Goedemorgen! Alweer een tijdje niet geweest, lig gewoon hele dagen te slapen soms haha. December alweer! Het is nu echt aftellen he! Het schuiven herken ik ook Miekje, gek gevoel, maar hier soms wel echt pijnlijk. Ik denk dat ze met haar voetjes aan de rechterkant ligt waardoor wanneer ze zich uitrekt, het behoorlijk uitsteekt rechts, dat doet soms pijn! Maar verder word ik er geen wijs uit. Is ook niet erg, al ligt ze over dwars, ik krijg toch een keizersnede . Vind het wel allemaal heel spannend, ook o mdat de echo goed was en ik eigenlijk niet geloof dat ik nu echt kans maak op een kindje van rond de 3 kilo. Mijn gevoel zegt nog steeds dat dit een mini is... Jammer dat je er zelf geen indicatie aan kan geven he haha. 10 december pas weer naar de gyn, maar ik ga dan wel vragen om eindelijk een datum te prikken want ik word er een beetje nerveus van dat ik nog niet weet waar ik aan toe ben.. Fijne dag meiden!
Bij mij doet dat draaien of schuiven ook wat zeer. Ik kan echt goed merken dat ze sterker wordt. Zo dadelijk weer op controle met volgens mij weer een groeiecho, ik ben benieuwd! Oh en mijn foto staat er tussen hoor deze maand! Ik ben benieuwd of ik misschien wel een draagzak win Ik ben in ieder geval wel superblij met de foto
Ahw wat lief, dank je Ik had zelf ook niet verwacht dat de foto's zo mooi zouden worden. Ik ben toxh echt blij dat we een fotograaf ingehuurd hadden met de bruiloft!
Hele mooie foto suus!!! Ik zal ook even op jou stemmen. Gister bij de vk geweest,alles was goed.meisje groeit nog steeds mooi mee op de onderste lijn.bij 32 weken werd ze op 1543 gram geschat. Ik kom nu wel flink aan moet ik zeggen.omg de chocolade letters en pepernoten zijn allemaal zo lekker. Bij mij doet het schuiven nog niet echt pijn.heb 2x gehad dat ik dacht au wat voel ik tegen me ribben. Ze is wel lekker beweeglijk. Spannend ismi een keizersnee.hopenlijk heb je snel een datum warme naartoe kan leven. Miekje heb gelezen dat vanille vla helpt tegen maagzuur,bij mij helpt dat opzich wel.heb er zelf ook af en toe last van.erg vervelend. Hoorde dat een lepeltje havermout ok schijnt te helpen.
Bedankt Rissie!! Ik heb zojuist de tweede groeiecho gehad en ze wordt met 33.3 weken al op 2200 gram geschat Ze loopt nu ook iets verder voor als de laatste keer. Buikje meette nu 34 weken en haar benen zelfs 35 weken! Over twee weken nog een liggingsecho (ze was nog niet ingedaald) en dan ook gelijk de bevalling bespreken. Het komt nu echt dichtbij hè?!
Als eerste gefeliciteerd Rissie! (vandaag toch?) Hier vanmorgen ook een groeiecho gehad... Netjes op de gemiddelde lijn mee en dus nu ook een kleine 2200 gram! (mijn dochter is geboren met 2650 gram, daar gaat deze wel overheen ) De vk zei dat het kindje dan rond de 3400 a 3500 gram uit gaat komen. Dat vind ik wel groot zat Dat schuiven voel ik nu ook echt! Hoewel het ook vaak lijkt op uitrekken! Dan voel ik de billen rechts tegen mijn ribben en de voetjes op mijn linker heup... Lekker beetje onderuit gezakt zitten en ruimte geven dus, haha! Bij jou lijkt het kindje meer in de richting mijn dochter te gaan qua grootte (best een prettige grootte voor een eerste kindje ) Het enige is dat ze na de geboorte goed in de gaten houden of ze niet teveel afvalt en daarna goed aankomt. Alleen maar prettig! De kraamzorg zei bij mij dat die kleintjes vaak veel meer vechtertjes zijn, dus dan krijgen we nu een lui varkentje hahaha... Mijn schoonmoeder had als tip voor het maagzuur, het eten van zilveruitjes. Nog niet geprobeerd hoor, ik heb er alleen in bed last van en nog niet zo heel erg gelukkig! Ismi wat fijn dat het nu goed lijkt te groeien!
Hier vanmorgen ook een groeiecho gehad ze is nu 1600 gram en loopt qua groei 2 dagen achter.. 17 december datum prikken in het ziekenhuis voor de keizersnede als het allemaal mee zit word het 4 januari.. de baby is al ingedaald en ik voel hierdoor continu druk van onder zeg maar ik ken dit niet van de vorige zwangerschap soms is het pijnlijk maar het is vooral ongemakkelijk.. Dit weekend nog even lekker genieten samen (naja met zijn drieën ) in Engeland. Ons zoontje gaat uit logeren naar mijn zus..
Ja klopt Nijntje vandaag jarig! Dankjewel. Zo wat een verschil kwa groei he bij iedereen. De vk zei ook idd dat ze gewoon na de 5a 6 pond groeit. Dus dat is alleen maar fijn een kleintje voor de eerste! Ik heb donderdag de laatste groei echo. En nu om de 2 weken naar de vk
Ook ik ben al een poosje afwezig.. Vaak moe en veel klachten op het moment. Kan bijna niet meer lopen door de pijn in mijn bekken en rug.. Slaap sinds 1,5 ook vreselijk slecht. Heb ook al meerdere keren flinke voorweeen gehad. Kleine man loopt hier een week voor qua groei en ik moet vanaf nu wekelijks naar de gynaecoloog. Over 2 weken gaan ze de datum van inleiden plannen. Ze willen dit het liefst pas met 38 weken doen maar als de kleine zo door blijft groeien zal het waarschijnlijk met 37 weken al zijn.. Dat zal betekenen dat hij met de kerst al geboren is! Wat gaat het hard! Nu al december en dat word dus hoogstwaarschijnlijk de maand waarin ik zal bevallen.. Spannend hoor! Alles is klaar voor zijn komst en de vluchttas staat klaar.. Nu dan echt de laatste (zware) loodjes...
Zo nikaa dat is voor jou echt de laatste loodjes als hij met 37 of 38 weken wordt gehaald!! Vind het nu ook echt spannend worden.kijk er zo naar uit om me kleine meisje te zien. Wel balen dat je je zo slecht voelt.misschien alleen maar fijner dat hij dan wat eerder komt. Moet ook wel zeggen dat ik kast heb van me onderrug stuitje mer opstaan of draaien in bed soms. Met lopen steken in me lies wat trekt Naar me schaambot.ik waggel soms als een eend!!
Ja die steken heb ik ook rissie! Zo vervelend! En wat een verschillen idd qua grootte... Nu zegt het bij mij niet zoveel hoor. Ze hadden m'n zoontje met 36 weken geschat op 3 kilo en uiteindelijk werd hij geboren met 36,5 en hij was maar 2165 gram. Dus ik neem de schattingen toch maar met een korreltje zout. Daarbij kan de groei-echo nu goed zijn, maar wie zegt dat ze doorgroeien? Spannend idd Nikaa! Ik wil ook een datum! Hahaha! Maar ik wil perse niet in december........
Spannend Nikaa... ik ben druk bezig met de laatste dingen voordat de baby komt.. Het maakt mij toch ook wel verdrietig omdat dit de laatste keer is van een zwangerschap niet dat deze zwangerschap een pretje is,maar ik weet wel zeker dat ik het getrappel en de momenten die ik nu nog samen heb met de baby ontzettend ga missen.. Komt denk ik ook doordat ik heb besloten om tegelijk met de keizersnede mijzelf te laten steriliseren.. heb ik al jaren over nagedacht en aangezien ik geen kinderen meer wil en ik straks 37 word vind ik het wel mooi zo.. en ik sta er 10000% achter ,maar toch is het wel definitief nu de datum van de keizersnede dichterbij komt..
Agh Simba vervelend dat je je verdrietig voelt. Gelukkig sta je wel achter je keus. Maar snap je gevoel wel. Ik heb het ok wel een beetje dat ik denk dan zijn de 9 maanden zwanger zijn alweer voorbij,geen dikke buik,geen getrappel,en als je zwanger ben ben je toch Eem beetje speciaal. Maar krijgt er wel een mooi kindje voor terug naar tuurlijk.want kijk er ook eeg naar uit.
Rissie nog gefeliciteerd! Hier heb ik zoveel pijn in rug en benen en het een hele zware zwangerschap is geweest dus de verloskundige gaat mij 5 januari strippen om te kijken of dat werking gaat hebben. Anders mag ze lekker blijven zitten maar wil kijken of dit effect gaat hebben ik hoop het maar! Lig meer op bed dan dat ik lopen kan. Voor mij ook laatste x zwangerschap Rn daar ben ik nu wel blij mee door deze zware tweede keer. Spannend dames de laatste loodjes kan mij nog zo herinneren toen we dit topic startte! Succes allemaal!!!!
Jeetje Simba, dat lijkt me inderdaad een heftige keuze ja, ondanks dat je het wilt. Het sluit echt weer een stuk van je leven af! De gedachten zijn ook al bij mij langs gegaan hoor, maar dan meer doordat ik vorig jaar pap3b op het uitstrijkje had... Nou was het na 1 behandeling weg, maar als het straks weer terugkomt, moet het er allemaal maar uit. Liever gelukkig en lang leven met 2 kindjes dan 3 kindjes achter moeten laten. Die controle staat alweer gepland voor in april... Wij wilden onafhankelijk van elkaar altijd wel 4 kinderen, maar nu in de tweede zwangerschap met zo een kleine peuter ernaast... pff... Weet het nog niet hoor, misschien is het zo ook wel goed Lady ook spannend! Ik hou steeds een vaag gevoel dat het hier uit zichzelf wat vroeger gaat komen (zul je zien dat we overtijd gaan )
Hoi dames, Wij hebben ook met 32 weken onze echo gehad. En baby woog ongeveer 2200 gram...De gynaecoloog zei ga er maar van uit dat dit ook een flinke wordt Ergens wel blij maar ergens ook bang...We zullen zien....
Rissie nog proficiat! Hopelijk heb je een leuke dag gehad Simba dat lijkt me ook heel moeilijk. Gelukkig sta je er wel achter, maar ik begrijp dat het heel definitief voelt. Waarschijnlijk ben je straks blij dat je het toch hebt gedaan, ook al voelt het nu zo. Lady wat zwaar zeg! Ik mag denk ik echt niet klagen over deze zwangerschap, dus dat doe ik ook maar niet Hopelijk heeft het strippen effect of besluit de kleine zelf al om eerder te komen
Nee Suus ze moet blijven zitten hoor haha. Ze wilde mij al strippen met 37 weken maar dat is de week van kerst Rn oud en nieuw dus daar wil ik d'r nog even overheen tillen haha.
Dankje dames voor de felicitaties. Had het zaterdag al gevierd.wel vermoeiend,maar kon zondag lekker rusten. Idd de kindjes kunnen beter nog even blijven zitten tot het nieuwe jaar haha,