Hoi dames, even bijlezen, gaat zo hard Yoga leek mij ook niet direct wat, denk dat ik naar zwangerschapszwemmen ga. Heb al een all-in zwem abonnement, dus kost niks extra! (babyzwemmen is straks trouwens ook erg leuk ) Met de zwangerschap van mijn dochter heb ik wel de gym gedaan.. Dat was wel ontspannend en toch nog veel geleerd. Hoe was de gym mataraa? (en je suiker ) Leuk he Miekje dat ze reageren op een bekend muziekje? Hebben wij ook gedaan en doen dat nu ook weer. En na de geboorte blijft dat een bekend geruststellend melodietje... Wakker liggen heb ik momenteel alleen last van omdat mijn dochter weer verkouden is, pff, vermoeiend... Als ik wel slaap ben ik nu heel erg fanatiek en onrustig aan het dromen. Als ik dan wakker wordt lijkt het net of ik niet geslapen heb Verlof staat bij mij op 36 weken, als het niet gaat kan ik eerder stoppen, dus maar even afwachten. Met mijn dochter liep ik met 37 weken nog 2 dagen post in de week en werd ik vriendelijk verzocht te stoppen door de vk
Leuk miekje dat de kleine daar op reageert.misschien ook maar eens gaan proberen met het muziek doosje, Merk wel dat ze op muziek geluid reageert.vaak als ik hard muziek luister wordt ze druk. Nijntje: zwemmen lijkt me ook heerlijk. Ik weet tot nu toe niet zo goed wat ik van de yoga vind.ik zie het zaterdag wel bij de volgende les.tot nu toe vond ik het apart hahah. Zo bij 37 weken de post nog lopen! Zo dat is knap . Ik merk dat ver lopen niet echt aan mij besteed is nu. Krijg snel last van me rug en harde buiken als ik dat doe.
Nijntje de gym heb ik vanavond Suikertest niet gedaan lag verdorrie de hele nacht wakker en had maar 2 uur geslapen.. liep slaapdronken door het huis heen waarop vl zei ga jij maar weer te bed, want je gaat zo niet auto rijden. Dus volgende week maar doen. Zwangerschapszwemmen is heerlijk! Je maakt echt contact met je kindje Babyzwemmen is ook zo super leuk! Maar start er niet te vroeg mee! Meeste zwembaden bieden aan vanaf 3/4 maanden maar het zwembadwater is echt te koud voor je kleintje. Kan beter vanaf 6 maanden aan mee gaan doen. In mijn groep ook, toch eigenwijze moeders en hoppa na 5 a 10 min stuur ik ze er al weer uit ivm de blauwe lipjes van de kleine zo sneu..
Of naar speciale babydagen gaan waarbij het water warmer is. HIer in de buurt zit een zwembad met een thermaalbad qua temperatuur. Na de eerste entingen gaan wij heerlijk zwemmen!! En het is ook wel afhankelijk van de periode en je kindje. zoontje was een kachel en geboren in de zomer, dus dan is het toch anders dan in de winter!
Pff ik zit hier een beetje in de stres. Vorige week had de kleine echt drukke en rustige dagen. Nu al 3 dagen erg rustig. Vanmorgen was ze druk aan het bewegen om 8 uur ongeveer. Daarna heb ik niks meer gevoelt ondanks dat ik niet druk bezig was. Ze reageert niet als ik een uurtje op de bank zit met me handen of in me buik prikken. Het hartje klopt wel heb ik gehoord met de angelsound. Normaal trapt ze daar tegen ,nu ook niet. Ik maak me erge zorgen. Heb de vk geprobeerd te bellen,maar er is niemand berikbaar alleen voor spoed. Wat moet ik nu doen?
Oh top Jeszss! Het bad waar ik de les geef is 30 graden en dat is echt te koud Rissie wat vervelend! Het schijnt dat je pas vanaf 28 wkn je kleintje elke dag hoort te voelen. En mijn binkie is ook wel eens hele dag rustig.. Maar als je je echt zorgen maakt gewoon spoed nummer bellen. Daar zijn ze toch voor?
Brrrr 30 graden is idd echt koud! Rissie, ik hoor vaker dat baby's op deze termijn rustiger zijn omdat ze echt een groeispurt maken. Maar heb je iets mierzoets in de buurt? Eet dat en wacht een kwartiertje. Probeer dan contact te maken. Als t dan niet lukt zou ik toch even de spoed bellen en uitleggen...
Ik heb niet meer gebeld, voel der nu net een paar keer heel zachtjes tikken.kleine plop plop. Voel me dan weer een zeur als ik naar het spoed nr ga bellen.maarja het is niet wat ik van der gewend ben gewoon vanaf 8 uur vanmorgen niks te voelen en niet reageren. Hou het wel even in de gaten.anders trek ik morgen ochtend als eerst aan de bel.meestal is ze s avonds wel druk. Denk als ik geen angelsound had ik gek was geworden en dan echt wel gebeld had na het spoed nr.
He bah rissie, hoop dat je jezelf snel weer wat zekerder voelt... Het kan zomaar zijn dat de baby net anders ligt en je niks voelt... Toen ik rond de 32 weken zwanger was van mijn dochter had ik dat ook en mocht (ivm iets groeiachterstand) direct naar het ziekenhuis, week lang elke dag hartfilmpje van de baby en alles was prima in orde... Dus waarschijnlijk lag ze gewoon anders. (heb daar ook een stuk of 3 echo's in een week gehad, dat vond ik dan weer minder erg ) Maar nogmaals... het is jouw gevoel en dat nemen ze over het algemeen heel serieus! Dus als je echt twijfelt gewoon bellen morgen! Bij ons is het zwemwater rond de 31 a 32 graden en we hebben met onze dochter voor het eerst met 3,5 maand een klein half uurtje gezwommen, daarna lekker naar het babyzwemmen elke week en nu is ze zo heerlijk watervrij Vanmiddag 3/4D echo gehad... Deze druif is nog eigenwijzer dan zijn/ haar zus... Hij/zij weigerde de handen voor het gezicht weg te halen. Dus we mogen over 4 weekjes nog een keer (dan zou er meer vruchtwater zijn en dus meer kans op mooie foto's)... Jammer voor nu, maar wat een straf dat we nog eens mogen kijken Nu ik het gezichtje beter heb gezien gaat mijn gevoel uit naar een jongen, maar we zullen het zien in januari
De vk heeft me nog terug gebeld omdat ze zag dat ik gebeld had,op dat moment zat ik net in de auto dus kon moeilijk mijn verhaal doen,mag morgen ochtend even terug bellen. Inmiddels heb ik de kleine net gelukkig weer even gevoeld. Ik merk dat ik me er wel heel erg mee bezig hou met hoeveel en hoevaak ze beweegt.en als dat dan een dag niet zo is als de dag ervoor maak ik me zorgen.en nu zeker omdat ik er vanaf vanmorgen tot vanavond niet voelde terwijl ik der normaal wel tussendoor voel. Babyzwemmen lijkt me ook super leuk! Kan niet wachten om de kleine meid te zien,en allemaal dingetjes te doen.zoals zwemmen de kinderboerderij en dat soort dingen. Ojeej een klein eigenwijsje. Wel leuk dat jullie terug mogen komen om nog een keertje te spieken!! Spannend dat je nog steeds niet weet of het een jongen of meisje is. Knap hoor!!
Dag meiden. Heb al een tijdje niets meer van me laten horen. Inmiddels zit ik aan mijn 4e blaasontstekingskuur en eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee. Ik heb niet het idee dat deze kuur echt goed heeft geholpen. Maandag moet ik weer urine inleveren. We zullen zien. Dinsdag bij de gyn geweest en alles was verder goed. Bloeddruk voor mijn doen wel iets aan de hoge kant, 140/80, maar volgens de gyn was hier niets mis mee. Ik vermijd nu wel alle dropjes, chocola en noem maar op. Mijn schildklier medicatie moet weer worden verhoogd, inmiddels zit ik al op 188mg, nog nooit zo hoog geweest, maar ik ben allang blij dat het zo goed in de gaten wordt gehouden. Hij heeft nog even gauw met het echo apparaat gekeken en alles zag er goed uit. Maf om te zien dat ze nu niet meer helemaal in beeld past haha! Ze lag trouwens met de voetjes naar beneden, maar dit is geen probleem, ik krijg immers toch een keizersnede. Bij de volgende afspraak gaan we ook die datum vastleggen. Voor de lijst: 10 november groei-echo en aansluitend afspraak gynaecoloog Vind deze echo echt mega spannend... Ik hoop zo dat ze op schema ligt en dat dit kindje niet eerst een week op de neonatologie hoeft te liggen...... Ik kom binnenkort weer even bijlezen, voor nu is het weer rennen hier haha! Fijne dag meiden!
Afgelopen maandag gesprek gehad in het ziekenhuis over de bevalling/keizersnede.. en het word een geplande keizersnede gezien mijn vorige bevalling 28 uur weeën en blijven hangen op 8 cm ontsluiting uiteindelijk een spoedkeizersnede. Halverwege december weer een afspraak bij gynaecoloog voor prikken datum. Gisteren controle bij vk alles gaat goed met de kleine spruit voor de lijst 5 november afspraak vk
Jeetje ismi dat is balen weer blaasontsteking!! Erg vervelend. Ook vervelend dat je bloeddruk en schildklier niet goed zijn.gelukkig maar dat je goed i de gaten gehouden word.dat is wel fijn!!. Spannend dames bij allebei een keizersnee. Zeker als je dan echt een datum pland.
Jeetje Ismi wat vervelend die blijvende blaasontsteking en al die kwaaltjes, hopelijk ben je er snel vanaf en kun je weer wat meer gaan genieten! Rissie ik herken wel wat je zegt dat ik ook erop let of ik hem iedere dag genoeg voel bewegen. Heb ook het idee dat hij de laatste dagen wat minder hard schopt maar voel hem wel degelijk hij zit ook al veel hoger, heb nu ook veel last van brandend maagzuur en misselijk gevoel. Maar gewoon kleinere hoeveelheden eten helpt al. Wel goed dat je gebeld hebt, ben benieuwd wat ze zegt. Laat je t even weten? 😚 Merken jullie ook dat je meer last van je buik krijgt nu? Merk dat hij vaker wat harder /gespannen is en dat ik eigenlijk alleen lekker lig op mn rug. Ook ben ik sneller buiten adem na een stuk (snel) lopen... slechte conditie... wordt nog wat met de bevalling😁
Wat heb ik hier mooie kamertjes gezien. Wij hebben deze week net de verf gekocht, meubeltjes hebben we ook al @Mantaraa Ik heb ondertussen ook al de suikertest gehad op 25 weken. De test is goed verlopen en het resultaat was ook prima! @Ismi2006 Wat vervelend dat je weer een blaasontsteking hebt. Hopelijk ben je er nu vanaf voor de laatste maanden en kan je nog even genieten! @Miekje87 Ik merk het sinds een week ook. Mijn buik voelt enorm zwaar aan, soms bij het wandelen moet ik hem echt onderaan 'dragen'. Mijn conditie is ook ver zoek, maar wij zijn momenteel nog bezig met een renovatie van onze living dus ik moet nog even een tandje bijsteken, daarna doen we de kinderkamer. Het is ondertussen weer 4 weken geleden dus nog eens tijd voor een buikfoto. 28 weekjes:
Hier zijn we gezellig een nachtje samen weg! Lekker shoppen en ook voor de kleine al leuke dingetjes gekocht! Miekje had de vk nog terug gebeld en in middels voel ik der weer wat meer. De ene dag is ze drukker als de andere. Maar denk dat ze ook gedraaid is omdat ik meer binnenwaartse plopjes voel. Ik moest rustig van haar gaan zitten ontspannen en als ik niks voelde binnen 3 uur moest ik terug bellen en zou ik een ctg krijgen. Gelukkig was het niet nodig want heb er toen weer gevoeld! Mag altijd bellen zei de vk als ik het niet vertrouw. Heb ook meer last van me buik. Soms een zwaar gevoel of een harde buik. Voel er idd nu ook wat hoger en heb soms ook wat maagzuur. Had nog nooit brandendmaagzuur gehad dus dat hebben we ook weer mee gemaakt. Mooie buik emilo!!! Ik merk dat me conditie ook minder word met de trap oplopen enzo. Snel buitenadem.
Wauw Emlilo, wat een buik al zeg... Mijn buik is nu zover dat op de buik slapen echt niet meer wil nu.... Bescheiden buikje voor een tweede wordt mij elke keer gezegd, haha... Vind het helemaal niet erg, we hebben nog 3 maand te gaan! Spannend, de rondleidingen in het ziekenhuis, heb ik niet gehad. Wilde graag thuisbevallen en mocht dat gelukkig ook. Zit er nu wel aan te denken om te doen, voor het geval je toch moet. Dan lijkt het me wel fijn om het gezien te hebben! Heb wel afgelopen week mijn kraampakket van de verzekering gehad, nu nog ff de klossen en de po halen en dan mag ik (hopelijk) weer thuis bevallen Qua conditie is het hier prima te doen, komt misschien ook door mijn werk als postbezorger... Ben momenteel wel heel erg moe, maar dat komt omdat mijn dochter al ruim een week minimaal 2 a 3x per nacht niet kan slapen (ziekjes) en dan bij mij in bed in slaap valt en dan kan ik haar terugleggen... Afgelopen nacht voor het eerst weer hele nacht in haar eigen bed gelegen, was manlief ook verkouden en een heel bos bij elkaar gezaagd Je gaat er een beetje aan wennen haha...
Ik ga ook nog even kijken bij de rondleiding in het zkh.is wel fijn om te zien waar je komt. Dat denk ik ook Nijntje als postbode loop je dagenlijks veel,is wel goed voor je.weet het me moeder is sinds 2,5 jaar ook postbode.leuk beroep alleen met regen iets minder. vervelend dat jullie kleine meid nog ziekjes is.en dan kan je in je eigen bed en heb je een man die een bos om zaagt haha niet leuk!! Hier vanavond bij de vk geweest,alles was weer goed gekeurd.alleen stuurd ze me morgen door naar het zkh voor een ctg. Ik maak me iedere dag druk om de bewegingen van de kleine. Ik voel der sinds een week gewoon veel minder als van week 21 tot aan 25 ongeveer.voelde er altijd iedere avond best druk.maar dat heb ik ook niet meer.de bewegingen zijn meer binnenwaartse plopjes dat ik soms twijfel of het me darmen zijn of me maag of de baby. Maak me zelf gek! Drrm stuurd de vk me door om de onzekerheid hopenlijk weg te nemen.
Wel fijn dat ze je serieus nemen Rissie! Succes morgen, komt vast allemaal goed! (het heeft mij bij de vorige zwangerschap wel heel erg gerustgesteld!)