteitsclinic

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: Eerste echo: ?

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK) NOD:
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24 NOD:
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie

Baby dream - 2e Kindje
    Ronde: 13 NOD: nog even datumloos; ei afwachten
    Hormonen: Ja > Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017)
    Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn

Nooortje–31 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD:30-03-2017
    Hormonen: Ja, clomid 50
    Eerstvolgende Afspraak: follikel meting 13-03.

Zaza258–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari
    Eerstvolgende Afspraak: Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer.

Loeselein –29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 NOD: 27 maart
    MMM: Ja, IUI
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50 en 33) + Pregnyl 5000
    Eerstvolgende Afspraak: 1e IUI 13/3

♡ZWANGER♡: 4 uit 14

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.

11. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden!!

Ik ben onwijs druk op het werk op het moment, we gaan verhuizen. Dus kon op deze manier goed afstand doen van dit forum. Even rust in hoofd creëren.

Er is een hoop geschreven in de tussentijd en ik las dat Annee zwanger is, wat super voor jullie!
    En meiden ik vind het ook confronterend om te lezen als iemand zwanger is en/of onderzoeken heeft. Maar voor mij geeft het ook wel weer hoop dat het in MMM ook gaat lukken. Dus lekker ons bij kletsen over alles wat je beleefd en ervaart.

Ik wil jullie bedanken voor het medeleven! Ja het nieuws was best wel heftig achteraf. Voor de bevestiging viel zwaar. We wisten het eigenlijk wel dat er geen sperma in mij komt, maar dat het ook even bevestigd werd was lastig.
    Deze test was overigs geen samenlevingstest, dit wordt trouwens niet meer zo genoeg in het ziekenhuis. Maar het was een onderzoek waarbij met microscoop een stukje 'slijm' uit baarmoederhals werd bekeken of er sperma in zat. Dus zaadcellen. Maar er werd niets gevonden, zelfs geen dode cellen. Dus er komt gewoon echt niets in mij uit hem...

We hebben nu een clinic gevonden in de buurt en we hebben 11 april ons intake gesprek. Dan horen we of het ivf traject ingaan of niet of wat anders. Geen idee eigenlijk. Maar voor nu is het goed en zijn we positief over. Ff confronterend de prijslijst. Echt veel geld... Die vragenlijsten voor mij en partner zijn niets bijzonders. Dit hebben we allemaal al besproken met gyn, dus stelt weinig voor om in te vullen gelukkig.

De afstand van het hele proces hebben we ook genomen. Afgelopen maand heb ik geen ovulatie testen gedaan, echt belabberd getemperatuurd en hebben eigenlijk geen seks gehad. We hadden er gewoonweg geen zin in. En dat gaan we de komende maand ook doen. Alleen vrijen als we zin hebben en niet op gezette tijden. We willen de druk ervan af halen en gezellig houden tussen ons. Genieten van wat we nu hebben en van elkaar. Er komen nog pittige periodes aan met misschien wel medicatie of onderzoeken/operaties. We kijken ook echt uit naar de vakantie. Hopelijk hoeven we deze niet af te zeggen, omdat die vrij dicht op de intake gesprek zit.

Ik probeer nu met regelmaat op het forum te kijken en te reageren op iedereen.
    Als ik het goed heb is er niemand met ivf bezig toch??? :(

Voor nu lekker genieten nog van het mooie weer! :cool:Dikke knuffel voor iedereen!
    En die Harry Potter vergelijking: geweldig :Den past idd in het plaatje. Je knalt tegen de muur, jij mag er (nog) niet doorheen, terwijl je naaste vriendinnen, collega's e.d. er zo doorheen gaan

12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hé Supereendje! Ik wilde toch even snel reageren op je verhaal! Jullie hebben heftig nieuws te verwerken gekregen en ik vind het zó knap hoe jullie erin staan. Ik snap dat je een beetje afstand hebt moeten nemen en dat je ook het temperaturen en testen achterwege hebt gelaten snap ik ook. Gewoon even niets moeten!

Ik geloof ook niet dat er in ons groepje iemand met IVF bezig is, maar ik heb een goed vriendinnetje die nu zwanger is na IVF.
    Dat je vakantie vlak na de intake is zou geen probleem moeten zijn; zodra je eicellen gaat stimuleren daarentegen mag je niet reizen, want ze volgen dat heel nauwlettend op zodat je ook geen overproductie krijgt. Wanneer je daarmee begint is echt eigen keuze: een maandje later en eerst vakantie moet prima kunnen - die vakantie heb je nodig en die maand maakt na dit traject ook geen verschil meer! (Hoewel je natuurlijk aan de andere kant ook niet wilt wachten :)) Mijn vriendin is ook eerst op vakantie gegaan! Zij komt uit Spanje en heeft eerst nog haar familie bezocht voor het "reisverbod". Ook tijdens het ivf traject kun je bijna geen tijd vinden voor reizen, want als je dan iedere maand wil proberen ben je daar al genoeg tijd mee kwijt. Hihi
    Bij haar was het in de tweede ronde raak, ze had de eerste ronde drie terugplaatsingen en de tweede ronde bij de tweeede keer zwanger. Al met al dus 6 maanden na intake. Alles gaat goed (na even wat stress ivm een bloeding) en midden augustus gaan zij hun kindje ontmoeten écht ontmoeten. De vele prachtige echos heb ik al mogen zien :)

Ivf is net als "gewoon" proberen of andere MMM een heftig traject met ups en downs. Maar je weer waarvoor je het doet en dit gaat jullie binnenkort een prachtig babytje opleveren! Hou daaraan vast en geniet ervan wanneer dat lukt!

13. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Hier even een berichtje van mij! Heb ook even afstand genomen van het forum, maar dit topic wel steeds bijgelezen.

@ SuperEendje Ik vind het ook top hoe jullie erin staan. Het is best heftig om te gelijk naar zo'n kliniek te moeten in plaats van de 'reguliere' stappen te kunnen doorlopen. Maar vind je heel positief! Lekker dat je nog even op vakantie gaat, dat zal jullie goed doen. Daarna fris er tegenaan, op naar een mooi baby'tje!

@ Baby dream Wat een lastige maand heb jij achter de rug, kan me voorstellen dat je helemaal gek word ervan. Pfff… Goed dat je volgende maand weer vanaf het begin gevolgd wordt, zodat je precies weet wat er allemaal aan de gang is in je lijf. Zet 'm op!! We denken aan je.

@ Loeselein Wat een goed nieuws zeg, 3 eitjes! Top! En deze ochtend de inseminatie toch? Ben heel benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, laat je weten hoe het ging? Ik duim!

@ manaolana Hoe is het nu met jou? Is het bruinverlies gestopt? Kan me voorstellen dat je schrikt, ik had het de eerste week ook 1-2 dagen, maar heb inderdaad gelezen dat als het daarbij blijft het geen kwaad kan! Hoe voel je je verder? Super dat je deze week alweer een echo hebt, ik kan niet wachten tot de mijne! Ik moet helaas nog even geduld hebben.

@ Nooortje Goed dat je even afstand genomen hebt, maar leuk om weer wat van je te lezen. Best heftig om te lezen wat de bijwerkingen van dat clomid zijn, poeh. Dat alles even 20 x zo hard bij je binnenkomt. Petje af dat je het allemaal toch maar doet! Lief dat je ook 'ons zwangeren' noemt, ik vind het inderdaad lastig om echt te genieten merk ik, omdat het nog mis kan gaan. Laat die 12e week (ook al zegt het dan nog steeds niet alles) inderdaad maar snel komen.

@ suzies Snap goed dat je het gevoel hebt dat je leven even op pauze staat. Een kind is zo'n stap waar je echt naartoe leeft, als je er dan eindelijk klaar voor denkt te zijn en het lukt maar niet, voelt dat inderdaad als die Harry Potter-muur. Bij jou natuurlijk helemaal, omdat jullie al zo lang bezig zijn. Goed dat de IUI nu bijna in zicht is, duim hard dat dat voor jullie de oplossing gaat zijn!

Hier gaat het wel goed. Overdag nog steeds nergens last van, maar 's avonds en 's nachts echt wel misselijk (maar nog niet gespuugd). Snak heel erg naar de eerste echo, ik wil met eigen ogen zien dat er echt iets in me zit en dat het allemaal voor het goede doel is. Ook het liegen tegen beste vrienden en directe familie valt me best zwaar, wil het zoooo graag vertellen. Helaas moet ik nog 10 dagen wachten.

Veel succes met alles ladies! Ik lees het wel weer hoe het met jullie gaat.

Liefs xxx

14. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    @Loeselein: opzich een goed bericht! Hoe is het vanochtend gegaan..? Ik duim hard met jullie mee :)

@Steef85: ja bah.. zo irritant als je er geen wijs uit kunt worden. Wat voelt dat klote he? Ik had altijd het idee dat we maar wat aan het rommelen waren, vreselijk gevoel. Huilen is goed, anders gaat 't alleen maar vast zitten.

@Babydream: hebbben jullie een fijne zondag gehad? Ik snap je frustarties heel goed maar ook het iets vernieuwde perspectief. 4x in de afgelopen week is toch een hartstikke prima score? Ik ben daar zwanger door geworden hoor! Strak om de dag en 4x in totaal..

@Supereendje: wat goed dat je even afstand hebt genomen van alles. Ik kan me voorstellen dat een vakantie heel lekker is voordat jullie met ivf gaan starten. Echt er helemaal uit en goed opladen. 11 April is redelijk te overzien, fijn. En verhuizen..? Wat leuk, maar ook mega druk! Wanneer gaan jullie over?

@MvB83: dat kan ik me heel erg goed voorstellen. Als je uit de mm komt is je startpositie toch anders he..? Ik heb nu verschillende zwangere vriendinnetjes waarvan 1 uit een lang traject komt. Haar beleving is echt heel anders dan bij degene die niet uit een traject komen. Ze voelt zich heel kwestbaar. Kun je ongeacht dat je gedachte toch af en toe verzetten?

@Poolvos en Manaolana: hoe is het met jullie?

Ik heb vanochtend weer een folikelmetig gehad, zaterdag had ik echter een knal positieve ovulatietest. Gelukkig waren we vrijdag al begonnen met onze reeks strak "om de dag", dus dat zit wel goed. Het beeld was onduidelijke vanochtend, dus bloed geprikt. Hier krijg ik straks uitslag van en dan bepalen we verder beleid. Mijn progesteron was afgelopen keer zo hoog (86) dat ze verwacht had dat ik zwanger was. Dit komt blijkbaar overeen met een beginnende zwangerschap. Nou.. mooi verhaal weer. Heb haar nog even gevraagd naar spuiten, hoewel de bijwerkingen minder heftig zijn is het traject veel intensiever. Veel vaker naar het ziekenhuis en meer echo's dan nu. Komende maanden toch maar even doorzetten en veel leuke dingen plannen. Ik pas nadat ik de uitslag van de arts heb, de lijst ff aan!

15. Baby dream

Hoi meiden, leuk dat er weer wat meer gekletst wordt. Vond het al zo stil worden! Begrijp het heel goed hoor dat afstand nemen, zou het alleen jammer vinden als het kletsen minder wordt en de groep gaat slinken, juist omdat we een groepje hebben waarin we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

@SuperEendje wat spannend dat binnenkort het traject voor jullie gaat starten en het intake gesprek. En wat stom dat dat allemaal zoveel geld kost. Oneerlijk eigenlijk he.. je kiest er niet voor om moeilijker zwanger te raken. Belachelijk dat het zo duur is. Wordt er wel iets vergoed door de verzekering?

@MvB ik kan me voorstellen dat het liegen niet leuk is. Maar is het geen idee om het juist wél al te vertellen? Toen ik zwanger was van mijn eerste wisten mijn ouders het eigenlijk dezelfde dag al. Ook omdat ik daarvoor de miskraam had gehad wilde ik het graag delen. Zodat ze er ook voor me konden zijn als het weer mis ging. De magische 12 weken grens is inderdaad heel fijn als die in zicht is. Daarna heb je ook geen garanties, (die heb je tenslotte nooit in het leven) maar het voelt prettiger en zekerder. Probeer er toch wel van te genieten! Enne dankjewel ,lief van je! Heb je je trouwens al aangemeld voor leuke baby boxen? Ik heb dat toen ook gedaan en er zit dan vanalles in; babyspulletjes, tijdschriften, echt vanalles!

@ Nooortje hihi bij ons was 4x zegmaar 3 dagen achter elkaar :p Oke dus de bijwerkingen zijn wel minder met spuiten? en bedoelt ze dan Pregnyl ofzo? Maar kan me voorstellen dat spuiten wel intensiever is, ook misschien juist door het spuiten zelf. Lijkt me ook best heel erg naar om te doen. Fijn dat je je ei waarschijnlijk gevonden hebt, alleen balen van die onduidelijkheid. Dus vrijdag en gisteren gezellig gemaakt? Stom misschien maar ik zou dan met een positieve ovulatietest nóg een keer extra willen haha. Slaat nergens op want om de dag is prima... maar meer gevoelsmatig...

@Hier.. geen bijwerkingen gehad van de Utro. Vorige maand wel flink last gehad. Het enige wat ik nu merk is dat ik een giga kort lontje heb.. Vanmorgen ineens weer dat bekende rare/zware gevoel in mijn hoofd en lichte menstruatiekrampen.. waardoor ik al wel weet dat het wéér niet gelukt is. Nog 1 week aan de utro en dan maar testen zodat ik het zeker weet. Ik vertelde laatst dat een familielid, die al een heel jong kindje heeft, zn 2e verwacht... nu las ik vanmorgen dus de geslachtsbekendmaking. Pff bij sommigen lijkt echt álles voor de wind te gaan. Ik verberg dat soort berichten nu maar gewoon zodat ik het niet steeds voorbij zie komen. Ben het zo zat steeds zulke dingen.

Ook zoiets; mijn zoontje wilt wel eens een filmpje op youtube kijken... en dan klik ik het aan krijg je ineens eerst een advertentie over Clearblue die je niet kan skippen dus die je helemaal uit moet kijken..."Toe aan een nieuwe lach? Gebruik de clearblue digitate ovulatietest en verhoog je kans om natuurlijk zwanger te worden.. " Echt.. wat ik dán denk is niet voor herhaling vatbaar, haha. Zooooo irritant!

16. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    @ supereendje: fijn dat je een kliniek in de buurt hebt gevonden. Je hoeft toch niet alles zelf te betalen? Volgens mij vergoed de (basis) verzekering de eerste 3 pogingen. Maar heb er ook geen verstand van dus ik zou het mis kunnen hebben. Wel fijn dat je nu een beetje afstand kunt nemen. En inderdaad: ga lekker op vakantie, geniet even lekker van elkaar en ga dan vol goede moed en nieuwe energie het IVF traject in.

@MvB83:
    ik snap dat het liegen raar is. Ik denk dat ik daar ook moeite mee zou hebben, zou het iedereen zo graag willen vertellen! Maar, 10 dagen is nog te overzien :)

@Nooortje: heb je de uitslag al?? ben benieuwd :) Over het verschil tussen spuiten en slikken (ja hoor :D) ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik heb nooit clomid geslikt maar vind het prikken niet bijzonder ingrijpend of intensief. Nou reageer ik daar wel heel snel en heftig op dus hoef ik ook niet zo vaak naar de kliniek voor follikelmetingen e.d., misschien dat het anders wordt als het proces niet zo snel gaat.

@Babydream: haha zo herkenbaar van die clearblue reclame op youtube! Komt ook te pas en te onpas tevoorschijn. Als ik bijvoorbeeld bezoek iets op youtube wil laten zien en die reclame tussendoor komt, en het bezoek weet niet van onze kinderwens.... probeer dan maar eens uit te leggen dat het heel random is :D

@ hier: vandaag de eerste echte IUI gehad! Ik vond het wel spannend maar het viel allemaal reuze mee. Afgelopen zaterdagavond de Pregnyl gezet en tot nu toe gelukkig nergens last van. Sterker nog, ik voel me eigenlijk heel happy en heb bergen energie! Ik heb dan ook een heel goed gevoel over deze IUI :)
    Mijn man had een VCM score na opwerken van 26 miljoen met 37% categorie a en b - voor de kenners onder ons. Volgens de verpleegkundige was dat heel goed! En die 26 miljoen zijn nu op weg naar mijn 3 eitjes die hopelijk gesprongen zijn. And now we wait....

Vorige maand werd ik (zonder Pregnyl en IUI, met puregon) op 12 dpo ongesteld. Voor de puregon was mijn lf 14-15 dagen. Dus ik hoop nu dat ik op dag 16 kan testen! Al vermoed ik dat ik eerder al wel een testje ga wagen, ook om te zien hoe snel de pregnyl weggaat.

ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn cyclus is een heel stuk korter geworden door de puregon. Nu had ik dus op dag 8 al 3 goede eitjes en vandaag, dag 11 inseminatie gehad.

17. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    #437 Nooortje, 13 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2017
    Wie wil ff meedenken. De arts dacht aan de uitslagen te zien dat mijn ei zeer waarschijnlijk gesprongen is, maar twijfelde wel. Ik had zelf het gevoel dat dat inderdaad zo was. Maar..had vanmiddag wat buikpijn en verloor best wat slijm (sorry)dus deed ik net een ovulatietest. En zie hier, wat denken jullie?

Bijgevoegde bestanden:

18. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Oei, na uploaden lijkt íe lichter. Nou, ben benieuwd naar jullie mening. Tips zijn ook welkom.. (in elk geval liggen wij vroeg in bed ;) )

19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik vind 'm nog steeds heel donker! Ik heb geen ervaring met deze testen, kan 'ie uberhaupt donkerder? En mocht 'ie nu niet op z'n allermeest positief zijn, zit je er vast niet meer dan 12 u voor/na.
    Spannendd!

20. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Thx voor je berichtje!! Idd, die bloeduitslagen liegen natuurlijk niet. Helemaal niet aan de optie binnen de 12 uur gedacht.. Gewoon maar even door klussen de komende dagen!

Deel Deze Pagina