Oooh wat goed dat je je zorgen hebt besproken. Hopelijk gaan ze jullie idd na de brief die bij jullie op de mat viel helpen! Ik duim voor je. Laat je het weten na de afspraak? Maandag de iui Gisteren was onze beauty uitgeroeid tot een super mooie follikel ik ben nu al verliefd op deze beauty Gisteren om 23:00 terwijl we op een verjaardag waren in Nederland braaf en trots onze pregnyl gezet. En na afsluiting heerlijk de nacht door gebracht in een suit bij van de valk en het gezellig gemaakt. Vandaag lekker luieren, en een bananen brood gebakken (een gezonde versie) en vol zenuwen wachten tot we ons morgen vroeg om 09:30 moeten melden, man mag dan zijn ding doen en om 12:00 onze eerste iui. En tevens gewoon de laatste want deze ronde wordt onze jackpot
Hoi lieve dames, Mag ik mij aansluiten bij deze club? Ik heb in de zomer van 2017 in het clubje "Engelengeduld" gezeten, misschien zitten er hier nog wat meiden van dat clubje? Ik vind het steeds zwaarder worden en hoop steun te kunnen vinden én een steun te kunnen zijn bij mensen die precíés weten hoe het voelt. Ik loop vaak tegen zoveel onbegrip aan in mijn omgeving. Ik ben 30 jaar en sinds augustus 2015 proberen mijn man en ik zwanger te worden van ons eerste kindje. En dat gaat niet bepaald makkelijk, terwijl al mijn vriendinnen "gewoon" lijken zwanger worden van de 1e en 2e enz. Alsof het zo altijd zo makkelijk hoort te gaan... Lang verhaal kort: begin 2015 kreeg ik last van mijn buik en bleek ik een cyste op mijn eierstok te hebben. Tijdens een kijkoperatie bleek dit een grote endometriosecyste te zijn en hebben ze mijn hele eierstok en eileider moeten verwijderen. Een flinke klap. Sinds 1-8-'15 ben ik gestopt met de pil (mijn "medicijn") om zwanger te worden. Begin 2016 hebben we allerlei onderzoeken en zou alles prima zijn. Toen al gestart met clomid. Dat heb ik in totaal 12 maanden gebruikt en in de tussentijd hebben we 5 maanden pauze ingelast (waarin ik de pil slikte) omdat ik er emotioneel doorheen zat. Na nog wat maanden zelf proberen, zijn we sinds februari 2018 begonnen met hormooninjecties (Puregon en Ovitrelle). Ik voelde me echt anders deze maand, maar heb vanochtend op 12 dpo een knalwitte test in mijn handen gehad. Dus ik weet het allemaal niet meer. En eigenlijk zou ik het liefste meteen doorgaan naar IVF, omdat het allemaal zo ellendig lang duurt. :'( (En dan blijkt mijn "korte" verhaal toch nog weer lang te zijn geworden, sorry ). Is hier ook een lijst met de "deelnemers"? Ik vind het altijd fijn om persoonlijk te kunnen reageren en 86 pagina's teruglezen lijkt me een beetje veel. Als je jezelf kort wilt introduceren voor mij, graag.
Ik ben even zo vrij geweest me aan dit lijstje toe te voegen. NOD-club +20 maanden ❤ Nooortje - 1e kindje Status: onderweg naar een wonder Brinsa- 1e kindje Status: onderweg naar een wonder Ashleyrachel - 1e kindje Status: onderweg naar een wonder Frummels - 1e kindje Status: zwanger! Chocoladetaart - 2e kindje Status: onderweg naar een wonder NOD: begin april Steef85 - 1e kindje Status: onderweg naar een wonder NOD: rond 24 maart Snuky - 1e kindje Status: onderweg naar een wonder NOD: rond 15 maart
Ik kom hier net binnenvallen en ken je niet, maar poe, kwam dit binnen! Wat ontzettend heftig voor jullie! Heel veel sterkte voor jou en je man! <3
Js het gaat best goed met mij, het vertrouwen groeit met de dag. Wat goed van je afspraak volgende week! Yes!
Ik had dit even gemist choco, jeetje je zou verwachten dat jullie nu wel de nare cyste-shit gehad zouden hebben. Maar ook nog kans neem ik aan dat de cyste je cyclus in de war gooit? Hoe groot was ie? Je krijgt deze ronde geen fm meer om hem te volgen?
Welkom Ook ik heb een tijd lang in het topic engelen geduld gezeten. Maar toen we een pauze in lasten het even gelaten. Jullie hebben ook al veel ellende achter de rug. Wat voor behandeling hebben jullie momenteel? Omdat je zegt nog geen ivf te hebben ?
Thanks! Ik heb nu Puregon injectie gedaan (een FSH) en met Ovitrelle heb ik de eisprong opgewekt toen er op een echo 1 eitje 18 mm bleek. Dus het klussen kon wat meer getimed worden, dat was wel handig. Maar ik ben bang dat het zaad van mijn man misschien toch niet bij het eitje kan komen ofzo (na 25 rondes, halloooo, kunnen jullie het vinden daar binnen?) dus na 3 van deze rondes kunnen wij het combineren met IUI. Ook wel weer spannend. Ik zie drie sterretjes bij jou staan in het blauw. Allemaal (vroege) miskramen?
Welkom @Snuky. Ook jullie hebben al een lange weg afgelegd lees ik met de (helaas) bijbehorende teleurstellingen en verdriet. En nu net weer ongesteld lees ik? Waarom kreeg je destijds clomid? Rot spul vond ik dat! Hoe reageer je op de injecties? Een korte introductie is lastig maar daar gaat 'ie, sinds september 2015 actieve kinderwens (ik was al een jaar van de pil af). Wegens onregelmatige cyclus na een half jaar naar de huisarts gestapt. Verwijzing naar de gyn, die clomid voorstelde. Wij hebben toen voorgesteld om dat nog 5 maanden uit te stellen. In die laatste maand bleek ik zwanger, (juni 2016) dat werd een miskraam. (Ong. 8 wk) Daarna ontregelde mijn cyclus sterk, in november 2016 terug naar het z'huis met de vraag alsnog te starten met clomid. In december 2016 een vroege miskraam. Februari 2016 gestart met clomid, negatieve bijwerking; mijn bms werd mega dun. Gestopt in mei 2016, ze wilde geen vervolgonderzoeken doen (want ik kon immers zwanger worden?!). Second opnion gevraagd, september 2017, alle onderzoeken gedaan. Een van mijn eileiders blijkt dicht te zitten, verder alles dik in orde (zelf mijn cyclus is regelmatig op dat moment?!). Daardoor besluit de arts dat we het toch nog een jaar zelf moeten gaan proberen tot augustus/september 2019. Inmiddels is dat een veel te zwaar traject en heb ik dankzij deze groep de moed gevonden om contact op te nemen met het z'huis. Cyclus is bovendien weer ontregeld. Volgende week een gesprek met de arts en mogen we hopelijk snel starten met iui...
Hey Noortje, bedankt voor je berichtje en intro! Poe, dat is ook niet niks. En serieus, het maar zelf proberen tot de nazomer van 2019?! Wat naar zeg. Wel goed dat je contact met het ziekenhuis heb opnomen. Misschien heb je wel PCOS? Ben je daar al eens op getest? IUI lijkt mij ook fijn, dan komt het zaad tenminste echt goed terecht. Ik ben nog niet ongesteld, maar heb gister op 12 DPO een test gedaan: negatief. Maar ik blijf me raar voelen, dus ik heb nog ergens hoop dat het eindelijk eens is gelukt. Ik wacht nog even af. Clomid vond ik ook echt geen pretje! Allereerst is het een vies pilletje (ik ben niet zo'n goede pillenslikker) en ik had ontzettend veel last van opvliegers. Echt ellendig is dat! Ik reageerde er wel goed op qua eitjes (de eerste cyclus werd gemonitord), maar ik had meer last dan dat het goed voor me was (pijnlijke eisprong opeens, dus ook pijn bij het klussen, niet handig!) Uiteindelijk heb ik die dus 12 maanden gehad in totaal en was de volgende stap de injecties. Ik snap dat de artsen ervaring hebben en dat ze een bepaald "schema" volgen qua vervolgbehandeling (eerst dit, dan dat en als allerlaatste bijvoorbeeld pas ivf). Maar dat zorgt er vooral voor dat het allemaal extreem lang duurt. :'( En ik ben ook van mening dat niet elke behandeling bij iedereen evenveel kans van slagen heeft. Maar daar denken zij anders over...Ik wilde eigenlijk al IUI, maar nee, dat gaf niet meteen een hogere kans dan de hormooninjecties. Ik heb mijn arts nu wel zover gekregen dat wij na 3 maanden de injecties kunnen combineren met IUI, ook vooral vanwege mijn endometriose (want elke bloeding die je hebt is dan een risico op verklevingen). Dus dat is tenminste wel fijn. Wanneer heb je je gesprek precies?
Ja die protocollen... ze lijken eindeloos soms he? Ik deel jouw mening, niet elk lijf is hetzelfde en elke situatie is weer anders. Ik vind dat dat ook meegenomen moet worden. Ik begrijp echt dat dit dure behandelingen zijn hoor en dat je dus zorgvuldig moet kijken wie daarvoor in aanmerking komt. Maar het gaat ook over mensen. Een jaar clomid... Die opvliegers herken ik nog wel ja. Zijn de injecties beter te verdragen? In elk geval voor jou ook een "goed" vooruitzicht dat iui volledig gaat starten. Fijn dat je arts hierin nu wel meegaat. Het is dus nog spannend deze ronde, sorry niet goed genoeg gelezen. Ik duim voor je! Ik heb trouwens geen pcos hoor. 21 maart heb ik dat gesprek in 't z'huis. Ik hoop dat we na deze cyclus meteen van start mogen, natuurlijk zal het zwaar worden maar dat is het nu ook. Ik heb echt geen vertrouwen in een nieuwe spontane zwangerschap, dan had dat toch allang een keer moeten gebeuren lijkt me.
Haha ik moest echt even lachen om je zin, hallo kunnen jullie het vinden Hopelijk is bij jullie de iui gewoon niet nodig , dan zit je nu in je wachtweken toch ?. Idd 3 sterretjes, 1 van 17 weken, wat onze verassings sterretje was. Ik was namelijk aan de pil. En daarna nog met 5,5 en 6,5 week.
@Nooortje dank je Ze hebben vandaag van de 56 miljoen zaadcellen, 26 miljoen super zaadcellen terug gespoten in de baarmoeder, terwijl ze ook gelijk een echo aan het maken waren op me buik van de baarmoeder, mocht ik heel mooi toekijken hoe de prachtige zwemmers in de baarmoeder terecht kwamen via de spuit De iui viel me gelukkig mee, mijn reactie was dan ook toen de eendenbek eruit werd gehaald “oh nu al klaar” 28 maart mogen we testen
Dat klinkt super @Ashleyrachel ! Spannende tijdens breken aan... wanneer vertrekken jullie naar Thailand?
@Chocoladetaart jeetje wanneer zit het een keer mee Hopelijk is dat ding volgende maand weg en kunnen jullie eindelijk weer verder. Ik kan me goed voorstellen dat je je hierdoor kl*te voelt maar zoals @Ashleyrachel zegt geef de moed niet op! En ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan soms. Dikke knuffel meid! @Frummels wat ontzettend fijn dat je zo vaak mag kijken en tussendoor ook nog als je dat zou willen. Spannend dat jullie donderdag het geslacht al weten. Wil je het dan met ons delen of hou je het liever nog voor jullie zelf? @Ashleyrachel tja sommige mensen... En inderdaad je kiest ervoor dat je samen een kindje wil en dat is niet altijd een roze wolk. Er zijn echt genoeg minder leuke dingen zoals het janken van je kind, het hoort er gewoon bij. Wat een mooi ei had je al op dag 12! En wat vandaag al de IUI mooi op tijd voor de vakantie. Wat grappig dat je de zaadjes kon zien zwemmen. Hoe hebben ze dat gedaan met de echo? Wel inwendige echo? Ik ga heel hard duimen dat dit inderdaad de jackpot is en je over 2 weken een prachtige test hebt! Een miskraam met 17 weken, jeetje meid, mag ik vragen wat er mis is gegaan? De andere twee zullen niet minder pijnlijk zijn denk ik maar 17 weken is toch al best wel ver. @Nooortje klopt het was aan een kant echt lekker even een pauze maar ook echt wel pijnlijk. Hoe deze ronde verloopt vertel ik onderaan. Maar goed dat je weer een gesprek had met je maatschappelijk werkster. Ik ben heel benieuwd naar je afspraak volgende week woensdag. Ik hoop dat je er met een heel fijn gevoel vandaan komt. Als ik jou verhaal zo weer opgesomd lees blijft het voor mij echt een raadsel dat ze jullie zolang laten wachten. Gewoon onmenselijk, gestraft worden voor een miskraam. @Snuky welkom meid! Gezellig dat je mee schrijft ook al is de reden waarom natuurlijk niet leuk. Heftige periode hebben jullie alweer achter de rug. Ik zal zo nog even een korte intro erop zetten voor je. @hier, ik heb afgelopen vrijdag op CD12 al mijn IUI gehad! Woensdagochtend 3 "grotere" eitjes van 12mm. Donderdagochtend positieve ovulatietest. Gebeld met ziekenhuis en meteen IUI ingepland voor vrijdag. Ging allemaal weer erg snel, ik heb geen FM meer gehad en dacht pas na de IUI hoe zit het nou met het aantal eitjes... Temperatuur is zaterdag gestegen dus dat was in ieder geval een mooie bevestiging dat mijn ei(tjes) op vrijdag gesprongen zijn.
Mijn vriend en ik zijn twee jaar geleden begonnen voor ons eerste wondertje. Na een jaar zonder resultaat zijn we naar de HA gegaan en doorverwezen naar gyn. De standaard onderzoeken zijn eerst gedaan en alles goed dus moesten we nog een half jaar zelf proberen. Daarna HSG/foamecho die trouwens ook lieten zien dat daar ook alles goed was. Er is toen gekeken naar de spontane zwangerschapskans binnen een jaar en aangezien die lager dan 30% was zijn we begonnen met IUI. Vorige ronde hebben we even een ronde rust genomen omdat het allemaal teveel werd. Maar ondertussen op het wachtbankje van IUI-4.
Ja precies dat dus! Het was dat ik er zelf over begon dat ik een half jaar "gewoon" injecties te lang vond en toch met mijn endometriose zit. Ja oké, dan hoefde het maar 3 maanden i.p.v. 6. Je moet echt voor jezelf opkomen blijkt maar weer. Ik heb totaal geen last van de injecties gehad, dus dat was heel fijn! En mezelf prikken vond ik gelukkig ook geen enkel probleem. Meh, de 21e lijkt nog ver weg. Zit je nu nog in een natuurlijke cyclus trouwens?