Wauw dames! Even een weekje niet gekeken en gelijk hoop berichten! Wat interessant om te lezen hoe zo'n cyclus wordt bijgehouden. Zo'n meting enzo gaat. Fijn dat iedereen ook zo open haar verhaal deelt. Zo leren we van elkaar! Hier morgen gesprek met gyn. Ben nog niet zenuwachtig eigenlijk, want heb het gevoel dat het niet bij mij ligt. Maar je weet maar nooit. En eigenlijk vind ik het fijn dat het gecontroleerd wordt. Ik wil eigenlijk erop aandringen dat ze gaat kijken hoe alles eruit ziet van binnen, want ik zit voor mijn ei sprong, dus kan ze gelijk zien of alles daarin in orde is.... maarja weet niet of ze dat gaat doen... probeer het wel iig. Temperaturen gaat goed nu. Ondanks dat ik er snachts uit moet om te plassen. Heb een week lang telkens voordat ik moest plassen getemperatuurd en om half 7 (tijdstip van opstaan) en dat was steeds hetzelfde. Dus ik vertrouw er nu wel beetje op dat dus niet verschilt als ik snachts eruit ben geweest. Daarnaast hebben we geprobeerd om sperma te vangen. Dat is tot nu nog niet geluk. Het is lastig want ik zit nu in vruchtbare periode en je moet 5 dagen onthouding hebben als je sperma in levert... en in combinatie met om de week vroege dienst (5 uur weg, lab is om 8 uur pas open, sperma mag max. 1 uur oud zijn). Dus dat deel lukt niet echt... vraagje mag je zelf contact opnemen met een fertiliteitsclinic? Want ik wil eigenlijk vragen voor tips / trucs om het wel te laten lukken ,want we denken dat dat dus het probleem is waarom ik nog niet zwanger ben.
@ SuperEendje wat lastig dat je nu in je vruchtbare periode zit icm sperma opvangen. Kun je hem niet later plannen? hebben wij toen ook gedaan. Succes morgen. En een echo is zo gemaakt hoor, gewoon vragen, is kleine moeite om te doen! @ Nienid wauw wat zijn die krengen duur! Wat ontzettend balen zou dat zijn als jullie ronde naar de knoppen is Je follikels groeien in ieder geval mooi, hopelijk nog je ei op komst! Ik zal zo even je Pb beantwoorden met mijn verhaal @ Nooortje welkom hier! @ MvB wat onzettend vervelend dat je je zo voelt. Dikke knuffel! Ik herken het wel, het doet soms zo'n pijn.. @ Hier: nog steeds met regelmaat last van een zeurderige buik De assistente heeft met gyn overlegd en de dosis nu ophogen heeft geen zin. Ik moet utro blijven gebruiken nog 1 week en als ik eerder ongesteld ben moet ik bellen. Als ik te vroeg ga menstrueren moet ik waarschijnlijk volgende cyclus de dosering verhogen. Nu nog maar duimden duimen duimen dat het raak is deze maand... pfff!
Noortje welkom hier, hopelijk gaat de clomid voor jullie de oplossing zijn! Nienid wat mega klote dat je eisprong al geweest is :x wat nu? SuperEendje, spannend morgen de intake! Laat je weten hoe het was? Ook voor een fertiliteitskliniek moet je een doorverwijzing hebben. Maar maakt jouw gyn geen onderdeel uit van zo'n kliniek? Ik zit bij het vruchtbaarheidscentrum van het Antonius ZH. Volgens mij hebben de meeste ZH-en een kliniek of centrum. Baby dream hoop zo hard voor jou dat het utro je ongesteldheid gewoon tegenhoud en natuurlijk nog harder dat het raak is!
Thx allemaal! Ik vond onze NOD club super fijn, ook al ben ik niet (meer) elke dag online te vinden, in jullie ervaringen vind ik (h)erkenning en steun. Op dit thema is dat gevoel bijna uniek moet ik zeggen... Nienid: Nou vasthouden deze mood! Klinkt inderdaad ook echt super hoopvol, heel fijn voor je! MvB83: Jaaaaaa, soms vliegen de aankondigen je om de oren he? T kan zo binnenkomen en je van slag maken.. Zo jammer dat we op dit punt gekomen zijn maarja, alsof we daar zelf voor kiezen. Goed je eigen grenzen bewaken hoor! Heb je iemand in je omgeving met wie je het goed kunt delen? Babydream: jemig wat spannend. Ik hoop dat het ophogen niet nodig is! Tsja, met die stomme hormonen is het natuurlijk ook weer eerst een kwestie van instellen; grrrr. Supereendje: ik ben via de gyn verwezen naar de fertiliteitsarts.. Ik zou morgen al je vragen daar gewoon stellen, wie weet kan hij/zij je al een heel eind op weg helpen? En anders ook maar gewoon vragen wanneer je in aanmerking komt voor fertiliteit..? Ik ben begonnen met de pillen en dat voelde ik dus ook direct, ben de halve dag hartstikke misselijk en duizelig geweest. En ook mijn tempratuur schommelt enorm van heel koud naar vreselijk warm. Dat zijn dus al bijwerkingen, bizar toch na 1 pil..? Ik kan er nu wel om lachen, dat koester ik maar want ik weet nu al dat dat een houdbaarheidsdatum heeft!
Voor mij betekent het nu wachten tot ik weer ongesteld word en van voor af aan beginnen Maar heb het nu wel een plekje kunnen geven al het is gewoon niet anders! @supereendje kans is groot dat als je belt naar een fertiliteitskliniek dat ze liever willen dat je op gesprek komt en zonder verwijzing nemen ze vaak niet in behandeling tenzij je zelf het consult betaald. Veel ziekenhuizen hebben inderdaad een eigen kliniek in of naast het ziekenhuis voor het ivf stuk, zelfstandige klinieken zijn zover ik weet Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp, Fertiliteitskliniek Twente in Hengelo (trouwens ook onderdeel van MST volgens mij) en Nij Geertgen in de buurt van Helmond. @Noortje ik hoop dat je niet al te veel last zult hebben van de pillen maar snap goed wat je bedoelt. Ik heb voor de chlamydia een pil moeten neme waar je op een gegeven moment volgens de symptomen een gevoelloze tong van kreeg... Nou ik heb het geweten hoor! Praatte alsof ik 5 glazen teveel op had
@baby dream ik duim met je mee! @Nienid wat kl*te dat jullie deze ronde voor niets is geweest :x CD 9 is best vroeg. Misschien een stomme vraag jullie zijn bezig met IUI maar als jullie het nu toevallig toch op het juiste moment gezellig hebben gemaakt kan het dan toch gewoon raak zijn? Of mogen jullie het niet gezellig maken zo vlak bij de eisprong? En je zegt 380 euro per pen wordt dat eigenlijk vergoed uit de basisverzekering of wordt dat eventueel vergoed uit een aanvullende verzekering. @nooortje welkom! Gezellig dat je ook mee verhuisd bent. Hopelijk blijf je die bijwerkingen niet houden. @MvB dikke knuffel meid! Ik denk dat we allemaal wel weten hoe frustrerend het is. Precies wat jij zegt ik gun het ook echt iedereen maar ik wil ook zo graag. @Supereendje succes morgen!
Nienid: oh nee! Wat vervelend dat je eisprong is geweest! Zijn jullie toevallig nog zelf aan de slag gegaan van tevoren? Dan mag je tenminste nog hoop hebben. Babydream: ik hoop dat de krampen niks betekenen. Tenzij het een zwangerschap betekent! Supereendje: wat gek dat je partner 5 dagen moet onthouden. Bij ons was het 2 a 3 dagen. Bij IUI wordt ons ook geadviseerd om 2 dagen van te voren nog te vrijen/masturberen zodat het bij de IUI geen 'oud' zaad is. MvB: heel herkenbaar, het is zo vervelend als je zo graag zwanger wilt worden, er alles voor doet en het niet lukt! En iedereen om je heen lijkt zo snel en vaak zwanger te worden. Niet eerlijk Nooortje: welkom. Hier alles ok. Dinsdag mijn tweede IUI gehad, dus ik zit weer op het wachtbankje. Ik heb nog een vraag aan jullie: zou iemand mij toe willen voegen aan de lijst? Ik heb het geprobeerd, maar ik kwam helemaal vast te hangen met al die kleurtjes, lettergroottes, etc. Sorry! Dit zijn mijn gegevens: Zaza258 - 33 jaar - 1e kindje Ronde: 18, NOD: ±15 februari MMM: ja Eerstvolgende afspraak: hopelijk geen meer > ik zit op het wachtbankje. Anders half februari weer.
Zaza en Noortje ik zal de lijst vanavond wel even aanpassen en zorgen dat alle kleurtjes goed staan Vanochtend FM gehad. Ei was 13,5 mm en mag maandag terugkomen. Er is ook alvast een HSG ingepland op 6 maart, als dat toch niet goed uit komt qua ongesteldheid/vruchtbare periode dan mag ik hem nog verzetten.
Er wordt hier lekker veel gebabbeld! Gezellig! Hier nu op 8/9 dpo en vooral veel last van lage rugpijn, zeurend en krampende pijn en soms wat pijn in mn liezen, beetje als bandenpijn. Verder niks. Toen ik zwanger van mn zoon was, wist ik het eigenlijk al meteen. Herkende álles van de zwangerschap daarvoor. Maar was toen al overtijd. Bedankt voor het duimen en hopen allemaal! @ Nooortje wat balen dat je last hebt van de clomid. Heb er wel eens over gehoord van iemand die ook klachten had. Heel vervelend! @ Nienid: Jij hebt ook pillen gehad voor chlamydia? Ik ook. Nou was zo ziek als een hond daarna. Maagkrampen, misselijk...spuugde ze bijna weer uit. En ik moest daarna nóg een keer, want was niet helemaal goed gegaan. Wat een ellende. Wil die pillen echt nooooit meer. Hoeft gelukkig ook niet @ Zaza spannend zeg! @ manaolana: Er is dus een ei aan het groeien! Fijn! Sorry als ik iemand vergeten ben!
♡ Kinderwens Agenda ♡ ********************************************** Nienid26 jaar1e Kindje Ronde: 28 MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: 02-02-2017 > Follikelmeting ********************************************** MvB8333 jaar1e Kindje Ronde: 13 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > bespreken uitslag bloedprikken op progesteron en evt. vervolgstappen ********************************************** manaolana30 jaar1e Kindje Ronde: 18 (BBZ in ronde 8) NOD: (voorlopig) 21 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 03-02-2017 > 2e follikelmeting ivm cyclusanalyse ********************************************** Aanne8825 jaar1e Kindje Ronde: 15 NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 13-02 > 1e follikelmeting en bloeduitslagen ********************************************** Steef8532 jaar1e Kindje Ronde: 11 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: laatste ronde zelf proberen daarna naar HA ********************************************** suzies-33 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: half maart ongeveer beginnen met IUI met stimulatie ********************************************** SuperEendje-29 jaar1e Kindje Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) MMM: Ja/Nee (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 03-02-2017 > Ik Gynaecoloog intake gesprek met eventueel echo/onderzoek. 27-02-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog ********************************************** Poolvos-28 jaar1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak ********************************************** Livoli-28 jaar1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels-29 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 07-02-2017 > UZ Gent ********************************************** Baby dream? jaar2e Kindje Ronde: 12 MMM: Ja Hormonen: Ja > utrogestan Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017) Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn ********************************************** Nooortje31 jaar1e Kindje Ronde: 17 MMM: Ja Hormonen: Ja, clomid 50 Eerstvolgende Afspraak:eerste follikelmeting ********************************************** Zaza25833 jaar1e Kindje Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak:Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer. Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
Fertiliteitsbehandelingen en bijhorende medicatie vallen onder de basisverzekering maar check van de tevoren a.u.b. goed of de kliniek/ziekenhuis waar je loopt ook een contract heeft en of je verzekeraar 100% vergoed! Ik werk zelf op de financiële administratie in de zorg en zie helaas al te vaak gebeuren dat de communicatie niet duidelijk is en mensen niet goed door hebben of ze wel een goede basisverzekering hebben waardoor mensen soms toch voor onvoorziene kosten komen te staan. Tot op heden heb ik alles gewoon vergoed gekregen vanuit de basisverzekering, aanvullend krijg je pas na 3 IVF/ICSI puncties te hebben gehad waar geen zwangerschap/miskraam tussen heeft gezeten.
Oh meid wat balen Hoop dat je follikels snel hun best doen zodat je snel weer voor de zwangerschap kan gaan!
@ZaZa we hopen met je mee meid!! Dinsdag de IUI dus Valentijnsdag weet je eigenlijk al meer Hopen op een mooi bericht voor jullie dan! @Steef vrijen voor de eisprong mag gewoon hoor! Ze sporen ons zelfs aan om na de inseminatie ook te vrijen dezelfde avond nog Hier is baalfactor nog steeds wel behoorlijk hoog hoor.... We hebben van de week niet echt gevreeën doordat ik vanaf zondag al buikgriep heb en daarnaast dus ook op CD9 die eisprong al waardoor ik lichte bloedingen heb (nu nog steeds trouwens.... ) Als ik had geweten dat ik op CD9 al de eisprong had gehad dan had ik me er wel overheen gezet Maarja je kan niet alles weten
♡ Kinderwens Agenda ♡ ********************************************** Nienid26 jaar1e Kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28 MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: Volgende cyclus afwachten ivm gemiste eisprong (+/- 13-02-2017) ********************************************** MvB8333 jaar1e Kindje Ronde: 13 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > bespreken uitslag bloedprikken op progesteron en evt. vervolgstappen ********************************************** manaolana30 jaar1e Kindje Ronde: 18 (BBZ in ronde 8) NOD: (voorlopig) 21 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 03-02-2017 > 2e follikelmeting ivm cyclusanalyse ********************************************** Aanne8825 jaar1e Kindje Ronde: 15 NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 13-02 > 1e follikelmeting en bloeduitslagen ********************************************** Steef8532 jaar1e Kindje Ronde: 11 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: laatste ronde zelf proberen daarna naar HA ********************************************** suzies-33 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: half maart ongeveer beginnen met IUI met stimulatie ********************************************** SuperEendje-29 jaar1e Kindje Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) MMM: Ja/Nee (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 03-02-2017 > Ik Gynaecoloog intake gesprek met eventueel echo/onderzoek. 27-02-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog ********************************************** Poolvos-28 jaar1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak ********************************************** Livoli-28 jaar1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels-29 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 07-02-2017 > UZ Gent ********************************************** Baby dream? jaar2e Kindje Ronde: 12 MMM: Ja Hormonen: Ja > utrogestan Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017) Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn ********************************************** Nooortje31 jaar1e Kindje Ronde: 17 MMM: Ja Hormonen: Ja, clomid 50 Eerstvolgende Afspraak:eerste follikelmeting ********************************************** Zaza25833 jaar1e Kindje Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak:Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer. Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
♡ Kinderwens Agenda ♡ ********************************************** Nienid26 jaar1e Kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28 MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: Volgende cyclus afwachten ivm gemiste eisprong (+/- 13-02-2017) ********************************************** MvB8333 jaar1e Kindje Ronde: 13 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > bespreken uitslag bloedprikken op progesteron en evt. vervolgstappen ********************************************** manaolana30 jaar1e Kindje Ronde: 18 (BBZ in ronde 8) NOD: (voorlopig) 21 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 03-02-2017 > 2e follikelmeting ivm cyclusanalyse ********************************************** Aanne8825 jaar1e Kindje Ronde: 15 NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 13-02 > 1e follikelmeting en bloeduitslagen ********************************************** Steef8532 jaar1e Kindje Ronde: 11 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: laatste ronde zelf proberen daarna naar HA ********************************************** suzies-33 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: half maart ongeveer beginnen met IUI met stimulatie ********************************************** SuperEendje-29 jaar1e Kindje Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) MMM: Ja/Nee (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 08-02-2017 > 2e follikel meting (cyclusanalyse) 27-02-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog ********************************************** Poolvos-28 jaar1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak ********************************************** Livoli-28 jaar1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels-29 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 07-02-2017 > UZ Gent ********************************************** Baby dream? jaar2e Kindje Ronde: 12 MMM: Ja Hormonen: Ja > utrogestan Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017) Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn ********************************************** Nooortje31 jaar1e Kindje Ronde: 17 MMM: Ja Hormonen: Ja, clomid 50 Eerstvolgende Afspraak:eerste follikelmeting ********************************************** Zaza25833 jaar1e Kindje Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak:Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer. Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.[/QUOTE]
hey dames, Ik ben net terug van de intake. Wat een fijn gesprek! We werden het hemd van het lijf gevraagd, allebei! En ze stond verbaasd wat we al deden (vitamines, gezonde levensstijl, cyclussen bijhouden, temperaturen), dus ze zag dat ik op cd11 zat en wilde gelijk een echo maken. Dus daar hoefde ik niet eens om te vragen. Ze liet wel doorschemeren dat als bij vriendlief dus niets uitkomt dan we dan ivf zouden krijgen, maar ik dacht dat icsi er nog voor komt. Verder niet op doorgevraagd ofzo. We hebben zoiets van als dat gaat werken, prima doen we. Follikel is vandaag: -rechts 2,8 cm (ze denkt dat dit een overblijfsel/cyste is) -links 1,3 cm (ze zei dat deze grootte hoort bij cyclusdag 11) -slijmvlies 10 mm. Dus ook goed. Ze wil gelijk mijn cyclus bijhouden, dus mag as woensdag alweer terug en indien nodig, vrijdag. Dan kan ze ook kijken wanneer er bloed afgenomen moet worden. Dit wordt 2 keer gedaan. De week na de eisprong en 3e dag cyclus. Heb gelijk ook gevraagd of ze alle ziektes kan laten testen, want dan weet ik of ik antistoffen heb voor bepaalde dingen. werk met kinderen. Dus kortom, fijn gesprek.
@zaza spannend op het wachtbankje! @manaolana fijn dat ze een ei hebben gevonden! @aanne balen meid ben benieuwd wat je de 13de te horen krijgt. @nienid ik heb een restitutieverzekering dus volledig vrije zorgkeuze. Wat bedoel je met: of je verzekeraar 100% vergoed? Verschilt het per verzekering hoeveel ze vergoeden? Of bedoel je zorgverzekering geen contract heeft hoeveel ze dan vergoeden? Dat is echt balen dat jullie het van de week niet meer gezellig hebben gemaakt maar als je je niet lekker voelt en je zit nog zo vroeg in je cyclus dan snap ik wel heel goed dat je het overslaat. @supereendje wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! En meteen een echo die je graag wou Had zij nog tips voor jullie mbt het sperma opvangen? @hier, weekend staat voor de deur. Zijn er nog dames met leuke plannen? Ik heb verjaardag van zoontje van een vriendin van me. Heb er aan een kant zin in maar aan de andere kant ook weer niet.
Hebben er wel om gevraagd, maar geen tips gekregen. Ze wist zo gauw ook niets. @Zaza: Waarschijnlijk is 5 dagen onthouding vanwege het feit dat er te weinig uit komt, dus om sowieso te testen hebben ze 2 mm nodig. Dus denk dat het daar mee te maken heeft. @steef85: Van het weekend hebben we niets op het programma staan. Maar we gaan zo uit eten en morgen bank uitzoeken. Dus ff samen tijd. Heerlijk! @aanne: jeetje wat vervelend meid! Dikke knuffel!! @nienid: balen dat hij al gesprongen is! Wel weer een cyclus voorbij, hopelijk ben je ook weer gauw ongesteld (hoe lullig dit eigenlijk klinkt...) Knuffels! @manaolana: we lopen ongeveer gelijk. allebei cyclusmeting. Ben benieuwd. Ik weet niet hoe dat zit bij zo'n clinic. Ik dacht dat ons ziekenhuis daar niet een van is. Maargoed er zit er eentje beetje om de hoek. @noortje: ben het eigenlijk vergeten te vragen hoe dat zit met fertiliteitsclinic. Maar heb wel alle andere vragen kunnen stellen. Maar ik kan het as woensdag aan haar vragen, want dan ben ik er weer. Succes met de pillen, lijkt mij niet heel prettig. vooral misselijkheid.. bah. Knuffel!