NOD-club +20 maanden ❤ Nooortje - 1e kindje Status: onderweg naar een wonder Brinsa- 1e kindje Status: onderweg naar een wonder Ashleyrachel - 1e kindje Status: onderweg naar een wonder Frummels - 1e kindje Status: zwanger! Chocoladetaart - 2e kindje Status: onderweg naar een wonder NOD: begin april Steef85 - 1e kindje Status: onderweg naar een wonder NOD: rond 24 maart
@Frummels bedankt voor je lieve woorden! Krijg je nog steeds zoveel echo's? En zouden jullie het geslacht willen weten? @Chocoladetaart klote dat je ongesteld bent geworden. Succes morgen bij de gyn! Laat je even weten hoe het was? @suzies hoe was je 20 weken echo? Weten jullie het geslacht al? Of is het een verrassing? Ik kan me die onzekerheid wel voorstellen. Je wordt toch onzeker als je zolang bezig bent om zwanger te worden dat dat volgens mij ook nog effect heeft als je wel zwanger bent. @Ashleyrachel wat leuk backpacken! Ook wel lekker om er even tussenuit te zijn en weer even op te laden. Zo zie ik de vakantie tenminste wel altijd ook al doen wij niet aan rust vakanties. Hebben jullie een route uitgestippeld of zien jullie gewoon wat er op jullie pad komt? Ik duim voor je dat je de IUI nog voor de vakantie hebt! Op de hoeveelste dag heb je meestal je eisprong? Laat je even weten hoe je FM was donderdag?
we beginnen in bangkok, dan door naar noord thailand chiang mai, door naar zuid phuket, en dan vanuit daar allemaal eilanden af, het wordt dus een heerlijke mix van doen en relaxen en idd even opladen. we hebben dus een route maar als we daar iets anders bedenken is et ook prima haha. ik hoop volgende week me iui te hebben. meestal me eisprong met chlomid rond dag 16-19 daar ergens tussen. echter vorige maand ineens heel laat dag 24 pas. dus deze ronde opgehoogd naar 125mg. ik laat morgen weten hoe de FM is geweest.
Dag dames, Sorry ik heb even in mijn ego wereld gezeten sinds mijn laatste post. Had op mijn laatste werkdag ook de echo in het WKZ om de transpositie te controleren... Sorry voor mijn taalgebruik maar wat een kutdag was dat.... De echo in het WKZ was een behoorlijke ervaring. Het begon met een tweede 20weken echo om alles nog een keer te checken, toen kwam de kindercardioloog om maar liefst 45 minuten lang het hartje en al de stromingen eromheen te bekijken. Toen kwam de gynaecoloog er nog eens bij dus zaten ze met zijn 3en naar het scherm te turen.... Conclusie van het verhaal: De kleine meid heeft inderdaad transpositie van de grote vaten. Daar zit je dan in de spreekkamer met een kindercardioloog en gynaecoloog tegenover je die je alle "opties" vertellen. Opties waren: - Besluiten om er niet aan te beginnen, operaties e.d. en te kiezen voor termineren - Nader onderzoek te doen of het een genetische afwijking is via een vruchtwaterpunctie en aan de hand daarvan besluiten door te gaan of alsnog te termineren - Alles zijn beloop laten gaan, onder controle blijven en na de geboorte gewoon de operatie doen. Ondertussen voel ik in mij een klein mensje schoppen en druk bewegen... en die artsen hebben het over termineren...(getver wat een naar woord..) ik werd misselijk bij de gedachte. Ik ben pro-keuze maar in onze situatie en met zoveel weken is het voor mij geeneens een optie. We hebben zolang gevochten voor dit kleintje en dan hebben die artsen het over termineren!! Mijn man en ik hebben elkaar al een paar keer aangekeken en ik weet dat hij er net zo over denkt als ik. Geen vruchtwaterpunctie en absoluut niet termineren. Dus we krijgen een dikke map mee waar je u tegen zegt met daarop de tekst: Kinderhartcentrum Hierin staat alles beschreven, de anatomie van het hart en hoe fout het zit bij haar, het verloop van de operatie en de nazorg. Inmiddels heb ik een facebookgroep gevonden met ouders van kinderen die dit ook hebben gehad. Droevige verhalen maar veelal positieve en bemoedigende verhalen gaan heen en weer. Ik ben enigszins voorbereid op de moeilijke tijd die gaat komen maar jemig wat zie ik er tegenop.... Ik heb besloten om afstand te doen van dit forum... Ik heb zo ontzettend veel steun aan jullie gehad en jullie ervaringen en gedeelde verdriet hebben alles een beetje weten te verlichten. Bedankt daarvoor! Weet wel dames dat ook al lijkt de vervulling van je kinderwens nog zo ver weg er zijn zo veel succesverhalen ook na tig jaren dat het allemaal nog lukt. Laat je niet gek maken door je omgeving en focus je op jullie wens, dat is belangrijk en niet of andere mensen vinden dat het nou toch wel eens tijd word of dat je er wel heel veel tijd mee bezig bent. Heel veel sterkte dames en ik hoop dat jullie wensen in 2018 allemaal uit mogen komen!
@Ashleyrachel dat klinkt echt heerlijk! En ik duim heel hard dat je ei mooi op tijd is! @Nienid jeetje meid wat verschrikkelijk heftig! Wat een vreselijk woord termineren. Ik kan goed begrijpen dat je even afstand van hier, mocht je toch weer eens langskomen horen we graag van je hoe het met jullie gaat. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe. Ik duim heel hard dat het de operatie na de geboorte goed verloopt. En jij ook bedankt voor je steun het afgelopen jaar! @Chocoladetaart hoe was jou afspraak vandaag? @hier, vandaag FM gehad. Er zitten 3 grotere eitjes en een paar kleintjes maar die gaan waarschijnlijk/hopelijk niet mee doen (als wel dan wordt de IUI afgebroken ). Vrijdagochtend mag ik terug komen en waarschijnlijk zaterdag alweer IUI.
@Steef85 Ik hoop dat de andere eitjes niet gaan doorgroeien en dat de IUI gewoon doorgaat mét succes! Is jullie zo gegund. @Ashleyrachel klinkt fantastisch, jullie reis. En natuurlijk hoop ik dat jullie IUI ook gaat slagen!! @Nienid jeetje wat heftig. Ik kan me goed voorstellen dat je van het woord 'termineren' de rillingen krijgt en ik snap jullie keuze ook absoluut. Vreselijk. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, wil jullie wel heel veel sterkte wensen. Ik zit op cd 2 en had vandaag dus controle bij de gyn, om nog wat dingen te bespreken (over wat ik jullie in pb heb gestuurd) en ook om te kijken wat we nu verder gaan doen. Eigenlijk hadden we een heel mooi plan, namelijk: nog 3 rondes zelf proberen met Puregon en hij wou gaan overleggen met het team of we daarna over konden gaan op IUI gevolgd door IVF. Nou helemaal prima vond ik het, dus stelde me erop in zometeen alvast de FSH-injecties te gaan ophalen bij de apo. Allemaal leuk en aardig, totdat ik nog even een echo kreeg voor ik weg ging. Eerst zag hij de blaas, toen baarmoeder, en daarna.. jawel.. een hele grote cyste op mijn rechter eierstok, die ontstaan moet zijn na een laatste eisprong. Dus ik mag nog geen injecties gaan zetten, en moet over 1 maand terugkomen. Pfff.. afgelopen 2 maanden was er al weinig kans. En nu weer dit.. mag gelukkig wel Utrogestan gaan gebruiken van de gyn dus ga mijn ei weer zelf opzoeken en dan maar hopen dat dat kreng over 1 maand weg is zodat ik wel weer kan prikken. Ja, het lijf werkt weer lekker mee.
Nienid de tranen staan in mn ogen. Dit is echt een na nachtmerrie voor elke aanstaande ouder, maar het doet mij extra verdriet dat dit jullie gebeurt na de zware weg die jullie all afgelegd hebben. Het voelt zo niet eerlijk, je voelt je kleine en ik plaats van enkel blijdschap komt daar nu zoveel pijn en spanning bij. Zoveel onzekerheid over de toekomst. Ik zou ook niet moeten denken aan het afbreken van de zwangerschap, zeker niet als er ook positieve uitkomsten mogelijk zijn. Ik ga heel hard met jullie meehopen dat het goed komt met jullie kleintje. Ik begrijp het dat je ons gaat verlaten al vind ik dat oprecht heel erg jammer omdat ik je dan niet meer kan volgen. Ik ben blij dag je een fb groep hebt gevonden. Ik zit zelf in een herhaalde miskramen fb groep en heb daar afgelopen jaren ook veel steun uit gehaald. Lotgenoten contact kan heel helpend zijn. Heel veel sterkte de aankomende tijd, liefs frummels
Ik mag bij elke vk bezoek (eens per vier weken) ook even kijken met hun echo apparaat en tussendoor mag ik bellen als ik het niet trek. Ja dat willen we weten, volgende week donderdag hebben we de geslachtsecho gepland.
@Nienid wat krijg ik de rillingen bij het lezen van je berichtje. Wat verschrikkelijk voor jullie! Ik weet eerlijk gezegt niet goed wat ik moet zeggen maar zoals @Frummels al zei raakt het ook mij extra erg omdat jullie al zo'n zware weg erop hebben zitten. Ik snap dat je afstand neemt van het forum, maar hoop toch dat je ons ooit nog laat weten hoe het met jullie gaat. Ik zal aan jullie denken, heel veel sterkte en kracht toegewenst. Liefs brinsa
@Chocoladetaart he meis het zit je ook niet mee he! Ik ga voor je duimen dat het over een maandje weg is! @Frummels oh spannend volgende week al! Heb je zelf een gevoel wat het wordt? Wat gaat het ook snel zeg alweer dik 13 weken echt top! @suzies wat fijn om weer wat van je te lezen. En wat een lief berichtje en een fijn gedichtje heel mooi. Hoe gaat het verder met je en met de kleine?
Oooh nee, wat een kut wending weer! Hopelijk is die cyste snel weg. Dikke knuffel lijkt me dat dit zo rouw op je dak moet vallen! Hier nu in de wachtkamer voor de fm. Zenuwen en hoe. Net brak echt me klomp.... een kindje begind te huilen in de wachtkamer, een van de andere vrouwen ik denk een moeder van een patiënt. Zegt ineens nou zo zie je maar ze kunnen ook krijsen! Je kan je nog bedenken..... gvd wat werd ik even kwaad, ik heb maar tot 10 geteld. En het genegeerd, maar wat een kut opmerking. Ik wil het janken van een eigen kind anders zat ik gvd al niet zo lang in dit slopende traject. Kon het mens wel een knal verkopen. Maar goed adem in adem uit zenuw hier zenuw door en afwachten weer op de meting
@Ashleyrachel aargh meen je niet!! Dat mensen dat ook durven roepen in een wachtkamer waarvan een groot deel vruchtbaarheidsproblemen heeft. Absurd! Logisch dat je dr wel een knal voor haar waffel zou kunnen verkopen! Ben benieuwd naar je FM. Het lijkt wel bij mij alsof op de dag zelf de klap nooit echt binnenkomt ofzo. Gisteren voelde ik me wel oké, me erbij neergelegd. Maar nu voel ik me eigenlijk van binnen heel verdrietig Ik zie mezelf gewoon echt niet meer zwanger worden, alles is zo onduidelijk
Snap ik de dag vaak leef je ook in een waas, dag erop in de realiteit! We worden zwanger en daar moeten we in blijven geloven! Helaas zullen we gewoon niet de dames zijn die het op hun schoot geworpen krijgen voor niks. Echter onze huid wordt door alle tegen slagen wel dikker en steviger en we worden alleen maar sterker! Geef vooral de moed niet op!
Kijk mijn blije ei en dat op dag 12 13*18 dus een gemiddelde van 15mm Zaterdag terug voor een fmeting en dan als het door groeit zoals het nu doet maandag de eerste officiële iui!!! Het is er maar 1, liever hadden ze er 2 maar hè boeit me niet dit is de JACKPOT Nog nooit zo snel zon mooi ei gehad
Wat een traject he, Pff.. Knap dat jullie een pauze namen, maar tegelijk ook pijnlijk dubbel (tenminste zo voelde het voor mij). Hoe verloopt deze ronde? Fijn in elk geval om weer iets van je te horen!
Geen woorden voor. Wat moeten dat vreselijke momenten zijn geweest. Hoe is het met jullie? Ik wens jullie heel veel wijsheid en sterkte toe. Ook ik snap dat je afstand neemt van het forum maar hoop dat je ons toch wil laten weten hoe het met jullie gaat (mits jij daar behoefte aan hebt). Liefs!
Nee joh, om woedend en wanhopig van te worden. Je vraagt je toch langzamerhand af waar je dit allemaal aan verdiend? Gadverdarrie zeg. Dikke knuffel!
Hoe was je fm gisteren? Die hormonen zijn klote maar dit is een prachtig resultaat!! Nu op naar maandag..?!
Wat heerlijk om te lezen dat het goed met jullie gaat. Voel jij je ook zo? En donderdag dus de geslachtsbepaling, heel gaaf!! Ik vind het echt super leuk dat je met ons mee blijft kletsen!
Ik had vorige week dus weer een gesprek met die maatschappelijk werkster. Ik gaf aan een soort van "berusting" te hebben gevonden in het starten met iui per juni, maar ik wel nieuwe zorgen heb ivm de ontregeling van mijn cyclus. Het hele verhaal op haar verzoek nog maar weer eens gedaan en tot mijn verbazing schrok ze erg. Ze zou opnieuw met de arts in gesprek. Ik was dat haast alweer vergeten, toen er donderdag een brief van het z'huis op de mat viel. Volgende week woensdag hebben we een afspraak met de arts. Zouden we dan eindelijk geholpen worden? Echt mega spannend!!!