@ supereendje, lijkt me frustrerend dat zij ook geen tips voor jullie had Eet smakelijk en geniet van jullie weekend samen!
♡ Kinderwens Agenda ♡ ********************************************** Nienid26 jaar1e Kindje (1 stiefdochter) Ronde: 28 MMM: Ja Hormonen Prikken: Ja > Gonal-F 150ie p/dag Eerstvolgende Afspraak: Volgende cyclus afwachten ivm gemiste eisprong (+/- 13-02-2017) ********************************************** MvB8333 jaar1e Kindje Ronde: 13 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 24-02-2017 > bespreken uitslag bloedprikken op progesteron en evt. vervolgstappen ********************************************** manaolana30 jaar1e Kindje Ronde: 18 (BBZ in ronde 8) NOD: (voorlopig) 21 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 06-02-2017 > 3e follikelmeting ivm cyclusanalyse 06-03-2917 > HSG ********************************************** Aanne8825 jaar1e Kindje Ronde: 15 NOD: ? MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 13-02 > 1e follikelmeting en bloeduitslagen ********************************************** Steef8532 jaar1e Kindje Ronde: 11 MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: laatste ronde zelf proberen daarna naar HA ********************************************** suzies-33 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: half maart ongeveer beginnen met IUI met stimulatie ********************************************** SuperEendje-29 jaar1e Kindje Ronde: 13 (bewust bezig ronde 10) MMM: Ja/Nee (beginstadium onderzoeken) Eerstvolgende Afspraak: 08-02-2017 > 2e follikel meting (cyclusanalyse) 27-02-2017 > manlief 2e afspraak Uroloog ********************************************** Poolvos-28 jaar1e Kindje Ronde: 16 (ZWANGER) MMM: Nee Eerstvolgende Afspraak: datum > soort afspraak ********************************************** Livoli-28 jaar1e Kindje Ronde: 11 (5e na MK) MMM: Nee, wel contact gehad maar nog geen stappen ondernomen Eerstvolgende Afspraak: In juli nog geen zwangerschap, dan weer contact ********************************************** Frummels-29 jaar1e Kindje Ronde: 24 MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: 07-02-2017 > UZ Gent ********************************************** Baby dream? jaar2e Kindje Ronde: 12 MMM: Ja Hormonen: Ja > utrogestan Eerstvolgende Afspraak: Half jaar proberen met utro (t/m juni 2017) Bij geen zwangerschap weer terug naar de gyn ********************************************** Nooortje31 jaar1e Kindje Ronde: 17 MMM: Ja Hormonen: Ja, clomid 50 Eerstvolgende Afspraak: eerste follikelmeting ********************************************** Zaza25833 jaar1e Kindje Ronde: 18 NOD: ongeveer 15 februari MMM: Ja Eerstvolgende Afspraak: Hopelijk geen meer > ik zit op het wachbankje. Anders half februari weer. Als je jezelf wilt toevoegen aan deze lijst > Quote de laatste Agenda, kopieer de laatste persoon en wijzig de gegevens naar jouw persoonlijke gegevens. Vergeet niet de tekst [ QUOTE ] aan het begin en de tekst [ /QUOTE ] aan het eind weg te halen.
Aanne wat balen :x Nienid heb echt zo met jou te doen deze ronde... wat f*ing frustrerend zeg. SuperEendje fijn dat je een goed gesprek had, wel jammer dat ze geen tips had voor het sperma. Lopen inderdaad bijna gelijk! Hopelijk samen op roze ! Vraagje trouwens voor dames die ook follikel echo's hebben. Hebben jullie de dag van de echo ook menstruatiekrampen na de echo? Ik had dat dinsdag en vandaag weer... benieuwd of het normaal is. Vorig jaar rondom de BBZ tal van echos gehad maar kan we daar weinig meer van herinneren, had denk ik wel wat anders aan mijn hoofd .
Ik voel wel dat ze gekeken hebben. Menstruatie kramp wil ik niet zeggen maar gevoelig is het wel. Vroeg me af of het er idd ook bij hoort...
@ manaolana ik weet het eigenlijk niet. Zal denk ik best eens last gehad hebben maar niet noemenswaardig @Nienid snap dat je gigantisch baalt. Ik was persoonlijk echt niet te genieten geweest. Soms allemaal zo moeilijk hè.. @ Aannee jeetje wat balen dikke knuffel! Hoe gaat het nu met je? @ hier.. nu 9/10 dpo. Net weer kramp in onderrug en liezen en bovenbeen. Gisteravond was ik stront sacherijnig. Valt me mee dat vriendlief me er niet uitgeknikkerd heeft, haha! Ben soms echt een draak door de hormonen. Mn mannetje is altijd lekker rustig en kalm, bijna nooit boos.. vraag me soms af hoe hij het volhoudt met me
Hee lieve dames! De laatste tijd niet zo veel hier op het forum. Vooral druk geweest, maar ik merk dat ik ook bewust wat wegblijf omdat er op de "zwangere" kant van het forum zoveel onrust en onzekerheid is.. het is bijna moeilijk om daar niet in mee te gaan. Ik heb de laatste week vooral híér een beetje meegelezen en ondanks de tegenslagen (knuffels, dames op rood!), interessant om te lezen over de behandeligen, follikelmetingen enzovoort.. en vooral ook zoo leuk dat er nu ook weer wat dames op het wachtbankje zitten. En wat duren die weken altijd lang! Ik hoop oprecht dat er snel wat meer roze op de lijst komt! Het is jullie allemaal zo gegund. Hier gaat het verder prima; misselijk! Sinds gisteren storend misselijk, de hele dag door. Maar gelukkig nog niet hoeven overgeven. Ondanks de eerdere miskraam en het lange wachten op een nieuwe zwangerschap voel ik me er rustig onder. Soms wel onzeker en ik kan niet wachten op de eerste echo.. ..maar tegelijkertijd probeer ik vooral heel erg te genieten. Onzekerheid en angst beinvloeden de uitkomst niet en maken een eventueel verlies ook niet minder. Dus ik geniet van iedere dag dat ik kan zeggen "vandaag ben ik zwanger!". Ik hoop over 8 maanden een prachtige gezonde baby vast te mogen houden en ik hoop dat jullie volgende maand allemaal hetzelfde zeggen. Hele dikke knuffels!
Poolvos heb toch echt zo veel respect voor hoe je er in staat meid! 💚 Zo met de beide benen op de grond. Ik hoop zo dat als het bij mij zo ver is, mij dat ook lukt. En ik snap inderdaad wat je bedoelt met de onzekerheid die je leest in de zwanger zijn topics. Het lijkt bijna besmettelijk.... Weet je inmiddels al wanneer je je eerste echo krijgt? Voor de rest van ons dacht ik dat het wel weer even tijd is voor wat humor tussendoor .
Dank! Maandag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige en dan zal er denk ik ook een planning worden gemaakt voor de rest. Als alles goed gaat doen ze pas echo + nekplooimeting week 11-13. Ik hoop op 11 natuurlijk
Jeetje paar dagen niet geweest en veel blz bij te lezen. Anne wat balen van je menstruatie, hoe is het nu? Nienid wat zonde zeg zo'n gemiste kans en wat vreemd van die bloeding. Nu wachten op menstruatie en opnieuw proberen? Hoe ben je eronder? Poolvos aftellen geblazen dus. Anders wel handig als je je afspraak in het overzicht zet. Hoe is het nu met je vriendin? Babydream wat spannend, gek he wat je allemaal voelt door de utro. Meestal word je niet ongesteld door de utro heen (ik werd het pas 2-4 dagen na het stoppen met utro). Wanneer wil gaan testen? Eendje je bedoelt denk ik dat iui komt voor ivf, want icsi lijkt meer op ivf en wordt vooral gedaan wanneer de zaadkwaliteit heel slecht is. En ivf en icsi is ongeveer zelfde procedure qua hormonen spuiten/punctie/terugplaatsing en dat gaat bij iui heel anders. Fijn dat julie een goed gesprek heb en gehad en balen dat het nog niet gelukt is met het zaad. Wat lang zeg die onthouding van 5 dagen, wij moeten 2-3 dagen niet seksen voor de test.
Frummels jouw afspraak in Gent is ook al bijna, spannend! Wonen jullie ver van Gent vandaag of valt het mee? Hier vanochtend m'n LH-piek gevonden . Benieuwd wat de echo morgen dan laat zien. Ga er vanuit dat er dan nog geen eitje is gesprongen. Dat zou voor mijn doen wel snel zijn!
@ Frummels ik wacht nog even met testen. Zit vandaag 10/11dpo, maar ik ga maar even uit van 10. A.s. donderdag 14 dpo dus wil woensdag of donderdag testen. Wel erg spannend hoor, heb eigenlijk geen echte menstruatie pijn, alleen krampen in de onderrug bij de baarmoeder en last van de liezen, aan de zijkanten vd onderbuik. Lijkt wat op bandenpijn. Erg spannend! Ook wat obstipatie..Wel totaal anders allemaal dan de afgelopen maanden, maar kan natuurlijk ook van de utrogestan. Hoe gaat het nu met jou?
@baby dream spannend allemaal! @manaolana & baby dream bedankt voor de humor, kunnen we allemaal wel goed gebruiken denk ik zo @manaolana succes met je echo morgen! @Poolvos spannend dat je binnenkort al echo hebt! Zet je je afspraak nog in de lijst? @Frummels ja het gaat hier erg hard, als ik een dag of twee niet gekeken heb dan moet ik ook al zoveel terug lezen Succes dinsdag in Gent! Laat je weten hoe het was? @hier gisteren verjaardag van zoontje van een vriendin van me gehad. Wat is het heerlijk om al die kleine peutertjes te zien en wat maakt het verlangen naar een eigen kindje dan nog groter. Er waren allemaal vrienden van mijn vriendin en haar man uitgenodigd. Wij waren het enige stel zonder kinderen en er waren weer een hoop zwanger van de tweede. Ik gun het ze allemaal maar ergens doet het dan toch ook wel weer pijn.
Steef: dat is altijd confronterend he? Die kinderfeestjes... Ik ben zelf gelukkig de eerste in m'n familie en van m'n beste vriendinnen, maar een 1 vriendin is deze maand begonnen met proberen. Merk dat ik daar best nerveus van word. Bah wat voel ik me dan een bitch omdat ik de eerste wil zijn (al vind ik wel dat ik een excuus heb: ben al 18 rondes bezig ). Babydream: obstipatie? Wat maf, ik heb juist deze maand voor het eerst een hele goede stoelgang. Gek he? Die utrogestan.... Manaolana: jeej! Altijd fijn een positieve ovulatietest te hebben. En leuk om het met een echo te kunnen bevestigen. Ik vind dat altijd een geruststelling: mijn lichaam doet dan eindelijk weer eens wat het moet doen. Poolvos: fijn dat je hier blijft. Maar wat vervelend dat je een beetje bang wordt van die zwangerschapsfora. Ik snap dat iedereen onzeker is, maar het is wel jammer dat je dan niet lekker tegen elkaar kunt zeuren over misselijkheid en zo. Maar je mag dat natuurlijk hier ook doen Frummels: hoe is het bij jou?
@ Zaza haha nou inderdaad! Heel leuk hoor het zwanger worden.. ja de eerste maanden misschien.. daarna is de lol er wel vanaf! En ik snap héél goed dat je eerder wilt zijn dan je vriendin. Heel herkenbaar.. hier ook al ingehaald door jan en alleman. Errug pijnlijk en keihard... @Steef ja heel confronterend meid. Zijn geen leuke dingen. Helemaal als dan echt iedereen een kindje heeft of al zwanger is van nr. 2.. lijkt me erg moeilijk. Ik mag al blij zijn met één kindje. Ben me daar ook echt van bewust, wat voor wonder het is. @Nienid: had je mijn pb nog ontvangen met verhaal? Weet ik even of ie goed is aangekomen @ manaolana was even erg nieuwsgierig.. ik las in een ander topic dat bij maar één eileider, het de functie overneemt van de ontbrekende. Maar hoe gaat dat in zn werk? Stel, je rechter eileider is weg, hoe kan de linker dan het eitje rechts opvangen als daar een follikel groeit? Lijkt me haast onmogelijk omdat het aan de hele andere kant vn baarmoeder zit? Of 'vliegt' het ei dan een stukje door de buikholte? Haha ik kan me er echt geen voorstelling van maken.
Baby dream ik vind het altijd lastig uitleggen, zeker zonder plaatje . Op de website van Freya wordt het redelijk goed uitgelegd altijd vind ik, ik zal dat stukje hieronder quoten. Helaas deze maand voor mij een ei aan de rechter kant en daar mis ik dus mijn eileider. Het is volgende maand een jaar geleden dus zoals je hieronder kunt lezen zou het echt niet meer uit moeten maken. Maar ik vind het toch altijd fijner als de eisprong links is . En wil dus extra gedraag de HSG om te weten of de resterende eileider überhaupt wel doorgankelijk is!
Net weer follikelmeting gehad. Er was geen ei meer om op te meten maar ze kon ook niet met zekerheid zeggen dat hij echt al gesprongen is. Ze zag namelijk nog wel iets dus of net gesprongen, aan het springen, gaat bijna springen..... benieuwd of mijn temperatuur dat morgen ook gaat bevestigen! Vrijdag en maandag bloedprikken op progesteron en donderdag een belafspraak om de uitslagen te bespreken. Ben benieuwd!
Hoi allemaal, Er is weer lekker gekletst hier dit weekend! Heb alles even bijgelezen, vergeef me als ik iemand vergeet: @ manaolana Daar is de smiley! Moet je dan gelijk komen of stond deze afspraak al? Benieuwd wat er uit de echo komt. @ Baby dream Ohh jouw NOD komt dichterbij dus? Ik duim hard dat het raak is! @ Steef85 Ik vind kinderverjaardagen ook best lastig. Van vrienden of familie heel dichtbij gaat het nog wel, maar anders Bah. Ik blijf dan ook meestal niet zo heel lang. @ Poolvos Begrijpelijk dat je het forum (de andere topics) even mijdt. Ik heb daar een tijdje meegelezen, maar vind het allemaal zo hysterisch soms. Sorry voor wie zich daar wel prettig voelt. Ik sla het zelf liever over. Vind in ieder geval dat je er heel mooi in staat! @ iedereen Liefde voor die grappige plaatjes! Beetje humor is altijd fijn, haha Hier alles oké, ik denk dat ik vandaag of morgen begin met de ovulatietesten. Gisteren wel van mijn beste vriendin gehoord dat zij ook gaat beginnen met 'proberen' dus ben eigenlijk wel een beetje bang dat zij mij in gaat halen en eerder zwanger is. Zou ik erg moeilijk vinden denk ik Hoewel ik het haar natuurlijk ook weer als geen ander gun. Bah, wat lastig allemaal dit!
@ manaolana, het blijft toch knap hoe je lichaam het dan op kan pakken. Gelukkig maar natuurlijk, maar is toch bijzonder. Jammer dat het nog niet zeker is of ie is gesprongen. Is soms ook lastig te zien. Hier 3x cyclus analyse gehad. Soms best frustrerend. Maar aangezien je test gisteren positief was zou hij vandaag vast springen. Je moet deze maand dus bloedprikken en dan krijg je volgende maand misschien utro? @MvB ja dat is lastig hoor. Hier ook met kennissen gehad. Hebben me al ingehaald en zijn hartstikke zwanger. Doet zo'n pijn... @hier: weinig veranderd. Denk toch dat utro goed zn werk doet, want zit nu op 11/12dpo en nog geen bloed te zien! Alleen durf gewoon écht niet te testen. Word denk ik pas donderdag, dan zit ik echt op 14dpo. Vind het zo eng, zo bang dat het niet raak is....