NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het warme welkom dames! Op de vraag waarom ik naar Gent ga, ik ben hier in Nederland zo goed als uitbehandeld. Ik heb na mijn tweede miskraam onderzoeken gekregen waar niets is uitgekomen. Verder heb ik net een SIS echo gehad (waterecho) en ik gebruik sinds afgelopen zomer utrogestan vanwege mijn korte luteale fase (8-10 dagen). Maar verder kunnen ze hier niets. Ook omdat ik steeds binnen 7 maanden zwanger wordt, daardoor kom ik ook niet in aanmerking voor bijv IUI, want dat heeft niet zo veel zin (Zwanger worden is het probleem niet bij mij). In Belgie (En Duitsland) zijn ze veel verder op dit gebied, ze doen meerdere testen en maken altijd een behandelplan voor je. Meestal komt dit neer op het gebruiken van medicatie vanaf positieve test of soms al vanaf eisprong. Ik leef heel erg naar die afspraak toe.

Poolvos gefeliciteerd met je zwangerschap!

MVB wat jammer van jou negatieve test zeg....

Supereendje wat vervelend voor jullie. Zou het helpen om de tijd tussen zaadlozing wat te verlengen na bijvoorbeeld 3 dagen (als jullie dat al niet doen), om te kijken of het dan meer wordt? En misschien dat het voor hem makkelijker is als jullie moeten inleveren, dat hij zichzelf aftrekt en het dan opvangt? Ik weet qua beste standjes voor bevruchting dat missionaris (jij onder hij boven) of op zn hondjes wordt geadviseerd. En daarna zeker 20 minuten op je rug blijven liggen en bij voorkeur de hele nacht.

Baby Dream ik zit ook aan de utro en had vooral in het begin heel veel bijwerkingen dus het kan goed zijn dat het daardoor komt ja. Ook kan je allerlei zwangerschapssymptomen gaan ervaren zoals grote pijnlijke borsten, moe, misselijk, warm/koud hebben enz dus dat kan verwarrend zijn. Komt omdat progesteron voor een groot gedeelte voor onze symptomen zorgt en dat is natuurlijk wat je binnen krijgt. Bij mij werden de symptomen vanzelf minder. Mocht dat bij jou echt niet zo zijn, dan zou je dat altijd kunnen overleggen met je gyn en zou je bijv ook progesteron-gel of meerdere pregnyl-injecties tijdens je LF kunnen proberen. Dit laatste heeft een vriendin van mij gekregen, omdat zij zware migraine aanvallen kreeg van de utro. Succes!

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Zo fijn on te lezen dat het ziekenhuis jullie is meegevallen! Spannend allemaal zeg!
    Welkom ook Frummels. En wat een verhaal zeg! Ik hoop écht dat ze in Gent meer voor jullie kunnen betekenen. Klinkt veelbelovend in ieder geval.

Hier gaat alles zijn gangetje. Relatief weinig symptomen; maar het is nog vroeg. Tegelijkertijd was dat bij m'n miskraam ook en maak ik me stiekem wat zorgen. Het is dubbel hoor! Want ik ben ook zó dankbaar dat het gelukt is!!! Denk dan dat als het misgaat dat het dan de natuur is en ook wel weer goed komt. Maar met heel m'n hart hoop ik natuurlijk op een betere afloop dit keer.

We houden elkaar op de hoogte dames! Morgen een spannende dag voor supereendje?
    Ben jij daarna eerst "aan de beurt" manaolana?

3. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

@ Frummels: Wat lastig dat je zoveel bijwerkingen kreeg meis. Balen. Gelukkig dat het later beter ging! En bedankt voor de tip over eventueel pregnyl. Zal het onthouden!

@SuperEendje: wat frustrerend zeg met het sperma. Je zou zeggen dat er in 1 druppel al genoeg zit om bevrucht te raken. Maar een lagere hoeveelheid kunnen ze niet onderzoeken?

@MvB: wat fijn dat het meeviel! Je krijgt geen cyclus analyse dat ze je follikels opmeten?

Nou we hebben het net nog een keer gezellig gehad, dus nu is het aan de natuur ;) hebben alle vruchtbare dagen goed benut. Morgen heb ik geen zin meer om te klussen haha, wil lekker met mn mannetje op vrijdagavond relaxed een filmpje kijken. Zit nu ruim 48 uur na de start van mijn LH piek(eerste positieve test) dus moet goed zijn nu hihi, vandaag en afgelopen twee dagen gezellig gemaakt :D

4. Baby dream

Ohja Frummels, nog een vraagje. Hoe diep breng jij de utro in? Ik probeer gewoon zo diep mogelijk.. Neem aan dat dat goed is. Maar het hoeft toch niet helemaal tegen de baarmoedermond aan te liggen? Nja zal wel goed zijn haha. Vriendin van me zei dat het progesteron ook door de vaginawand opgenomen wordt..

5. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Wordt hier gezellig veel gekletst dames!

@Nienid fijn dat je van dat mengen af bent. Hoe werkt dat met die pen? Moet je dat injecteren? Ik heb wel vaker gelezen dat dames die met IUI bezig zijn medicijnen krijgen voor de eitjes, is dat eigenlijk standaard? (bij mij zijn het vaak ook echt lappen tekst :p)

@Poolvos kun je al goed Zweeds? Ze hebben in Zweden echt super verlof regels rondom zwangerschap volgens mij. Hoe zit het verder met echo's e.d. zijn die rond hetzelfde aantal weken net als in Nederland of is dat daar nog anders?

@Aanne hebben ze nog iets op met de echo gezien? En wanneer krijg je uitslag van het bloed prikken? Waarvoor hebben ze eigenlijk bloed geprikt? Vreemd van die HSG...

@Baby Dream hoe oud is je zoontje eigenlijk als ik vragen mag? Lijkt me wel moeilijk als hij met die vraag komt. Ik kan me wel voorstellen dat als je al een kleintje hebt de wens ook erg sterk is. Als ik bij vriendinnen ben die een kleintje hebben dan wordt de wens echt steeds sterker. Zo heerlijk die kleintjes. Zet je jezelf nog even op de lijst?

@MvB uitstrijkje voor baarmoederhalskanker? Fijn dat ze veel onderzocht hebben en dat het er allemaal goed uitziet! Spannend allemaal!

@SuperEendje wat vervelend dat jullie telkens te weining sperma hebben. Zou dat niet ook een probleem kunnen zijn waarom het niet lukt om zwanger te worden? Ik snap je frustratie en machteloosheid maar ik weet helaas ook niet wat je nog zou kunnen doen :(

@Frummels wat een verhaal. Ik heb een collega die nagenoeg hetzelfde probleem had. Voor haar eerste dochter 3 miskramen. Na haar dochter volgens mij ook weer 5 miskramen. Alle miskramen zo rond de 9/10 weken. Kunnen ze niets mee gaf ze ook al aan. Wat lijkt me dat frustrerend. Maar nu is ze eindelijk na 3 jaar bezig te zijn bijna 18 weken zwanger van nummer 2! Wat lijkt me dat verschrikkelijk iedere keer weer een miskraam. Heel veel sterkte meid en hopelijk gaat Gent voor jullie de oplossing zijn!

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hee! Het Zweeds hebben we intussen wel aardig onder de knie ja. De verlof regels zijn echt heel goed: je krijgt 460 dagen om te verdelen tussen beide ouders, maar in het begin mag je er 60 of 90 ofzo overlappen: dan kun je dus samen vrij zijn. Het verlof mag nooit geweigerd worden door je werkgever en je kunt het opmaken zoals je wilt.. ..dus ook deeltijd werken ofzo. Je krijgt in ieder geval voor 230 dagen (en afhankelijk van CAO soms meer) je salaris op 80-100% doorbetaald (ooch CAO afhankelijk). Al met al heel prima.

De echos zijn in veel regios minder dan in nederland, waarbij er in principe alleen de 18-20 weken echo echt verplicht aangeboden moet worden. Onze regio biedt sowieso combinatietesten voor alle vrouwen (niet alleen 35+, zoals het soms in andere regios is). Dan heb je bloedtesten week 9 en echo week 11-13.
    Eerder echo'en wordt meestal wel aangeboden aan vrouwen die een miskraam hebben gehad. En natuurlijk altijd bij bloedingen ofzo. Zelfde als in NL.
    Dat is overigens gewoon wat gratis is. Iedereen kan combinatietesten of vaker echo'en.. maar dan in sommige regios is dat dan privaat of met een deelbetaling.

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

♡ Kinderwens Agenda ♡

Nienid–26 jaar–1e Kindje
    Ronde: 28
    MMM: Ja
    Hormonen Prikken: Ja > Gonal-F 150ie p/dag
    Eerstvolgende Afspraak: 02-02-2017 > Follikelmeting

MvB83–33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13
    Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > bespreken uitslag bloedprikken op progesteron en evt. vervolgstappen

manaolana–30 jaar–1e Kindje
    Ronde: 18 (BBZ in ronde 8)
    Eerstvolgende Afspraak: 31-01-2017 > 1e follikelmeting ivm cyclusanalyse

Aanne88–25 jaar–1e Kindje
    Ronde: 14?
    Eerstvolgende Afspraak: 25-01 > intake, eerstvolgende afspraak nog niet bekend

Steef85–32 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: laatste ronde zelf proberen daarna naar HA

suzies-33 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24
    Eerstvolgende Afspraak: half maart ongeveer beginnen met IUI met stimulatie

SuperEendje-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10)
    MMM: Ja/Nee (beginstadium onderzoeken)
    Eerstvolgende Afspraak:
    03-02-2017 > Ik Gynaecoloog intake gesprek met eventueel echo/onderzoek.
    27-02-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog

Poolvos-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 16 (ZWANGER)
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak

Livoli-28 jaar–1e Kindje
    Ronde: 11 (5e na MK)
    MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen
    Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact

Frummels-29 jaar–1e Kindje
    Ronde: 24
    Eerstvolgende Afspraak: 07-02-2017 > UZ Gent

Baby dream–? jaar–2e Kindje
    Ronde: 12
    Hormonen: Ja > utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak

Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.

8. manaolana

Baby dream ik heb je op de lijst gezet! Ik weet alleen niet je leeftijd en je eerstvolgende afspraak. Die moet je er zelf even bijzetten ;).

Nienid dank voor je uitleg over de uitgangsecho en je medicatie. Klinkt allemaal heftig hoor. Respect. Dat is de "echte" MMM.

Poolvos wat leuk dat je in Zweden woont, wij overwegen om dit jaar op vakantie te gaan daar :D! En volgens mij ben ik inderdaad de eerste met een afspraak op het lijstje nu. Dinsdag 1e follikelmeting, maar ja dat stelt natuurlijk niet zo heel veel voor ;). Ik verwacht mijn eisprong pas tussen dag 19 en 24, dus zal nog wel een paar keer terug moeten haha. En wat heerlijk voor jou die verlofregelingen! Super goed. Ik werk bij de overheid met deels doorbetaald ouderschapsverlof dus voor NL begrippen zou ik ook niet mogen klagen als het zo ver is.

Aanne kan het zijn dat de HSG wel de bedoeling is maar dat ze dat nu gewoon nog niet kunnen plannen? Ik heb tenminste begrepen dat ze pas een afspraak maken als je weer ongesteld bent. Op de eerste dag van je menstruatie moet je bellen om die afspraak in te plannen.

MvB fijn dat het ziekenhuis is meegevallen! En natuurlijk super dat het er voor nu goed uit lijkt te zien! Goed dat je het zegt van het uitstrijkje, ik kon die toen niet laten doen omdat ik de oproep kreeg rond de BBZ vorig jaar. Nog nooit gehad dus. Ga meteen vragen of ze dat in het ziekenhuis een keer kunnen doen :).

SuperEendje wat mega vervelend dat het niet lukt om een goed testsample te produceren :x en ik kan me ook voorstellen dat de druk hoger wordt met iedere keer dat jullie het proberen... Is het misschien een idee om het tijdens een gewone vrijpartij (en dan bij voorkeur niet in je vruchtbare dagen ;)) een keer met condoom te doen om zo te kunnen zien hoe de hoeveelheid op dat moment is? Misschien dat de druk en de ervaring dan gewoon heel anders is en het dan wel lukt? En dat met het vertrouwen van een condoom vol, en dus bewijs dat het kan, het ook lukt in het potje? Ik heb verder ook geen briljante ideeën meer...

9. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    @ SuperEendje Lijkt me inderdaad heel lastig waar jullie mee kampen. Je zou zeggen dat van al die miljoenen zaadjes er maar eentje nodig is voor een kindje! Stom dat dat blijkbaar niet zo werkt. :(

@ Poolvos Die verlofregels in Zweden klinken echt fantastisch. Was dat hier maar beter geregeld, met name voor vaders! Die 2-4 dagen (toch?) zijn echt treurig. Dat wordt voor mijn man extra vakantiedagen opnemen als het zover is!

@ Frummels Heftig verhaal bij jou hoor, dat je al zo lang bezig bent en ze niks kunnen vinden. Wat moet dat ongelofelijk frustrerend zijn. Hopelijk kunnen ze je in Gent helpen!

Dat uitstrijkje dat ik kreeg was inderdaad voor baarmoederhalskanker. Heb ik 3,5 jaar geleden ook gehad en toen was er niks aan de hand. Nu ze toch al met die eendenbek in de weer was, wilde ze voor de zekerheid nog een keer testen. Ik vind het wel prima, want wilde toch al niet wachten tot ik 35 ben voor de volgende. Vind het te riskant allemaal in dat gebied.

Ik krijg vooralsnog geen cyclusanalyse waarbij ze follikels opmeten. Geen idee waarom niet eigenlijk. Ze wilde bij mij eerst kijken of ik wel echt een eisprong heb door middel van dat prikken op progesteron. Ze denkt van wel hoor, maar ze wil eerst de meest voor de hand liggende dingen controleren en uitsluiten. Daarna zou volgens mij een HSG een optie zijn.

Ik verwacht ieder moment ongesteld te worden, voor het eerst in een jaar wil ik dat het z.s.m zover is, haha!

10. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Manaolana, ja dat zou ook goed kunnen. Volgende week moet ik bellen en dan vraag ik het gelijk eventjes!

Supereendje, pff wat ontzettend frustrerend zeg. Ik heb helaas geen tips, maar heeft het ziekenhuis dat niet voor je? Die hebben het wellicht al vaker meegemaakt.

Frummels, jeetje wat een verhaal zeg. Ik hoop echt voor je dat Gent jullie een uitkomst gaat bieden. In Nederland ben je dus al onderzocht? Wat geven de artsen hier voor een opties aan?

MvB, ik ken je gevoel helemaal. Laat maar komen, dan kunnen we weer verder. Bij mij duurt het nog een weekje of niet hopelijk natuurlijk dat laatste.

11. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Ik heb begrepen dat het wel verstandig is ze zo diep mogelijk in te brengen voor het beste resultaat en beste opname. Zeker als je veel afscheiding hebt waardoor het snel naar beneden kan zakken. Ik ga altijd gehurkt op mn knieën zitten en leg ze dan naast de baarmoedermond tegen de achterwand aan.

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Steef wat heftig zeg voor haar. Is zij het gewoon blijven proberen of heeft zij ook hulp gekregen?

Aanne er is bloedonderzoek gedaan haar stolling, chromosomen en een aantal ziektebeelden die voor herhaalde miskramen kunnen zorgen. Alles negatief. Ze hebben ook twee cyclussen gevolgd. Daaruit kwam naar voren dat mijn baarmoederslijmvlies ook niet zo dik wordt (tussen de 6,5-7 mm). En ik had zelf door temperaturen al ontdekt dat mn luteale fase erg kort is. Daarom heb ik op eigen initiatief utrogestan gekregen. Daarmee de laatste twee keer zwanger geworden, maar helaas...dat was dus niet de oplossing. Verder weet mijn gyn het ook niet en hij staat open voor Gent. Het is namelijk zo dat Gent de onderzoeken doet en de medicatie levert, maar verder blijf je in principe in behandeling bij je eigen ziekenhuis.

13. manaolana

Meiden weet iemand van jullie of een samenlevingstest nog iets is wat ziekenhuizen aanbieden? Ik heb daar wel eens over gelezen maar zie er hier op ZP eigenlijk nooit iets over. Vroeg me af of dat iets is wat ik zou moeten willen :p.

14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wat ik weet is dat dit 'achterhaald' is en door de meeste ziekenhuizen niet meer gedaan wordt, zeker niet als iemand al een keer zwanger is geweest. Bij een vriendinnetje van mij is het vorig jaar nog wel gedaan (in het SLAZ) en ik begreep dat sommige ziekenhuizen het nog wel doen.

15. Baby dream

@ manaloana: mijn ziekenhuis doet dat onderzoek ook niet meer.

@Frummels: bedankt voor je uitleg. Ik heb ze net ook gehurkt ingebracht, maar vond het erg lastig mn baarmoedermond te vinden. Klinkt misschien stom maar heb de bolletjes ook diep ingebracht, kon ze ook niet meer voelen met mijn vingers daarna. Blijft ff wennen dit... nja als ze hun werk maar doen. Vind het qua rommel die het geeft ook gelukkig meevallen. Ik hoef er alleen 2 in de avond in te brengen voor het slapen gaan, dus blijven ze aardig op hun plek zitten neem ik aan haha.

16. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Die pen is supermakkelijk! In de pen zit voor 900IE aan hormonen, de arts heeft mij op dagelijks 150IE gezet. Prikken doe je begin van de avond en met deze pen hoef ik alleen een schone nieuwe naald erop te zetten, de pen te draaien om de injectie op 150 te zetten en dan prikken. (Met een pen kan ik dus 6 dagen prikken) Toen ik mijn prikinstructie kreeg heb ik wel 10 minuten met die naald in mijn hand gezeten hoor voor ik het durfde te doen... maar het valt me nu echt reuze mee!! Voel me haast een beetje een junkie zo makkelijk als ik die naald er nu in duw..... ;)

Wanneer ze hormonen toepassen ligt een beetje aan jullir situatie en hoe "makkelijk" het ziekenhuis er over denkt. Ik loop bij het VU en daar hebben ze besloten gelijk vanaf ronde 1 IUI met hormonen te beginnen maar dat kwam vooral omdat mijn eileiders schoon zouden moeten zijn en het nog niet zelfstandig gelukt was. Zover ik weet gebeurd het vaak dat de eerste drie ronden IUI zonder hormonen is en daarna gaan ze met hormonen verder. Dan is het vaak IVF na 6x IUI gehad te hebben.

17. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Bij ons hebben ze dat niet gedaan en is er ook niet eens over gesproken... zal denk ik afhangen van de reguliere gang van zaken bij het ziekenhuis ofso..?

18. MvB83

MvB83 Actief lid

16 jan 2017
    198
    28
    28
    NULL
    NULL
    Nou, ik mag vandaag definitief op rood! Normaal vind ik dat heel erg, maar nu niet. De start van een nieuwe cyclus betekent dat we weer vooruit kunnen met de MMM. Op dag 23 ga ik dus bloedprikken, op 24-2 gaan we die uitslag bespreken en de vervolgstappen.

19. manaolana

Hè MvB wat balen dat je ongesteld bent geworden :x maar kan me voorstellen dat het deze keer net iets minder erg is.

Oké duidelijke die samenlevingstest moet ik denk ik maar gewoon vergeten ;).

20. Baby dream

Hoi dames! Fijn weekend allemaal?

MvB wat balen!! Maar wel fijn dat jullie nu verder kunnen. Hopelijk snel een mooie positieve test!

Nienid toch lijkt me het spuiten wel heftig hoor. Hoe reageer je op de hormonen?

Pff vind het zo spannend deze maand. Afgelopen dagen dus vaak geklust met vriendlief. Alle kansen zijn goed benut. Vanaf morgen maar weer in de relax stand haha en afwachten :p. Al drie avonden utro gebruikt. De eerste dag erna hoofdpijn en vanmorgen was ik vréselijk moe en futloos. Misschien bijwerkingen of gewoon toeval. Maar goed alles voor het goede doel! ;) Onze kansen zijn nu echt gewoon hoger met de medicatie. Spannend spannend spannend!

Fijne avond en alvast fijne zondag meiden! 😘

Deel Deze Pagina