Wat fijn om te horen! Konden we de tijd maar even wat sneller laten tikken nu he? Wandelen is ook echt goed voor je he? Ik heb het laatste jaar (zeker) op bepaalde dagen hele tochten gemaakt. Dan ging ik tamelijk verdrietig van huis maar kwam ik een stuk beter weer terug.
@Nooortje ja wel weer spannend met utro! Jij kan in het weekend testen toch? Hoop het zo voor je! @Frummels meis jij hebt hier ook wel kijk op hihi. Gisteren dus positieve dipstick en smiley. Vandaag dipstick die nog donkerder was. Maargoed gisteren was dus het begin van mijn piek. Die was ook al positief, bevestigt door clearblue. Dan springt toch uiterlijk morgenochtend mn eitje? Hebben gisteravond en net vanavond 'geklust'.. Morgen hoeft dan toch niet meer?
Op internet zeggen ze dat je je meest positieve test moet tellen als positief, maar ik zou ze allebei als positief tellen. Je ei springt dan vandaag of morgen en kan zelfs ook nog overmorgen. Als je het zekere voor het onzekere wil nemen kan je dus morgen ook nog seksen, maar in principe is het wel goed zo. Je tempt niet toch? Ik heb altijd seks tot mn temp is gestegen.
Nee ik temp niet, het zkh zei ook dat ik de eerste moest nemen. Stel dat ik alleen cb had gebruikt, dan had ik sowieso die donkere test niet gezien.. nouja we zien wel. Morgen of vrijdag misschien nog wel n keertje
Nou dat zei ik niet, ik spreek juist het ziekenhuis tegen. In principe neem je de test die het meest positief is als positief, dus dat houdt bij jou in de test van vandaag. Ik heb dit ook 1x gehad, positieve test en de dag erna mega positief zoals die van jou, niet normaal zo donker. Je ei springt meestal 36 uur na je hoogste piek. Je weet natuurlijk niet precies wanneer die mega piek begon, dus afhankelijk daarvan springt je ei vandaag of morgen, maar ik zou uitgaan van morgen, dan zit je in ieder geval goed! Ik ken trouwens ook wen paar vrouwen die altijd twee dagen een smiley hebben rond ei! Succes. Ik ga weer duimen!
Ja ik begrijp wat je bedoelt Frummels. Dat je het ziekenhuis zegmaar tegenspreekt. Ik zette het verkeerd neer, nadeel van typen Maar idd de exacte piek is soms lastig. Ik heb vaak ook 2x een smiley. Die van vanmorgen had ook zeker weten een smiley gegeven, maar had niet getest omdat hij zo knal was. Soms nog best ingewikkeld pfff. We gaan t zien.
@Frummels nee ik denk ook niet dat de granaatappelssap je LF verkort maar was toevallig wel precies die twee cycli. Bedankt voor de app tips. Ben er nog niet aan toe gekomen om ernaar te kijken maar ga ze zeker binnenkort proberen. Vervelend dat je zo angstig bent. Gelukkig heb je al "snel" een echo. @Brinsa ik ben erg benieuwd of jullie de nieuwe woning hebben geaccepteerd? @Zaza258 wat vervelend dat je nog steeds zo onzeker bent. Hopelijk kun je na de 20-weken echo meer genieten. @MvB83 wat fijn om te horen dat alles goed was met de 20-weken echo! En al lekker aan het shoppen wat leuk! @Aanne88 jeej en nog een goede 20-weken echo! Ik heb dinsdag bloed laten prikken ben vergeten waarvoor precies maar was om te kijken of het ei groot genoeg was volgens mij. @Nooortje wat fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Fijn dat het zaad van je man goed is! Nog van harte gefeliciteerd! Toen ik een paar maanden geleden 32 werd vond ik dat ook echt zwaar. Ik riep al voor mijn 20ste dat ik graag kinderen wil en dat ik met 32 (pas) een jaar bezig zou zijn had ik me toen echt niet voor kunnen stellen. Ik duim voor je dat jullie dit weekend toch verrast worden! @Baby dream, yes weer positieve ovulatietesten wat fijn en waarschijnlijk dus ook al een eisprong! Welkom op het wachtbankje. @suzies ik weet niet of je nog mee leest maar ik zie dat je afgelopen woensdag onder andere controle mk had. Als je daar graag iets over kwijt wil hoor ik (maar ik denk wij allemaal) het graag. Ik denk nog regelmatig aan je en ik hoop dat ondanks de mk het toch goed met je gaat! @hier afgelopen week het zwanger worden echt helemaal aan de kant kunnen zetten. Heerlijk! Geen idee hoe ik het gedaan heb. Alleen dinsdag toen ik bloed moest laten prikken eraan gedacht en dinsdag had ik heel licht bloed verlies en woensdag had ik licht roze afscheiding bij het afvegen. Ben ondertussen wel erg benieuwd wat de gyn maandag te vertellen heeft.
@Steef85 ja we hebben hem geaccepteerd. Sorry hoor dat ik niks meer heb laten horen maar we zijn al erg druk met van alleen regelen voor het nieuwe huis. Ik ga vamnhet weekend even een uurtje nemen om alles rustig terug te lezen en op iedereen te reageren. Maar lief dat je er aan dacht!
@Steef85 wat fijn dat je het zwanger worden even aan de kant hebt kunnen schuiven! Wat apart dat bloedverlies! Hoeveel dpo was dat? @Brinsa gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Logisch dat je het druk hebt. Ook lekker, die afleiding! @suzies hoe gaat het met je? Ben ook benieuwd. Hier dus eergisteravond, gisteravond en net vanavond heel gezellig gemaakt. Hebben alle kansen benut. Het lange wachten kan beginnen, ik neem plaats op het o zo heerlijke wachtbankje. Ik kan rond 13 juli testen
Kinderwens Agenda ********************************************** Nienid - 26 jaar - 1e kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28, NOD: ? MMM: Ja Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Steef85 - 32 jaar - 1e kindje Ronde: 16, NOD: 5 juli MMM: beginstadium onderzoeken gehad alles goed Eerstvolgende Afspraak: 3 juli gesprek gyn ********************************************** SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje Ronde: 14, NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Livoli - 28 jaar - 1e kindje Ronde: 11 (5e na MK), NOD: ? MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Baby dream - 2e kindje Ronde: 16, NOD: testen rond 13 juli MMM: geen FM's voorlopig, wel medicatie Hormonen: ja, Utrogestan Eerstvolgende Afspraak: rond september/oktober ********************************************** Nooortje - 31 jaar - 1e kindje Ronde: 20, NOD: juni MMM: Gestopt met clomid, alleen ondersteunende echo's Hormonen: Nee Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Loeselein - 29 jaar - 1e kindje Ronde:21 (4e ronde IUI), NOD: juni MMM: Ja, IUI Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250 Eerstvolgende Afspraak: *********************************************** NewMomToBe - 30 jaar - 1e kindje Ronde: 8, NOD: 16 mei MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Brinsa - 24 jaar - 1e kindje Ronde: 14, NOD: 13 juli MMM: onderzoeken gehad, nog 2 maanden zelf proberen Eerstvolgende Afspraak: *********************************************** Suzies - 33 jaar - 1e kindje Ronde: 27, NOD: ? MMM: Ja, IUI Eerstvolgende Afspraak: 27 juni controle mk en hoe en wanneer nu verder. ********************************************** Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE! Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3-10-2017 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** manaolana - 30 jaar - 1e kindje - MEISJE! Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017 MMM: Nee (wel intake en cyclusanalyse gehad) Eerstvolgende Afspraak: 12 juni > 20 weken-echo ********************************************** MvB83 - 34 jaar - 1e kindje - MEISJE! Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4-11-2017 MMM: Alleen beginstadia onderzoeken Eerstvolgende Afspraak: 18-7 > controle VK ********************************************** Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - JONGEN! Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 30-11-2017 MMM: Ja, IUI 3 Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Frummels - 29 jaar - 1e kindje Ronde: 29 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 05-03-2018 MMM: niet echt, alleen medicatie Hormonen: Utrogestan Eerstvolgende Afspraak: 14 juli eerste echo ********************************************** ZWANGER: 6 uit 16 Een sterretje om nooit te vergeten. Suzies *juni 2017
Poeh heb het idee dat Utrogestan mijn baarmoeder heel gevoelig maakt. Heb snel krampen. Had ik de vorige keren met utro geloof ik ook. Vanmorgen na toiletbezoek (stoelgang) hevige menstruatie krampen in buik en rug. Daarna trok het weg maar had het ook na het vrijen. Afgelopen donderdag ook al. Toch een bijwerking dan denk ik.. Fijn weekend allemaal!
Kinderwens Agenda ********************************************** Nienid - 26 jaar - 1e kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28, NOD: ? MMM: Ja Hormonen: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Steef85 - 32 jaar - 1e kindje Ronde: 16, NOD: 5 juli MMM: beginstadium onderzoeken gehad alles goed Eerstvolgende Afspraak: 3 juli gesprek gyn ********************************************** SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje Ronde: 14, NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Livoli - 28 jaar - 1e kindje Ronde: 11 (5e na MK), NOD: ? MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Baby dream - 2e kindje Ronde: 16, NOD: testen rond 13 juli MMM: geen FM's voorlopig, wel medicatie Hormonen: ja, Utrogestan Eerstvolgende Afspraak: rond september/oktober ********************************************** Nooortje - 31 jaar - 1e kindje Ronde: 20, NOD: juni MMM: Gestopt met clomid, alleen ondersteunende echo's Hormonen: Nee Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Loeselein - 29 jaar - 1e kindje Ronde:22 (5e ronde IUI), NOD: 11 juli MMM: Ja, IUI Hormonen Prikken: Ja > Puregon (66) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250 Eerstvolgende Afspraak: *********************************************** NewMomToBe - 30 jaar - 1e kindje Ronde: 8, NOD: 16 mei MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Puregon (50) + Pregnyl 5000 Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Brinsa - 24 jaar - 1e kindje Ronde: 14, NOD: 13 juli MMM: onderzoeken gehad, nog 2 maanden zelf proberen Eerstvolgende Afspraak: *********************************************** Suzies - 33 jaar - 1e kindje Ronde: 27, NOD: ? MMM: Ja, IUI Eerstvolgende Afspraak: 27 juni controle mk en hoe en wanneer nu verder. ********************************************** Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE! Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3-10-2017 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** manaolana - 30 jaar - 1e kindje - MEISJE! Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017 MMM: Nee (wel intake en cyclusanalyse gehad) Eerstvolgende Afspraak: 12 juni > 20 weken-echo ********************************************** MvB83 - 34 jaar - 1e kindje - MEISJE! Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4-11-2017 MMM: Alleen beginstadia onderzoeken Eerstvolgende Afspraak: 18-7 > controle VK ********************************************** Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - JONGEN! Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje Ronde: 19 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 30-11-2017 MMM: Ja, IUI 3 Eerstvolgende Afspraak: ********************************************** Frummels - 29 jaar - 1e kindje Ronde: 29 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 05-03-2018 MMM: niet echt, alleen medicatie Hormonen: Utrogestan Eerstvolgende Afspraak: 14 juli eerste echo ********************************************** ZWANGER: 6 uit 16 Een sterretje om nooit te vergeten. Suzies *juni 2017
Even de lijst weer bijgewerkt. Afgelopen maandag hebben we de 5e inseminatie gehad. Vind het moeilijk om hoop te houden al weet ik natuurlijk dat als er geen hoop meer zou zijn, ze niet 6 keer IUI doen. Ben me al wel aan het oriënteren op ivf en denk dat als het deze keer niet raak is, we alvast een evaluatiegesprek gaan plannen voor na IUI 6. Met de hoop die af te kunnen zeggen natuurlijk Zaadkwaliteit was deze keer gelukkig wel een stuk beter, van een vcm (na opwerken) van 2 naar 14. Afwachten maar weer...
@Loeselein heftig hoor meis Jullie wachten al zo vreselijk lang. Ik duim heel hard voor je! Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik de volgende ronde wil temperaturen. Maar ben bang dat kindje wat regelmatig einde van de nacht wakker wordt, plus het feit dat ik van mezelf een lage progesteron waarde heb roet in het eten gooien. Ik heb dus géén idee of het dan betrouwbaar is.
Mij heeft het temperaturen altijd wel veel geholpen. Ik zou het gewoon eens proberen. Geef goed de tijd aan wanneer je getempt hebt en eventueel andere opmerkingen (bijv gebroken nacht oid). Bij mij was de shift na eisprong echt 0,5 graden dus die haalde ik er altijd heel goed uit. Ik ben niet bekend met een progesteron tekort dus weet niet wat daar de invloed van is. Ik ben er mee gestopt sinds de IUI want de Pregnyl maakt het bij mij heel onbetrouwbaar. Gewoon proberen en als t niet wat is weet je dat ook
Misschien ga ik het dan wel overwegen Loeselein. Fijn dat jij er zo wijs uit werd! Waar ik een beetje mee zit.. ik moet dus van het ziekenhuis de dag ná mijn eerste positieve ovulatietest starten met utro. Dit doe ik dus ook en ik lees ik regelmatig dat anderen dit ook doen. Nu lees ik óók her en der dat als je al start als je ei nog niet is gesprongen, het je eisprong kan tegenhouden. Ik heb dit aan de gynaecoloog gevraagd en aan de assistente en die zeggen dat dat niet het geval is, want je begint niet al een week voor eisprong. Ik wil hun mening niet in twijfel trekken, en eigenlijk ook hun advies gewoon aanhouden. Maar toch blijf je malen hè..
@Frummels hoe gaat het nu met jou? Al last van kwaaltjes? Kan jij me misschien nog eens helpen met bovenstaande tekst, en wat voor advies geeft Gent, wanneer je utro neemt na eisprong als je niet temperatuurt? Ook de dag na posi ovu? Ik wil mijn gyn niet in twijfel trekken natuurlijk, maar vind het raar dat ik zulke tegenstrijdige verhalen lees. Maar hij zegt dat je eitje heus niet ineens niet gaat springen als je dus ietsjepietsje eerder met utro zal beginnen. (stel dat ei 2 dagen na posi ovu springt en ik 1 dag na posi ovu start met utro) Hij zei je begint niet een week eerder of zo, dan zou het misschien kunnen. Moet daarom gewoon de dag na de posi test.. En wanneer start jij ermee met tempen? de dag na je tempverhoging? Sorry voor de vragen hoor Maar ik weet dat jij toch wel ervaringsdeskundige bent met dit alles. Vandaar!
@steef: spannende dag voor jou! Ben super benieuwd. Heerlijk dat je alles even aan de kant hebt kunt zetten @ Frummels: ik zag je andere topic, hoe is het met je? @babydream: ik snap je vragen en je onzekerheid. Helaas kan ik je hiermee niet verder helpen. Behalve dan dat het gek is dat de ene arts dit zegt en een andere weer iets anders. Kun je het hier met hem/haar over hebben? @hier: gisteren had ik een negatieve test. Maar nog steeds niks te bekennen dus vrees ik dat de hele zaak weer enorm overhoop ligt. Ik dacht echt dat ik mijn eisprong had gevoeld maar ik kan gewoon niet op mijn eigen lichaam vertrouwen. Wij hebben in elk geval besloten om de overstap naar een andere kliniek te maken. Dit schiet niet op zo. Mijn cyclus is hartstikke onregelmatig, clomid werkt niet, mijn baarmoederslijmvlies is te dun en we zijn nu bijna 2 jaar bezig. Genoeg reden voor verder onderzoek lijkt me. Afgelopen week weer twee nieuwe zwangerschapsaankonidingen wat betekend dat nu al mijn vriendinnen of net bevallen zijn of zwanger zijn. Het weekend ook nog op kraambezoek, ik ben er wel weer even klaar mee moet ik zeggen. Laat die ongesteldheid maar komen, dan kan ik het tenminste echt weer van me afzetten. Ronde 23, here we come!