NOD-Clubje gaat verder. Uitgerekend in Januari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ismi2006, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh meiden, nog een vraagje. Ik lek elke avond melk!

Soms een paar druppels en soms druipt het langs me arm en op me buik...hebben jullie hier ook last van?😳

Het gebeurt meestal als ik op me zij in bed lig, heb best wel aardige borsten dus dan drukken ze elkaar plat ofiets en voor ik het weet heb ik weer een natte plek op me schone bed....Iemand tips?

2. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Lady gefeliciteerd! En fijn dat alles zo snel gaat!

Rissie, gelukkig dat jullie nog snel een afspraak hebben voor de 20 weken echo! En de baby kamer... zo leuk! Kan me nog zo goed herinneren hoe dat hier was toen :D

Pioenroos, ik heb er nu nog geen last van, maar had het met mijn dochter ook al rond de 20 - 22 weken zwangerschap... Niet zo erg als jij beschrijft, maar toch... Ik heb na de geboorte van mijn dochter eigenlijk best veel met een voedingsbh aan geslapen en dan met van die pads voor de tepels... Ik had melk voor 2 kindjes, dus lekte met enige regelmaat als mijn dame niet genoeg dronk ;) Verder zou ik niet weten wat je kunt doen helaas!

3. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    O nee dat lekken herken ik ook nog niet.nou slaap ik altijd met bh aan omdat ik zonder echt niet lekker vind ,paar weken geleden wel toen me borsten erg zeer deden.

Vlees vind ik ook vies bah,gehakt en kip .varkenhaas saté vond ik op zich wel gaan.maar je maakt me op dit moment echt niet blij met een bbq ofzo haha.

4. Chanty34

Chanty34 Lid

13 jul 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk Rissie, de babykamer. Dat is echt leuk werk kamertje inrichten.

Ik heb juist nog liever chocolade dan normaal. Krijg er alleen de laatste dagen een soort zuurbranden van. Dus toch maar eens gaan laten. Verder geen gekke dingen.

5. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Heerlijk verheug me ook op het inrichten van de babykamer.
    We hebben het kamertje (gedemonteerd) al op de kamer staan alleen de commode staat al en daar hebben we de liefste kleertjes en knuffeltjes opgezet zoooo leuk:D

Weten jullie trouwens al waar jullie de kleine mup de eerste weken/maanden laten slapen? Lees overal de eerste 6 maanden op de slaapkamer van de ouders? Lijkt me ook wel prettig in het begin...kun je hem beter in de gaten houden en handig met voeding. Wil eigenlijk een co-sleeper denk ik. Iemand ervaring?

Dat lekken heb ik nog niet... Misschien komt dat later nog ;)

Chanty nog gependeld? Ben benieuwd!:)

6. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Ik was er voor de geboorte van mijn dochter van overtuigd om haar gelijk op haar eigen kamer te laten slapen... En wat denk je... hahaha, ze sliep mooi in de wandelwagenbak naast me :D De dag erna kregen we het wiegje van onze kraamverzorgster (die kennen we ook persoonlijk)... Rond een week of 6 was ik verkouden en moest veel hoesten, toen werd ze steeds wakker en hebben we haar op haar eigen bedje gelegd... Eerst in de wieg in haar bed (vertrouwd bed, in nieuwe omgeving) en daarna gewoon in bed... snachts ging dit prima, overdag is ze altijd een onrustige slaper geweest helaas...

Maar het is inderdaad ook erg praktisch met voeden ja, ff eruit, voeden en weer terug en slapen... haha... Ga het dit keer in ieder geval weer zo doen!

Co sleeper heb ik geen ervaring mee, maar ziet er wel heel fijn uit!

Ze heeft ooit een keer tussen ons in gelegen, hoor ik ineens een bedomd geluidje.. Ligt mijn man met zijn been over haar heen... haha, echt een man :D Ging helemaal goed hoor, als mama wordt je (nu nog steeds) van elke kik van de kleine wakker ;)

7. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ja ik vind het onwijs leuk,kijk nu al uit naar woensdag hihi.
    Lekker de spulletjes een plekje geven.
    Ben trouwens weer onwijs moe,kan niet uit bed,ben zelfs om half 10 nog moe.,
    Over het slapen denk ik altijd hup in eigenbed op eigen kamertje.
    Maar ik merk nu al dat ik denk nee lekker bij ons de eerste paar weekjes.
    Ik denk dat we gewoon moeten kijken hoe of wat.het is tuurlijk het eerste kindje dus voor ons helemaal nieuw.
    Heb er echt steeds meer zin in,me kleine meisje.
    Ook al vind ik het soms wel raar dat we dan niet meer samen zijn.na 11 jaar!!! Zal wel ff Wenen zijn.maar ook super om een gezinnetje te zijn.

8. Chanty34

Chanty34 Lid

13 jul 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mieke,
    Het ging een beetje klungelig, maar het resultaat was twee keer op en neer, en dat klopt. De derde ging ging de naald iets op en neer, maar nauwelijks. Kan kloppen, want 2 vind ik de max. 😀.

Lekkende borsten heb ik niet. Had ik bij de eerste ook niet, terwijl ik wel al een cupmaat gegroeid ben.

Mijn eerste kindje heb ik in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje laten slapen. En dit wil ik weer gaan doen. Anders wordt ik denk ik steeds wakker van elk geluidje. Wel heb ik de eerste weken de deuren van de kamers open gehad en d babyfoon aan staan. Maar in eigen bedje op eigen kamertje werkte toen het beste. Hij sliep na 1 week de nachten door, hopelijk nu weer dat geluk 😴.

Ik ben nu wel aan het twijfelen of ik zal gaan kolven. Vorige keer heb ik flesvoeding gegeven. Dat ging prima. Ik ben zelf geen type voor borstvoeding. Maar was eens aan het denken om te kolven. Wat doen jullie?

9. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven, vond het een heerlijk momentje voor ons tweetjes ;) Maar ik weet ook dat ieder zijn eigen ding heeft en het ook nog maar moet lukken.... Ik had diezelfde avond al melk, dus hier ging het prima... Had melk voor 2 :D
    (nog een voordeel vond ik de nachten, niet naar beneden om flesjes te maken, maar ja dat had jij na een week al niet meer, dus dat is helemaal lekker :D)

Borstvoeding schijnt wel heel goed voor de baby te zijn, dus als je wil zou kolven inderdaad een goede optie zijn. Persoonlijk vond ik het kolven niks, ben gestopt toen ik bijna alleen maar aan het kolven was (3 voedingen: smorgens met rijstebloem, savonds met rijstebloem, dus moet je kolven... en smiddags ben ik 5 van de 7 dagen aan het werk...)

Zo zie je maar weer... iedereen is anders ;)

Nadeel van borstvoeding is dan weer dat papa bijna geen voedingsmomenten heeft ;) Gaf bij ons niet, mijn man werd lichtelijk gefrustreerd als ze niet bij hem wou drinken... best lief :D

10. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Ha meiden. Wat een klus om bij te lezen. Door drukte en vakantie paar weken niet gelezen. Vanaf nu probeer ik het weer een beetje bij te houden. Leuke alle voortgang te zien/lezen. Hier bijna 17 weken, voel me goed, buik begint aardig te groeien. Na een week op vakantie ging het heel snel. Wordt nu echt zichtbaar voor de buitenwereld!

11. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Wat leuk om te lezen alle verschillende meningen zo fijn om daarover te kunnen kletsen. Ik wil wel borstvoeding geven, althans proberen. Het schijnt inderdaad heel goed te zijn. Heb het zelf niet gehad en heb veel last van mijn darmen gehad van baby af aan tot nu. Hoop dit bij mijn kleintje te voorkomen door borstvoeding. En over het slapen. Heb een wiegje gevonden op mp ben verliefd😍. Die zet ik de eerste tijd naast mijn bed, daarna op zijn kamertje en daarna leg ik hem in z'n grotere bedje denk ik. Vind zo'n ledikant ook zo groot in het begin!

Ja leuk he Norki dat je het nu echt begint te zien, vind dat zooo leuk!! Fijn dat je je zo goed voelt! Ik had vanmorgen opeens pijn bij het plassen en een paar weken geleden konden ze niets vinden in de urine. Net maar weer langs gebracht..vermoed dat ik nu toch echt blaasontsteking heb. Maarja schijnt vaak voor te komen. Heb maar cranberrysap gekocht en drink heel veel water meer kan ik nu toch niet totdat ik iets weet.

Chanty vond je het niet bizar dat het gewoon klopt? Ik ken niemand waarbij het niet klopte. En vind het net zo bizar dat hij iedere keer exact hetzelfde doet. Ben benieuwd of het uitkomt!!

Hebben jullie trouwens al veel gevoeld? Ik wacht nog steeds op de eerste luchtbel of vlinder! Lijkt me zo'n speciaal moment☺

12. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Grappig dat iedereen zijn eigen ideeën heeft.
    Ik ga geen borstvoeding geven ivm medicijne.
    Nou vind ik borstvoeding ook een raar idee haha.
    Hier heb ik de kleine nog niet gevoeld,wel voel ik af en toe iets kriebelen,maar dat voel ik al vanaf 13 weken,het lijkt me sterk dat dat de kleine meid is.dus ben benieuwd waneer ik het echt ga voelen

13. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    ik ga ook geen borstvoeding geven na een traumatische ervaring met mijn zoon..

Onze zoon sliep na een 10 dagen op zijn eigen kamer omdat mijn vriend niet tegen de geluiden kon die de kleine maakte in de slaap..

Ik heb de baby al gevoeld ben er moet ik zeggen ook meer alerter op als met de eerste want je weet nu waar je op moet letten tenminste dat heb ik..

nog 2 1/2 week en dan is onze grote dag wij zijn er helemaal klaar voor en hebben er veel zin in..

14. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Leuk om te lezen!
    Ik ga wel proberen borstvoeding te geven😁, lijkt me een bijzondere ervaring. Maar het moet wel lukken natuurlijk!

Spannend Simba32! Alles klaar voor de grote dag?

Zoals het er nu naar uit ziet zijn we uit de naam😍😍♡ zoo blij mee hihi

15. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Leuk pioenroos!! Wij zijn ook al uit over de naam.
    Ik moet zo opletten dat ik niet opeens de naam zeg,omdat wij thuis de naam vaak al gebuiken.
    Het is een beetje stilletjes hier???
    Vandaag er moe,net 1,5 uur oo de bank liggen slapen.en zou nu alweer een tukkie kunnen doen.

16. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Vanmiddag weer (na 4,5 week) controle gehad! Mooi hartje weer gehoord en volgens de vk goed gegroeid.. Ik had voor een tweede nog maar een bescheiden buikje, maar dat wist ik zelf al :D haha...

Wij zijn nog beetje individueel namen aan het bedenken, binnenkort samen maar eens gaan zitten... Die vermoeidheid herken ik zoooo goed.. "aan toegeven" zeggen ze dan... Yeah right met een peuter-puber :D

Mijn schoonvader is gisteren dus geopereerd, ze hebben een stuk weggehaald, maar nog niet alles... Ze moesten dieper dan ze dachten, en savonds helse pijn.. Bleek uit een tweede echo dat er een klein gaatje zat, waardoor het spoelvocht in de buik stroomde... Waarschijnlijk morgen naar huis en volgende week vrijdag afspraak hoe nu verder (hoop op een mooi verjaardagscadeautje ;))

Nieuwe afspraak 3 september (3 dagen na de 20 weken echo, twee keer in 1 week hartje horen :D)

17. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Nijntje wat heftig zeg... hoop ook op een mooi verjaardagskado voor jou! Wel fijn dat alles goed
    was bij de vk.

Leuk dat jullie de naam al weten! Wij weten het ook. Heb eigenlijk al 5 jaar 1 droom meisjesnaam, origineel en vind hem zo leuk!! Hopelijk kan ik die nog eens gebruiken! De jongensnaam weten we ook al jaren is alleen minder origineel maar wij vinden hem wel erg leuk! :D

Simba wat leuk!!! Echt iets om je op te verheugen nog even.. heerlijk! :D

Hier ook doodmoe.. niet vooruit te branden. Uitslag urine konden ze weer niks vinden ze gaan het nu op kweek zetten.

18. Chanty34

Chanty34 Lid

13 jul 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een pretecho gehad van een half uur. Was super om hem weer te zien. Ze heeft alles al nagelopen wat ze kon zien. Gelukkig is alles goed. Hij lag zelfs qua groei iets voor 😀. Ik vertelde haar dat ik nog niets voel. Zij gaf me aan dat de placenta voor ligt en dat ik waarschijnlijk over een week of 4 pas iets ga voelen. De placenta is zo een 5 cm dik. Echt gek, je ziet hem zoveel bewegen maar je voelt niets. Was weer te gek op hem te zien 😍. Nu weer 3 wkn wachten tot de 20 wkn echo.

De namen vinden we moeilijk. We zijn van kort en krachtig. En ik vind het leuk als het bij mijn eerste zoontje Dean past. We zijn er nog niet uit.

Nijntje, heftig. Ik hoop dat je een mooi cadeau krijgt 🍀.

Hier ook al ko. En best veel last van hoofdpijn. Vannacht onrustig geslapen en vanmiddag 3 uur op de bank geslapen toen mijn zoontje zijn middag dutje ging doen.

19. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Hey dames,

Nogmaals sorry. Wij hebben het zo druk met ons bedrijf op dit moment dat meeschrijven gewoon niet lukt. Ook zijn we het huis nog aan het verbouwen en ben ik een vakantie aan het voorbereiden. Ik lees wel alles mee maar schrijven gaat gewoon even niet. Ben jullie niet vergeten en binnenkort schrijf ik weer actief mee!!

Liefs C

20. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Hoop voor jou Nijntje op een mooi verjaardag cadeau en dat alles goed mag komen.
    Fijn dat alles oké was bij de vk.
    Heerlijk zo'n pretecho chanty
    Ik wil eigenlijk nu al een 3D doen heb geen geduld!!!
    Maar het kost zo duur,nouja 55€ maarja het is deze maand duur vanwege volgende maand de bruiloft en kamertje van de kleine.en een verbouwde wc afgelopen week
    En heb over 2,3 weken de 20 weken echo,dus ook wel zonde om nu tussendoor nog een echo te doen.kan beter bij 26,27 weken doen dan is het leuker en mooier.
    Halve nacht niet geslapen,slaap steeds slechter s nachts,en overdag kan ik wek uren slapen.

Deel Deze Pagina