NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ha meiden,

@Brinsa wat balen dat je je ei niet hebt kunnen benutten en dat je ongesteld bent geworden. Super kl*te!

@Zaza258 hoi meis hoe gaat het met jou?

@Steef85 jee wat verwarrend! Ik weet wel dat de hsg echt voor je eisprong plaats moet vinden en niet later. Lijkt mij ook dat dan het eitje weggespoeld word? Vind het ook vreemd van je arts dat hij gewoon zei dat het wel oké was. Echt super balen. Laten we hopen dat je eitje kort na je hsg is gesprongen!!

Sorry als ik iets gemist heb! Ik heb ook wat vreemds. Ik gebruik al vanaf begin dit jaar utrogestan en heb altijd gevoelige borsten daardoor. Begint al kort na het starten. Maar nu dus niks?? Zou dat door de Ovitrelle kunnen komen?

Fijn weekend :)!

2. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Geen verstand van maar hoop voor je dat het van een eventuele zwangerschap is

3. Chocoladetaart

Dames, hoe gaat het hier?

Ik ben momenteel ontzettend onzeker. Heb dit weekend ook moeten dealen met ontzettende depressieve gevoelens. Ik ben erg aan het twijfelen om, als het nu niet raak is, volgende cyclus even een maand mijn lichaam rust te geven. Even alle hormonen in de kast laten staan, even een maandje geen ziekenhuis bezoeken en even geen ovulatietesten. Helaas zijn de kansen dan vrij klein dat ik zwanger raak, maar goed mét hormonen lukt het tenslotte ook niet. Vind het momenteel zo zwaar, zit soms in zo'n diep dal. Dus misschien dat we even een maandje de natuur zijn gang laten gaan hierna, maar weet het nog niet zeker..

4. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    @Chocoladetaart he jakkes. Wat naar dat je je zo voelt. Bedenk je goed dat dit echt de clomid is, als je je al niet fijn voelt trekt clomid je verder naar beneden. Een maandje rust kan altijd en als je dat nodig hebt moet je dat zeker doen. Het is super belangrijk om te bekijken wat je nodig hebt om het vol te houden. Dit traject is super zwaar en die z'huis bezoeken met hormonen zijn mega heftig. Dikke knuffel!!

5. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    @Nienid Hoe is het vrijdag gegaan?

@Steef85 Bedankt! Ik had het ook zo gehoopt. Vervelend dat het zo onduidelijk voor je is hoe het nou precies is gegaan qua timing met je eisprong.Ik zie dat je de 20e een evaluatie gesprek hebt. Wat zijn je verwachtingen daarover? Hadden jullie al een % gehoord? Mss heb je het al verteld maar kan het me zo niet herinneren.

@Nooortje Ik heb zo met jullie te doen dat je nog een jaar moet wachten.

@Zaza258 Bedankt! ik moet wel zeggen dat ik iedere ronde weer wat zwaarder vind worden.

@Poolvos ik ben benieuwd of er al wat gebeurt bij jou.....

@manaolana @MvB83 @Aanne88 Hoe gaat het bij jullie?

@Brinsa Raar idee om nog 1 kans te hebben dit jaar. Wel een fijn idee lijkt me dat jullie in januari kunnen starten.

@Chocoladetaart Wat vervelend om te lezen zeg dat je niet goed in je vel zit. Dit heb je al vaker gehad toch? Tenminste ik meen mij te herinneren dat je eerder Clomid had en daar even een pauze hebt genomen? Maar dat het jou geen rust gaf. Ik zou vragen aan je arts of je een alternatief voor clomid kan krijgen. Ik spuit bv Gonal f voor de rijping van eicellen. En ik lees over het algemeen dat Gonal veel minder vervelende bijwerkingen geeft dan Clomid. Als je een paar keer hebt gespoten stelt het echt niets voor. Misschien zou dit voor jou een oplossing kunnen zijn?

Hier heb ik de moed weer gevonden maar ik moet toegeven dat de dalen wel dieper worden iedere ronde. Bij de uitgangsecho kreeg ik te horen dat mijn arts het ook wel weer tijd vond voor een zwangerschap. Hij heeft de dosering Gonal f iets opgehoogd. Met als doel meer dan 1 eitje te krijgen. Ik ben ook erg bezig met dat we incl deze nog 3 pogingen iui hebben en dat dat nog precies in dit jaar past. Maar ik wil niet nog een keer het nieuwe jaar in zonder. En daar komt dan ook bij dat ik het einde van het jaar uitgerekend zou zijn als alles wel goed was blijven gaan. Al met al zie ik wat dat betreft heel erg op tegen het einde van het jaar. Maar ik kan niet wachten om de kerstboom weer neer te zetten :D. Mocht het deze ronde weer niet lukken wil ik graag weten wat het plan is na de 6 pogingen iui. Normaal gesproken zou je zeggen ivf. Maar dan zou ik eerst moeten afvallen, want ze behandelen niet boven een bmi van 30. Aan de andere kant zou ik denken omdat we weten dat iui voor ons werkt, we daar eerst mee door gaan.

6. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    @suzies niet alle ZH's hanteren die BMI voorwaarde. Als je niet zou willen/makkelijk kunnen switchen zou je veel moeten afvallen om onder de grens te komen? Uiteindelijk schijnt het voor een eventuele zwangerschap en bevalling wel beter te zijn als je een gezonder BMI hebt, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan daar weet ik alles van!

@Chocoladetaart wat vervelend dat je je zo depri voelt :( Uiteindelijk kan het geen kwaad om even op te laden en rust te nemen lijkt mij en als jij denkt dat jij daar baat bij hebt moet je het zeker doen. Als het echt de bijwerkingen zijn van de medicatie moet je inderdaad toch even in overleg met je arts. Zelf ervaar ik eigenlijk geen bijwerkingen van de Gonal maar ik heb geen ervaring met chlomid dus kan niet zeggen welke van de twee beter is...

Hier vrijdag een echo gehad + bloedprikken en toen besloten ze toch nog even te wachten... Zondag weer terug voor echo en bloedprikken en er zitten 12 eitjes van +/- 20mm en de voor het ZH gewenste bloedwaarden om door te gaan! Gisteravond om 9 uur de Ovitrelle gezet en dus dinsdag om 9 uur 's ochtends de punctie... Pfffff wat zie ik daar toch wel tegenop hoor! Lees hele positieve verhalen maar ook pijnlijke verhalen en de arts vertelde zondag tijdens echo doodleuk dat de linkereierstok nog wel eens vervelend kan worden omdat deze tegen de baarmoeder aan zat... Stiekem hoop ik dat dat kwam zondag doordat ik nog geen grote boodschap had gedaan :p Dus ik zorg ervoor dat ik dinsdagochtend zo leeg mogelijk ben hahahaha :D

Ik zal misschien niet gelijk morgen laten weten hoe het is gegaan maar iig zodra ik meer weet over hoeveel er bevrucht zijn! :)

7. Chocoladetaart

Wat fijn en spannend tegelijk Nienid, bijna de punctie. Ben heel benieuwd!

Suzies, bedankt voor de tip! Ga het onthouden. Jullie zijn al zo lang bezig, hoop dat de verhoging van Gonal gaat helpen!

Noortje, ja wat een rotzooi eigenlijk hè..

Ik was net zo dom om met lichte urine een ovulatietest te doen om eerst daarmee te kijken wat ie doet (nu 9dpo, 11dagen na injectie) en die test was dus super negatief. Dacht kan ik daarna een zwangerschap test doen om te checken of ovitrelle eruit is. Lijkt mij dat die ovulatietest nu ook positief had moeten zijn als ik zelf hcg aanmaak toch? Heb Dus ook geen zwangerschapstest gedaan. Dus het zal wel weer "dag doeeeei adios" zijn deze ronde :confused:

We hebben de knoop doorgehakt; hierna een maand rust en zelf proberen en heel veel leuke dingen doen om vervolgens daarna weer te starten bij de eerstvolgende menstruatie. Heb er écht even geen vertrouwen meer in. Alles draait nu alleen maar om pilletjes en injecties :$

8. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik zou wel even aan de bak moeten wat betreft afvallen. Maar dan wil ik daar ook een pauze voor inlassen. Advies is nu geen gekke dingen te gaan doen tijdens de behandelingen. Al jaren vecht ik ermee en ertegen, en natuurlijk weet ik dat het beter is om een gezond bmi te hebben. Het is iets waar ik altijd mee bezig ben. Ben echt het voorbeeld wat het jojo effect betreft. Helaas....

9. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Soms is het goed om gewoon even te ademen tussendoor! Je bent een vechter maar daar hoort ook rustmomenten tussen. Bij mij zat tussen de laatste IUI en dit IVF traject ook 3 maanden en dat was wel relaxed moet ik zeggen. Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten meid!

10. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Mijn BMI is ook hoger dan 30 hoor en ik ben ook al jaren aan het jojoen, mijn ziekenhuis doet daar alleen dus niet moeilijk over... die helpen ongeacht de hoogte van mijn BMI :)

11. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Hier zijn de artsen er onderling verschillend in. Er zijn er 2 waarvan 1 er nooit iets over heeft gezegd en had aangeven dat we konden beginnen met iui. Toen ik me melde dat het zover was begon de andere nog even over mijn gewicht. Als het aan hem had gelegen waren we niet gestrart, denk ik. Voelde me erg rot die afspraak.

Hebben ze er wel iets over gezegd bij jou?

12. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Ja tuurlijk, dat het sowieso gezonder is om af te vallen en dat het een bevalling ook makkelijker zou maken maar verder ben ik fysiek supergezond dus zeiden ze ook juist dat het overgewicht geen belemmering zou mogen zijn om kinderen te willen/te krijgen via IUI/IVF

Wat trouwens wel zwaar tegenviel is dat het zaad van mijn man deze keer dramatisch laag was!! Dus hij moest zelfs voor een tweede potje gaan omdat ze hoopten misschien toch niets iets meer te krijgen... opbrengst was bij eerste potje slechts 0,2 miljoen... wat dus automatisch ICSI betekent.

13. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Och jee. Wat een tegenvaller en ontzettend spannend zeg voor jullie. Hoe heb je het verder ervaren; de punctie en Hoelang moet ne wachten op nieuws?

14. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Vanochtend weer geweest voor fm. Door de ophoging van de gonal ineens al een follikel van ruim 21mm op cd 12. Dus helaas geen meerdere eitjes door de ophoging maar snelle groei?! En vanmiddag direct al de inseminatie.

15. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Ik moet morgen bellen óf er een terugplaatsing is en krijg vrijdag dan bij de terugplaatsing te horen wat de 7 rijpe eicellen gedaan hebben qua bevruchting en hoeveel cryo's er dan zijn. De punctie viel me echt reuze mee, voelde af en toe wel een venijnig duwtje/prikje maar het was niet zo erg als ik mezelf van tevoren had voorgesteld! Was erna wel de hele dag duf en slaperig dus heb goed bijgeslapen toen ik 's middags weer thuis was. :)

16. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Wat spannend dat je vanmiddag al de inseminatie hebt, heel veel succes en hopen dat het deze keer gewoon gaat lukken! :)

17. Chocoladetaart

Fijn dat de punctie meeviel Nien! Ik zou best bang zijn eerlijk gezegd. Lijkt me heel spannend! Hopelijk lukt het meteen voor jullie.

Hoe is de iui gegaan suzies?

Wij hebben gisteren gebabbeld en we gaan toch wel door met het hele circus. Wel veel leuke dingen plannen ondertussen. In april ook een pauze gehad; gevolg een cyclus van bijna 50 dagen. Werd toen ook gek, omdat ik geen controle meer had. Dus als het deze maand niet raak is, gaan we door naar ronde 20.. raar gevoel, het komt dan ineens wel HEUL dichtbij de 2 jaar. :confused: Zaterdagochtend ga ik testen.

18. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Het is heel gek maar voor mij voelt het nog helemaal niet zo lang geleden dat onze kinderwens startte... misschien omdat ik tussendoor 2x geopereerd ben en mijn man ook 1x, ik gewisseld ben van baan en we een puppie hebben van een half jaar dat we ons goed bezig hebben gehouden de afgelopen 3 jaar..... Want zo lang zijn we al bezig met onze kinderwens, en het gekke is... ik zie nu dat wij echt precies 2 jaar geleden voor het eerst het ziekenhuis inliepen met onze kinderwens... En dezelfde arts die destijds mijn intake deed... heeft afgelopen dinsdag de punctie gedaan...

Morgen heb ik de terugplaatsing om 13:30, het is zo gek om te weten dat er vanaf morgen een bevrucht eicelletje in mijn baarmoeder zit. Hopelijk heeft het door hoe gewenst ie is en blijft ie 9 maanden plakken :)

Hopen dat de test zaterdag het gewenste resultaat geeft!! Zou toch wel super zijn :)

19. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    He meiden,

Ik lees ook nog mee :)

Nienid, wat ontzettend spannend zeg. Ik wens je alvast heeeel veel succes morgen! Hopelijk over een paar weken goed nieuws.

Chocoladetaart, alweer twee jaar waar blijft de tijd. Knap dat jullie doorgaan. Hopelijk worden jullie snel beloond!! Hoe voel je je verder?

Suzies, yess dat was een fijne verrassing dat je eitje gister al zover was. Is alles goed verlopen gister? Nu weer op het wachtbankje..

Hier gaat alles goed. We hebben dinsdag gesprek met de gyn aangezien de baby al zo groot is dus ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.

20. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou nou! Uiteindelijk (op 42+4!) dan toch:

Vandaag om 18:12 uur is onze prachtige dochter L. geboren. Ze is 52 cm lang en weegt 4,665kg, dus niet gek dat het uiteindelijk een keizersnede is geworden. L., mama en papa maken het goed ;)

We komen snel weer een keertje voorbij om wat te lezen, reageren en uitgebreider rapport te doen!
    Bedankt voor ál jullie berichten!!!
    Ik hoop zo dat jullie dit immense geluk ook snel mogen meemaken!

Nienid, Steef85, Brinsa en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina