Nijntje wel goed dat je even je rust pakt hoor! Nee ik weet niet hoelang de bevallingen van mijn moeder waren van mijn zus en broer.. Weet wel dat we alle 3 later waren.. Dat meen je Rissie! Haha naja proberen kan ze het iig altijd ja.. Oh iedereen heeft het al over indalen en bevallingsgesprekken.. Zo gek meiden.. zo hebben we het over de echos dat die zo lamg duren en moet je ons nu horen! Ik heb echt afgelopen dagen al zoveel mogelijk willen doen qua kleertjes wassen strijken schoonmaken enzo.. nu voel ik het wel.. Zegt vl je hebt nog 4 weken hoor! Maar dat zit niet in me.. maar vandaag dan maar proberen te ontspannen..
Omg.. lees ik mijn banner.. staat er nog 24 dagen te gaan!! Ipv van de 200 zoveel of 100 zoveel wat er altijd stond.. Schrik momentje hahahaha
Nee ga niet werken! Ben kapster dus het werk in de kapslaon is erg zwaar wegens de drukte. Heb me eigen familie nog om te knippen . En allemaal dingetjes tussen door zoals huishouden laatste spulletjes hier en daar kopen. En wil tussen door echt rust houden. Kom al bijna niet toe aan me huishouden. Me moeder helpt me iedere vrijdag ochtend. Kan het er niet bij hebben om ook nog eens te gaan werken. Eigenlijk is me familie knippen voor kerst al te veel. Ben snel moe. Zere lies en hardebuik. Moet echt aan me zelf denken. Ja weet wel toen me moeder van mij beviel dat ze op laatst te hoge bloeddruk had. Ze was opgenomen en zou opstaan voor keizersnee omdat ik in een stuit lag. Maar de vliezen waren ineens gebroken en toen kwam ik best wel snel geloof ik. Hoeveel uur ze er over gedaan heeft weet ik niet. Zal dat nog wel eens vragen.
Heb mijn dochter dus gewoon alle dagen thuis nu... Al vier nachten koorts en flink hoesten, blijkt kleine longontsteking. Dus nu met antibiotica thuis. Ook heeft ze me deels aangestoken en begin ik ook te snotteren en te hoesten, pff... En dat na vier gebroken nachten door haar koorts... Dit is echt zwaar... Manlief werkt deze week 6 dagen en kan ook niet veel betekenen... Hoop dat de antibiotica snel aanslaat en dat het bij mij niet te ernstig wordt... Heb nog wel ff nodig om goed op krachten te komen voor de bevalling denk ik Mijn zusje moet de 15e januari naar de tandarts... Oh dat is nog zo ver weg zegt ze... en ik denk, pff gaat veel te snel
Nijntje, Ik heb net ook weer zo een week achter de rug. Mijn zoontje eerst flink koorts en griep 4 dagen en daarna de waterpokken en ik erg verkouden en snachts niet kunnen slapen omdat lucht krijgen lastig is. Gelukkig nu bijna vanaf. Veel beterschap Nijntje! Gisteren de liggingsecho gehad. Hij was al iets ingedaald en het hoofdje was niet te groot. Gelukkig. De doorsnede is in de 35 weken en de omtrek 1 weekje minder dan dat ik ben. Zij zei dat dit prima is. Ook zei ze dat hij haartjes heeft, kom ze goed zien op de echo. We hebben nog over de bevalling gehad en pijnbestrijding. Vorige keer heb ik gebruik gemaakt van het pompje omdat ik weeenopwekkers gekregen heb en toen heftige rugweeen had en al vroeg persdrang. Nu geeft ze me aan als het natuurlijk gaat, dus niet inleiden en opwekken, het waarschijnlijk prettiger verloopt. Ben benieuwd. Ik heb net haar gesproken over TENS. Iemand hier ook al over gedacht of ervaringen van gehoord. Helaas vergoed mijn ziektekostenverzekering het niet, maar heb het nu voor minder dan de helft op marktplaats kunnen kopen.
Ha meiden. Komt inderdaad erg dichtbij! Zo'n gek idee dat een aantal van jullie al voor het einde van het jaar zeker weten dat jullie kindje er is! En is jullie kindje rustig of druk in de buik? Bewegingen veranderen, al die veranderingen het is allemaal wel heel bijzonder. Ik wil graag thuis ons kindje krijgen. Dus in dat geval geen pijnbestrijding (alsin geen ruggenprik of pompje) ik heb me er nog niet helemaal op ingelezen. Pff nog zoveel te doen... De tijd gaat écht te snel!!
@Norki Maki Hier een heel actief kind, maar sinds een week zijn de bewegingen enorm veranderd.. volgens mij is hij ingedaald sinds deze week! Ondertussen nog een buikfoto van 36 weken, een echte hangbuik geworden:
WoW Emilio!!!! Het is nu toch wel zwaar meid!!! Vervelend Nijntje veel beterschap voor je meisje! Ook voorjezelf. Ook beterschap voor jou kleine chanty. Grappig om te horen dat de kleine al haartjes heeft. Konden ze bij ons ook zien bij de 3D echo bij 30 weken.toen had ze 0,7 mm haar hihi. Ik voel de kleine nu iedere dag wel erg goed.gister voelde ik denk echt een voetje uitsteken.en het is allemaal anders.minder schoppen maar meer schuif van harde dingen,denk billen of beentjes.
Jeetje emlilo wat een buik! Wat zal het zwaar zijn voor je of valt het mee? He gets beterschap voor jou en je dochter nijntje! Ook nog voor jou chanty en je zoontje! Ik ken TENS niet.. wat is dat? Qua pijn bestrijding zou ik voor een pompje willen maar ik ga proberen zonder uiteraard! Iig ga ik niet voor de ruggenprik als je hoort en leest wat het allemaal kwaad kan voor je kleine.. Haha ja gaat allemaal snel he
TENS zijn kleine stroomstootjes. Pijnbestrijding bij bevalling - GeboorteTENS Vorige keer had ik het pompje. Dit is een oplossing zonder medicatie. De verloskundige raadde het me aan. Kun je thuis en in het ziekenhuis gebruiken.
Vandaag de datum geprikt voor de keizersnede.. het aftellen kan nu echt beginnen over een kleine twee weken word ze gehaald..wel in 2016 Jeetje wat een buik emilio is het niet verschrikkelijk zwaar.. Hier ook al een paar slapeloze nachten keelpijn hoesten verkouden bah plus nog een klein peutermonster die denkt dat hij tussen half 12 en 4 uur om de tien minuten de kleren aan moet om naar juf te gaan pfffffff
Het zwaar zijn valt op zich wel mee, die giga buik is er natuurlijk ook geleidelijk aan gekomen Maar 't is vooral lastig omdat hij zo laag zit
Spannend Simba dat je de datum weet. Echt aan het aftellen. Kon ik maar een datum kiezen op welke dag ik mijn kleintje krijg,vind het nu zo spannend worden hihi. Uhm over pijn bestrijding geen idee ,,,de vk heeft het daar helemaal niet over.vind ze zo ie zo heel makkelijk.leggen weinig uit.ben er niet erg tevreden mee.als ik het van andere hoor die allemaal uitleg krijgen over de bevalling,pijnbestrijding en hoe het medische allemaal in het zkh huis gaat.en over me medicijne gebruik ivm de groei echo's hebben ze het er ook niet meer over van hoe nu verder.je word er maar een beetje aan je lot overgelaten.ze lopen steeds uit en heb het idee dat het allemaal ff hup hup is en je staat weer buiten.bij een 2e ooit in de toekomst ga ik niet meer naar deze vk praktijk.
Vanochtend bij de gyn een datum geprikt voor het inleiden ivm al mijn kwalen en natuurlijk de diabetes. 28 december word ik ingeleid dus waarschijnlijk word ik in 2015 nog mama!
Oh spannend simba en nikaa!!! Wat wordt de data simba?? Ja dat viel mij ook al op bij jou Rissie.. ik zou daar ook niet blij van worden. Bij mij lopen ze ook altijd uit maar daar nemen ze echt de tijd voor je. Als alle controles zijn uitgevoerd dan gaat ze nog door vragen van: is je bed al omhoog, staat je tas al klaar, heb je al flesjes in huis, het liefst van die kleine met kleine maten erop voor in het begin. Hoe gaat het met je partnwr is hij er al klaar voor.. zo top! Weet niet in welk provincie je woont, anders zou ik je de mijne zeker aanraden!
Wauw dames wat gaat het snel he! Wat komt het dichtbij. Beterschap mama's en kindjes die nog niet opgeknapt zijn! Spannend Simba en Nika! Ohh dat is al zo snel allebei😊 Rissie wat jammer van je vk! Zonde ze moet echt de tijd voor je nemen. Wat leuk al haartjes!! Kheb echt nog geen idee, op 3d echo heeft ze er niks over gezegd en bij de liggingsecho was hij heel eigenwijs, hij lag vooral vol met zijn mannelijkheid te pronken... nu al 😁 ik schrok trouwens wel van de grootte van zijn hele zaakje, is dat normaal? Ik heb nu dagelijks harde buiken, menstruatie krampen en felle steken down under. Het voelt als indalen en dat zal het ook wel zijn denk ik. Ben echt benieuwd wanneer het gaat gebeuren en merk dat ik het nu ook echt spannend begin te vinden. Kijken jullie er tegenop, tegen de bevalling zelf? Ik vind het best eng worden nu. Misschien tips of positieve ervaringen van mama's die al een kleintje hebben? Ook kwa kleding? Een big-shirt/ nachthemd? Wat is handig? Dinsdag weer controle en bevallingspraatje. Weten jullie al hoe jullie willen bevallen? Verticaal lijkt me ook wel wat, baarkruk ofzo. Pijnbestrijding liever niet maar als het echt moet dan zo'n pompje denk ik, ben me nog aan het inlezen. Tens lijkt me ook fijn inderdaad. Ons kleintje is nog heel actief maar wel anders. Hij schuift meer op en neer en voel gekriebel van handjes en voetjes denk ik. Super leuk
Spannend Nikaa, Simba en Ismi! Zo is het echt aftellen! Emlilo wat een buik, pff... Wel fijn dat je er niet heel veel last van hebt! Rissie, wat vervelend van je vk. Het is wel fijn om iemand te hebben waar je je prettig bij voelt. Ik zit in een praktijk met 3 vaste en twee inval en alle 5 zijn ze echt heel prettig. Stiekem hoop ik dezelfde te krijgen, lijkt me wel heel speciaal! Pijnbestrijding wilde ik de vorige keer niet en is ook niet nodig geweest. Mijn ervaring was echt heel goed Miekje. Leuke opsteker, maar weet uit ervaringen van anderen dat het echt niet altijd zo makkelijk gaat Belangrijkste tip die ik kan geven is meegaan in de flow. Als het net begonnen is, jezelf realiseren dat het echt nog wel erger wordt, maar vang de weeen goed en rustig op en laat het op je af komen. Als ik de ademhaling even kwijt was, pikte mijn man dat weer heel goed op en dat was erg fijn! En wat ze zeggen is echt waar: als je denkt dat je echt niet meer kunt, ben je er vaak bijna! Persweeen en persen is echt een verlichting! Je kunt dan ook echt wat doen. Ik ben thuis bevallen en gewoon op bed. Kon niet echt mijn draai vinden, dus misschien is zitten wel prettiger ja... Gelukkig duurde het bij mij niet heel lang. heel de dag al een beetje onrustig, in de middag realiseerde ik mij dat het begonnen was. Tussen 5 en 6 uur savonds getimed. En ja hoor om de 5 minuten en ongeveer 1 minuut lang. Verloskundige gebeld kwam tegen half 8 ivm wisseling van de dienst. (Mijn man ondertussen nog weggegaan, ik kon het makkelijk handelen en theoretisch duurt het een cm per uur ) Toen had ik dus 3-4 cm, daarna ging het sneller, half 9 man thuis en werd het pittiger, moest ze wel liggend opvangen, 9 uur precies vliezen gebroken, gevolgd door een weeen storm. Na 20 minuten begon ik te beseffen dat ik persweeen had (huh, nu al??) Na een paar weeen, heeft manlief de vk weer gebeld, kwam direct en jahoor, 10 cm. Kwartiertje persen en 22.10 uur is mijn dochter geboren. Placenta wilde niet komen (na een half uur hoor je naar het ziekenhuis te gaan, maar dat wilde de vk niet, alles was zo goed gegaan). Toen een hele vieze lelijke spuit in mijn been (als je me vraagt wat het ergste van de bevalling was, was het die spuit ) om de placenta los te maken. Die kwam uiteindelijk na 50 minuten pas... Beetje lang verhaal geworden. Maar het grootste chiche is echt echt echt waar!!! : Zodra hij/zij op je buik ligt, ben je 80 a 90 % van de pijn enzo vergeten!
Jeetje mooi verhaal Nijntje! Ik begin nu het nu ook wel spannend te vinden. Komt steeds dichter bij! Vooral als ik bij iedereen lees dat jullie de inleid datum weten of geplande keizersnee .! Spannend nikaa 28 dec! Nog 10'daagjes ! Kwa vk ik woon in de hoekschewaard dus en weet dat er hier wel meerdere zitten. Dus voor evt de volgende ga ik echt naar een andere. Ik ga over pijnbestrijding en me geboorteplan zelf wel Beginnen bij de volgende afspraak want vind dit niet normaal dat ik daar gewoon niks over weet via de vk. Over de pijnbestrijding ben ik dus even op intenet gaan zoeken. Het liefst wil ik geen pijnbestrijding. Alleen als het evht niet gaat. Hier vandaag erg last van me lies en schaambot. Denk door het indalen. Lopen gaat echt lastig. Ook een beetje zeurend gevoel in me onderbuik. Vind het maar spannend dat ik denk oo het zou toch niet gaan beginnen??? Maar het zal van het indalen zijn denk ik zoals ik lees op intenet.
Dat denk ik ook rissie... Had er vandaag voor het eerst ook last van. Voel nu ook veel minder, wel met regelmaat, maar echt veel minder en heb ook het idee dat de druk bovenin wat minder wordt! De vk zei mij dinsdag dat ik ook wel indalingsweeen kon krijgen... Die konden wel om de 6 a 10 minuten komen... Nou, als ik weeen heb om de 6 a 7 minuten ga ik echt wel bellen, omdat mijn dochter zo snel is gekomen. Ik hoef ook niks af te wachten... Als het begonnen is, mag ik direct bellen en komen ze gelijk checken... Heeeeeel fijn
Haha Nijntje dan zou ik idd maar snel bellen als je indelingen weeën om de 6 a 7 minuten hebt! Fijn dat ze dat meteen komen checken! Ik weet wel zeker dat het van het indalen is.hier is het gelukkig weer even gezakt.maar heb het al 2 weken af en toe steken in me lies/ schaambot. En de vk zei maandag ook dat ze bezig was met indalen. Vanmorgen stond ik er ook mee op en nu is het weer gezakt.