Noortje: fijn dat je weer helemaal Zen bent soms is het echt fijn om even afstand te nemen. Het klinkt natuurlijk mega cliché; maar de maand dat ik zwanger raakte was ik er écht minder mee bezig. We verhuisden en de dag van mn eisprong was de eerste dag op mn nieuwe werk. Zoveel anders aan m'n hoofd dan het zwanger worden dat al zo lang niet lukte. Ik was er echt even een beetje klaar mee. En toen opeens.. MvB: leuk dat je het ook hebt verteld! Ik kan me voorstellen dat het veel leuke reacties opleverde. Wij gaan het inderdaad dit weekend meemaken! Zitten nu op de luchthaven in Oslo (@suzies: we wonen in Zweden; maar dichtbij de noorse grens) Ik zie dat er nu een paar meiden op t wachtbankje zitten. Steef, suzie en baby dream? Ik duim ZO hard mee!! Edit: oh ja! Ik las dat jullie schreven dat het zo gek voelt dat er in 2017 al geen baby meer komt. Maar serieus! Ik zei net nog tegen mn man dat nu we zwanger zijn het zó anders voelt. Oktober lijkt al snel; terwijl wanneer je nog probeert dat echt een eeuwigheid lijkt. Babytjes in de trein of die schattige rompertjes hebben opeens een heel andere lading. En als je die beeb eenmaal hebt gezien op echo maakt het echt helemaal niks meer uit! We gaan gewoon voor prachtige 2018 beebjes!! Dat 2017 maar 't jaar is dat deze hele lijst roze kleurt!!!
Hey allemaal, hoog tijd om ook weer eens te reageren. Ik heb even bijgelezen. Steef:hou je het nog vol om niet te testen? Ik wil je zeker geen valse hoop geven, maar ik heb maar 1x een ovulatiebloeding gehad en dat was de ronde dat ik zwanger bleek te zijn. Dus ik ga hard voor je duimen! Baby Dream: hoe is het met jou? Zit jij ook nog op het wachtbankje? Wanneer wil je testen? Suzies: ook jij zal wel in spanning zitten! Is nu nog een beetje vroeg voor een test, toch? Nooortje: goed dat je de geboorteaankondigingen van anderen beter een plekje kunt geven. Dat helpt wel. Ik dacht dan altijd: shit! Is zij nu ook al zwanger?? Maar opeens zei ik tegen mezelf: als zij straks een vervelende peuter heeft dan heb ik nog een schattig piepklein baby'tje. Dat hielp mij wel een beetje, wat voor 'n absurde gedachte ook. Poolvos: spannend! Heb je nog iets speciaals gepland om het te vertellen aan je familie? Met cadeautjes? Of simpelweg in een gesprek? MvB: jij hebt het dus ook verteld? Met hoeveel weken? En hoe heb jij het gedaan? Voor alle dames waarop ik niet persoonlijk gereageerd heb: sorry! Maar ook met jullie leef ik zeker mee. Hier is alles goed, ik heb maandag de eerste echo gehad en het hartje klopte. Ik was zo blij! Ik wacht inderdaad ook met spanning op de 12 weken, maar ben nu weer even gerustgesteld. Ik ben ook 'ontslagen' uit het ziekenhuis en mag naar een 'gewone' verloskundige. Ik zie haar dinsdag voor het eerst. Ik hoop stiekem dat ik nog een keer naar het kleintje mag kijken. Ik ga het vanavond tegen m'n ouders vertellen. Ik kan niet wachten tot 12 weken. En bovendien zou ik hun steun goed kunnen gebruiken, mocht het toch nog misgaan. Ik denk dat ik -heel cliché- een foto van de echo laat zien. Heel fijne pasen, dames! En ik hoop op heel veel goed nieuws de komende week!! Succes!!!
@SuperEendje ik ben erg benieuwd hoe je afspraak was afgelopen dinsdag. @Baby dream mijn temp is nog steeds hoog. Pff inderdaad en 2018 klinkt zo ver weg maar aan de andere kant de tijd gaat ook heel snel vind ik het is alweer april het lijkt wel gisteren dat we nog maar net aan 2017 zijn begonnen. Hoe is het op het wachtbankje? @Poolvos veel plezier met vertellen vandaag! En welkom terug in Nederland @Zaza niet testen gaat me goed af hoor. Heb nooit last van testdrang, te bang voor witte testen. Laatste test die ik heb gedaan was in november vorig jaar toen werd ik niet echt ongesteld alleen bruinverlies dus voor de zekerheid testje gedaan en die was OMO-wit. En wat grappig van die ovulatiebloeding, Poolvos zei precies hetzelfde, ook maar één keer gehad en dat was in de ronde dat ze zwanger was. Wat leuk dat je het hartje maandag hebt gehoord! Veel plezier vanavond met vertellen. En een echo laten zien is en blijft ook gewoon leuk hoor @nooortje hoe was de FM vandaag? @suzies en loeselein hoe gaat het op het wachtbankje? @hier vandaag 11DPO eindelijk weer 11DPO zonder ongesteldheid (vorige twee cycli werd ik 11DPO ongesteld). Dus geduldig afwachten dit weekend
Even snel... Steef fijn dat je menstruatie nog uitblijft. Altijd spannend de laatste dagen. Zaza fijn dat t hartje klopte! Hoe was het vertellen?? Ik vond mijn zwangerschap vooral de eerste weken ook heel spannend vanwege de mk paar maanden eerder. Maar het ging erg snel achteraf, ik mistte mijn dikke buik daarna heel erg haha..dus probeer ook te genieten Hier lijk ik soms mijn baarmoeder te voelen...soort druk. Vanmiddag zat ik op de bank en voelde me ineens heel licht in mn hoofd worden. Was bang dat ik knock out zou gaan. Heb zelfs overwegen om bijna 112 te bellen. Dacht echt ik ben zometeen gewoon weg. Zó bizar en rot. Vond het zo eng. Ben nu nog steeds niet helemaal de oude. Was even bang dat er iets mis was in mn hoofd of iets. Flink geschrokken. Owja tip voor de zwangeren: plak al je echo's in een fotoalbum!! En schrijf er wat bij. Ik heb een heel album vól met echo's van mijn mannetje en vind het zo bijzonder om terug te zien. Ontzettend waardevol!! En zo blijven de echo's ook erg mooi.
Nog even een persoonlijke vraag... welk standje doen jullie vaak? Wij meestal gewoon missionairis.. toevallig gisteren sinds hele lange tijd een keertje doggy (ik liggend op mijn buik) Doen jullie dit wel eens tijdens vruchtbare dagen en heeft dit effect gehad? Meiden ik zit nu een week/ kleine week na eisprong en heb nu al last van menstruatiepijn ik voel me gewoon niet lekker. Soort vorm van PMS.. Vorige maand had ik dit niet met utro en de eerste maand met utro wel. Ik ben dus nu al bang dat het weeer niet gelukt is Heb echt de afgelopen week overwogen om helemaal te stoppen.. ben alleen bang dat we dan spijt krijgen.. En de gynaecoloog kan wel zeggen dat alles goed is met ons.. maar ik geloof het gewoon niet. Waarom ben ik dan na 15 maanden nog niet zwanger?! Sorry voor mn geklaag... vind het al klote genoeg dat er nog geen baby op komst is maar wat ik momenteel nog veel erger vind is het feit dat je wéér een hele maand ermee bezig moet zijn... ziekenhuis bezoeken... eisprong zoeken... hoppa gepland aan de klus... en dat elke maand maar weer.. en dan weer opnieuw alles van voor af aan. Ik vind het psychisch zoo vermoeiend en nog erger eigenlijk dan nog niet zwanger zijn...daarom hoop ik vooral dat het eindelijk raak mag zijn. Zodat die stress wegvalt. Sorry voor mn klaagbericht... maar nu de PMS lichtelijk optreedt weet ik al bijna genoeg...en weet soms echt niet hoelang we nog door moeten gaan met medicatie, of overal mee stoppen en de natuur zn gang laten gaan 😭 Bah klote hormonen...😭
Vanmorgen temp omlaag gedoken dus einde verhaal deze ronde. Vandaag of morgen zal het wel doorbreken als ik naar vorige cycli kijk. Alweer 15 maanden zonder succes Woensdag eerste afspraak gyn benieuwd wat daar uit komt. Pff hoorde gisteren een kennis dat ze binnenkort aan de tweede gaan beginnen. Zij zijn 1 maand eerder begonnen dan wij voor hun eerste.... En de geboortegolf is begonnen in de kennissen/vriendenkring 3 baby's zijn afgelopen 3 weken geboren. Jeetje Baby dream wat eng dat je het gevoel had dat je knock out zou gaan. Gaat het ondertussen weer beter? Wij eindigen eigenlijk altijd in missionairis of doggy maar heeft nog niet tot succes geleid. Ik zie er ook wel een beetje tegenop om meerdere keren naar het ziekenhuis te moeten maar de wens voor een kleine is zo groot. @Baby dream, suzies en Loeselein ik ben heel erg hard aan het duimen voor jullie dat jullie positieve testen hebben aankomende week!
Neee wat klote Steef!!! Ik zag het toevallig op je kaartje. Ik keek omdat ik benieuwd was. Wat ontzettend rot en die geboortegolf...ook zo rot. Het lijkt echt alsof er overal ineens zwangeren opduiken hè? Jullie doen dus ook beiden. Wij eigenlijk altijd missionairis maar soms keer wat afwisseling he haha... nja daarna maar met de bips omhoog... Het gaat hier alweer beter alleen heb nog steeds menstruatie pijn en gevoelig borsten.. en ik moet nog een week! Bagger bagger bagger. Hoop natuurlijk dat het een prille zwangerschap is maar ben bang dat we ronde 15 in moeten.... maamdag over een week testen...
Ik hoop echt heel erg voor je dat het inderdaad dat het prille zwangerschapssymptomen zijn. Die onzekerheid is echt zo vervelend Dikke knuffel meid!
Ahh steef, wat stom!! Ik dacht écht dat dit jullie maand zou worden. Alles klonk zo veelbelovend! Ik snap dat je een dubbel gevoel hebt bij het ziekenhuis... Babydream: rot dat je alweer symptomen hebt. Hopelijk zegt het niets en zijn het inderdaad dit keer zwangerschapstekenen!! We blijven duimen dat die menstr binnenkort uitblijft!! Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne pasen! 😘
Killing die wachtweken. Baby Dream ik denk niet dat je het moet gaan zoeken in standjes. Ik snap dat je graag alles er aan wil doen. Was het maar zo simpel. Steef klote zeg. Iedereen bedankt voor de draaiende duimpjes. Ik zie het somber in. Heb echt het gevoel dat ik ongesteld ga worden.
Ik had met mijn vriend afgesproken om donderdag te testen maar ik kon me niet inhouden. Ik voelde me niet helemaal.... ik weet niet kan er niet echt m'n vinger op leggen. Zie hier het resultaat: kan dit nog van pregnyl komen dat heb ik 15 dagen geleden gehad. Ik zal de vraag ook even in de testen rubriek zetten.
Oh spannend Suzies!!! Ik zie het ook!! Hoeveel dpo ben je? Ik denk een streepje vanaf 10 à 11 dpo wel van de zwangerschap en niet meer van de Pregnyl komt. Maar ik ben geen deskundige, ik wachtte zelf altijd heel lang met testen. Maar blijf in elk geval maar doorgaan met testen. Hopelijk gaat het oplopen!
Als ik ervan uit ga dat m'n ei is gesprongen 48 u na de Pregnyl dan ben ik 13 dpo. Ik ben ook misselijk en heb de laatste dagen last van wat gevoelig e borsten dus ik denk dat het niet meer van de Pregnyl kan zijn.
Yes, ik zie 'm!!! Ik heb alleen helemaal geen ervaring met dat spul, op het forum weleens gelezen dat er minimaal 12 - 14 dgn tussen moet zitten. Dat zou betekenen dat je goed zit Wat spannend..... @Steef: Gadverdarrie. Hoe ist nu? Ik kan nu vanalles wel typen over de hoop, maar ik herken vooral het "deze maand is dus over en weer niet gelukt, gevoel". Gevolgd door "nou kom maar op dan met die ongesteldheid". Natuurlijk wens ik je een andere uitkomst. @Babydream: kan dit niet "gewoon" door de utro komen? Vorige maand was een gekke maand toch? De maand daarvoor had je (net zoals nu) een goede eisprong? De combinatie van pms en utro is natuurlijk killing. Wat kun je je met momenten ellendig voelen he? Dan moet de motivatie voor dit traject zo ongeveer uit je kleine teen komen. @Loeselein: hoe is het bij jou? @Poolvos: hoe was het om te vertellen? @Zaza: wat een goed nieuws! Nu snel op naar die 12 weken idd. @MvB3: bijna termijn echo, wat zul je er naar uitkijken! Ik heb zometeen mijn 2e meting en ik kan jullie duimen goed gebruiken. Vrijdag was er een ei van 14 mm, maar mijn slijmvlies was pas 4 mm. Bovendien was er een grote cyste te zien. Niet heel top dus. Maar wie weet is er dadelijk een mooie groei te zien, de wonderen zijn de wereld nog niet uit immers Weet iemand of en wat je kunt doen aan dat dunne slijmvlies? Dat lijkt toch een wat terugkerend ding. Het kan een bijwerking van clomid zijn dus dat gezegd hebbende denk ik direct aan de overstap naar spuiten. Maar wellicht hebben jullie nog andere opties? Liefs!
Hallo meiden, Ik lees nog wekelijks mee met dit Forum. Nooortje ik ga heel hard voor je duimen! Helaas weet ik niet wat te doen aan het dunne slijmvlies. Zou het even aan je gyn navragen. Suzies, ik ben een hele slechte tuurder maar deze zie ik duidelijk. Ik duim voor je dat deze streep gaat oplopen. Hier gaat alles goed. We hebben morgen de termijnecho en 3 weken geleden hebben we een mooi hartje zien kloppen. Hopelijk is morgen ook alles goed! Meiden ik denk aan jullie!
Hello, Ik kom ook weer even aanwaaien... Suzies ik zie ook een licht streepje. Ik heb geen verstand van Pregnyl enzo maar als hij gaat oplopen is er vast iets gaande. Steef hoe gaat het nu met je? Loeselein hoe is het nu? Poolvos ben inderdaad ook benieuwd hoe het vertellen was. Nooortje op welke dag zit je nu? wat vervelend zeg ik hoop dat je zo een goed echo hebt met gegroeide follikel en slijmvlies! Wat betreft dun slijmvlies.. tarwekiemolie en granaatappelsap zouden eventueel kunnen helpen. Ik heb zelf altijd aardig dik slijmvlies dus heb het niet nodig (ben er ook niet zwanger door geraakt, wel al geprobeerd) Het zijn meer huis tuin en keukenmiddeltjes maargoed wie weet helpt het jou wel iets? Ik zou het in ieder geval aan de gyn vragen. Kijken of hij nog tips heeft. Klopt vorige maand was een gekke maand. Misschien keertje overgeslagen. De maand ervoor was wel goed en nu ook. Hier nog steeds flink last van de hormonen. Ik geef de Utro er maar de schuld van. De bijwerkingen die in de bijsluiter staan komen aardig overeen. Ook die duizeligheid van vrijdag. Heb nu soms nog wat krampen in mn buik en wat gevoelige borsten maar het wordt al wat minder. Ik ben moe en zo emotioneel als de pest. Moet mezelf smorgens echt het bed uit trappen. Mijn gezicht is een slachtveld vol met vlekjes en puistjes en vanalles en nog wat. Voel me gewoon ontzettend lelijk en een dikke opgeblazen walrus sorry haha kan het niet anders verwoorden Ik lach er nu wel om maar het is eigenlijk om te janken Maandag ga ik testen. De gyn zei laatst bij een negatieve test bel je en dan beginnen we weer van voor af aan. Nou ik weet eigenlijk niet of ik het wel wil; weer een hele maand follikelmetingen. Misschien dat ik gewoon ovu testen gebruik en bij een posi test lang ga voor een echo. Dan hoef ik maar één keer. Moet een beetje rust voor mezelf creëren want dit gaat niet lekker zo. Heb echt het gevoel dat het nooit gaat lukken... Fijne dag iedereen!
Aanne: wat spannend Ik hoop voor jullie mee. Babydream: ik herken je twijfel zo erg, wel of niet doorgaan met de bezoekjes aan het z'huis?! Het drukt gewoon op alles en breekt je vroeg of laat op. Mij helpt het door deze beslissing te nemen wanneer ik ongesteld ben geworden. Alles wat ik daarvoor denk en voel is toch weer anders wanneer er zich toch een nieuwe ronde aandiend. En bovendien voelt het alsof ik dan iets van keus heb.. Misschien helpt het om er zo naar te kijken; misschien wel en misschien ook niet. Kun je de ronde na een eventuele pauze altijd weer opnieuw een beslissing nemen. Ach.. het is gewoon een hartstikke rot proces waar je middenin zit. En we weten niet hoelang het nog duurt en wat ons nog te wachten staat... Ik had zonet (op dag 14) een goede echo! Het ei was 23 mm en het sijmvlies nu 7 mm. De cyste zat er ook nog, maar dat kan geen kwaad blijkbaar. Eindelijk weer een beetje goed nieuws! Wat het ook gaat worden deze maand, het slikken van clomid lijkt in elk geval 2 maanden effect te hebben. Dat geeft mij moed om door te gaan. Vrijdag een echo om te zien of hij daadwerkelijk gaat springen. In de tussentijd weten we wat ons te doen staat, gelukkig is't gisteravond al gelukt. Morgen en vrijdagavond moet vast ook nog wel lukken.
Hier nog een slechte tuurder maar ik zie een tweede streepje suzies Wat zou dat fantastisch zijn. Ik duim heel hard dat de testen verder gaan oplopen! @Nooortje mijn hoop is gevestigd op morgen: eerste afspraak gyn. Ik weet niet wat je kan doen aan dun slijmvlies, had je dat nog aan de gyn gevraagd? Wat fijn dat de echo vandaag goed was! Veel klusplezier de aankomende dagen! @Aannee wat spannend morgen termijnecho! Veel plezier en laat je even weten hoe het was? @Baby dream dikke knuffel meid. Verschrikkelijk die bijwerkingen Hopelijk is het gewoon raak en bij je van die utro af. Nou die ongesteldheid laat maar op zich wachten... Al 3 dagen lage temp en nog niets. Vandaag 15 DPO! Voor de zekerheid net bij thuiskomst toch maar een test gedaan. Wist de uitslag wel (OMO-wit) maar zou me zo dom voelen als ik morgen bij de gyn kom en de vraag krijg als je al overtijd bent heb je dan al getest oid. Dus daar stond ik weer te staren naar een witte test. Wat haat ik die witte testen Op naar morgen hopelijk kan ik er dan weer met goede moed tegenaan.
Zo, dat is lang geleden! Even een heleboel terug gelezen @ Suzies, hoeveel Pregnyl heb je gebruikt? Ik heb de afgelopen 2 keer 5000 eenheden gebruikt en heb het uitgetest: om de twee dagen testen om te zien hoe lang het in mijn lichaam bleef. De eerste keer had ik 8 dagen na de Pregnyl een witte test, de tweede keer 7 dagen. Ieder lichaam is natuurlijk anders, maar 15 dagen later.... volgens mij is het officieel ook max 10-12 dagen. Morgen nog maar eens testen om te zien of de streep oploopt.... super spannend!!!! @ Poolvos, heb je het verteld? Hoe was het?! @Zaza: vandaag bij de verloskundige geweest? En... mocht je weer naar je kleintje kijken?? Heb je het je ouders verteld? Hoe reageerden ze? Hoe heb je het verteld? @ Nooortje: net als wat baby dream al zei: ik heb wel eens gelezen dat Tarwekiemolie helpt bij het dikker maken van het slijmvlies. Of het waar is weet ik natuurlijk niet. Ik gebruik het al ruim een half jaar denk ik en mijn slijmvlies is prima. geen idee hoe het zonder Tarwekiemolie is. Wat wel grappig was: toen ik bij de Tuinen vroeg naar Tarwekiemolie vroeg ze 'is het om zwanger te worden?', dus kennelijk gebruiken meer mensen het hiervoor Fijn dat je echo goed was trouwens! Goed gebruik maken van dat mooie ei @Aanne: wat snel alweer! Succes morgen met de termijnecho, laat je weten hoe het was? @ Baby dream: wat vervelend dat je zoveel last van hormonen hebt. Kan me voorstellen dat het daardoor erg zwaar wordt. Is echt een spiraal natuurlijk waardoor je steeds meer hoop verliest en daardoor steeds verdrietiger wordt merk je ook dat het beter gaat als je stopt met de Utro? Als dat zo is, misschien toch eens vragen om een alternatief middel? Of is dat er niet? @ Steef85: wat een rare cyclus.... je temp is inderdaad wel behoorlijk gezakt. Heb je vaker een lange lf of altijd precies gelijk? Witte test is k*t @ hier... wachtweken zijn killing!! Dit weekend mag ik testen, maar weet niet hoe lang we ons nog in kunnen houden Ik voel me eigenlijk prima maar toch een klein beetje anders dan anders (met dat ik dit schrijf denk ik, 'zeg nou niet, stelt toch niets voor' ). Zere onderrug: heb ik elke maand. Zere borsten: ook elke maand. Krampjes in mijn buik: jep, iedere maand. Zwaar gevoel in mijn buik gisteren was iets nieuws maar misschien gewoon veel gegeten. Ook een loom gevoel in mijn benen, maar heb ook best veel gesport afgelopen weekend. En vandaag veel warm, bijna opvliegers, maar misschien gewoon te dik aangekleed vandaag. Dus misschien zit het gewoon in mijn hoofd (zou ook niet de eerste keer zijn ) dus maar gewoon afwachten... Vorige week te horen gekregen dat een vriendinnetje ongepland zwanger is. Heeft zo de eerste 3 maand over geslagen, had geen idee dat ze zwanger was! Op dit moment 6 goede vriendinnen zwanger, sommige van de 2e. Natuurlijk ben ik heel blij voor ze, maar toch knaagt het. En dan helemaal als het volledig ongepland gebeurd...