NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Welkom meis, ik ken jou naam ook al van andere topics op het forum. Jammer dat de iui niet gelukt is, dat is toch elke keer weer een teleurstelling he...

2. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ik heb hier ook altijd een paar dagen na me ei last van de darmen inclusief vaak diarree echt tof :p Ik denk dat als je ovu test gewoon negatief is, je ei echt wel gesprongen is. Wanneer krijg je weer controles/metingen ?

dank je wel :)
    Aankomende maand wordt de eerste iui, we hebben het afgelopen ronde even over geslagen omdat we anders voor de 5x keer in een week naar de kliniek moesten :( en ik daar op dat moment zo geen energie voor had. Dus maar zelf nog een poging gewaagd :).
    Aankomende ronde gaan we gewoon voor een succes iui.

3. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

@Ashleyrachel ja ik denk het ook wel! Progesteron kwaaltje ofzo. Slijm is ook foetsie. En het is vaak gezellig geweest hier de afgelopen dagen dus sws goed benut. Kan niet missen haha al zou ie wel later zijn geweest . Ik hoop volgende cyclus de behandelingen weer te kunnen starten.

Ik duim voor je hoor meis! En knap dat Je altijd zo positief blijft. Kan ik nog wat van leren :$ Je gaat ook weer hormonen gebruiken?

4. Ashleyrachel

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Kan idd maar zo van de progestoron zijn.
    Misschien heb ik het gemist? Maar waarom heb je nu geen controles ?
    Ik ga nu vanaf morgen 25mg omhoog dus naar 125mg chlomid daarnaast voor de eisprong nog de pregnyl erbij.
    Qua positiviteit Tuurlijk heb ik wel een baal dag tussen door hoor. Maar ik kan gaan zitten mokken ;) maar daar worden we niet zwanger van plus ik denk altijd maar zo, nu er nog geen kleine is moet ik alles uit de kast halen wat het leven te bieden heeft. ;) niet dat het straks niet meer kan in tegen deel ik zou nog meer genieten, maar nu heb ik nog geen beperkingen. Met een kleine is het toch Iets meer aanpassen :)

Chocoladetaart vindt dit leuk.
  5. Chocoladetaart

Ik stuur je een pb!

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    O dan had ik dat verkeerd begrepen, heel veel succes dan bij jullie iui!

7. Ashleyrachel

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Dank je wel :)

Dames hoe doen jullie het op je werk met controles enz voor de gene die onder behandeling staan?
    Ik merk nu we al langer bezig zijn met de behandelingen dat ze op her werk moeilijk gaan doen, ik ben naar mijn naaste collega’s heel open geweest, en in her begin was er ook begrip. Maar nu gaan ze lastiger doen en willen ze een planning met controles maar tja ik kan niet in mijn lichaam kijken, en dar lijken ze niet te snappen.
    Ook wordt er nu moeilijk gedaan over verlof voor de Iui behandeling, en moet ik er waarschijnlijk vakantje uren voor op gaan nemen...

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Volgens mij kunnen ze dat niet eisen en valt het onder ziekteverlof. Ik zou het even opzoeken un je cao. Wat ik op een gegeven moment deed om mn werk tegemoet te komen was ziekenhuisafspraken (vooral lange en die in België plannen op mn vrije dag als dat kon). Ook plande ik de afspraken heel vroeg op de dag zodat ik alleen het eerste stukje miste en in principe niet ‘heen en weer’ hoefde. Soms plande ik al optioneel afspraken door met het ziekenhuis zodat ik nog de ‘mooie vroege plekjes’ kon bemachtigen.

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou precies dit hoor @Ashleyrachel. Je hebt er recht op en ze kunnen je officieel niks maken. Maar als je op onbegrip stuit is dat wel heel lastig natuurlijk. In dat geval is ’t geen slecht idee om contact op te nemen met je bedrijfsarts (als je die hebt). Zij kunnen je daarin steunen.
    Succes! We gaan voor een succesvolle eerste iui!

10. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Nee joh, wat stom!!! Ik ben manager, je bent als werkgever verplicht om hier verlof voor geven. Het delen van je afspraken is echt prive en bovendien niet mogelijk. Het enige wat je verplicht bent is om duidelijk te communiceren over je aan en afwezigheid (het liefst zo vroeg mogelijk). Evt heeft freya hier extra informatie over die je kunt delen met je leidinggevende. Betrek je bedrijfsarts en eventueel HR!

Ik zou echt een gesprek aangaan met je baas en wel zsm. Dit geeft je onnodige spanningen en maakt dat jij je rot gaat voelen. Terwijl het al zwaar genoeg is. Natuurlijk kan het soms lastig zijn voor je werk, maar dit mogen ze gewoon echt niet doen!!

Overigens; ik vond het ook altijd heel veel gedoe en kreeg er veel stress van. Ik moest steeds mijn afspraken omgooien en was op een bepaald moment wel door mijn smoezen heen.. Ik zie alleen daarom alweer op tegen die behandelingen.

Succes!!

11. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Update; dag 37 is aangebroken zonder menstruatie en weer een witte test. Dit wordt natuurlijk helemaal niks deze ronde. Die cyclus is weer helemaal ontregeld net zoals vroeger. Dat wordt in juni volle bak aan de hormonen vrees ik...

12. Ashleyrachel

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ik ga denk ik idd maar eens een gesprek plannen met de bedrijfs maatschappelijk werker, naar mijn weten hoor ik ook gewoon verlof te krijgen idd. Ik heb mijn baas, of nja de rang boven mij (defensie) vanmiddag idd maar even wat linkjes door gemaild van freya. Hij is immers ook de gene die mijn verlof enz goed moet keuren. En dienstreizen. De controles probeer ik al zoveel mogelijk te plannen wanneer we met genoeg mensen op de werkvloer zijn en idd zo vroeg mogelijk zodat ik de rest van de dag gewoon kan werken.
    Ik merk ook idd dat het me nu stress begind op te leveren, wil me collega’s niet voor hun hoofd stoten enz

@Nooortje wat kut van die Omo witte test! En nog kutter dat je cyclus nu weer zon zooitje ongeregeld is. Moet je echt nog wachten tot juni? Of kan je al eerder beginnen aan de Iui?

13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    @Nooortje heb je nog gebeld naar de gyn over dat je cyclus nu langer is?

@Ashleyrachel ze zijn indd verplicht om je vrij te geven maar hier is alles al over gezegt. Ben benieuwd hoe of wat.

@hier vandaag weer ongesteld geworden. Vroeger dan normaal, volgens mij me korte cyclus ooit. Dus op naar ronde 23 alweer....

14. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Kinderwens Agenda

Steef85 - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 24, NOD: 29 januari
    MMM: ja, IUI
    Hormonen: Puregon en Ovitrelle

Eerstvolgende Afspraak: 7-2 evaluatie gesprek

Chocoladetaart - 2e kindje
    Ronde: 23, NOD: onbekend
    MMM: Ja
    Hormonen: tijdelijk even helemaal geen hormonen, wel ovulatietesten

Eerstvolgende Afspraak: controle gyn

Nooortje - 32 jaar - 1e kindje
    Ronde: 29 NOD; ergens eind januari
    MMM: Onderzoeken gehad; 1 eileider dicht.
    Hormonen: Nee

Eerstvolgende Afspraak: 1 jaar zelf proberen; juli 2018 terug bij geen ZW

Loeselein - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 27, NOD: ?
    MMM: ivf 1.1
    Hormonen: tp in eigen cyclus, alleen Pregnyl

Eerstvolgende Afspraak:

Brinsa - 25 jaar - 1e kindje
    Ronde: 23, NOD: 28 maart
    MMM: juli echt starten
    Eerstvolgende Afspraak:

Nienid - 27 jaar - 1e kindje (1 bonusdochter)
    Ronde: 38 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 09-07-2018
    MMM: Ja, 6x IUI nu ICSI 1
    Eerstvolgende Afspraak:

Suzies - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 32 (ZWANGER), Uitgerekende datum: 12-07-2018
    MMM: Ja, IUI nr. 4 (na mk)
    Eerstvolgende Afspraak:
    SuperEendje - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: geen idee (ZWANGER) Uitgerekende datum:
    MMM: ja, icsi traject 1.0 (1 Emmy in diepvries)

Hormonen: decep, gonal f 225, ovitrelle, crinone gel
    Eerstvolgende Afspraak:

Frummels - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 35 (ZWANGER), Uitgerekende datum: 08-09-2018
    MMM: nee, alleen mediatie
    Hormonen: Utro/fraxi/cardioaspirine/prednison
    Eerstvolgende Afspraak:

BEVALLEN: 5 uit 14
    Poolvos - MEISJE! 19-10-2017
    manaolana MEISJE! 24-10-2017
    Aanne88 - JONGEN! 3-11-2017
    MvB83 - MEISJE! 15-11-2017
    Zaza258 - MEISJE! 21-11-2017

ZWANGER: 4 uit 14

Sterretjes sinds start topic:
    Suzies *juni 2017
    Frummels *juli 2017, *oktober 2017

15. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Ah wat shit @Brinsa. En ronde 23 alweer, bijna 2 jaar onderweg pfff. Confronterend.

He, even een vraag jullie. Wmb mag die lijst wel weg blijven. Ik vind het helemaal niet zo fijn om elke maand weer een nieuwe ronde op te moeten schrijven. (Ik begon in ronde 18 en zit nu in 30) Inmiddels weet ik van de kleine groep die is overgebleven en actief schrijft wat er speelt dus wmb laten we die weg. Hoe denken jullie daarover?

Ik had gisteren een gesprek in t z'huis met de maatschappelijk werkster en die vind na deze nieuwe ontwikkelingen dat juni ook nog te lang duurt. Ze gaat dus opnieuw in gesprek met de arts. (Het was eigenlijk september) Wat hopen we dat we eindelijk maar dan ook echt eindelijk eens geholpen worden. Het voelt voor ons alsof we alleen maar gestraft zijn voor de miskramen.

16. Chocoladetaart

@Nooortje hè bah, heb het al eerder gezegd maar die witte testen zouden verboden moeten worden! Grrrr... hate it! Dikke knuffel! Ik hoop dat het iui proces versneld gaat worden. Wbt het lijstje, vind t prima hoor!

@Brinsa pff balen zeg. Ook dikke knuffel voor jou!

@hier.. zo'n 5/6 dpo & weer de welbekende ongi krampen.. zegt alweer genoeg, mijn lichaam kennende. Progesteron is weer drastisch aan het dalen blijkbaar, jeeeuj :rolleyes:

17. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    @Nooortje ja ben al langer dan 2 jaar bezig helaas.

Ja van mij mag de lijst ook weg, doen we hem helemaal weg of laten we de zwangere staan?

18. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Wmb doen we een lijstje met namen en daarbij iets van status met mogelijkheden;
    - bevallen
    - zwanger
    - onderweg naar 'n wonder (andere titel is welkom)

...andere aanvullingen welkom natuurlijk!!!

19. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Ja goed idee! Ik ben alleen niet echt wen creatief wonder dus hopelijk zit er iemand in het groepje die er iets moois van kan maken

20. Chocoladetaart

NOD-club +9 maanden ❤

Nooortje - 1e kindje
    Status:
    onderweg naar een wonder

Brinsa- 1e kindje
    Status:
    onderweg naar een wonder

Ashleyrachel - 1e kindje

Status: onderweg naar een wonder

Frummels - 1e kindje
    Status: zwanger!

Chocoladetaart - 2e kindje
    Status:
    onderweg naar een wonder

Ashleyrachel en Nooortje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina