NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Welkom Faithful! Leuk dat je aansluit! :)

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Welkom @Faithful, gezellig dat je meeschrijft!
    Aan je verhaal te horen en je handtekening te lezen heb jij al veel meegemaakt....Jeetje je kindje verloren in het eerste jaar na de geboorte, wat verschrikkelijk. Was hij/zij ziek?

3. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Hier vandaag weer een goede echo gehad! Ik ben zo blij, het lijkt deze keer allemaal goed te gaan, kan het bijna niet geloven!

Aanne88, Papallona en Steef85 vinden dit leuk.
  4. Faithful

Faithful Niet meer actief

Dank je Chocoladetaart en Frummels!

Wat heerlijk zeg weer een goede echo, hopelijk gaat het vertrouwen steeds meer komen. De volgende echo is dan rond de 10/11 weken toch of mag je eerder nog een keertje komen?

5. Faithful

Ja mijn leven is niet saai te noemen, al hadden er soms best wat minder kronkels in de weg zitten.
    Hij is met 25 weken geboren (bmh insufficiency) en uiteindelijk 7 maand later overleden. Zijn longen waren niet volgroeid en (heel lang verhaal kort) het leek eindelijk de goede kant op de gaan, mocht na maanden zkh naar huis met zuurstof en zak medicijnen.
    Na een geplande operatie ging het de verkeerde kant op, zijn fouten gemaakt in het zkh en uiteindelijk hield zijn hart er mee op.
    Voor hemzelf beter zo, die laatste weken na de operatie waren niet fijn voor hem.
    Maar voor ons... Hij wordt erg gemist.
    Voor een volgende zwangerschap ligt behandelplan (om met 6wk te beginnen) al klaar om te zorgen dat de kleine zolang mogelijk blijft zitten.

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik mag elke week komen het eerste trimester vanwege mn geschiedenis dus volgende week zondag weer!

7. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Wow wat vreselijk meis, wat een groot gemis....
    Fijn dat je nu wel goed begeleidt wordt door het ziekenhuis, kan me voorstellen dat dat in ieder geval enigszins geruststellend is.

Faithful vindt dit leuk.
  8. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Wat fantastisch Frummels! Ik gun het je zo erg dat je eindelijk een plakkertje hebt. Fijn dat je volgende week weer mag voor een echo.

Frummels vindt dit leuk.
  9. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    @Faithful welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven, al is de reden waarom natuurlijk niet leuk.
    Jeetje wat vreselijk van jullie zoontje. En dan ook nog een vMK. Wat is bmh insufficiency eigenlijk als ik vragen mag? Is dat de reden dat hij te vroeg geboren is? Wel fijn dat er een behandelplan klaar ligt voor als je weer zwanger wordt.
    Heb jij altijd iets van medicatie moeten nemen ivm hashimoto? Of hoefde dat niet?
    En dan heb je een puberzoon, vindt hij het leuk om nog een broertje of zusje te krijgen?
    Bedankt voor de felicitaties! Ik heb uiteindelijk een leukere verjaardag gehad dan verwacht. Was nog wel verdrietig dat ik nog steeds niet zwanger ben maar heb er gelukkig niet de hele dag aan gedacht en ook nog lekker kunnen genieten. En wie weet van de week een verlaat verjaardagscadeau zoals je al zegt, dat zou geweldig zijn.
    Misschien voor jou wel interessant dat ik kort iets over ons traject vertel. Mijn vriend en ik zijn twee jaar geleden begonnen voor ons eerste wondertje. Na een jaar zonder resultaat zijn we naar de HA gegaan en doorverwezen naar gyn. De standaard onderzoeken zijn eerst gedaan en alles goed dus moesten we nog een half jaar zelf proberen. Daarna HSG/foamecho die trouwens ook lieten zien dat daar ook alles goed was. Er is toen gekeken naar de zwangerschapskans binnen een jaar en aangezien die lager dan 30% was zijn we begonnen met IUI. Ondertussen op het wachtbankje van IUI-3.

10. Faithful

@Frummels ja die zekerheid van begeleiding geeft wel rust.
    @Steef85 bmh insufficiency houd in dat de baarmoederhals te vroeg open gaat met alle gevolgen van dien. Dat is inderdaad ook de oorzaak gebleken van zowel de oudste (toen zeiden ze pech hebben, oorzaak vroeggeboorte onbekend) als nu de jongste. Voor de schildklier/ hashimoto heb ik nu bijna 18 jaar medicijnen en was voorheen goed ingesteld, nu weer ff zoeken voor die weer goed zit.
    De oudste zit in de laste fase van de puberteit, kwam er pas laat in hihi. Hij is/was een trotse broer en weet dat we weer bezig zijn, maar is er verder niet mee bezig nu. Heb het idee dat hij het voor nu wel goed vindt en tzt bekijkt wat hij er van vindt.

Fijn dat je toch hebt kunnen genieten van je verjaardag! Ik ga duimen voor een verlaat cadeautje.
    Aan de ene kant zou ik willen zeggen Fijn dat alles goed was bij de onderzoeken, maar pff wat balen zeg dat het nog niet zo heeft mogen zijn.
    Hoeveel iui mag je eigenlijk doen als ik mag vragen? Fingers crossed dat driemaal scheepsrecht is!
    Dank je voor het vertellen van jullie verhaal. Aan de ene kant is het fijn te lezen dat ik niet alleen ben in 'dit verhaal', maar aan de andere kant is er helemaal niets fijns aan! Maar de juiste (niet kwetsende) woorden vinden is soms lastig.

11. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    @Frummels Wat fantastisch om te lezen dat het goed met jullie gaat. Fijn dat de begeleiding in het z'huis goed is!!

@Steef85 gefeliciteerd met je verjaardag! Ik herken het zo goed, ik worstelde daar mijn afgelopen verjaardag ook erg mee. Gelukkig had je een fijne dag. Ik hoop erg dat de aankomende week goed nieuws brengt!

@Faithful welkom! Wat een heftig verhaal draag je met je mee, pfff. Op naar snel goed nieuws!!

Ik ben weer ongesteld geworden. En ik heb contact opgenomen met het z'huis. Inmiddels een gesprek gehad met de maatschappelijk werkster die ook vind dat dit wachten wel erg heftig en lang is. Ze gaat in gesprek met m'n arts met als doel het traject te versnellen. We hopen het zo!

12. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik zal meteen beginnen om mijn excuses aan te bieden voor de ontzettend lange afwezigheid. En ook al is het eind januari, om jullie een heel goed, gelukkig en gezond 2018 te wensen waarin jullie grootste droom werkelijkheid mag worden!

Toen ik de lijst bekeek werd ik blij van alle nieuwe zwangere dames. Van harte gefeliciteerd @Nienid @suzies @Frummels @SuperEendje! Hopelijk gaat alles goed met jullie. Het is jullie allemaal zo gegund (jammer dat er geen rood hart bij de emoji's zit). En Frummels, ik ben blij te lezen dat alles nu goed gaat na al die miskramen.

Tegelijkertijd vond ik het ook heel jammer om te zien dat er nog veel dames zijn die nog geen goed nieuws hebben gekregen :( Het aantal rondes dat jullie bezig zijn met zwanger worden, worden er ook veel te veel. Want ook jullie is het zo gegund @Chocoladetaart @Nooortje @Steef85 @Loeselein @Brinsa en @Faithful ! Ik heb een stuk bijgelezen en zie dat de trajecten steeds intensiever worden. De teleurstellingen zijn ook telkens zwaarder kan ik me voorstellen. Ondanks dat ik nu makkelijk praten heb, staat me nog heel helder voor de geest hoe zwaar het allemaal is. Fysiek, maar vooral mentaal.
    Zelf hielp dit forum me altijd om van me af te schrijven, om lieve reacties van jullie te krijgen en om te zien dat je niet de enige bent die moeite heeft om zwanger te worden. Daarom voel ik me extra schuldig omdat ik jullie de afgelopen maanden niet heb kunnen steunen. Sorry daarvoor! Ik gun het jullie ècht, jullie zijn stuk voor stuk doorbijters en daardoor kanjers! En ondanks alle medische trajecten, Zika-pauzes, niet-leuke-verjaardagen, etc. hoop ik dat 2018 jullie jaar wordt, óf met een baby, óf op z'n minst een succesvolle, fijne zwangerschap!

Verder hoop ik dat alles goed is met de kleintjes van @Poolvos @manaolana @Aanne88 en @MvB83 Ik hoop dat jullie een goede bevalling en fijne kraamtijd hebben (gehad).

Tenslotte nog even een update van mij: alles gaat goed. Op 21 november is ons dochtertje geboren na een snelle bevalling. Ik was zó verbaasd, want ik dacht echt dat ik een jongen kreeg, hahah. Maar het maakte me echt niet uit, dus ik was ontzettend blij dat het een gezonde meid was.
    De eerste weken waren heftig want ze sliep amper, dus wij ook. Pas toen ze meer ging slapen werd het makkelijker. Ik ben zelf ook heel emotioneel en onzeker geweest: Waarom slaapt ze niet? Wat doen we verkeerd? Zou er iets aan de hand zijn? Is ze ongelukkig? En omdat het zo intensief was, was ik er ook 24/7 mee bezig en miste mijn oude onbezorgde leventje en dat maakte me ook weer emotioneel.
    Maar vanaf het moment dat ze beter ging slapen verdwenen deze emoties en kon ik eindelijk ècht genieten. Nu is het zo'n tevreden en lief meisje (van alweer 9 weken) en ik ben helemaal verliefd.
    Achteraf kan ik zeggen: dames, het is het allemaal* echt, echt, echt waard! Dus houd vol! xxx

*hormonen spuiten, ziekenhuisbezoeken, tranen als je weer ongesteld bent, zwangerschap, complicaties, bevalling, niet slapen, heftige kraamtijd, temperamentvolle baby, etc

Steef85, Faithful, Frummels en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Kinderwens Agenda

Steef85 - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 24, NOD: 29 januari
    MMM: ja, IUI
    Hormonen: Puregon en Ovitrelle
    Eerstvolgende Afspraak: 7-2 evaluatie gesprek

Chocoladetaart - 2e kindje
    Ronde: 22, NOD: nog onbekend
    MMM: Ja
    Hormonen: even rustmaand zonder hormonen en onderzoek cyste, daarna weer starten met Puregon, Pregnyl en Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: bloedprikken en 9 jan gesprek en echo bij gyn voor uitslag

Nooortje - 32 jaar - 1e kindje
    Ronde: 26 NOD; ergens begin november
    MMM: Onderzoeken gehad; 1 eileider dicht.
    Hormonen: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: 1 jaar zelf proberen; juli 2018 terug bij geen ZW

Loeselein - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 27, NOD: ?
    MMM: ivf 1.1
    Hormonen: tp in eigen cyclus, alleen Pregnyl
    Eerstvolgende Afspraak: 6 dec echo

Brinsa - 25 jaar - 1e kindje
    Ronde: 21, NOD: 1 februari
    MMM: in februari starten
    Eerstvolgende Afspraak:

NienId - 27 jaar - 1e kindje (1 bonusdochter)
    Ronde: 38 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 09-07-2018
    MMM: Ja, 6x IUI nu ICSI 1
    Eerstvolgende Afspraak: 5 december intake verloskundige

Suzies - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 32 (ZWANGER), Uitgerekende datum: 12-07-2018
    MMM: Ja, IUI nr. 4 (na mk)
    Eerstvolgende Afspraak: 21 december termijnecho

SuperEendje - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: geen idee (ZWANGER) Uitgerekende datum:
    MMM: ja, icsi traject 1.0 (1 Emmy in diepvries)
    Hormonen: decep, gonal f 225, ovitrelle, crinone gel
    Eerstvolgende Afspraak: 29-12 eerste echo in mck

Frummels - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 35 (ZWANGER), Uitgerekende datum: 08-09-2018
    MMM: nee, alleen mediatie
    Hormonen: Utro/fraxi/cardioaspirine/prednison
    Eerstvolgende Afspraak: 16 januari eerste echo

BEVALLEN: 5 uit 14
    Poolvos - MEISJE! 19-10-2017

manaolana MEISJE! 24-10-2017
    Aanne88 - JONGEN! 3-11-2017
    MvB83 - MEISJE! 15-11-2017
    Zaza258 - [COLOR=#ff00ff]MEISJE! 21-11-2017[/COLOR]

ZWANGER: 4 uit 14

Sterretjes sinds start topic:
    Suzies *juni 2017
    Frummels *juli 2017, *oktober 2017

14. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    @Frummels wat fijn zeg weer een goede echo. En dat lijkt me een fijn gevoel om elke week een echo te hebben. Hoe gaat het verder met je? Al last van symptomen?

@Faithful welkom! jeetje wat een ontzettend heftig verhaal. Gelukkig gaan ze je nu wel goed begeleiden en ik hoop dan ook dat het nu voorkomen kan worden.

@Steef85 nog gefeliciteerd! Gelukkig heb je toch nog een beetje kunnen genieten. Wanneer ga je testen?

@Nooortje wat goed dat ze gaat praten met je arts. Ik vind het eerlijk gezegt ook wel erg lang dat jullie het nog zelf moeten proberen, aangezien jullie al zo'n tijd bezig zijn. Hopelijk komt er nu wat vaart in. Wanneer hoor je het?

@Zaza258 wat een ontzettend lief berichtje! Ik snap heel goed dat je afwezig bent geweest want lekker genieten van je kleine meid is nu veel belangrijker! Het lijkt me inderdaad best heftig als je kindje zo huilt in het begin maar wat knap van je dat je het zo heb doorstaan.

15. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43

16. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Ik heb mijn stuk ff aangepast maar t lukt me niet beter dan zo. Zat nog in ronde 26 :roflmao:. Dat moet natuurlijk 29 zijn :eek::eek::eek:.

@Brinsa ik heb helemaal niet gereageerd op het Zika verhaal. Zou je het niet via de GGD / tropenarts kunnen proberen? En dan een of ander verhaal vertellen, waarin je het zwanger worden "gewoon" weglaat? Stom om nu weer een paar maanden in de wacht te staan..

@Zaza258 leuk om van je te horen! Fijn dat jullie inmiddels je ritme hebben gevonden, lijkt me een lastige periode zoals je het beschrijft.

Ik weet niet precies wanneer ik weer iets hoor, maar heb volgende week (dacht ik) weer een afspraak met haar. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze me tot dan laat wachten als ze eerder nieuws heeft. Wel spannend weer!!

17. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Heb alles gelezen maar vind het lastig om overal nog op te reageren, sorry!

@Frummels wat fijn je goede echo's meis! Het gaat gewoon goedkomen! ;)

@Nooortje ik hoop zo ontzettend dat jullie nu sneller aan de beurt komen. Het wachten duurt al zo lang! Ik duim!

@Faithful ontzettend heftig je verhaal. Wat een verdriet. Ik hoop dat het jullie snel gegund is!

@Brinsa wat een ellende zeg met dat zika virus. Alsof het allemaal al niet lang genoeg duurt. :(

Ik heb verder weinig nieuws, verwacht komende week mijn menstruatie. Dikke knuffels voor jullie allemaal!

Nooortje vindt dit leuk.
  18. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn om weervaar van je te horen en te vernemen dat alles goed gaat!

19. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Kinderwens Agenda

Steef85 - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 24, NOD: 29 januari
    MMM: ja, IUI
    Hormonen: Puregon en Ovitrelle
    Eerstvolgende Afspraak: 7-2 evaluatie gesprek

Chocoladetaart - 2e kindje
    Ronde: 22, NOD: nog onbekend
    MMM: Ja
    Hormonen: even rustmaand zonder hormonen en onderzoek cyste, daarna weer starten met Puregon, Pregnyl en Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak:

Nooortje - 32 jaar - 1e kindje
    Ronde: 29 NOD; ergens eind januari
    MMM: Onderzoeken gehad; 1 eileider dicht.
    Hormonen: Nee
    Eerstvolgende Afspraak: 1 jaar zelf proberen; juli 2018 terug bij geen ZW

Loeselein - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 27, NOD: ?
    MMM: ivf 1.1
    Hormonen: tp in eigen cyclus, alleen Pregnyl
    Eerstvolgende Afspraak:

Brinsa - 25 jaar - 1e kindje
    Ronde: 21, NOD: 1 februari
    MMM: in februari starten
    Eerstvolgende Afspraak:

Nienid - 27 jaar - 1e kindje (1 bonusdochter)
    Ronde: 38 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 09-07-2018
    MMM: Ja, 6x IUI nu ICSI 1
    Eerstvolgende Afspraak:

Suzies - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 32 (ZWANGER), Uitgerekende datum: 12-07-2018
    MMM: Ja, IUI nr. 4 (na mk)
    Eerstvolgende Afspraak:

SuperEendje - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: geen idee (ZWANGER) Uitgerekende datum:
    MMM: ja, icsi traject 1.0 (1 Emmy in diepvries)
    Hormonen: decep, gonal f 225, ovitrelle, crinone gel
    Eerstvolgende Afspraak:

Frummels - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 35 (ZWANGER), Uitgerekende datum: 08-09-2018
    MMM: nee, alleen mediatie
    Hormonen: Utro/fraxi/cardioaspirine/prednison
    Eerstvolgende Afspraak:

BEVALLEN: 5 uit 14
    Poolvos - MEISJE! 19-10-2017

manaolana MEISJE! 24-10-2017
    Aanne88 - JONGEN! 3-11-2017
    MvB83 - MEISJE! 15-11-2017
    Zaza258 - MEISJE! 21-11-2017

ZWANGER: 4 uit 14

Sterretjes sinds start topic:
    Suzies *juni 2017
    Frummels *juli 2017, *oktober 2017

20. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Het gaat op zich wel goed maar vind het nog steeds heel spannend. Symptomen zijn moe, misselijk als ik niets eet, onrustige buik en pijnlijke borsten. De kwaaltjes maken mij rustig dus hoop dat ze nog even blijven :)

Aanne88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina