Handig zo'n lijst want nu weet ik dat ik Nienid en MvB vandaag succes kan wensen in het ZH ! Nienid wat houdt een uitgangsecho in? Doen ze dat standaard na een IUI-poging? En Poolvos wat een mooie test 😍, ik hoop toch zo dat de rest snel mag volgen.
Inderdaad! Succes dames! En Anne heeft gisteren intake gehad? Hoe ging dat? Is de volgende afspraak nu ook bekend? En ik hoop ook van jullie heel snel mooie testen te zien! We gaan de hele lijst roze kleuren dames!!
Nou, hier zonet getest maar keihard negatief hoor. Poeh. Doet wel weer echt enorm zeer, verdorie. Zo verdrietig. 'Gelukkig' mogen we vanmiddag naar het ziekenhuis. Thanks voor de succeswensen! @ Poolvos Wel heel blij voor jou hoor, prachtig!! Genieten!
Dank. En succes in het ziekenhuis! Ik weet hoe rot het iedere maand dat het niet lukt weer is. Houd moed! Het is vást snel jullie beurt!
MvB dikke knuffel, wat balen. Ik lees dat sommige liever een lijst willen voor dames die nog geen kindje hebben? Zou het jammer vinden, ik heb 1 kindje maar mijn vriend nog geen. Ik hoor het wel of ik nog welkom ben.. heb er ook verdriet van dat het lang duurt ookal is het een tweede. Had anders graag mee willen praten.....
@Nienid succes vandaag! @MvB balen van die witte test, hopelijk kom je straks met een goed gevoel van je afspraak! @Poolvos wat leuk dat je in Zweden woont! Woon je daar al lang? Grappig die test gravid raskaana. Als ik het op internet laat vertalen wordt het gravid zwanger. Wat betekend gravid dan? @allemaal ik heb er geen moeite mee dat Baby Dream aansluit. Haar NOD was al vroeg in januari maar ze is blijven kletsen bij ons om ons te steunen en waarschijnlijk ook voor haar zelf omdat ze er behoefte aan had. Wij komen allemaal van de NOD-lijst 9+ januari dus als we dan toch een max willen stellen kunnen we misschien voor nu even zeggen dat alleen de dames die daarin hebben gestaan mee mogen kletsen om het overzicht te houden?
Frummels jij hebt je helemaal in het begin ook al gemeld maar besloten ivm miskraam niet op de NOD-lijst te gaan dus je mag gewoon blijven!
@manaolana Een uitgangsecho is om te checken of je echt niet zwanger ben, ze controleren dan de dikte van je baarmoederslijmvlies en of er niet een cyste is achtergebleven. Als je baarmoederslijmvlies niet netjes dun is willen ze via bloed zeker weten dat je niet zwanger bent... Is mij een keer overkomen van de 3x , maar ik was zo zwaar ongesteld dat daar geen misverstand over kon zijn Krijg nu andere medicijnen, van de menopur slaan mijn eitjes nog niet echt op hol dus ze hopen dat dat met Gonal F wel gebeurd Wat ik overigens beter vind dan menopur want menopur moest ik steeds zelf ampullen vloeistof en menopurpoeder mengen. in de laatste ronde moest ik zelfs 3 flesjes menopurpoeder vermengen per dag... De gonal is gelukkig één pen waar je aangeeft hoeveel er geinjecteerd dient te worden dus geen gepriegel met vloeistof en poeder vermengen meer! (Als er dames zijn die hier meer info over willen roep maar hoor! ) @Poolvos Wat ben ik jaloers zeg dat jij in Zweden woont! Hoe ben je daar terecht gekomen als ik vragen mag? @Baby dream tuurlijk mag jij blijven! De kinderwens is niet minder groot als je er al eentje rond hebt lopen toch? Zelf heb ik namelijk een stiefdochter en zij versterkt juist mijn kinderwens enorm! 1. Omdat ik het graag wil en erg benieuwd naar een spruit van mijn man en mij en 2. ik zou ook voor haar graag een broertje/zusje willen. Haar moeder heeft namelijk veel problemen met het feit dat ik met haar ex ga en ze hebben veel strijd omdat de kleine spruit mij als haar extra mamma ziet maar haar moeder wordt ontzettend boos op haar en ze krijgt straf als ze dat zegt... Een broertje/zusje geeft haar tenminste een echte bloedverbintenis waardoor het niet alleen zo is omdat ik getrouwd ben met papa dat ik familie ben maar ook omdat we een persoon hebben die ons letterlijk via bloed verbind! (Waarom stuur ik toch altijd van die lappen tekst? )
Ja, prima plan! Gewoon de meiden die in die vorige lijst zaten. Dat was een fijn clubje vond ik. Thanks voor jullie medeleven!
♡ Kinderwens Agenda ♡ ********************************************** Nienid26 jaar1e Kindje Ronde: 28 MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: 02-02-2017 > Follikelmeting ********************************************** MvB8333 jaar1e Kindje Ronde: 13 MMM: Bijna Eerstvolgende Afspraak: 26-01-2017 > intake ziekenhuis + inwendig onderzoek ********************************************** manaolana30 jaar1e Kindje Ronde: 18 (BBZ in ronde 8) MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 31-01-2017 > 1e follikelmeting ivm cyclusanalyse ********************************************** Aanne8825 jaar1e Kindje Ronde: 14? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 25-01 > intake, eerst volgende afspraak nog niet bekend ********************************************** Steef8532 jaar1e Kindje Ronde: 11 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: laatste ronde zelf proberen daarna naar HA ********************************************** suzies-33 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: half maart ongeveer beginnen met IUI met stimulatie ********************************************** SuperEendje-29 jaar1e Kindje Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) MMM: Ja/Nee (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 03-02-2017 > Ik Gynaecoloog intake gesprek met eventueel echo/onderzoek. 27-02-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog ********************************************** Poolvos-28 jaar1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak ********************************************** Livoli-28 jaar1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels-29 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 07-02-2017 > UZ Gent Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
He! We wonen hier nu zo'n 5 jaar. Ooit terecht gekomen met het werk van mijn man en gebleven. Bevalt érg goed moet ik zeggen. Hopelijk kunnen we binnenkort profiteren van alle goede regelingen rond zwanger- en ouderschapsverlof Ennuh, van mij mag natuurlijk ook iedereen blijven!! Zo gezellig en fijn om jullie te kunnen volgen. Gravid = zwanger op z'n zweeds. Die andere onuitspreekbare was het Finse woord voor zwanger
Zo bedoelde ik het helemaal niet hoor Baby dream!! Het viel me gewoon op dat het voor iedereen en eerste kindje was. Wat mij betreft ben je meer dan welkom! Ik vroeg me juist af hoe het is als het om de tweede gaat omdat ik me kan voorstellen dat dat net zo verdrietig is en extra frustrerend omdat je toch zeker weet dat het zou moeten kunnen.
Ojee ik zag die test en ik dacht die test is niet goed. Daar is mee gesjoemeld . Gelukkig het blijkt een Zweedse test te zijn, geweldig! MvB heel erg veel succes in het ziekenhuis. Laat je weten hoe het ging? Wij zijn gisteren voor het eerst geweest. Ik heb een echo gehad en ze hebben bloed geprikt. Als ik ongesteld ben moet ik bellen en dan krijg ik ongeveer 8 dagen laten een eerste follikelmeting. De gyn. sprak over een HCG maar toen ik bij de verpleegkundige was kreeg ik toch geen verwijzing. De volgende keer eventjes vragen waarom eerst wel en toen toch weer niet?
@Aannee88: Je bedoelt HSG? Apart inderdaad dat gyn dat eerst zegt en daarna toch weer niet. Moet je ook bloedprikken op dag 3 van de cyclus? @Manaolana: Ik snap je hoor! Snap dat niemand het verkeerd bedoelde. Maar ik dacht ik vraag toch even of ik er nog bij kan Het is inderdaad eerder ook gelukt, zonder hormonen trouwens, dus wat er nu zo anders is...Joost mag het weten... al ben ik me wel bewust ervan dat ik gelukkig al 1 kindje heb mogen krijgen. Het is sowieso een wonder dat hij er is, want ben hem bijna verloren tijdens de zwangerschap. Maar toch die wens hé voor een tweede.. De kleine man zei van de week: "Mama, wanneer krijg ik nou een broertje of zusje?" Pff ehm ja, zat ik even met mn mond vol tanden..hij moest eens weten hoe druk we bezig zijn.. Spannend dus deze maand cyclus analyse en volgende maand HSG! Ik heb zelf ook om fotootjes gevraagd, vond ik wel leuk @Poolvos: Zweden lijkt mij prachtig! Je praat dus ook Zweeds? @Steef: Lief van je! Vond/vind het ook een erg prettig groepje, toch wat prettiger dan de normale NOD clubs. @Nienid: Ik begrijp je helemaal! Wat rot dat de ex-vrouw van je man dan zo boos wordt op de kleine meid wel heel fijn dat jij zoveel voor je stiefdochter betekend. Ik heb dat ook een beetje, je wilt graag toch een kindje van je beiden samen. Mijn eerste kindje heeft ook veel meer aan zijn stiefpapa dan aan zijn echte vader. In dat geval zegt een 'bloedband' ook niet altijd iets. Iemand kan wel biologisch vader of moeder zijn, maar ook écht papa en mama zijn is heel wat anders. En dat vervullen mijn huidige partner en ik beter dan de echte vader Even knippen en plakken hieronder van het NOD forum... Heb gisteren de eerste twee bollen utro ingebracht. Weet niet of het een bijwerking kan zijn, maar heb een vreselijk 'zwaar' hoofd en hoofdpijn sinds vanmorgen. Eergisteren en gisteravond geklust, en dus eergisteravond en gister ochtend positieve ovulatie testen. Wat denken jullie..'moeten' we vanavond weer? Voelde gisteravond flinke ovulatie pijn en daarna was het weg. Nu ook niet meer teruggekomen. Meestal als de pijn weg is, is het ei ook weg. Nja misschien vanavond nog één keer mits we allebei zin hebben, en dan vind ik het wel weer prima...worden twee spannende weken!
Hello allemaal! Ik ben net terug uit het zkh.. Viel erg mee, was goed te doen! Mijn man en ik moesten eerst allebei een boel vragen beantwoorden over vanalles, gezondheid e.d. Daarna ging ze met een echo-apparaat kijken of m'n baarmoeder en eierstokken er goed uitzien en dat is gelukkig het geval... Ook telde ze het aantal eiblaasjes ofzo? Dat was ook goed. Best interessant ook om eens mee te kunnen kijken hoe het er van binnen allemaal uitziet! Daarna ging ze met een eendenbek kijken, nooit prettig natuurlijk maar goed, het moest even. Ze heeft gelijk maar een uitstrijkje gemaakt, die heb ik op m'n 30e gehad maar dat is alweer 3,5 jaar geleden. Ik bloedde volgens haar een beetje 'makkelijk' tijdens het binnenkijken dus wilde ze voor de zekerheid nu weer testen. Krijg ik over 2 weken telefonisch uitslag van, geen reden tot paniek verder. Daarna ging ze nog even voelen, ze voelde niks geks verder gelukkig Ben lekker uitgebreid onderzocht dus, haha... Volgende stap is nu dat ik op de 23e dag van m'n cyclus bloed moet komen prikken (ongeveer een week voor ik ongesteld moet worden) zodat ze de hoeveelheid progesteron kunnen testen; dat is het hormoon dat na je eisprong zou moeten stijgen. Daaraan kunnen ze dus zien of je überhaupt een eisprong hebt gehad. Over 4 weken hebben we dan een nieuwe afspraak bij haar in het zkh om die uitslag te bespreken en eventuele vervolgstappen. Dus ben op zich opgelucht dat het er allemaal goed uitziet, fijn nieuws om mee te beginnen! En laat die menstruatie nu maar z.s.m. komen, dan kunnen we tenminste doorrr
@ Aanne88 Interessant om te horen hoe het bij jou ging! Grappig dat we bijna gelijk lopen in dit proces. Hopelijk is het voor ons beiden snel raak! Bij mij zou een HSG een eventuele vervolgstap zijn als uit het bloedprikken en de progesteron blijkt dat ik gewoon eisprongen heb. Dat hoor ik dus over 4 weken. @ Poolvos Zweden lijkt me fantastisch! En idd, ze hebben daar zeer goede regelingen qua verlof, ook voor vaders toch? @ Baby dream Bij jou zijn de twee spannende wachtweken dus aangebroken! Altijd fijn, not Ik vind dat afwachten en niks kunnen doen echt zo shit altijd. Maar duim hard dat de utro zijn werk doet en je straks roze mag zijn in de lijst!
♡ Kinderwens Agenda ♡[/B] ********************************************** Nienid26 jaar1e Kindje Ronde: 28 MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: 02-02-2017 > Follikelmeting ********************************************** MvB8333 jaar1e Kindje Ronde: 13 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > bespreken uitslag bloedprikken op progesteron en evt. vervolgstappen ********************************************** manaolana30 jaar1e Kindje Ronde: 18 (BBZ in ronde 8) MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 31-01-2017 > 1e follikelmeting ivm cyclusanalyse ********************************************** Aanne8825 jaar1e Kindje Ronde: 14? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 25-01 > intake, eerst volgende afspraak nog niet bekend ********************************************** Steef8532 jaar1e Kindje Ronde: 11 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: laatste ronde zelf proberen daarna naar HA ********************************************** suzies-33 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: half maart ongeveer beginnen met IUI met stimulatie ********************************************** SuperEendje-29 jaar1e Kindje Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) MMM: Ja/Nee (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 03-02-2017 > Ik Gynaecoloog intake gesprek met eventueel echo/onderzoek. 27-02-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog ********************************************** Poolvos-28 jaar1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak ********************************************** Livoli-28 jaar1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels-29 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 07-02-2017 > UZ Gent Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
Ja dat bedoel ik inderdaad haha . Dat vond ik inderdaad ook een beetje vreemd, maar de volgende keer als ik bij haar kom dan vraag ik het gewoon eventjes. Spannend de Utro. Ik ga voor je duimen!! MvB wat fijn dat je al meteen zo'n uitgebreide check hebt gekregen. Ik vond het ook mega interessant om te zien hoe het er allemaal uitziet. Wanneer zou jij ongesteld moeten worden? Ik verwacht donderdag/vrijdag ongesteld te worden. Dan kan ik bellen voor een afspraak.
Wat fijn om het allemaal te lezen. En ook fijn dat de onderzoeken goed zijn gegaan!! Ik, nouja wij, zitten met het probleem dat er waarschijnlijk te weinig sperma wordt gemaakt. We moeten sperma inleveren maar het is best lastig om dat in zo'n potje te krijgen. Het is gewoon te weinig. Vanmorgen poging gedaan, helemaal opgewonden met telkens op hoogte punt weer rustig gedaan en dan weer. Enzovoort. Maar nog komt er bijna niets uit, terwijl ontlading echt enorm is. Snap het gewoon niet.... 😭😔 hoe kunnen we dan kindjes krijgen?! Sorry hoor, maar het maakt mij zo onzeker en vooral machteloos.... hoe dan?! En waarom wij.... onze wens is zo groot en waarom hebben we het uitgesteld... dik onzeker dus...😢 Iemand nog andere trucs, standjes ofzo. We willen volgende keer proberen staand te doen en hopelijk werkt zwaartekracht😑.