NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hee dames! Hebben jullie een goed paasweekend achter de rug?
    Hier was het waanzinnig leuk: even terug in NL en het iedereen verteld. Super leuke reacties natuurlijk!
    Mijn oude oma'tje was zó blij, maar die echo foto daar snapte ze niet veel van. Dat was er natuurlijk vroeger niet, en ze is een beetje dement dus die van mijn ouders of mn tante is ze allang vergeten. :)

Suzies: mega spannend!! Ik heb helemaal geen idee hoe pregnyl dit beïnvloedt, maar zonder pregnyl zou ik je nu dik feliciteren. Hopelijk doen we dat over een paar dagen!! Duimen duimen duimen..🤞🏻
    Noortje: hoera een ei! We kunnen het geen paasei meer noemen, maar zo zo fijn dat je nu al twee keer succes hebt med clomid! Veel plezier en gezelligheid gewenst nu ;)
    Steef: succes morgen bij de gyn! Spannend hoor. Natuurlijk altijd jammer dat het "zo ver heeft moeten komen" maar tegelijk een fijn idee. Hopelijk valt t allemaal mee! 😘
    Babydream: ik snap je onzekerheid zo goed.. en ik denk dat je een punt hebt wat betreft rust inbouwen. Misschien in zo'n geval nog 1 maand echo'en zodat je bevestigt dat je testen kloppen en daarna weer wat proberen los te laten? Ik zei al eerder dat 't cliché is: maar ik denk echt dat het bij mij het verschil heeft gemaakt om er eens niet mee bezig te zijn. Die focus de hele tijd op je lijf en je eisprong en je kwaaltjes. Pfff: ik werd gek van mezelf 😂🙈

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Poolvos leuk dat iedereen zo enthousiast reageerde! Logisch ook natuurlijk. Haha en met de echo foto is heel herkenbaar. Toen ik zwanger was van mijn zoon heb ik hem ook onder de neus van mijn oma gedrukt.. ze snapte er geen drol van hahaha.. moest het toen maar gewoon vertellen. De testen kloppen tot nu altijd met mijn eisprong. Bij een eventuele volgende cyclus wil ik denk ik nog wel voor een echo langskomen en daarna houdt het denk ik even op. Ze kunnen er toch niet meer van maken; alles is goed bij ons. En mijn progesteron wordt aangevuld met medicatie dus meer is er niet te doen op dit moment. Al blijf ik het raar vinden dat het nog steeds niet raak is terwijl we volgens de gyn hoge kans hebben. Eigenlijk geloof ik het niet, dat alles in orde is. maar goed. Loslaten is eigenlijk bijna onmogelijk vanwege de utrogestan die ik moet nemen, dus ik moet wel mn ei in de gaten houden. zonder utro nóg minder kans op zwangerschap :(

Loeselein wat spannend zeg. Word een spannend weekje dus voor jullie. Ik hoop dat het wachten eindelijk beloond gaat worden. Kan me voorstellen dat het knaagt hoor. Is ook niet niks dat het om je heen wel bij iedereen lukt en zelfs ongepland en dat jij maar geduld moet opbrengen. Een alternatief middel is geloof ik Pregnyl o.i.d. Maar vanwege spuiten veel intensiever. Ik had het laatst gevraagd maar een gyn had er onderzoek naar gedaan en het schijnt weinig uit te maken.. Dusik weet het eigenlijk niet haha..

Steef wat klote die witte testen! Ik haat ze ook, die krengen. Hopelijk zet je ongie dan snel door, dat wachten is ook 10 x niks... knuffel terug!

Nooortje echt super van je gegroeide ei. Hopelijk springt ie snel!! En goede tip van je.. gewoon even kijken straks wat ik ga doen.

Nou ik zal nog even voor de tv gaan hangen!

3. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    @Loeselein wat spannend! Ik hoop zo op een positieve test voor jullie! Dat moet echt een schok zijn, 3 maanden zwanger en niets in de gaten hebben gehad...
    Ik heb "normaal" een lf van 13, vorige twee cycli ineens 2 keer een lf van 10. En een keer een lf van 15 gehad maar dat was een rare cyclus met bijna alleen bruinverlies. Ik heb toen 1 dag een minimaal klein beetje rood gehad en die heb ik toen als dag 1 geteld vandaag lf van 15 maar als ik eerste dag bruinverlies had genomen zou het een lf van 13 zijn geweest. Daarnaast eigenlijk altijd de dag zelf of een dag na tempdaling ongesteld. Daarom snap ik er ook echt niets van... Ook geen ongi krampen die ik normaal voor ongi heb... Ik ben altijd al weinig ongesteld maar helemaal niets. Erg benieuwd wat de gyn morgen zegt. (Sorry lang verhaal geworden :p )

@Poolvos wat ontzettend leuk dat ze zo enthousiast waren! En wat leuk dat je dit nog met je oma kan delen!

@Baby dream je bent al vanaf januari bezig met de utro wat was het plan van je gyn ook alweer? Half jaar proberen en dan weer verder kijken?

4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @babydream: ik snap dat loslaten super moeilijk is en al helemaal als je dagelijks met medicijnen bezig bent. Zelfs als je er dan even niet aan denkt, word je later weer geconfronteerd. Hier heeft het ook bijna 2 jaar geduurd, terwijl we de eerste keer (miskraam) bij de eerste poging raak hadden. Dat alles oke is, is dus helemaal geen garantie. Een vriendin van ons deed er bij de eerste 4-5 maanden ovee, de tweede bijna 3 jaar en de 3e lukte bij de eerste poging. Het zegt allemaal zo weinig.

@steef; jeetje wat een vreemde cyclus! Benieuwd wat de gyn zegt. En succes vandaag natuurlijk!!

5. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Sorry meiden ik wil graag later in de week ook even reageren op jullie verhalen. Maar ik ga nu eerst even bijkomen want het is toch echt zo, ik hoop zo dat dit goed blijft gaan.

image-2017-04-19.jpg

6. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    OH MY GOD suzies! Wat geweldig!!! Ik ben zoooo blij voor je, gefeliciteerd!!

7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Jaaaaa!!!!!
    Gefeliciteerd!!!

8. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    Whaaah gefeliciteerd!! Wat geweldig! Geniet er van :)

9. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Suzies: YESSSSS!!!!! Ontzettend gefeliciteerd, wat een fantastisch mooie test. Ik kan me voorstellen dat dit nog eventjes moet landen...

Poolvos: wat ontzettend leuk en bijzonder!! Met een heel warm gevoel terug naar huis zeker?

Steef85: ik ben erg benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Wat stom he, die witte testen. Ik had destijds precies hetzelfde, toch maar een test voordat ik naar de gyn. ging terwijl ik zeker wist dat 'ie wit zou zijn. Inmiddels al ongesteld?

Loeslein: jaaa zooo lastig dat wachten. Wat kan de tijd dan voorbij kruipen he? Ik blijf het maar gewoon zeggen zoals ik het ook elke keer tegen mezelf zeg; zoveel als mogelijk afleiding zoeken om letterlijk de tijd voorbij te zien gaan! Ik heb voor aankomende periode vast een paar dagen al behoorlijk vol gepland. Jemig, wat een confrontaties in je omgeving heb je ook. Ik snap dat het knaagt en dat mag toch ook? Je gunt het iedereen maar jezelf (inmiddels) toch net een beetje meer...

Babydream: weer een dagje voorbij. Ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt :)

Wij gaan er voor deze maand! Het goede nieuws doet ons goed en zorgt ervoor dat we strak om de dag bezig zijn. En dat geeft natuurlijk ook weer een goed gevoel.
    Ik slik al lange tijd tarwekiemolie en granaatappelsap drink ik ook. Maar 7 mm is prima, hij moet minimaal 5 mm zijn. Meer dan wat we nu doen kan niet, ik hoop dat het deze ronde een mooi effect heeft.

Fijne dag allemaal :)

10. Baby dream

Van harte suzies! Dat lijkt me duidelijk. Wat fijn voor jullie, na 26 maanden eindelijk raak. Nu hopen dat alles goed blijft gaan. Tijd voor een mooie zwangerschapsbanner :D

11. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    #591 Steef85, 19 apr 2017
    Laatst bewerkt: 19 apr 2017
    @suzies hij is al super mooi opgelopen, gefeliciteerd! :D (ik zet je nog niet op roze op de lijst die eer laat ik aan jou over)

@nooortje wat fijn dat jullie weer goede moed hebben dankzij het goede nieuws!

Vandaag eerste afspraak gyn. Vanmorgen nog niet ongesteld maar wel ongi-krampen. We hebben eerst de vragenlijst doorgenomen. Daar kwam niets uit. Mijn cyclussen zijn een beetje onregelmatig dus toen gaf hij aan dat ik misschien soms geen eisprong heb. Ik gaf aan dat ik getempt had en hij wou heel graag mijn kaartjes zien. Hij vindt dat ik wel degelijk een eisprong heb aan de hand van mijn kaartjes. (Wou ze zelf hebben voor in ons archief). Zaadonderzoek was ook goed, wisten we al maar nu alle waarden doorgenomen en die waren allemaal goed. Heb niet alle waarden onthouden (mss had ik het even op moeten schrijven ;) ) maar bewegelijkheid 47% en VCM 67 als ik me niet vergis. En toen de inwendige echo, broek en onderbroek uit en ja hoor eerste bloedverlies, gelukkig had ik al een maandverband gebruikt voor de zekerheid ivm de ongi-krampen. De echo viel me echt reuze mee, vond het ook erg interessant om mee te kijken. Baarmoeder bekeken, eierstokken bekeken, follikels geteld, alles zag er goed uit. Advies: bloed laten prikken en kijken of er mss iets mis is met schildklier of hormoonhuishouding. Dit bloedprikken moest binnen 3 dagen van je eerste ongesteldheidsdag dus dat kwam goed uit en kon ik meteen laten doen. Hierdoor hoeven we ook niet zo lang te wachten op de vervolg afspraak. Die staat gepland op 8 mei. Ik vond het in ieder geval een prettige gyn en een fijn gesprek maar ben ook wel een beetje bang dat als er niets uit de bloeduitslagen komt dat we maar weer een tijdje zelf moeten proberen omdat alles er zo goed uitziet.
    Oja hij begon nog over ovulatietesten niet dat dat moet maar kan een mooi hulpmiddel zijn gaf hij aan. Ik heb er nooit echt iets voor gevoeld omdat ik bang ben als ik een positieve test heb een moeten gevoel krijg. Maar met mijn vriend erover gehad en we gaan het deze ronde toch een keer proberen. Als we het dan toch niets vinden dan volgende ronde niet meer.
    Alweer een lang verhaal geworden :pBewaren

12. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    ♡ Kinderwens Agenda ♡

Nienid–26 jaar–1e Kindje (1 stiefdochter)
    Ronde: 28 NOD:
    MMM: Ja
    Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject

MvB83-34 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (ZWANGER)
    MMM: Alleen beginstadia onderzoeken
    Eerstvolgende Afspraak: 24-4 > termijnecho en gesprek over NIPT

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (ZWANGER)
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: 06-03 > 1e echo met 5.6 wkn

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 15 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak:

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14 NOD: half mei
    MMM: Ja (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak: 8-5 > Tweede afspraak gyn

suzies-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 26 NOD: 18 april is 14 dagen na iui
    MMM: 1e ronde IUI
    Hormonen: Gonal-F & Pregnyl

Eerstvolgende Afspraak: ik hoop geen meer maar ander weer op dag 3

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14NOD: ?
    Eerstvolgende Afspraak:
    11-04-2017 > intake fertiliteitsclinic

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: Eerste echo: ?

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK) NOD:
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24 NOD:
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie

Baby dream - 2e kindje
    Ronde: 14 NOD: testen rond 23 april
    Hormonen: Ja > Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: Bellen bij zwangerschap of menstruatie voor nieuwe afspraken

Nooortje–31 jaar–1e Kindje
    Ronde: 19 NOD:Onbekend; ergens begin mei waarschijnlijk
    Hormonen: Ja, clomid 50
    Eerstvolgende Afspraak: follikel metingen vanaf 14-04-2017.

Zaza258–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 19 (zwanger)
    MMM: Ja, IUI 3
    Eerstvolgende Afspraak: 10 april zwangerschapsecho

Loeselein –29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 19 NOD: 22 april
    MMM: Ja, IUI
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon (33) + Pregnyl 5000
    Eerstvolgende Afspraak: voorlopig geen - wachtbankje

♡ZWANGER♡: 5 uit 14

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.

13. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    ♡ Kinderwens Agenda ♡

Nienid–26 jaar–1e Kindje (1 stiefdochter)
    Ronde: 28 NOD:
    Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject

MvB83-34 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (ZWANGER)
    MMM: Alleen beginstadia onderzoeken
    Eerstvolgende Afspraak: 24-4 > termijnecho en gesprek over NIPT

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: 06-03 > 1e echo met 5.6 wkn

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 15 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak:

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14 NOD: half mei
    MMM: Ja (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak: 8-5 > Tweede afspraak gyn

Suzies 33 jaar 1e kindje
    Ronde: 26 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak:12 mei echo fertiliteitskliniek

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14NOD: ?
    Eerstvolgende Afspraak:
    11-04-2017 > intake fertiliteitsclinic

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    Eerstvolgende Afspraak: Eerste echo: ?

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK) NOD:
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24 NOD:
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie

Baby dream - 2e kindje
    Ronde: 14 NOD: testen rond 23 april
    Hormonen: Ja > Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: Bellen bij zwangerschap of menstruatie voor nieuwe afspraken

Nooortje–31 jaar–1e Kindje
    Ronde: 19 NOD:Onbekend; ergens begin mei waarschijnlijk
    Hormonen: Ja, clomid 50
    Eerstvolgende Afspraak: follikel metingen vanaf 14-04-2017.

Zaza258–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 19 (zwanger)
    MMM: Ja, IUI 3
    Eerstvolgende Afspraak: 10 april zwangerschapsecho

Loeselein –29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 19 NOD: 22 april
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon (33) + Pregnyl 5000
    Eerstvolgende Afspraak: voorlopig geen - wachtbankje

♡ZWANGER♡: 6 uit 14

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.[/QUOTE]

14. Baby dream

Steef fijn dat alles er goed uitzag! Zo'n bloedtest heb ik ook gehad. Wij hebben ondertussen alle standaard onderzoeken achter de rug. Wat betreft ovulatie testen; aan de ene kant voelt het misschien als moetje, maar aan de andere kant heb je de periode eromheen gewoon weer "rust" ;) je weet dan wanneer klussen echt noodzakelijk is en verder in principe niet. vriendlief en ik hebben er beiden gelukkig geen moeite mee met die verplichte nummertjes, maar ik heb wel eens gelezen dat sommige stellen (vooral de man, prestatie druk) er wel moeite mee hebben. Even kijken dus of jullie dit bevalt! Ik vind het zelf juist prettig want het geeft me meer rust. En is ook noodzakelijk vanwege de utro. In principe moet ik het idd nog even blijven proberen met de utro.

Nooortje wat een fijn nieuws dat alles goed was gegroeid. Heel veel klusplezier haha!

Hier nog geen nieuws. Ook nog geen vroege test gedaan. Het zal toch wel weer niet gelukt zijn...

15. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Je hebt gelijk! Gelijk maar even gedaan. En mezelf maar op roze gezet. Vanochtend nog weer een donkere test.:D Ik hoop echt dat de rest ook snel volgt!!!

Baby Dream, mss is die Pregnyl toch wat voor je. Het spuiten kan wat intensiever zijn maar als je daardoor wat beter in je vel zit is het wel waard denk ik? Het is allemaal al moeilijk genoeg.

16. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Steef: dat klinkt eigenlijk wel goed toch? Gelukkig is het zaad goed! Ik ben het eens met babydream mbt de ovulatietesten. Wij gebruiken ze ook vanwege mijn onregelmatige cyclus, zelf nu ik clomid gebruik zijn mijn cyclussen nog een beetje onregelmatig. Omdat ik nu echo's krijg weet ik wanneer een eisprong is, maar zonder die echo's en ovulatietesten zou ik 'm makkelijk kunnen missen. Natuurlijk komt er door die testen soms wat meer druk op, maar met een beetje creativiteit lukt dat goed.

Baby dream: wat goed dat je nog niet getest hebt! Ik ga echt een voorbeeld aan je nemen. Super knap. Ik snap dat je een teleurstelling wil voorkomen maar ik heb nog wel hoop hoor :)

Suzies: wat fijn dat je testen zo mooi oplopen!!! En 12 mei de eerste echo dus? Wat spannend zeg.. Gaan jullie al snel wat mensen inlichten of houden jullie het nog eventjes voor jezelf?

17. Baby dream

Vanmiddag gaat de site dicht en komt er een vernieuwde zp! Ben benieuwd.

18. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    WAUW Suzies wat een prachtige testen, van harte gefeliciteerd! Geniet Geniet Geniet!

Meiden hopelijk geeft jullie dit ook hoop dat het kan. Het is een moeilijke tijd, maar het komt goed en ik blijf gewoon voor jullie duimen!

Wij hebben gister de termijnecho gehad en alles was goed. De uitgerekende datum is 09-11-17.

19. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    #599 MvB83, 20 apr 2017
    Laatst bewerkt: 20 apr 2017
    @ suzies Ohhh ik vind het zo leuk voor je!! Lekker van genieten!

Al 6 uit 14 op roze, dat de rest inderdaad maar snel mag volgen! Ik draai m’n duimen blauw voor jullie.

@ Baby dream Ik geef voor jou ook de moed nog niet op hoor! Ik dacht bij mijn test ook ‘het zal wel weer niet zo zijn’ en toen was er tóch die tweede streep. Kan bij jou ook zomaar het geval zijn, probeer positief te blijven!

@ Steef85 Goed om te lezen dat het een fijn gesprek was bij de gyn. Fijn ook dat de eerste onderzoeken goed zijn! Mocht er uit het bloedonderzoek niks komen, dan is (denk ik) een HSG nog een optie, dat zou voor mij de volgende stap zijn geweest als ik niet zwanger was geraakt. Dat is een baarmoederfoto/spoeling waarbij ze kijken of je eierstokken goed doorgankelijk zijn. Daarmee worden ze ook ‘schoon’ dus is de kans op zwangerschap de eerste drie maanden erna ook groter. Dus er zijn nog opties!

Qua ovulatietesten: ik wilde ze eerst ook niet gebruiken, omdat ik bang was voor ‘moetjes’, maar ik vond het ook geen fijn idee dat ik misschien een eisprong zou missen. Dus toch vrij snel gaan gebruiken eigenlijk. Goed inderdaad om even een ronde te proberen en dan zie je wel hoe het bevalt!

@ Poolvos Wat super dat het zo leuk was om te vertellen aan familie. Fijn hè, die leuke reacties? Ik vond dat ook fantastisch! Je bent alweer 16 weken zwanger joh, wat gaat dat hard. Of voor jouw eigen gevoel helemaal niet? Voel je je goed verder?

@ Nooortje Wat fijn dat jouw echo goed was, succes en veel plezier met het benutten van je mooie ei! :D

@ Loeselein Ohh wat een spannende dagen voor jou! Ik duim zo hard! Wanneer is voor jou ‘dit weekend’? Ga je vrijdag, of zaterdag of zondag testen? Succes! En inderdaad, ik weet zo goed hoe het is als iedereen om je heen maar zwanger raakt en jij niet… Kan alleen maar zeggen: houd moed!!

@ Zaza58 Wat fijn dat de eerste echo goed was! Hoe reageerden je ouders? Dolblij? Hoe voel je je verder?

@ Aanne88 Wat heerlijk dat je termijnecho goed was! Fijn om je kindje weer te zien? Voel je je goed verder?

@ manaolana Lang niets meer van je gelezen, hoe is het met jou en de kleine?

Hier alles oké, wacht met smart op mijn termijnecho en het voorlichtingsgesprek voor de NIPT die ik maandag heb. Heb weer even bevestiging nodig dat het goed zit!

20. Baby dream

Wow is wel ff heel erg wennen dit :p

Deel Deze Pagina