NOD-Clubje gaat verder. Uitgerekend in Januari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ismi2006, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh nikaa wat spannend!! Dan ben je (als het goed is) de eerste mama van ons!

Hier is het ook nog iets meer dan 2 weekjes. Heb vandaag de tas maar eens ingepakt, mocht ik toch eerder weeën krijgen. Gaan we natuurlijk niet vanuit, maar toch. Mijn zoontje kwam al met 36.5 haha!

Ik heb ook last van het indalen, vervelend gevoel zeg!

2. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ja het indalen is idd een heel naar gevoel.
    Ik denk steeds ojeej het zal toch straks niet ineens doorzetten ofzo.

O met 36,5 .tja alles kan vanaf nu he!! Ik heb me vluchttas ook voor grotendeels ingepakt.alleen wat spullen voor me man nog niet.maar dat is niet het belangrijkste.

Worden jullie ook gek als je ergens komt?? Gister op de kerstmarkt.kon er niet eens normaal overheen lopen.net een wandelende attractie.alles goed hoelang nog ,praatje zus praatje zo.
    Vanmorgen weer in de ah,ik denk pfff hou op haha.laat me normaal me boodschappen doen aub!
    Kan je na gaan als de kleine er is en je loopt met de kinderwagen haha!

3. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Tas inpakken, goed idee! :p Haha... Vorige keer heb ik tijdens de weeen nog gauw wat spulletjes bij elkaar gegrepen, gelukkig mocht ik thuis bevallen en was het niet nodig, anders had ik de helft niet bij me gehad :D
    Scheelde wel dat het ziekenhuis toen op minder dan 5 minuten rijden was. Nu is verloskunde hier helemaal verdwenen helaas en moet ik naar een van de twee plaatsen stukje verderop helaas :( (als het zover komt...)

4. Chanty34

Chanty34 Lid

13 jul 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook nog mij tas inpakken. Tijdens het bevallingsgesprek deze week heb ik gezegd dat ik absoluut in het ziekenhuis wil bevallen omdat ik dat een fijner gevoel vind. Dus afgesproken dat we met 2 cm naar het ziekenhuis gaan en niet te lang wachten. Ook zei de verloskundige dat meestal de tweede sneller gaat. Of dat zo is weet ik niet.

Heb vandaag dat TENS apparaat gekregen, deze week bij de controle eens kijken bij de verloskundige hoe het werkt.

5. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Oeh de indalingsweeen heb ik ook gehad.. was bijna 3 uur lang op zondagnacht.. vond het niet echt een pretje..
    Volgens de laatste controle is deze kleine bink al bijna helemaal ingedaald. Mochten nu de vliezen breken hoef ik niet te bellen aangezien er alleen vruchtwater uit kan..

Haha ja het boodschapje halen/kerstmarkt ken ik.. zo hoe gaat het nu? Laatste loodjes he? Wat zie je er goed uit.. blabla hahaha
    Wel leuk hoor!

Ja als ik aan de bevalling denk krijg ik toch een beetje kriebels hoor! Niet dat ik er bang voor ben, maar meer: hoe voelt het nou, zou het me lukken zonder pijnbestrijding enzo...

Tas staat bijna zo goed als klaar. Vooral op aandringen van vl.. hij is er zenuwachtiger om als ik.. hihi

6. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn tas staat sinds vorige week ook bijna volledig klaar, een ligt een lijstje bij voor de zaken die ik pas kan inpakken als het begonnen is.
    Ik woon in Belgie en merkt wel dat er een totaal andere regeling is naar bevallen toe dan in nederland. Hier beval je standaard in het ziekenhuis en blijf je ongeveer een 3tal dagen.
    @Chanty34 Een tweede bevalling gaat inderdaad vaak sneller. Bij de eerste heb ik er 7 uur over gedaan, bij de tweede maar 3uur, dus ben benieuwd wat het nu zal zijn ;)

7. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Hoi dames! Leuk om te lezen dat jullie ook al bezig zijn met de voorbereidingen op de bevalling :) Mijn koffer ligt ook zo goed als klaar, alleen nog haar wikkeldeken er in en de camera. Telefoon neem ik los mee :D

Hier is ml volgens mij ook zenuwachtiger als ik :D Ik laat het allemaal op me af komen. Ik ga ervan uit dat het reteveel pijn doet en de rest zie ik wel. Het doet niet veel goeds om mezelf nu al helemaal op te fokken ;)

Ik ben wel heel benieuwd naar het moment dat ze op mijn borst/buik ligt. Dat gevoel... Daar kan ik me nog niet echt iets bij voorstellen. Heel bijzonder, dat denk ik wel :)

8. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Poeh Emlilo, ik dacht dat mijn buik groot was :$ Jeetje meid, petje af hoor :D

Spannend dat sommige al weten wanneer ze hun kleintjes mogen verwelkomen. Ik ben heel benieuwd dames ;)

9. Nikaa

Nikaa Lid

24 feb 2015
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Even klagen.. Voel me al tijden beroerd. Hou mega veel vocht vast, bekkenpijn waardoor ik soms niet kan lopen, hoofdpijn, misselijk en paar keer per week weeën. Vandaag de hele dag de baby niet gevoeld dus vanmiddag naar het ziekenhuis.. Daar vonden ze eiwitten in m'n urine, een hoge bloeddruk en een licht verminderde nierfunctie. Op de ctg konden ze eerst zn hartje niet vinden maar uiteindelijk bleek dat gelukkig goed te gaan.. Voor de zekerheid een echo gemaakt en daar Lag de kleine heel stil (kon ook aan het slapen zijn). Het is dus een beginnende zwangerschapsvergiftiging.. :( wel naar huis gestuurd om vervolgens morgenochtend om 8 uur weer te melden voor een ctg. Ik maak me nu best wel zorgen en hoop niet dat dit nog een week zo moet gaan..

10. Chanty34

Chanty34 Lid

13 jul 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat heftig Nikaa.
    Ik hoop dat ze je er niet nog veel langer mee laten lopen en je gaan inleiden. Ik neem ook aan dat ze geen risico lopen.
    Was je bloeddruk altijd al hoog of nu opeens?

11. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    O jeetje nika dat is schrikken.denk met begin van een zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk dat ze je niet zo laten lopen lijkt mij.
    Wat eng ook dat ze het hartje niet konden vinden.zeker als je de kleine zelf ook niet voelde.
    Ben heel benieuwd morgen.

Ik heb een heel rustig dagje vandaag,maar de kleine ook,heb haar niet veel gevoeld vandaag.maar ff in de gaten houden hoe dat morgen is.vind dat maar niks!!

12. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    He gets Nika! Lijkt me zo eng!
    Ik ben benieuwd morgen! Lijkt mij dan ook dat ze je eerder gaan inleiden! Succes morgen!

Rissie jij ook gewoon bellen he als het je niet lekker zit!

13. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Nikaa hoe gaat het met je? Ben je inmiddels alweer voor de ctg geweest,ben benieuwd!!

Hier de baby gelukkig weer een aantal keer gevoeld.voel der wel anders.minder sterk ofzo.eerst drukte ze ook meer op me blaas,dat heb ik nu niet meer.nu heb ik weer erg maagzuur sinds gister bleh.
    Ben ook erg moe.me dagelijkse ding doen is al te veel en heb ik geen puff meer voor huishouden.
    Nu komen ze vanaf morgen tot donderdag toch de kozijn doen,dus het wordt toch een zooitje.zit er wel tegen op pff.gelukkig komt me moeder me einde van de dag even helpen met wat dingen schoonmaken.zal heel blij zijn als het vrijdag is!!

14. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Nikaa hoe gaat het ?

Hier ook erg moe en last van zuurbranden.. gelukkig kan ik de dagen afstrepen tot de keizersnede kan niet wachten...

Iedereen hier ook Fijne feestdagen..

15. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Nikaa wat vervelend, hoe is het nu met jou en de kleine?
    Hoop dat het allenumaal meevalt meis.

Ik ga morgen eerst nog even bij Primark onderbroekjes, wat leuke pyjama's en warme sokken enzo halen vooral voor na de bevalling en dan de tas inpakken. Wil hem ook klaar hebben staan. Geeft rust :)

Rissie ik herken wat je zegt ik voel hem ook minder vaak maar vooral anders als voorheen. Hij kan denk ik minder bewegen, voel wel geschuif en af en toe een schop in m'n blaas of hij heeft de hik. Voel hem toch nog wel regelmatig.
    Dat indalen duurt bij mij echt lang. Voel het dagelijks, is dat normaal? Van die felle messteken van onder, herkennen jullie dat? Heb het al zeker 2 weken. Verder dagelijks regelmatig harde buiken die samengaan met een soort ongesteldheidsgevoel ( niet heftig ). Zijn dit voorweeën?

Verder merk ik dat het me gerust stelt om positieve verhalen te lezen en me goed in te lezen over houdingen/fases en pijnbestrijding voor het geval dat. Nijntje wat een mooi verhaal trouwens wauw, dankjewel! Wat een prachtige ervaring die je met ons deelt.

Wat spannend dat er over 2 weken al nieuwe mama's zijn in dit forum!!! Spannend maar ook super leuk. Die kleine mup in onze armen daar doen we het allemaal voor 😊daar verheug ik me echt enorm op!

16. Nikaa

Nikaa Lid

24 feb 2015
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vanochtend weer aan de ctg geweest en die zag er gelukkig goed uit.. De eiwitten waren helaas wel toegenomen en mijn bloeddruk was te hoog. Dus lig nu in het ziekenhuis ter observatie. Nu 24 uur urine checken, ieder uur de bloeddruk meten en morgen weer bloedprikken en een ctg. Als het beter word mag ik naar huis morgen en anders moet ik blijven en gaan ze per dag bepalen wat ze gaan doen.
    Mijn man is nu net naar huis en ineens besef ik hoe spannend ik t allemaal vind :( dit is niet hoe ik m'n laatste zwangerschapsweek had bedacht..

17. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik voel nu ook minder dan eerst maar eigenlijk is hij nog steeds heel druk. Schuiven, de hik.. mijn hele buik gaat alle kanten op! S'nachts houdt hij me ook wakker. Heel irri maar stiekem ook wel weer erg leuk :)

Miekje ik heb deze 2 dagen ook ongesteldheidsgevoel en messteken down under.. moet morgen naar de vk. Zal er even naar vragen!

Rissie succes met de kozijnen! Lief dat je moeder komt helpen!

Simba heerlijk lijkt me dat als je kan afstrepen ;)

Ahhh Nika ik had je ook een andere laatste week gegunt!
    Wel goed dat ze je houden ter observatie hoor!
    En wat als het morgen nog niet goed is? Wat gaan ze dan doen?
    Al hoop ik wel dat je morgen gewoon weer lekker naar huis kan!
    Lig je alleen op een kamer?

Dikke knuffel voor jou!

18. Nikaa

Nikaa Lid

24 feb 2015
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mataraa nee lig samen op n kamer.. Vandaar dit tijdstip ;) .
    Als het morgen niet goed is , gaan ze kijken hoe erg t is. Als t houdbaar is en niet schadelijk voor de baby doen ze nog niks en blijf ik gewoon onder controle. Mocht het echt nodig zijn (als de baby t zwaar krijgt) gaan ze eerder inleiden maar hier zijn ze geen voorstander van. Kans is groter dat ik gewoon opgenomen blijf tot de geplande inleiding van maandag.

19. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat spannend allemaal zeg! Nikaa ik hoop toch dat het goed blijft gaan en je gewoon lekker naar huis mag.

Ik had gister (en nu nig steeds eigenlijk) harde buiken en krampen om de paar minuten. Zijn voorweeen denk ik want ze houden maar ongeveer 30 seconden aan, maar toch vind ik het eng. Als het vandaag zo door blijft gaan, ga ik toch even vragen om een ctg. Mijn beide kindjes konden de weeën helemaal niet aan dus dan wil ik toch wel even zekerheid. Spannende tijden hoor!

20. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Vervelend nikaa!! Hoop dat alles gewoon goed is en je toch nog even thuis mag genieten de laatste daagjes van je zwangerschap!!

Matara ik heb ook 2 dagen een ongesteldgevoel gehad.steken had ik alleen in me lies dat trok naar me schaambeen.vervelend gevoel.

O ismi dat is wel eng steeds buikkrampen.idd maar even voor de zekerheid na laten kijken.

Deel Deze Pagina