Balen balen! Maar: ik denk dat het echt helemaal goedkomt! Wij hebben er ook lang op moeten wachten, en ik weet hoe frustrerend het is en hoeveel energie het steeds weer kost. Maar het komt goed!!
Sorry voor mijn lange afwezigheid. Ik moet ook nog even wennen aan het nieuwe format Op de pc is het toch iets overzichtelijker dan op de telefoon, vinden jullie ook niet? Loeselein: balen dat je weer ongesteld bent geworden, maar fijn dat je meteen weer door kan met een volgende ronde. Zelf heb ik Pregnyl gebruikt, maar las vaak dat vrouwen ook Ovitrelle gebruiken. Zoals jij het omschrijft lijkt het me veel prettiger: ik was altijd aan het klooien met die flesjes en ik vond de spuit ook pijnlijk en was altijd een paar dagen beurs op de plek van de prik. Dus Ovitrelle klinkt wel beter! Baby Dream: dikke knuffel! Ik had het zó gehoopt voor je. Weet je al wat je deze maand gaat doen? Want je twijfelt toch af en toe tussen fanatiek door proberen en juist even helemaal afstand nemen van het hele zwanger worden? Hoe dan ook, ik hoop echt dat dit jouw geluksmaand wordt! Nooortje: wat fijn dat jullie een besluit hebben genomen m.b.t. de Clomid en het zwanger worden. Ik kan me voorstellen dat het wel even fijn is om een paar maanden op eigen kracht te proberen. Zeker nu de medicatie niet doet wat het zou moeten doen. Veel succes! Steef: veel succes met de ovulatietesten! Ik ben er na een tijdje wel handig in geworden en heb mijn cyclus goed leren kennen. Je hebt inderdaad vaak een streepje, maar een positieve test is het pas als het teststreepje even donker of donkerder is dan de controlestreep. Ik hoop dat je het snel onder de knie hebt dat het daardoor snel raak mag zijn! Poolvos en MvB: jullie krijgen allebei komende maand te horen of het een jongetje op meisje is! Spannend zeg! Al een voorgevoel? Manaolana: fijn dat de baby is goedgekeurd bij de termijnecho. Zal wel een geruststelling zijn, lijkt me zo. Ga je het nu tegen iedereen (bijv. werk) vertellen? Hier is alles goed, vandaag alweer 9 weken. Ik heb een fijne verloskundige en mag altijd een echo. Zo zagen we de baby afgelopen dinsdag al bewegen! Zo schattig. Als het goed is heb ik over twee weken de termijnecho. Daar kijk ik wel naar uit. Dan ga ik het ook tegen meer mensen vertellen. Fijne koningsdag allemaal!
Kinderwens Agenda ********************************************** Nienid - 26 jaar - 1e Kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28 NOD: MMM: Ja Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject ********************************************** MvB83 - 34 jaar - 1e Kindje Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4 november MMM: Alleen beginstadia onderzoeken Eerstvolgende Afspraak: 23-5 > geslachtsbepalende echo ********************************************** manaolana - 30 jaar - 1e Kindje Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 12-5 > pretecho voor geslachtsbepaling ********************************************** Aanne88 - 25 jaar - 1e Kindje Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Steef85 - 32 jaar - 1e Kindje Ronde: 14 NOD: half mei MMM: Ja (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 8-5 > Tweede afspraak gyn ********************************************** Suzies - 33 jaar - 1e kindje Ronde: 26 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 27 december MMM: Ja, IUI Eerstvolgende Afspraak:12 mei echo fertiliteitskliniek ********************************************** SuperEendje - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 14NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 11-04-2017 > intake fertiliteitsclinic ********************************************** Poolvos - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3 okt. MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 10 mei 20-weken echo ********************************************** Livoli - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) NOD: MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 24 NOD: MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie ********************************************** Baby dream - 2e kindje Ronde: 14 NOD: testen rond 23 april MMM: Ja Hormonen: Ja > Utrogestan Eerstvolgende Afspraak: Bellen bij zwangerschap of menstruatie voor nieuwe afspraken ********************************************** Nooortje - 31 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 NOD:Onbekend; ergens begin mei waarschijnlijk MMM: Ja Hormonen: Ja, clomid 50 Eerstvolgende Afspraak: follikel metingen vanaf 14-04-2017. ********************************************** Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 (zwanger) Uitgerekende datum: 30 november 2017 MMM: Ja, IUI 3 Eerstvolgende Afspraak: tweede week van mei de termijnecho ********************************************** Loeselein - 29 jaar - 1e Kindje Ronde:20 (3e ronde IUI) NOD: 21 mei MMM: Ja, IUI Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250 Eerstvolgende Afspraak: 2/5 follikelmeting; ********************************************** ZWANGER: 6 uit 14 Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
@Poolvos dankje! Ja ik denk ook wel dat het goed gaat komen hoor. Bij anderen lukt het ook, het komt vast wel goed. En zo niet... dan maar richten op andere dingen. @Zaza258 Wat fijn dat je echo goed was. Nog even en dan kunnen jullie het van de daken schreeuwen, leuk! Meiden geloof het of niet, maar ik heb echt een gigantisch grote knop om kunnen zetten. Sta er zelf nog van te kijken. Ik ga me richten op sporten en we hebben over 4 weken een leuke city trip geboekt met zn tweetjes. Heerlijk om daar nu lekker naar uit te kijken! De voorpret alleen al.. Als een zwangerschap nog niet voor ons is weggelegd, gaan we tot die tijd nog maar genieten van onze vrijheid. Die is er met 1 kindje die al wat ouder is en makkelijk kan gaan logeren, meer dan straks met een baby. Ik heb er bewust voor gekozen nu lekker te gaan "leven" en te genieten. Ben daar zo blij om. Ik zie nu ook de positieve kanten van nog geen baby erbij hebben en eigenlijk vind ik de rust en vrijheid nu nog heerlijk! Ben zo blij dat ik het nu wat van me af kan zetten. We moeten er nu nog mooi gebruik van maken We hebben wel gewoon echo's deze maand, willen wel gewoon door gaan zetten. Maar ook gewoon veel leuke dingen gaan plannen en volop van het leven genieten hihi. Hoop eigenlijk zelfs deze maand op een later ei, want anders valt mijn nod zo rond de citytrip. Ik ben helaas flink belabberd van de menstruatie na de utrogestan. Duizeligheid, darmkrampen, hevige menstruatie krampen en heel veel bloedverlies... dus het ei mag nu deze keer wel later vallen. Fijne avond!!
Kinderwens Agenda ********************************************** Nienid - 26 jaar - 1e Kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28 NOD: MMM: Ja Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject ********************************************** MvB83 - 34 jaar - 1e Kindje Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4 november MMM: Alleen beginstadia onderzoeken Eerstvolgende Afspraak: 23-5 > geslachtsbepalende echo ********************************************** manaolana - 30 jaar - 1e Kindje Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 12-5 > pretecho voor geslachtsbepaling ********************************************** Aanne88 - 25 jaar - 1e Kindje Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Steef85 - 32 jaar - 1e Kindje Ronde: 14 NOD: half mei MMM: Ja (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 8-5 > Tweede afspraak gyn ********************************************** Suzies - 33 jaar - 1e kindje Ronde: 26 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 27 december MMM: Ja, IUI Eerstvolgende Afspraak:12 mei echo fertiliteitskliniek ********************************************** SuperEendje - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 14NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 11-04-2017 > intake fertiliteitsclinic ********************************************** Poolvos - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3 okt. MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 10 mei 20-weken echo ********************************************** Livoli - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) NOD: MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 24 NOD: MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie ********************************************** Baby dream - 2e kindje Ronde: 15 NOD: nog onbekend, ei afwachten MMM: Ja Hormonen: Ja > Utrogestan Eerstvolgende Afspraak: follikelmetingen vanaf 4 mei ********************************************** Nooortje - 31 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 NOD:Onbekend; ergens begin mei waarschijnlijk MMM: Ja Hormonen: Ja, clomid 50 Eerstvolgende Afspraak: follikel metingen vanaf 14-04-2017. ********************************************** Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 (zwanger) Uitgerekende datum: 30 november 2017 MMM: Ja, IUI 3 Eerstvolgende Afspraak: tweede week van mei de termijnecho ********************************************** Loeselein - 29 jaar - 1e Kindje Ronde:20 (3e ronde IUI) NOD: 21 mei MMM: Ja, IUI Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250 Eerstvolgende Afspraak: 2/5 follikelmeting; ********************************************** ZWANGER: 6 uit 14 Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
@Baby dream Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat je de knop hebt om kunnen zetten. Wat lijkt me dat prettig voor jullie. En blijf inderdaad gewoon vertrouwen houden, hoe moeilijk dat soms ook is. Je weet dat je lichaam het wel kan!
Uitslag duurt tussen de 10 en 20 werkdagen. Nog even geduld dus @Nooortje, het klinkt alsof jullie er goed over nagedacht hebben samen het plan van aanpak. Ik denk dat je ook niet echt een foute keuze kunt maken, het belangrijkste is dat je je er zelf goed bij voelt. Lekker genieten samen en hopelijk snel een mooie tweede streep op een zwangerschapstest en vervolgens een voorspoedige zwangerschap! @MvB83, jij ook al een geslachtsecho in mei. Spannend allemaal meiden . Ik heb van de week gedroomd dat het een jongen is maar heb er verder eigenlijk geen gevoel bij. Jij en andere zwangere dames wel? Het maakt me trouwens ook echt helemaal niets uit hoor! De termijnecho was al mijn vierde echo (luxe haha...). We hadden het al voor de eerste echo rond 4,5 week aan ouders en broers/zussen verteld. Na de tweede echo rond 7,5 week hebben we het langzaamaan gedeeld met vrienden, rest familie en werk. Dus iedereen weet het hier al weer een tijdje . Vorig jaar met de BBZ wist bijna niemand dat ik zwanger was en ik vond het super vervelend dat ik het toen nog aan iedereen moest (omdat ik dat wilde uiteraard) gaan vertellen toen het mis ging. Ik vond het nu fijn om het daarom relatief snel te delen en na twee goede echo's durfde ik dat ook wel aan! Jij ook al weer 9 weken, wat gaat het hard! Fijn dat alles weer goed was en bijzonder he om je kleintje te zien bewegen!! Dat vond ik echt een heel mooi moment. Wauw @Baby dream, wat super fijn dat je die knop hebt kunnen vinden! Ga lekker genieten met je vent en jullie kleintje. En heb inderdaad vertrouwen dat het goed gaat komen. Dat is moeilijk maar waar hoop is, is leven zeggen ze toch altijd!
@Baby dream Wat super dat je de knop om hebt kunnen zetten. Het lijkt me goed om door te gaan met het proces, maar het is zo fijn om je daarnaast ook op andere dingen te kunnen richten. Leuke dingen samen met je man en kleintje! Heel veel plezier gewenst vast bij de citytrip! Waar gaan jullie heen? @Zaza258 Jeetje, 9 weken alweer! Gaat hard voor mijn gevoel, haha… Al vind ik het bij mezelf onwijs sloom gaan, dus misschien heb jij dat ook wel? @Loeselein Wat is het toch eigenlijk bizar dat je niet standaard het makkelijkste/beste hormoon/medicijn krijgt… alleen omdat de zorgverzekeraars ‘m te duur vinden! Ik vind dat echt ongelofelijk. @Steef85 Succes met de ovulatietesten! Ik duim hard dat dit voor jullie de oplossing is, zodat je iets gerichter kunt ‘mikken’. Wij hebben het na de termijnecho aan iedereen verteld, ook op social media enzo. Zo leuk! Zijn echt overspoeld met reacties. Qua misselijkheid in de avonden en nachten dacht ik even dat het minder was geworden, maar heb net weer een rotnacht achter de rug (gelukkig nog steeds niet gespuugd, maar toch). Hoop zo dat het klaar is! Ik heb die geslachtsecho inderdaad ook in mei, bij 16 weken. Zoooo nieuwsgierig! Ik heb zelf een voorgevoel dat het een jongen is, maar dat is nergens op gebaseerd natuurlijk. Het maakt me oprecht helemaal niks uit. Anderen mogen het overigens ook weten, want ik kan zoiets gewoon niet voor me houden, haha. Ook gewoon praktisch: dan kan ik ook mijn aankopen showen en het babykamertje (want ik vermoed dat daar wel iets rozigs of blauwigs in komt, vind ik leuk!). Gaan jullie de NIPT doen? Ik heb afgelopen maandag bloedgeprikt, krijg over ongeveer 2-3 weken de uitslag. Erg spannend wel, vind ik.
@steef: goed dat je bent begonnen. Ik heb ook gedurende mijn gehele cyclus een tweede streep, maar net voor de eisprong echt een knaller; dus beide strepen even donker en soms zelfs de teststreep nog donkerder dan de controlestreep. Ik testte meestal als ik uit mijn werk kwam en dronk dan de laatste 1,5 uur niks meer. Ik ben benieuwd wanneer je 'm gaat vinden. Heb jij het idee dat je aan je lijf kunt voelen wanneer je er tegenaan zit? @Loeselein: jemig wat een verhaal zeg. Gewoon 2 cystes die aangezien zijn voor rijpe follikels... Kan me voorstellen dat er op zo'n moment vanalles door je heen schiet zeg. Zo zie je maar, altijd zelf blijven meedenken en je mond opentrekken als je vragen hebt. Ik ben erg benieuwd wat het nieuwe hormoon je brengt, ook dat vind ik een absurd verhaal. Nouja, op naar deze nieuwe ronde met hopenlijk niets anders dan geluk voor jullie! @babydream: wat goed van je!! Super fijn vooruitzicht en een hele andere mindset maken dit traject vast wat beter te verdragen. Mijn ervaring is dat dat nog steeds wel kan wisselen maar het gaat toch echt een stuk makkelijker nu mijn agenda vol staat met leuke dingen Wat ga het weekend doen? Wat een heerlijke berichten over de goede echo's! Ik ben ontzettend blij om te lezen dat het goed gaat en jullie kunnen genieten van de zwangerschap. Vooral zo doorgaan !! Ik heb net mijn arts gesproken en we gaan het doen zoals ik al schreef; zonder hormonen maar met echo's. Over 3 maanden gaan we met elkaar bekijken hoe het gaat. Hoewel de kans super klein is deze maand merk ik toch dat ik de hoop niet helemaal kan loslaten. Maar goed, dat zien we in de loop van volgende week. Goed weekend allemaal, de mijne begint met een bezoekje aan de kapper. Heerlijk!
Hoi dames, ik zal vanavond even uitgebreid op iedereen reageren... Maar ik moet dit even kwijt... De afgelopen dagen is er dus zoals ik al zei een hele grote knop bij me omgegaan. Helaas heb ik op dit moment een beetje het idee dat ik wat aan het doorslaan ben. Van het ene uiterste naar het andere uiterste. Ik ben momenteel zelfs aan het twijfelen of ik uberhaupt nog wel een 2e wil. Mijn mannetje zit momenteel ook in een hele pittige fase, de afgelopen jaren zijn best erg zwaar geweest voor ons door vele verschillende dingen die er zijn gebeurd, en de rust die ik nu regelmatig heb, en EINDELIJK gewoon even tijd voor mezelf (hij logeert regelmatig de weekenden bij zijn biologische vader dus zijn vriendlief en ik met zn 2en) bevalt me eigenlijk zo goed... Tijd voor mezelf, er veel op uit trekken, gewoon genieten van de rust. Ik weet gewoon niet of ik wel terug wil naar de tijd van luiers en slapeloze nachten. Mijn eerste is al wat ouder, allang uit de luiers en gaat al nar school.... Echt ik heb dit nog nooit gevoeld. Al die maanden veel tranen dat het maar niet lukt. En nu denk ik het is goed zo. Ik ken mezelf zo ook niet. Zou zo weer aan de pil gaan. Vriendlief wil wel zelf een kindje wat ik ook begrijp. Toen ik hem dit vertelde dat ik aan het twijfelen ben, keek hij alsof hij water zag branden. Hij denkt dat het een fase is. Ook omdat onze kleine nu in een behoorlijk pittige fase zit. En ik hoop ook dat het zo is. Maar ik weet het momenteel niet. Maar ik wil gewoon leven, genieten van alles en ben nog jong... Pfff het klinkt zo stom dit. Eerst zo veel verdriet. En nu, zo ineens sinds mijn witte test en doorgebroken menstruatie, is dit gevoel ontstaan. Een gevoel van ik vind 1 kindje genoeg. Ik probeerde al langer het naast me neer te leggen maar nu is het me gelukt, misschien wel té. Vanavond ga ik met vl om tafel om te bespreken wat we gaan doen. Wel een pauze, of wel door maar zonder ziekenhuis, ovu testen en ook zonder medicatie. Ik weet het niet. Meiden, wat is er met me aan de hand?? Is dit een zelfbeschermingsmechanisme, dat ik een muur bouw om me heen om het verdriet beter aan te kunnen? Of ben ik gewoon niet 'gemaakt' om nogmaals moeder te worden?
Och meis toch! Hoe gaat het nu? Heb je het allemaal een beetje kunnen laten bezinken? Ik denk echt dat het zelfbescherming is. Na zo lang proberen en steeds weer verdriet. Maar waarom neem je niet gewoon een pauze van alles? Een paar maandjes niet proberen; maar het gewoon fijn hebben saampjes? Dan kun je daarna beslissen wat je wilt en hoe je verder gaat. Ik weet zeker dat er niet zoiets bestaat als "niet gemaakt zijn" om nog eens moeder te worden. Geef jezelf wat meer credit! <3
Zo ben ik weer.. @Poolvos lief je berichtje. We hebben een keuze gemaakt, zal hem onderaan de post plaatsen. @Nooortje ik denk dat jullie een goede keus hebben gemaakt. Even een stapje terug. En inderdaad, de kans is altijd aanwezig dat het ineens wél raak is. @MvB83 leuk dat jullie het bekend hebben gemaakt. En spannend bijna de geslachtsbepaling! Sorry Als ik iets of iemand vergeten ben! Wij hebben een besluit genomen. Afgelopen dagen dacht ik echt dat ik niet meer wilde. Vandaag nog goed nagedacht en samen met vl dus het de knoop doorgehakt. Om het even kort maar krachtig te zeggen: We gaan er niks aan doen om een zwangerschap te voorkomen, maar we gaan ook niks doen om het te bevorderen. We gaan dus niet aan de condooms of pil, maar we gaan wél stoppen met de ziekenhuis bezoeken, echo's, ovulatie testen en ook met de utrogestan. Het enige wat ik blijf slikken is foliumzuur. Op deze manier nemen we een tussenweg. Geen ei meer zoeken, geen stress meer, geen bijwerkingen meer vd utro en hevige menstruaties.. geen verplichte zwangerschapstest momenten.. gewoon vrijen wanneer we willen of dat nu in de vruchtbare periode is of niet. De kans dat ik zwanger raak zonder utro is kleiner, maar niet uitgesloten. We laten het voor nu over aan moeder natuur; Zo lang het niet gebeurd, ook prima, dan genieten we optimaal van de rust en van de andere dingen en als er dan toch een wonder gebeurd en ik raak zwanger, is dat prachtig en heeft het zo moeten zijn. Ik blijf dus wel gewoon meelezen en schrijven, maar we zetten het zwanger worden wel op een lager pitje. Morgen het zkh bellen om de afspraken te annuleren en heerlijk genieten van andere dingen.
Daar ben ik weer. Last minute besloten een lekker lang weekend weg te gaan aangezien we beide 4 dagen vrij waren. Heerlijk 4 volle drukke dagen gehad en niet aan zwanger worden gedacht. Bij vertrek zelfs mijn thermometer vergeten om te tempen Wel had ik mijn ovulatietesten bij me en op CD10 begonnen met testen zoals Baby dream aangeraden heeft. @Baby dream thanks voor de tips! Jeetje er is veel gebeurd de afgelopen dagen dat ik er niet was. Ik denk dat het inderdaad een beetje zelfbescherming is maar als jullie er allebei vrede mee hebben om te stoppen met de MMM en gewoon zien wat er gebeurd dan is dat natuurlijk altijd het beste besluit! Ik ben het met Poolvos eens dat er niet zoiets bestaat als "niet gemaakt zijn" voor het moederschap maar ik snap wel wat je bedoelt. Af en toe heb ik ook dat gevoel. Ik vind het erg gezellig dat je wel blijft mee kletsen! @Zaza258 wat leuk dat jullie de kleine al gezien hebben! @manaolana dat duurt lang. Komt dat omdat zoveel mensen nu die test willen of duurt dat altijd zo lang. @MVB gelukkig heb je nog niet gespuugd en hopelijk gaat dat ook niet gebeuren. @Nooortje ik voel echt helemaal niets in/aan mijn lijf. Eisprong is ook nog erg onregelmatig dus wat dat betreft zullen de ovulatietesten wel een uitkomst zijn. Geen idee hoe het is als ik een dubbele streep heb en het "moet" of het dan ook nog goed voelt. Wat fijn dat de arts het met jullie eens is en dat jullie alleen met de echo's verder gaan.
Hallo dames! Ben een hele tijd geleden actief geweest op het forum, en wil me toch wel graag weer bij wat dames aansluiten. Sinds vorig jaar januari bezig met zwanger worden. Door miskraam vorig jaar mei versneld in de MMM terecht gekomen en diagnose was PCOS. Na verschillende doseringen Chlomid nu aan de tweede ronde Puregon (50) + Pregnyl begonnen. Donderdag weer naar gyn (dag 17 van cyclus). Hoop echt dat ik dan weer voor de Pregnyl mag, dan kunnen we weer aan de slag! Merk wel dat dit geestelijk veel heftiger is dan de Chlomid, aangezien het toen eigenlijk nooit tot een eisprong kwam en er dus ook geen kans op zwangerschap was. Nu afgelopen keer Puregon twee hele spannende weken wachten op ongesteldheid en ws echt best wel teleurgesteld toen deze kwam... Hoop hier alles een beetje met jullie te kunnen delen. Heb niet alles terug gelezen, maar begrijp dat jullie dus ook allemaal al een tijdje bezig zijn?
Kinderwens Agenda ********************************************** Nienid - 26 jaar - 1e Kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28 NOD: MMM: Ja Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject ********************************************** MvB83 - 34 jaar - 1e Kindje Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4 november MMM: Alleen beginstadia onderzoeken Eerstvolgende Afspraak: 23-5 > geslachtsbepalende echo ********************************************** manaolana - 30 jaar - 1e Kindje Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 12-5 > pretecho voor geslachtsbepaling ********************************************** Aanne88 - 25 jaar - 1e Kindje Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Steef85 - 32 jaar - 1e Kindje Ronde: 14 NOD: half mei MMM: Ja (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 8-5 > Tweede afspraak gyn ********************************************** Suzies - 33 jaar - 1e kindje Ronde: 26 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 27 december MMM: Ja, IUI Eerstvolgende Afspraak:12 mei echo fertiliteitskliniek ********************************************** SuperEendje - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 14NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 11-04-2017 > intake fertiliteitsclinic ********************************************** Poolvos - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3 okt. MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 10 mei 20-weken echo ********************************************** Livoli - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) NOD: MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 24 NOD: MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie ********************************************** Baby dream - 2e kindje Ronde: 15 NOD: nog onbekend, ei afwachten MMM: Ja Hormonen: Ja > Utrogestan Eerstvolgende Afspraak: follikelmetingen vanaf 4 mei ********************************************** Nooortje - 31 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 NOD:Onbekend; ergens begin mei waarschijnlijk MMM: Ja Hormonen: Ja, clomid 50 Eerstvolgende Afspraak: follikel metingen vanaf 14-04-2017. ********************************************** Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 (zwanger) Uitgerekende datum: 30 november 2017 MMM: Ja, IUI 3 Eerstvolgende Afspraak: tweede week van mei de termijnecho ********************************************** Loeselein - 29 jaar - 1e Kindje Ronde:20 (3e ronde IUI) NOD: 21 mei MMM: Ja, IUI Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250 Eerstvolgende Afspraak: 2/5 follikelmeting; ********************************************** NewMomToBe - 30 jaar - 1e Kindje Ronde: 8 NOD: 16 mei MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 Eerstvolgende Afspraak: 4/5 follikelmeting (cyclusdag 17) ********************************************** ZWANGER: 6 uit 14 Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
Hey! Allereerst welkom bij ons clubje! We zijn inderdaad al een tijdje samen aan het kletsen - en ook allemaal een tijdje bezig (geweest) om zwanger te worden. Gelukkig kleurt de lijst langzaam roze. Vervelend dat jullie ook al langer bezig zijn & dat je een miskraam hebt gehad. Ikzelf heb ook een miskraam gehad in ronde 1 - en de tweede zwangerschap liet bijna twee jaar op zich wachten. Nu toch echt zwanger, 18 weken, van ons eerste kindje. Woensdag hebben we onze 20 weken echo (bij 19 weken, maargoed). Heftig van het versnelde traject en we herkennen allemaal je teleurstelling als die ongesteldheid weer doorzet. Maar hopelijk brengt het traject je nu snel goed nieuws en heb je binnen de kortste keren een roze test in handen! Zoals je merkt reageren we niet altijd super snel - maar we delen graag in je lief en leed. Welkom! ❤
@NewMomToBe welkom! Vervelend dat jullie ook alweer een hele tijd bezig zijn. Hopelijk vindt je hier de steun die je zoekt. Hoe was het bij de gyn vandaag? Even in het kort over onze situatie: vorig jaar januari begonnen. Geen hele regelmatige cyclus maar ook geen onregelmatige om zorgen over te maken. Sinds september aan het tempen en hierdoor ook duidelijk dat ik een eisprong heb. Februari naar ha gegaan. Ik getest op chlamydia (uitslag: nooit gehad) en zaadtest bij vl en ook die test was goed. Een paar weken terug eerste afspraak gehad bij gyn. Bloed laten prikken voor diverse dingen (o.a. schildklier) en a.s. maandag vervolgafspraak en uitslag. En deze ronde voor het eerst aan de ovulatietesten. Dames zouden jullie even mee kunnen kijken. Gisteren werd het streepje echt iets donkerder. Maar nog niet even donker. Dus ik dacht misschien handig om vanaf dat moment twee keer te testen. Vanmorgen dus ook op mijn werk getest (pff is toch wel een dingetje ben nooit 5 minuten weg naar de wc, zo bang dat het opvalt). Maar ik drink altijd erg veel in de ochtend aangezien ik vroeg begin en van iedereen die binnen komt drinken krijg. Dus zo betrouwbaar is die test denk ik niet of wel? Plaatje is niet heel scherp maar heb het contrast wel iets aangepast zodat het hopelijk allemaal beter zichtbaar is. Wat vinden jullie ervan?
Jammer dat het hier zo stil aan het worden is! @Steef85 Hoe gaat het nu met je testen? Ik vind die van 3-5 er wel al goed uit zien. Bij mij knalden ze vaak wel, maar heb wel eens een keer gehad dat de teststreep een fractie lichter bleef dan de controlestreep. Daarom gebruikte ik de smiley testen van cb er vaak nog bij als bevestiging. Ik zou nog even doortesten maar misschien worden ze bij jou nu niet donkerder en heb je je piek al gehad. Ik had altijd de normale diptsicks van 2besure. Heb jij die ook of de extra gevoelige? Fijn dat jullie er even tussenuit zijn geweest! @NewMomToBe Welkom hier! Hier.. heerlijk genieten van het niet meer focussen op zwanger worden. Heb het zkh gebeld en we kunnen gewoon weer bellen als we er wel weer aan toe zijn of als ik toch spontaan zwanger raak. We 'klussen' nu gewoon op de momenten dat we zin hebben en ook hou ik niks meer bij. Geen kalender en geen ovu testen. Heerlijk! Ik slik nu wel weer de zwangerschapsvitamines met visolie van het kruidvat ipv de foliumzuur van hen. aangezien we verder niks meer gebruiken qua medicatie leek het me wel gezond om toch de goedkopere vitamines te slikken. Wel iets duurder dan de foliumzuur+vitamine D, maar hier zit wel van alles in. Ik las ook dat bepaalde tekorten aan vitamines je progesteron kunnen laten dalen. Dus ik slik maar mooi de vitamines, van de Kruidvat is het ook niet zo duur. 8 euro voor 60 capsules. Straks een heerlijk rustig weekendje!
@noortje hopelijk gaat jullie plan van aanpak een mooie zwangerschap opleveren. Het lijkt me prettig dat je wel echo's krijgt zodat je toch een beetje zicht hebt op wat er allemaal gebeurt daar binnen. @Baby dream wat een rollercoaster aan emoties heb jij gehad de afgelopen tijd zeg... Het belangrijkste is denk ik dat je de weg kiest die nu het beste voelt voor jullie. Hopelijk snel zwanger! En ik snap zeker dat je het jammer vindt dat het hier rustiger is... Maar volgens mij schrijven veel dames (Nienid, SuperEendje, Livoli, Frummels?) die nog niet zwanger zijn al best een tijd niet meer mee. En als zwangere heb je hier toch minder te melden... @Steef85 die uitslag duurt normaliter 10 werkdagen en nu inderdaad vanwege de drukte zeggen ze dat het ook langer kan duren. Maar ik las gister hier van iemand die net als ik vorige week dinsdag heeft laten prikken en gister al de uitslag had... Dus ik ben benieuwd . Heb je ook een "verse" foto van je test van 3-5? Ik vind ze opgedroogd altijd lastig beoordelen. Ik deed net als @Baby dream een check met de digitale van CB, vond dat altijd heel fijn. Je temperatuur is nog niet gestegen zie ik. Ik zou sowieso nog even doortesten. Oh en over testen op werk. Ik deed dat nooit, vond het veel te veel gedoe. Ik ging als ik 's ochtends wakker werd meteen plassen en dan net voordat ik de deur uitging plaste ik nog een keer, soms echt maar een paar druppels haha en daar deed ik dan de test mee en dan meteen na thuiskomst uit het werk weer. Die tactiek werkte voor mij prima. @NewMomToBe welkom! Sluit me aan bij de woorden van de andere dames . Mijn verhaal staat in mijn handtekening. Nu net als @Poolvos aan het wachten op de geslachtsecho , wij hebben hem vandaag over een week, spannend!
@manaolana heb je gelijk in hoor! Aantal schrijven al tijdje niet meer mee. Wat ik wel jammer vind, was zo'n gezellig druk clubje