Ons zoontje is vannacht geboren om 0.58 uur. Hij heet Jack ( op zijn Engels, dus Djek), weegt 3930 en is 50 cm broertje van Dean. Het was toch nog onverwachts. Vrijdag ingeleid met een ballonnetje om 19 uur. Zaterdagmorgen op de wc viel deze eruit. Dus helemaal blij. Bij controle op de verloskamer blijkt dat ik wel 2/3 cm ontsluiting heb, maar de baarmoeder mond helemaal niet rijp is. Dus hebben ze een pilletje in de mond gedaan en weer ctg en zouden ze om vier uur terug komen. Dus half 1. Vanaf half 11 krijg ik harde buiken. Echter waren deze blijkbaar niet heftig genoeg. Weer toucheren om half 1 nog steeds onrijp. Ff gewacht, 1 uur in bad gedaan of dat de weeën niet sterker maken. Helaas. Uiteindelijk toch maar nog een pilletje erin. ( ondanks de kans op overstimulatie) , dit was om kwart op 2. Weer 4 uur wachten. Om 18.45 komt verloskundige inwendig kijken en vanaf 11.15 dus steeds harde buiken om de vijf min en na 14.15 om de drie minuten wat heviger. Maar helaas nog onrijp. En afgesproken we wachten de nacht af en we doen niets en kijken morgen verder. In ieder geval geen vliezen breken. Toen had ik een dipje. Een tijdje moeten huilen, manlief effe naar huis douchen en ik dacht om 20.15 ik ga maar in bad liggen om ff tot mezelf te komen. Na een uur uit bad krijg ik me opeens flinke weeën. Half uitje gewacht en aan de ctg gehangen. Maar moest echt gaan lopen en opvangen. Inmiddels TENS apparaat op de rug ( bracht verlichting, tegendruk). Toen ben ik van 4 cm, naar 7 gegaan. Vliezen lieten ze nog intact omdat de weeën goed heftig waren en de vliezen dan ook meededen aan de zwaartekracht. In een hele korte tijd daarna van 7 naar 9, toen vliezen gebroken en al vanaf 7 persdrang en 5 persweeen was hij er. Alleen 1 nadeel zijn schouders zaten vast, dus eindelijk moeten draaien, 5 mensen om me heen en anders om bevallen 😳 Nu heerlijk genieten van ons mannetje
Gefeliciteerd Chanty.. Heerlijk genieten nu.. Mooie naam ( dit was ook een van onze keuzes mocht het een jongen worden onze zoon heet Ryan en wij vonden dat er prachtig bij passen) Spannend meiden ...ben benieuwd wie zich als volgende komt melden met babynieuws
Gefeliciteerd chanty!!! Fijn dat het goed gegaan is. Tip: op fb heb je een groep kook/verkoop Koeka en baby's only met zeer veel aanbod!
Gefeliciteerd chanty met jullie zoontje!! Hier vanmorgen bevallen van onze dochter Katie!! Het ging opeens heel snel. De weeën werden heftig om 3 uur. Heb tot half 5 gewacht of het echt wel om de 5 min was. Toen half 5 de vk gebeld die was er om 5 uur. Had toen 4 cm ontsluiting! Ze heeft meteen de vliezen gebroken zodat het sneller zou gaan. Gelijk weeën storm op weg naar het zkh! Om 6 uur waren we in het ziekenhuis en om 6:40 is ze geboren! Het ging allemaal erg snel! Alles is goed en gezond met ons!
Vervelend Nijntje dat je ziek was! Maar dat wordt spannend als je licht rood bij het afvegen hebt! Phoeh dat is even heavy Rissie! Daar schrik je je rot van! Gelukkig heeft die man het gered! Hoe gaat het nu met je? Harde buiken weg of is het door gaan zetten? Norki leuk he de box. Dat maakt het toch af haha ja dat ken ik. Bij mij zijn ook de mensen om mij heen gespannender dan dat ik ben. Miekje bij jou ook nog steeds spannend! Hopleijk gaat het bij jou ook doorsetten! Hihi suus dat heb ik ook.. maar nu laatste dagen kan ik weer niet naar de wc bij jou komt het nu ook heel dichtbij! Ik sinds gister middag onwijs last van rug en harde buiken.. ook erg last boven in buik maar als ik boer gaat het weg ???? Vl kwam gister thuis met zon fitnessball.. zo lief! En dat zit toch partijtje lekker!!! Rug voel je niet meer.. bij de Aldi te koop voor maar 8,- dus een tip van mij
O lees het nu pas!! Chanty gefeliciteerd met je zoon!! Rissie gefeliciteerd met je dochter!! Lekker genieten!!
Ohh Chanty nog een heel spannend verhaal zeg! Maar het is allemaal goed gekomen, nu lekker genieten van jullie lieve mannetje! Van harte!! 😍 En Rissie wat fijn dat het meteen is doorgezet! Dat klinkt echt super! Nu kan ook jij lekker gaan genieten van je meisje, wat fijn! Wat een schatje, proficiat!!! 😍 Ohh ik word hier langzaam ongeduldig, lichtelijk gefrustreerd ook aangezien ik zoveel voel maar het zet maar niet door. Vannacht trekkerig gevoel bij onderbuik, nu word ik wakker met lage rugpijn en ongesteldheids buikpijn, maar de echte voorweeën met regelmaat heb ik niet meer gehad. Maar ik ben morgen pas 39 weken dus misschien moet ik gewoon proberen afleiding te zoeken en te doen alsof ik niks voel. Nijntje misschien deel van slijmprop? Spannend!!! Trouwens veranderende stoelgang kan ook duiden op naderende bevalling zei mn vk. Je lichaam wil zich schoonmaken ter voorbereiding dus zeker dunne ontlasting kan iets zeggen. Thnx voor de tips dames over de babyspulletjes!! Afwachtende dames succes.... ben heel blij met dit forum!! Even alles kwijt kunnen /delen en babynieuws natuurlijk
Chanty en rissie gefeliciteerd!!!!! Het gaat hard nu zo he??? Echt spannend allemaal. Hier gaat alles goed met onze dame vannacht wel een ontzettende pittige nacht gehad ze wilde nergens slapen alleen op mijn buik dus dat was erg knus haha. Heb ontzettende last nu van mijn hechtingen maar hopelijk snel wat vermjndering. Super kraamhulp dat wel!
ik heb nog steeds lat van naweeën. Maar ze zeggen dat het de eerste 3 dagen het ergst is en dat het dan redelijk afneemt. Het is nu wel in mindere mate gelukkig maar jeetje soms nog wel ff puffen haha.
Gefeliciteerd Chanty en Rissie! Wat een verschil in bevalling Maar nu allebei lekker genieten! Wat bevallen er trouwens veel voor de 40 weken Hier alles weer rustig.. Vandaag komt mijn zusje even oppassen en dan maken wij boven het laatste in orde...
Ach wat een schatje Rissie en een leuke naam!! Je bevalling klinkt wel goed.. Heb je het zelf ook zo ervaren of ging het eigenlijk té snel? Van harte gefeliciteerd, genieten! Chanty ook van harte, Jack is een leuke naam!! Heftige bevalling, hopelijk gaat het een beetje met je. Gelukkig is hij er nu! Zijn er trouwens ook nog mensen die thuis willen bevallen? Ik namelijk wel.. En als ik dan weer hoor over een schoudertje wat vast zit, dan krijg ik daar toch een beetje de bibbers van. Wil niet gaan twijfelen, want de keuze hebben we bewust gemaakt.. maar toch!
Dwauw Chanty en Rissie gefeliciteerd!! Dat is ineens snel gegaan zeg En inderdaad wat een verschil in bevallingen. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers Ik wil ook zo graag, maar vandaag weer nergens last van. Zucht, we wachten maar weer af Wie zal de volgende zijn...!
Hebben we eigenlijk nog iets van een lijst waar we de geboortes en wachtenden op bij kunnen houden? Is misschien wel leuk om te zien
Dat is een leuk idee Jesz! Lijstje met namen, uitgerekende datum, bevallen of nog niet en geslacht + naam ofzo!
Ja zoiets, even kijken of ik al wat gegevens op een rij kan zetten: Bevallen: Chanty34, 10 januari, Jack Rissie10, 10 januari, Katie Lady Twilight, 8 januari, Nikki Simba 32, 4 januari, Caitlin Ismi2006, 27 december, Naima Nikaa, 24 december, R. Emilio, 31 december, ? Wachtend: Mataraa UD: 8 Januari? Nijntje 84 UD: 14 januari? SusanneO UD: 14 januari? Miekje 87 UD: 18 Januari? Stokje UD: 18 januari Norki Maki UD: ? Jeszss UD: 26 januari Ik hoop dat ik iedereen heb zo? Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry niet bewust! Vul gerust aan en verbeter, want de UD's zijn ook een beetje gok!
Bevallen: Chanty34, 10 januari, Jack Rissie10, 10 januari, Katie Lady Twilight, 8 januari, Nikki Simba 32, 4 januari, Caitlin Ismi2006, 27 december, Naima Nikaa, 24 december, R. Emilio, 31 december, ? Wachtend: Mataraa UD: 8 Januari? Nijntje 84 UD: 14 januari? SusanneO UD: 16 januari Miekje 87 UD: 18 Januari? Stokje UD: 18 januari Norki Maki UD: ? Jeszss UD: 26 januari Ik hoop dat ik iedereen heb zo? Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry niet bewust! Vul gerust aan en verbeter, want de UD's zijn ook een beetje gok! Mijn datum is aangepast! Lig nu in bad hopende dat dat iets doet
Bevallen: Chanty34, 10 januari, Jack Rissie10, 10 januari, Katie Lady Twilight, 8 januari, Nikki Simba 32, 4 januari, Caitlin Ismi2006, 27 december, Naima Nikaa, 24 december, R. Emilio, 31 december, ? Wachtend: Mataraa UD: 8 Januari? Nijntje 84 UD: 15 januari SusanneO UD: 16 januari Miekje 87 UD: 18 Januari? Stokje UD: 18 januari Norki Maki UD: ? Jeszss UD: 26 januari Mijn datum ook een dagje opgeschoven We zijn gewoon al ongeveer op de helft