Thnx meiden! Haha wat een ingewikkeld iets is dit toch. Eerst dacht ik van we zien het wel. Maar nu ik mn eitje duidelijk voelde dacht ik ja wacht eens.. als ie wel binnen korte tijd springt en ik raak niet zwanger wordt ik precies tijdens de vakantie ongesteld hoogstwaarschijnlijk. Dus ja wat maakt voor die ene keer utro dan nog uit. Kom ik mooi bloed-vrij de citytrip door! Nouja, we hebben net nog 'geknuffeld' dus wat ik ook kies er is altijd een kansje. Merk wel dat die rust van de afgelopen weken zo fijn is, nu schiet ik weer wat in de stress omdat ik niet weet waar ik aan toe ben (ben echt een duidelijk-schema-type ) Ik laat het nog weten! Fijne avond!
@Baby dream thanks voor je uitleg over de HSG ik ga zodra ik een keer op tijd thuis ben bellen. Wat fijn dat je een leuke Moederdag hebt gehad. Lief dat je ook nog even aan ons hebt gedacht. Moest gisteren echt wel even slikken. Wat heerlijk een citytrip! En wat de utro betreft sluit ik me helemaal aan bij Nooortje. Ik ben zelf ook een duidelijk-schema-type en kan er ook echt van balen als mijn bijvoorbeeld mijn temperatuur iets vreemds doet zoals deze ronde en ik niet meer weet waar ik aan toe ben. @Poolvos thanks voor je optimistische lieve woorden! @Nooortje hoe lang en onregelmatig waren je cycli eigenlijk? Hopelijk is je ei donderdag mooi doorgegroeid!
Lieverds ik laat weer even wat van mij horen, lees later bij en geef een update maar wil even reageren op babydream. Je bent zeker niet te laat met utro. Veel vrouwen starten zelfs pas 3dpo. Ik start altijd pas als mn temp omhoog is en je kan ook nog je slijm checken (als het creamy/sticky is kan je er redelijk vanuit gaan dat ie geweest is). Liefs en tot snel
Frummels wat lief dat je reageert. Ben heel benieuwd hoe het met jou gaat. Het zkh weet nog niet of ik vandaag voor een echo kan komen. En dat overleggen duurt altijd zo lang pff. Vanmiddag is mijn zoon thuis van school dus dan kan ik natuurlijk niet weg. Mijn ovulatietest was vanmorgen zo, de onderste. Dus ik weet het niet hoor. Zal mijn piek dan gewoon al geweest zijn en toch echt gister mijn ei gevoeld hebben? Ik twijfel of ik met de utro zal beginnen vanavond of niet. Wat is wijsheid? Buiten de ovulatiepijn heb ik geen keihard bewijs dat mijn eisprong geweest is.
Update: een echo willen ze nu niet maken omdat ik had aangegeven dat ik een pauze wilde en daar konden ze niet aan beginnen Vind het een beetje flauw want ze hebben altijd nog wel ergens een plekje vrij en verder hebben ze geen last meer van me. Maargoed. Ik moet morgen weer een lh test doen en bij positief mag ik alsnog starten met de utro. Maargoed voor hetzelfde geld is hij gewoon al geweest.
@babydream Dat *** z'huis ook altijd met hun gezeur. Jemig wat trek ik dat slecht zeg. Je moet echt altijd scherp - assertief - oplettend - commuinicatief sterk - niet emotineel gelaten - doortastend en pro-actief zijn. En laat dit traject er nou net voor zorgen dat van dat alles niet zoveel meer overblijft.. Je testen lijken op de mijne voordat 'ie gaat knallen, wellicht toch weer een late eisprong en zijn de pijntjes een laatste groeispurt? Toch nog maar weer even wachten @Steef85 mijn cyclussen variëren tussen de 34 - 47 dgn. Altijd al gehad trouwens. Maarja, ik ben er dus wel zwanger mee geworden..De komende maanden word ik (eindelijk) gevolgd. Ik ben erg benieuwd of er toch niet meer speelt. Het z'huis gaat er namelijk steeds vanuit dat alles verder goed is omdat het "al 2x gelukt is". Dat de eerste miskraam een jaar geleden is en de tweede miskraam echt 1 dag na een postieve dag was lijkt voor hen niet zoveel uit te maken. Imiddels zijn we zo lang bezig dat ik het wel wat bijzonder begin te vinden. Maar.. we kijken dit 3 maanden aan en dan maken we een nieuw actieplan. Als dat weer wat vaag blijft, stap ik over. Nouja, wie weet wat het brengt!
Ja vind het ook wat zeikerig. Ze kennen mij daar onderhand wel goed en heb verder de hele maand niet gebeld of iets. En nu maar weer moeilijk doen als ik één dingetje vraag. Maar ik heb een besluit genomen; morgen nog een keer testen en als hij niet duidelijk positief is stop ik met testen en laat ik het zo en ga ik geen utro gebruiken. Puur op de gok medicatie gebruiken terwijl ik buiten de ovulatie pijn geen bewijs heb wil ik eigenlijk niet. Wil wel zeker van mijn zaak zijn, straks is mn ei helemaal nog niet gesprongen en zit ik mezelf vol te stoppen met utro. Bij een negatieve test morgen kon ik hun weer bellen maar dat doe ik niet. Ze kunnen toch weinig doen. Als hij morgen tóch duidelijk positief is kan ik eventueel wel starten met utro, is hij licht dan laat ik het rusten. Wil ook niet nog dagenlang lopen testen. En bij een laat ei verschuift mn menstruatie alsnog Beetje vaag verhaal dit haha maargoed ik wacht morgen dus ff af. En anders gewoon geen utro. Ga daar niet aan beginnen zonder duidelijk bewijs dat mn ei weg is.
Ik spam het halve topic vol maar oké. Test was negatief, beetje hetzelfde als vorige dagen. Ik heb ook het gevoel alsof ik in mijn luteale fase zit en dat ei al geweest is. Heb al lichte menstruatie pijn dus waar mijn lijf mee bezig is, ik weet het niet. Maar ga niet meer aan de utro, straks ben ik te laat, barst het alsnog los van de week en dan vanwege utro 3x zo erg.. Dus ik laat het nu rusten. Merk al meteen wat die stress met mn lijf doet, gisteravond weer gigantische zuurbranden gehad in mn slokdarm. Hele borst, hals en hoofd deden pijn. Gevoel alsof ik een jerrycan zoutzuur achterover had gemikt. Op hoop van zegen dat ik niet mn hele vakantie ongesteld ben dan maar. Ik laat mn lichaam zn gang maar gaan. Verder geen ovutesten en utro meer. Ben alleen nogal pissig op het zkh vanwege hun reactie. Zo van omdat je nu een pauze wilt en we toch niks aan je verdienen helpen we je verder niet en moet je ook gewoon lekker opgerot blijven. Zo komt het over. De medisch maatschappelijk werkster belt me niet meer terug. Dus ik ben er wel even klaar mee. De groeten, die stress is niet goed voor me. Let it be... Hoe gaat het met jullie meiden, benauwde dag hè?
Hè jakkes.. het klinkt als een goed besluit maar wel een die je veel energie kost. En dat lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch. Straks lekker op pad en letterlijk even afstand nemen van alles om daarna weer met een frisse blik opnieuw te bepalen wat je de volgende ronde zou willen. Tsja, dat z'huis.. ik kan me heel goed voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt. Wellicht is het goed omdat later toch uit te spreken en afspraken te maken over wat een "pauze" dan precies betekend. Dit moet gewoon niet op deze manier, het is al ingewikkeld genoeg. Hier alles rustig, volgens mij zit ik vlak voor mijn ovulatie. Vanavond gaan we beginnen met onze reeks ✌. Ben benieuwd naar mijn ei morgen. Take care
Zo.. gesport en gedoucht dus weer lekker fris en fruitig. @Nooortje hoe is de echo gegaan? Ik heb wat vreemds.. ik had net slijm met daarin sliertjes helderrood bloed op mijn wc papiertje. Zit pas op dag 23 en heb normaal nooit tussentijds bloedverlies. Ovulatie bloeding heb ik ook nooit gehad, in ieder geval niet zolang we al aan het proberen zijn. Even kijken dus wat er gebeurd.
@babydream; ow dat geeft toch een beetje hoop kan ik me voorstellen? Ben super benieuwd! Dag 23... Er zit niks anders op dan afwachten maar weer Ik heb net weer een meting gehad, ei is nu 19 mm en bms 5,5mm. De ovulatie komt er dus aan en dat is mooi! Maar wat ik dus heel vreemd vond was dat ik een andere arts had die een totaal ander verhaal had. Namelijk dat 5,5mm echt heel goed is (?) en dat ik nu pas een volgende meting krijg in de nieuwe cyclus. Terwijl de andere artsen steeds zeiden dat 5,5mm kan maar wel dun is. En ik heb steeds een meting gehad om te checken of mijn ei daadwerkelijk gesprongen is. Dit beiden goed uitgevraagd maar deze arts reageerde ernstig verbaasd. Waarom terugkomen? Dat geeft toch alleen maar verwarring zei hij? En 5,5mm is gewoon prima hoor mevrouw! Ik voelde me vrij kansloos tegenover hem. Hij wenste me veel vruchtbaarheid en succes toe. Uhm, dacht ik, nou bedankt dan maar Ik heb met mezelf afgesproken dat we deze 3 maanden afmaken in dit ziekenhuis zoals we hebben afgesproken. Maar dan ben ik wel echt heel benieuwd met welk advies ze komen, ik moet zeggen dat het vertrouwen zo wel wat achteruit gaat eigenlijk. Tegelijkertijd, als ik deze vent mag geloven dan is dit een prima maand.. Dus, gedachten uitschakelen en er gewoon voor gaan..?!?
@Nooortje wat fijn dat je ei in aantocht is! En wat betreft na je ei nog een echo.. het kan idd voor verwarring zorgen. Er kan een opengebarst 'ballonnetje' te zien zijn en dan is het duidelijk maar soms is het niet goed te zien of vult de gesprongen follikel zich weer met vocht, zoals laatst bij mij. Je ziet dan wel een soort 'spinnenragje' maar verder is het vrij onduidelijk. Vandaar dat ze dat niet altijd doen. Mijn bms is vaak minimaal 1 cm dik maar als hij zegt dat 5,5 goed is zal dat zo zijn! En hij groeit vast nog wat door Hier geen bloed meer gezien. Gisteren dus alleen een sliert/propje helder slijm met wat kleine helderrode bloeddeeltjes en sliertjes erin. Frappant. Wel al dagenlang wat lichte menstruatie krampen. Denk toch dat mn ei eerder geweest is omdat ik vaak pas dagen na ei de eerste krampjes begin te voelen. Nouja, wil mezelf niet te veel hoop geven. Een innesteling zou natuurlijk geweldig zijn, maar lijkt me sterk na al die maanden. Dan nu een maand zonder iets en zonder medicatie en dan zou het ineens wel raak zijn? Kan me niet voorstellen.
@Baby dream wat een gedoe... Ik hoop voor je dat je (bijna) geen last van je ongi hebt op je vakantie. Dat je dan zoveel mogelijk kan genieten! Ik heb vorige ronde ook voor het eerst een ovulatiebloeding gehad. Daarvoor nooit eerder gehad. Zo vreemd denk je je cyclus ondertussen een beetje te kennen gebeurd er ineens iets heel onverwachts Snap dat je jezelf niet teveel hoop wil geven, doe ik ook steeds vaker. Zal wel niets zijn... Maar ik duim wel voor je! @Nooortje dat zijn inderdaad lange cycli. Wat lijkt me dat verwarrend als de ene arts iets anders zegt dan de ander Snap dat jullie eventueel over willen stappen. Hopelijk is het niet nodig en lukt het gewoon in die 3 maanden! @hier, ik ben bang dat ik een cyclus heb overgeslagen. Mijn temp is niet echt gestegen. Op 3 mei had ik de duidelijkste ovulatietest maar daarna geen temp stijging, daarna geen positieve test meer gehad en vandaag ongesteld geworden
@Steef85 Ownee wat klote! Ik hoop dat je de volgende keer je ei wel kan opsporen. En wat rot van je menstruatie Ik denk zelf niet dat het een ovulatie bloeding is omdat ik al een aantal dagen menstruatiekrampjes heb en dat heb ik nooit voor of tijdens ei maar begint dagen na eisprong. We wachten dus 'vrolijk' af. Fijn weekend!
Kinderwens Agenda ********************************************** Nienid - 26 jaar - 1e Kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28 NOD: MMM: Ja Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: 14-02-2017 > Bespreken verdere IUI > IVF traject ********************************************** MvB83 - 34 jaar - 1e Kindje Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4 november MMM: Alleen beginstadia onderzoeken Eerstvolgende Afspraak: 23-5 > geslachtsbepalende echo ********************************************** manaolana - 30 jaar - 1e Kindje Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 12-5 > pretecho voor geslachtsbepaling ********************************************** Aanne88 - 25 jaar - 1e Kindje Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Steef85 - 32 jaar - 1e Kindje Ronde: 15 NOD: half juni MMM: beginstadium onderzoeken gehad alles goed Eerstvolgende Afspraak: half jaar zelf proberen bij geen zwangerschap begin november terug naar gyn ********************************************** Suzies - 33 jaar - 1e kindje Ronde: 26 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 27 december MMM: Ja, IUI Eerstvolgende Afspraak:12 mei echo fertiliteitskliniek ********************************************** SuperEendje - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 14NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 11-04-2017 > intake fertiliteitsclinic ********************************************** Poolvos - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3 okt. MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: 10 mei 20-weken echo ********************************************** Livoli - 28 jaar - 1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) NOD: MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels - 29 jaar - 1e Kindje Ronde: 24 NOD: MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > hysterscopie ********************************************** Baby dream - 2e kindje Ronde: 15 NOD: onbekend MMM: Voorlopig niet meer Hormonen: Nee, voorlopig geen Utro meer Eerstvolgende Afspraak: Geen. Even focussen op andere dingen, maar een spontaan wondertje is nog steeds welkom! Bij zwangerschap of willen herpakken vd MMM weer contact opnemen. ********************************************** Nooortje - 31 jaar - 1e Kindje Ronde: 20 NOD: juni MMM: Gestopt met clomid, alleen ondersteunende echo's Hormonen: Nee Eerstvolgende Afspraak: follikel metingen vanaf 15-05-2017. ********************************************** Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 (zwanger) Uitgerekende datum: 30 november 2017 MMM: Ja, IUI 3 Eerstvolgende Afspraak: tweede week van mei de termijnecho ********************************************** Loeselein - 29 jaar - 1e Kindje Ronde:20 (3e ronde IUI) NOD: 21 mei MMM: Ja, IUI Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250 Eerstvolgende Afspraak: 2/5 follikelmeting; ********************************************** NewMomToBe - 30 jaar - 1e Kindje Ronde: 8 NOD: 16 mei MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 Eerstvolgende Afspraak: 4/5 follikelmeting (cyclusdag 17) ********************************************** ZWANGER: 6 uit 15 Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
Hey hier even een berichtje van mij. Ik lees en leef steeds wel mee maar merk dat ik zelf wel veel minder behoefte heb aan meeschrijven. Op 12 mei hebben we een mooi kloppend hartje gezien. Heel fijn die bevestiging. Maar ik heb met vlagen toch steeds een onzeker gevoel of het allemaal nog steeds wel goed gaat. 26 mei hebben we de intake bij de verloskundige in het Z-H en ook nog even naar de gynaecoloog. Ik moet iig in het Z-H bevallen. Dus blijf ik daar ook onder controle. Niets moest maar het had de voorkeur van de gynaecoloog. Toch ivm met m'n gewicht. Prima, extra controle altijd goed. Gelukkig heb ik nu ook veel afleiding van iets anders leuks. We gaan nog even trouwen!! Over 3 maanden al!!! Dus een hoop geregel. Maar wel heel leuk. Ik hoop zo dat deze lijst steeds verder roze kleurt. We zijn al wel goed op weg maar we zijn nog lang niet klaar. Heel fijn weekend allemaal!!
@suzies gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen! En wat fijn dat jullie het hartje hebben zien kloppen op 12 mei. Hopelijk dat je onzekerheid op 26 mei weg gaat na een mooie echo. @Baby dream hoe gaat het met jou? Je gaat al bijna op stedentrip toch? Hoe lang gaan jullie? @Nooortje zit je ondertussen al op het wachtbankje? Hebben jullie je ei nog goed kunnen benutten? @Loeselein vandaag NOD? Of is de datum verschoven? Hoe gaat het met je? @NewMomToBe en hoe gaat het met jou?
@suzies Gefeliciteerd met de goede echo en jullie verloving! En gewoon doen wat goed voelt hoor. Maar ook zwangeren mogen gewoon mee blijven schrijven, ik vind het wel gezellig! @Steef85 Hier gaat het vandaag even wat minder, maar al bijna op vakantie idd! We gaan 5 dagen Hoe gaat het met jou? Erg last van je ongi? Ik had even een huilbui vanmorgen. Ik had last van hoofdpijn en wat buikpijn en voel weer echt dat ik in mn luteale fase zit. (Leuk, hormonen) Ik ben soms gewoon nog steeds zo ontzettend boos op van alles en nog wat dat we straks ronde 16 in moeten en dat ik (hoogstwaarschijnlijk) nog steeds niet zwanger ben. Daarnaast baal ik dat ik zeer waarschijnlijk ongi ben tijdens vakantie, en ik zag als klap op de vuurpijl dat ik nog niks ben afgevallen terwijl ik zo mn best doe met gezond eten en beweging. Tel alles bij elkaar op en je krijgt gegarandeerd een jankerd. Ik ga misschien toch mijn heil zoeken in de homeopathie, zodat de kansen op een gezonde zwangerschap toenemen maar ik niet de stress erbij krijg van het ziekenhuis en de bijwerkingen van utro. Kruiden en planten kunnen zo ontzettend veel doen. Na mijn miskraam ook gedaan en was toen na ongi 2/3 maanden zwanger van zoonlief. Toeval? Misschien wel. Maar naar mijn idee is de alternatieve geneeskunde toch wat 'gezonder' dan de hele MMM aangezien we verder geen ernstige vruchtbaarheidsproblemen hebben. Wel fijn te weten dat ik weet dat het enige probleem mijn progesteron is, kunnen we daarop verder borduren. Fijne zondag!
He meiden, Fijn om te lezen dat jullie nog steeds zo'n steun hebben aan elkaar. Hier zijn alleen maar mensen die je begrijpen! Ik lees nog altijd mee, maar reageer bewust niet overal op. Nu toch even een berichtje van mij, omdat wij een klein mannetje verwachten in november ! Steef85, jeetje wat ontzettend balen is dat zeg!! Hopelijk de volgende ronde een heeel mooi ei. Nooortje is jouw ei al geweest? Babydream, ik wens je een hele hele fijn vakantie! Suzies, fijn een kloppend hartje en wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!
@Steef85; hè jakkes, wat irritant. Wat zal dat een domper zijn geweest voor jullie. Hoe is het?. Ik vond die testen altijd een gedoe, mijn beste tip is om echt even te investeren in die clearblue dingen. Hopelijk geven die je de aankomende maand duidelijkheid. @suzies; wat een gaaf nieuws! Gefeliciteerd . Ik kan me voorstellen hoor dat het super spannend is, wat fijn dat de echo goed was. Ik hoop dat de komende weken voorbij vliegen. Het meeschrijven zal idd toch anders voelen nu je zwanger bent. Dat neemt niet weg dat je wmb welkom blijft! @babydream; hoe is het vandaag met je? Heb je je zinnen nog wat kunnen verzetten gisteren? Geen gek idee om eens te kijken of ze in het alternatieve circuit wat voor je kunnen betekenen. In elk geval de tijd en aandacht die ze daar wel hebben is een heel verschil ten opzichte van het z'huis. Ik ben aangekomen op cd 20. Geen idee of mijn ei inmiddels gesprongen is of niet. Voor de zekerheid laten we onze reek tm donderdag duren. Tot nu zijn we goed bezig in elk geval! Ik ga maar gewoon uit van mijn langere cyclussen dan kan het wat dat betreft alleen maar meevallen. Liefs !