NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

@Frummels het was dus een beginnende echoscopiste.. dus het voelde dubbel. Had wel echt die bekende ovu pijn rechts en slijm met dus heel licht bruin. Nouja, morgen heb ik duidelijkheid. :)

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Heb je morgen weer een echo? Ik ben benieuwd! Ik zou ook vragen of ze goed in de hoeken kijken, bij mij zit er daar soms eentje. Laat je het ons weten?

Chocoladetaart vindt dit leuk.
  3. Chocoladetaart

Ik heb inderdaad morgenochtend weer een echo. En dit bij een gyn zelf, dus die moet het vast wel kunnen zien mag ik hopen! :p

Ik laat het weten :thumup:

4. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe het is gegaan! Wat een luxe op zaterdag!

5. Chocoladetaart

Ben ik weer.. gisteren bij de gyn geweest. Ze heeft met een echo gekeken en de cyste is groter dan ze eerst gemeten hadden, hij is nu zo'n 5 cm. En ze twijfelde of er misschien rechts ook een hele kleine cyste zit, maar dat is niet duidelijk. Ze dacht eerst dat er toch al een eisprong had plaatsgevonden omdat ze wat vocht zag. Ik dacht ook ovulatiepijn te voelen, dus was even vaag. Al leek het zeer onwaarschijnlijk. Dus heeft ze bloed bij me laten prikken (niet op de gewone prikpoli, die was dicht, dus maar gewoon middenin het laboratorium :roflmao:) en ben 's middags door de gyn zelf gebeld; nog geen eisprong gehad. En verder was er nog niet veel te zien. Geen dominante follikel. Wel bms van rond de 7/8 mm. Dus het word denk ik een héle lange ronde, of ik sla weer over :(. Laatst ook al zo'n vage ronde gehad..of eigenlijk al 2x..

Dinsdag moet ik weer terug voor een echo, ze gaan me gewoon verder volgen. Heb gisteren en eergister wat slijm verloren met een beetje bruinverlies dus dat zit me ook niet lekker. Zou dit door een verstoorde hormoonbalans kunnen komen?

Verder dus de verjaardag gister. Buik was al aardig goed te zien dus dat kwam wel even behoorlijk binnen. Echt even tranen moeten 'terugduwen' op de wc. Maarja, we blijven hoop houden. Al voelt het nu even als kansloos, omdat mn cyclus op z'n gat ligt :(.

Hoe gaat het met jullie allemaal? @Frummels ik vind je zo sterk. Gaat het allemaal wel? je bent een supersterke vrouw!

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    O Choco ik heb zo met je te doen. Ik weet nog dat ik net had gehoord dat mn beste vriendin zwanger was en dat ik toen hoopte ook snel zwanger te worden en ik een cyste had waardoor mijn cyclus ook helemaal verstoord was een maand lang. Daar zit je zo niet op te wachten als je bezig bent met zwanger worden. Er werd mij verteld dat dit bij elke vrouw gebeurt en dar je dat normaal niet echt merkt (hoog uit door een onregelmatige cyclus als je geen anticonceptie gebruikt), maar dat het nu opvalt.
    Fijn dat ze je blijven volgen. Hopelijk toch nog een ei voor jou deze ronde. Je kan er ook helaas niets aan doen, behalve wachten...

Met mij is het wel oké. Ik ben erg blij met mn nieuwe meds. Heb eigenlijk geen hoop deze ronde, omdat mn ei libks zit en ik op een of andere manier er geen vertrouwen in heb dat ik van die kant ook zwanger kan worden (al mn zwangerschappen komen van rechts) en ik word na een miskraam ook nooit meteen zwanger en mn bms is maar 6mm. Maar eigenlijk ben ik best relaxed. Het komt qua vakantie ook niet top uit als ik nu zwanger ben en ben met gestart met mn medicatie dus ik zie het allemaal wel. Ik houd vast aan het feit dat ik vanzelf wel weer een x zwanger word en dat het hopelijk dan wel goed gaat! En als ik daar nog even op moet wachten is het oké.

7. Chocoladetaart

@Frummels ik heb zoveel respect voor je. Vind het zo knap hoe je hiermee omgaat. Ik gun je zo ontzettend dat kleine babytje. Als ik jouw verhaal lees, denk ik echt wat ben ik een zeikerd. Ik vind je een topper!

Vandaag echo, er is niks veranderd. Alles ligt plat. Donderdag moet ik weer en dan gaan ze bespreken met gyn wat we verder gaan doen, blijven volgen of stoppen en afwachten. 22 aug heb ik een afspraak staan bij mijn eigen gyn. Heb aangegeven dat ik nu heel erg het gevoel heb dat ik stilsta en dat snapte ze. Ik krijg nu weer een hele lange cyclus, net als 2 cycli geleden. Waarschijnlijk is clomid wel een optie, maar dat kan niet zolang die k*t cyste er zit. Dus het zal wel afwachten worden. Ben als de dood dat ik voorlopig geen ei meer krijg en dus geen kansen heb. Gek genoeg kan ik er niet eens meer om janken. Het is ondertussen wel een gewoonte, die teleurstellingen.

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    @Chocoladetaart nou zo denk ik er niet elke dag over hoor. Soms kan ik alleen maar huilen, bedenken dat het leven vreselijk oneerlijk is en dan over alt mij de angst dat ik misschien nooit moeder word, dat ik nooit een volledige zwangerschap mag meemaken, een kind in mij kan voelen groeien....
    Maar ik heb na 2,5 jaar ook geleerd dat ik met dat soort gedachtes niets bereik behalve dat ik mij mega klote voel. Dus ik probeer, als dat lukt, mij vast te houden aan de positieve feiten: als ik 5x zwanger word, dan ook wel een zesde keer. En gelukkig veel verhalen van vrouwen die uiteindelijk toch zwanger worden. Dus ik houd hoop! Neer dan dat kan ik niet doen.

Wanneer heb je weer een fm? Doe je nog ovulatietesten?

9. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Hi allemaal,

Voor mij alweer even geleden, maar wat is er veel geschreven! Tsjonge, wat moeten we toch een proces door he? Ik herken helemaal wat je zegt @Frummels, de ene dag gaat het beter dan de andere en de ene periode is de andere niet. Wanneer gaan jullie op vakantie?
    @Chocoladetaart, jakkes wat irriant. Ik kan me het gevoel van stilstaan en het bijna niet meer kunnen voelen zo goed voorstellen. Het is precies wat ik de laatste maanden gevoeld heb. De teleurstellingen lijken bijna gewoon te worden, terwijl op een ander moment (zoals zo'n verjaardag) je kunt breken.

Hoe is het met de anderen?

Ik ben aangekomen op dag 30 van mijn cyclus, ben compleet hormonaal en heb ontzettend veel kwalen maar dat heb ik in de afgelopen jaren al zo vaak gehad! Geen idee wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer ik dus ongesteld ga worden. Ik wacht het maar gewoon af. In de tussentijd heb ik ontzettend veel geld besteed aan festivalkaarten, want als er dan toch geen kindje is en ik niet zwanger ben dan "feest" ik mezelf de zomer maar door! Ik verlang naar onze intake in het nieuwe ziekenhuis waar ik nu al meer erkenning krijg dan er ooit is geweest.

10. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Dames ik haak hier weer even in hoor....

@Nooortje Fijn dat je afleiding kan vinden in de festivals. We moeten juist die dingen met twee handen aanpakken als we kunnen genieten. Die last van hormonen; is dat lichamelijk of geestelijk?

@Chocoladetaart Hoe was het donderdag? Wat ontzettend vervelend hoe het bij jou loopt de laatste tijd.

@Frummels Krijg jij geen echo's in het weekend? Of is het nog nooit zo uitgekomen. Hier gaan ze ook in het weekend door, tenminste in het iui traject met de fm. Lijkt me ook logisch omdat juist de timing zo belangrijk is.

@SuperEendje Jeetje wat en geduld moet je opbrengen he. Ik hoop voor jullie dat het niet al te lang gaat duren voordat je mag beginnen. Wat komt er eigenlijkbij kijken als je zelf dat vervoer moet regelen?

@Loeselein Ik hoop zo voor jullie dat het blijft bij nummer 6. Is deze ronden net als de andere of hebben ze misschien nog xtra gestimuleerd ofzo?

Wij zitten nu weer in de vreselijke wachtweken. Als ik het vergelijk met de eerste iui was deze ontzettend pijnlijk. Heb er echt 2 dagen erge buikpijn van gehad alsof het wat gekneusd was van binnen. Eerst moest er al aardig gedrukt worden met de echo zondag en tijden de inseminatie lag mij baarmoeder wat gekanteld en moest er aardig met de eendenbek gewrikt worden. De eerste iui die raak was, was met één eitje en 6,5 milj zaadcellen. Nu hadden we twee eitjes en 22,5 milj zaadcellen. Het zegt allemaal niet niets en ik ga er niet vanuit dat we weer "geluk" hebben maar logischerwijs denk je toch dit moet dan toch ook lukken. Verder druk met het voorbereiden van ons huwelijk over een paar weken.

11. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Kinderwens Agenda
    Steef85 - 32 jaar - 1e kindje
    Ronde: 17, NOD: begin augustus
    MMM: beginstadium onderzoeken gehad alles goed
    Eerstvolgende Afspraak: september HSG + foamecho
    Chocoladetaart - 2e kindje
    Ronde: 17, NOD: nog onbekend
    MMM: follikelmetingen
    Hormonen: ja, Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: uitgangsecho dag 3
    Nooortje - 32 jaar - 1e kindje
    Ronde: 23, NOD: ?
    MMM: Gestopt met clomid, alleen ondersteunende echo's
    Hormonen: Nee
    Eerstvolgende Afspraak:
    Loeselein - 29 jaar - 1e kindje
    Ronde:23 (6e ronde IUI), NOD: 8 augustus
    MMM: Ja, IUI
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon (75) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250
    Eerstvolgende Afspraak:

Brinsa - 24 jaar - 1e kindje
    Ronde: 14, NOD: 13 juli
    MMM: onderzoeken gehad, nog 2 maanden zelf proberen
    Eerstvolgende Afspraak:
    Suzies - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 27, NOD: 15 augustus
    MMM: Ja, IUI gonal f (75) en pregnyl (5000)
    Eerstvolgende Afspraak: Resultaat iui afwachten
    Frummels - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 30, NOD: ?
    MMM: nee, alleen mediatie
    Hormonen: Utrogestan/kinderaspirine
    Eerstvolgende Afspraak: 20 juli nieuw behandelplan bespreken
    SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje
    Ronde: 20, NOD: ergens rond 14 augustus
    MMM: ja, icsi traject
    Hormonen: nog niet
    Eerstvolgende Afspraak: 30 aug bespreking bloedafname en vervolg traject.

Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE!
    Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3-10-2017
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak:

manaolana - 30 jaar - 1e kindje - MEISJE!
    Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017
    MMM: Nee (wel intake en cyclusanalyse gehad)
    Eerstvolgende Afspraak: 12 juni > 20 weken-echo

MvB83 - 34 jaar - 1e kindje - MEISJE!
    Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4-11-2017
    MMM: Alleen beginstadia onderzoeken
    Eerstvolgende Afspraak: 8-8 > controle VK

Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - JONGEN!
    Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017
    MMM: Ja
    Eerstvolgende Afspraak:

Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje
    Ronde: 19 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 30-11-2017
    MMM: Ja, IUI 3
    Eerstvolgende Afspraak:

ZWANGER: 5 uit 12

Sterretjes sinds start topic:
    Suzies *juni 2017
    Frummels *juli 2017

12. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    @suzies, wat ontzettend spannend weer. Het lijken hele goede omstandigheden deze ronde! Hoe kom je deze weken door?

Ik doel eigenlijk op allebei, zowel lichamelijk als geestelijk. Maar al die kwalen in die twee vreselijke weken lijken zowel op een aankomende menstruatie als een beginnende zwangerschap. Ik durf nergens meer op te rekenen.

13. Chocoladetaart

Hoi dames,

Allereerst even over het lijstje. Ik wil niemand buitensluiten, en bedoel het niet lullig, maar heb het idee dat een deel hier eigenlijk niet meer actief is. Vooral de zwangere dames. Alhoewel ik dit jammer vind, moet ieder dat voor zich weten natuurlijk. Maar is het voor het overzicht misschien een idee om de lijst iets in te korten?

@Nooortje ik ga duimen dat die kwalen door een zwangerschap komen! Wat zou dat geweldig zijn. Hoe gaat het nu?

@Frummels ja logisch dat je soms even instort! Je verdriet moet er toch uit. Maar vind het ontzettend knap hoe sterk je je houdt en hoe positief je bent. Echt hoor, ik zou het niet kunnen.

@suzies wat rot dat je iui deze keer zo tegenviel door de pijn. Klinkt erg pijnlijk inderdaad! Hopelijk is het gelijk weer raak, zou geweldig zijn. Ik duim!

Hier.. Donderdag echo gehad en bms is 9,5 en er was rechts een follikel te zien van 11/12 mm. Natuurlijk nog klein, maar wél gegroeid want dinsdag zat er nog niks. Slijmvlies is ook in die paar dagen gegroeid dus dat is positief! Het blijft afwachten of hij doorgroeit en moet zondag weer even terugkomen. Als hij gegroeid is zou hij bijna moeten springen. Zo niet dan staken we de FM's voor deze ronde en wordt het waarschijnlijk niks. Ik moet dan gewoon wachten op mijn menstruatie. Dus ik hoop op tóch nog een wonder-eitje. Liever een extreem laat ei dan helemaal geen ei door die cyste!

14. Chocoladetaart

Update: ik heb een eisprong! :D Totáál niet meer verwacht. Vanmorgen knallers van ovulatie testen en op de echo een follikel dat doorgegroeid is tot 18 mm vandaag, en een bms van 12!! Net geklust, morgenavond laat nog maar eens denk ik en dan van de week met de utro beginnen! Vandaag cd 24, maar gelukkig tóch een kans! :thumup:

Loeselein en Nooortje vinden dit leuk.
  15. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Yes @Chocoladetaart !!! Zo zie je, de aanhouder wint

Willen jullie eens meekijken naar deze test van vanmorgen?

Bijgevoegde bestanden:

16. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Mmm.. na t uploaden nog lichter. Ik denk dat ' niks is.

17. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Hoi dames,

Ik volg jullie op de voet, maar heb ooit een keertje gelezen dat sommige het niet zo fijn vonden als ''de zwangere'' steeds reageren. Wellicht heb ik dat verkeerd begrepen. In ieder geval hou ik jullie goed in de gaten en hoop ik dat de lijst beetje voor beetje roze gaat kleuren.

Super Chocoladetaart dat je een eisprong hebt gehad en er goed gebruik van hebt kunnen maken ;)

18. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    @Nooortje ik zie wel iets hoor in de verte en ik ben een hele slechte tuurder... Spannend zeg....

Nooortje vindt dit leuk.
  19. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Uhm, nou deze hoop kan ik weer laten varen. Werd net ongesteld. Die streep was dus niks .
    Officieel naar ronde 24, bleeh.

20. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    @Nooortje balen weer :( en dan eerst nog een twijfel streep...

@Chocoladetaart toch een eisprong, joepie!! Goed benutten he ;)

Ik ben gisteren ongesteld geworden na IUI 6. Voor mijn gevoel 2 dagen te vroeg, afgelopen 5 keer steeds 15 dagen na IUI, nu 13... nou ja, kunnen we sneller weer door. We doen nu eerst nog IUI 7 en dan na onze vakantie starten we met ivf (mocht dat dan nog nodig zijn ;))

Deel Deze Pagina