NOD-Clubje gaat verder. Uitgerekend in Januari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ismi2006, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    O das idd een raar antwoord.. nouja al heb je het nog een x dan moet je dus bellen ;)
    Ha ja ik probeer me er wel op voor te bereiden dat het dit weekend niet komt.. maar dan is het nog maar max een week dus dat is dan wel uit te houden denk ik..

En ja de meesten hebben het zwaar laatste weken. Snap ik ook wel. Vooral als ook de zwangerschap in zijn geheel niet echt lekker was.. net stuk gelopen met vl en hond (het was zowaar even aan het sneeuwen hier) maar na 10 min begon het al pijnlijk te worden..
    Wel fijn dat je ook weer goed gekeurd bent.

Ik val trouwens de laatste weken telkens een beetje af. Niets om druk over te maken.. maar wel raar..
    Nu 10,4 kilo aangekomen.. 3 weken terug was het nog 12.

Fijn dat je hem af hebt! Was je doel toch? Nu een nieuw doel zoeken hihi

2. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Wat is het hier stil? Hoe gaat het meiden?
    Of is iedereen opeens aan het bevallen.. 😁

3. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Helaas heb ik met de bevalling enkel en alleen rugweeën gehad, hoe buikweeën dus voelen... geen idee. Eén ding hoop ik voor jullie wel, dat jullie geen rugweeën krijgen. Nondedju wat doen die zeer! Ik heb zo'n 3 uur na de wee opwekkers toch om een ruggenprik gevraagd. Mijn eigen weeën waren niet zo sterk als met die opwekkers erbij. Helaas deed de ruggenprik bij mij ook niet wat die hoorde te doen, gezien ik niet op mijn rug kon liggen om de verdoving daar in te laten werken (haar hartslag daalde enorm als ik op mijn rug of linkerzij lag). De enige houding die ik mocht aannemen was op mijn rechterzij en dan nog tolereerde ze het op een gegeven moment niet meer.

Uiteindelijk heb ik er vrede mee hoe het gelopen is. Op het moment dat ze me vertelden dat het een keizersnede werd i.v.m. haar gezondheid, was ik echt heel verdrietig. Sowieso gefrustreerd en teleurgesteld in mijn lichaam, dat ik na al die ellende gewoon niet verder kwam dan 3 cm. ontsluiting. Zelfs de zusters waren aan het mee huilen :D Maar ik was ook wel zo reëel om te beseffen dat ik niet meer de energie had om die rugweeën op te vangen.

Op het moment dat ze me de wee opwekkers gaven, was ik eigenlijk al uitgeput. Het was toen inmiddels al 25 uur na mijn eerste weeën. Door de opwekkers werden ze zo heftig, dat ik er toch voor heb gekozen om voor pijnstilling te gaan.

Eigenlijk zou ik na het besluit van de gyneacoloog om voor een keizersnede te gaan, nog een uur moeten wachten voordat ik geopereerd zou worden. Maar 5 minuten later kwamen ze al zeggen dat ik gelijk geholpen zou worden. De mensen in de ok waren echt super vriendelijk en meelevend. Dat heeft de hele ervaring toch ook wel een stuk aangenamer gemaakt.

4. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Pff heftig Suus :(

Maar wel heel mooi dat je er toch vrede mee hebt..
    En heel fijn om te lezen dat het personeel zo medelevend was!
    Gaat het nu wel goed met jou en je meissie??

5. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Oeh ben benieuwd! Misschien Miekje wel??
    Zou fijn voor haar zijn dat het eindelijk heeft doorgezet!

6. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen een soort menstruatie achtig gevoel.. Herkent iemand dat? Verder geen enkel teken what so ever overigens. Dus verwacht er niks van. Had 't van de week ook een keertje geloof ik.

7. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Jaaa herken ik. Loop ik al bijna 2 weken mee ;)
    Dus hoeft jammer genoeg niets te betekenen, maar misschien bij jou wel :)

8. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Met mij gaat alles goed. Helaas is Lotte nog steeds erg misselijk en gaat het voeden dus ook niet goed. Morgen mogen we waarschijnlijk naar huis en dan zijn we onder controle van de vk. Ze is nu in 2 dagen 210 gram afgevallen. Haar geboortegewicht was 3435 gram. Hopelijk drinkt ze vandaag nog goed en houdt ze alles binnen!

9. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heftige bevalling idd! En dat misselijk zijn hoort er helaas bij, komt vaak door de ks. Bij een natuurlijke bevalling gaan ze door het geboortekanaal en dan wordt al het vruchtwater eruit geperst. Bij een ks kan dit niet. Vervelend is het! Naima is ook een dag of 3 goed misselijk geweest, daarna ging ze goed drinken. Hopelijk gaat Lotte ook snel goed drinken!

10. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @suus het lijkt wel op mijn eerste bevallingsverhaal de herkenning die je schrijft in het teleurgesteld zijn in je lichaam dat had ik ook,maar de gynaecoloog heeft me toen even met de neus op de feiten gedrukt zonder ks was onze zoon er niet geweest..

Nu moet ik eerlijk bekennen deze tweede ks gepland weliswaar is mij vies tegengevallen.. gelukkig zijn we al een tijdje verder en krabbel ik er langzaam bovenop..

Idd onze zoon en nu Caitlin waren de eerste dagen erg misselijk en nog steeds drinkt Caitlin niet wat ze zou moeten doen.. maar ik geef het de tijd ze is nog zo klein en nog zo overdonderd van de ks..

11. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Hoi hoi,

Suus echt heftig allemaal maar wel fijn dat door de personen om je heen daar het toch nog een goede ervaring is voor zover dat kan na zoveel uur echt respect! Rugweeen vond ik ook echt te pijnlijk.

Vandaag afscheid genomen van de kraamzorg wat een schat van een mens is dat. Wij hadden zo een fijne tijd samen en ze was super lief voor Nikki en mijn zoontje. Hebben elkaar gelijk toegevoegd op fb.
    Ik ben 1 hormonen bom de kraamtranen blijven maar komen op de raarste momenten.

Met Nikki gaat het nu goed in het begin viel ze veel af en zag ze geel daarnaast was ze de nachten zeer onrustig.
    Maar nu gaat ze bergopwaarts en vandaag voor het eerst even naar buiten geweest weliswaar niet lang omdat ik nog op moet krabbelen maar wel genoten!

12. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Suus wat heftig allemaal! Maar fijn om te horen dat het personeel toch zo'n goede invloed heeft nog. Je hebt er gelukkig iets heel moois voor terug gekregen maar dan nog, niet makkelijk... xxx

Lady fijn dat je zo'n fijne hulp had en nu rustig aan kunt gaan genieten van je nieuwe gezinnetje :)

Spannend he wachtende dames. Ik heb vanmiddag controle gehad, ze stelde meteen voor om inwendig te onderzoeken en als het mogelijk was zou ze strippen. De baarmoedermond was wel al goed zacht maar nog te lang om te strippen helaas. Verder alles in orde maar aangezien ik maandag 40 weken ben plannen ze al voor de maandag erop een afspraak bij de gynaecoloog voor ctg en echo om te kijken of ze niet moeten gaan inleiden ( is er nog genoeg vruchtwater, hoe is de conditie van het kindje).

Maargoed komt er dus op neer dat het net zo goed nog een week kan duren. Volgende week weer inwendig onderzoek met evt. strippen maar ik hoop stiekem dat hij gewoon dit weekend komt 😊 we moeten iig geduld hebben!

Mataraa hoef jij nog niet naar een gynaecoloog dan? Is svhijnbaar toch overal anders, ook dat ze nu al voorstelde om te strippen bij mij.

13. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    We lopen gelijk Miekje, ik ben ook de 18e uitgerekend! Lastig hè, dat geduld. Ik heb trouwens het idee dat ik toch voorweeën heb. Heb zoals ik zei wat menstruatie-achtige klachten en vanavond viel me opeens op dat deze komen en gaan. Dus dat zullen dan wel voorweeën zijn dacht ik toen? Tot op heden geen enkel teken de afgelopen weken, ook geen harde buiken ofzo. Dus dit is wel opvallend. Maar zoals ik al begreep betekent het niet zoveel Mataraa ;)
    En hoe gaat het sowieso met jou, 41 voorbij!

14. Stokje

Stokje Lid

29 apr 2015
    60
    0
    0
    Nagelstyliste
    Suus wat een heftig verhaal! Maar wel fijn dat de mensen om je heen zo meeleefden.

Miekje en norki, ik doe ook met jullie mee haha.
    Gister bij de verloskundige was alles nog goed.
    Donderdag weer heen en dan gaan we het erover hebben of we hem eventueel iets moeten "helpen" zei ze. Dus ik ben benieuwd!

Vandaag 2x een steek gehad rechts onderin en af en toe een licht krampachtig gevoel. Maar verder nog helemaal niks. Misschien is het een begin, maar weet 't niet.

Norki ik hoop dat het doorzet bij jou!

Ben ook benieuwd hoe het nu met mataraa gaat idd! Duurt lang, kan niet wachten haha.

15. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Ja we lopen met een aantal dames gelijk wel leuk!! :D

Denk inderdaad dat het voorweeën zijn Norki, maar of het doorzet dat merk je vanzelf. Heb ze nu bijna dagelijks en het heeft waarschijnlijk toch wel gezorgd voor een zachtere baarmoedermond. Dit kan ook pas bij de echte weeën gebeuren net als het korter worden. Dus al het gerommel heeft een doel ;) Stokje ik heb ook donderdag de volgende afspraak toevallig! Mataraa hoe is het met jou?

Heeft jullie verloskundige het nog niet gehad over een controle bij de gynaecoloog bij 41 weken? Bij ons is dat standaard schijnbaar.

16. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Hihi met mij gaat het goed hoor. Nog geduldig aan het wachten.

Ik mocht gister strippoging doen maar wilde ik niet. Wilde dit weekend nog afwachten. Di moet ik weer heen en dan mag ik ook kiezen of ik me laat strippen.
    Als het kan natuurlijk, want ze heeft niet gekeken of ik al ontsluiting heb. Ze laat het dan liever zoveel mogelijk met rust daar vanbinnen ;)
    En dan wordt die dinsdag ook gelijk afspraak gemaakt bij de gyn de dag erop zodat we dan gaan kijken hoe verder..
    Het strippen is dus bij mijn vk niet verplicht en doen ze het liefst vanaf 41 wkn en dat ben ik vandaag.

Fijn Lady dat je even naar buiten bent gegaan :) klein rondje maar wel even lekker een frisse neus :) en met de kleine showen :)

17. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Nou Norki, als ze komen en gaan zullen het wel voorweeen zijn denk ik.. alleen maar goed :)
    Nu het moment nog afwachten tot het doorzet!

Zo spannend voor ons allemaal hihiii

18. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Wel een beetje spannend. Heb het nu ff tijdje bijgehouden maar het is allemaal wel aardig regelmatig. Denk nog steeds voorweeën maar wel allemaal ongeveer even lang met ongeveer evenveel tijd er tussen. En er zaten er net 2 tussen die echt wel wat intenser voelde zogezegd. Dus... 👀

19. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Ohhh zeker spannend Norki!!! Hoop het voor je!!

20. Milou1987

Milou1987 Lid

4 feb 2015
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Door alle drukte ben ik niet heel actief geweest.
    Ik ben donderdag 14 januari bevallen van onze prachtige dochter Amélie. (39 wk, 3 dg) Ze doet het ontzettend goed en we zijn inmiddels weer thuis.

Jeetje Suus, dat klinkt erg heftig! Alleen rugweeen lijkt mij ook heel heftig en niet te doen! Fijn dat jullie waarschijnlijk snel lekker naar huis mogen.

Alle wachtenden; heeel veel succes en daarna heerlijk genieten!!

Deel Deze Pagina