NOD-Clubje gaat verder. Uitgerekend in Januari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ismi2006, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 23 weken zwanger van ons derde en ontdek dit groepje nu pas :D
    Wij zijn zwanger van ons tweede zoontje, voornamelijk onze dochter (de oudste) kijkt enorm uit naar de komst van haar broertje ;)
    Bij deze nog even het buikje, ondertussen kan ik eigenlijk wel al buik zeg. Hij heeft even stil gestaan van groei, maar sinds een weekje weer goed gegroeid.

2. Chanty34

Chanty34 Lid

13 jul 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net even alles bijgelezen. Heerlijk weekje Spanje gehad met mijn man en zoontje.
    Rissie, gefeliciteerd met je huwelijk!! Wat zag je er mooi uit.
    Wat leuk allemaal meisjes erbij 💗💗. Jongetjes ineens in de minderheid.

Wat ik zelf niet gebruikt heb na de bevalling zijn de naveldoekjes, maar ook bijv niet de luieremmer. Ik deed de luier direct beneden in de vuilnisbak. Talkpoeder is ook zoiets dat je niet gebruikt. Sudocreme is echt wonderspul. Hydrofiele doeken kun je idd niet genoeg van hebben. Voor af drogen, onder het hoofdje in bedje, in kinderwagen, als Spuugdoek.
    Zelf heb ik maat 50 maar 2 wkn nodig gehad. En ik heb bijv nooit een jasje gebruikt. Omdat je hem lekker met een zacht soepel vestje en dikke dekens in de kinderwagen legt.
    Wat ik echt handig vind zijn de witte handschoentjes. Deze had mij zoontje vanaf dag 1 nodig, hij krapte zich overal. Met handschoentjes geen krassen in zijn gezicht en Een inbakerdoek voor in bed. Hij sliep de eerste drie maanden zo. Na 5 dagen sliep hij al door, en zonder doek heel onrustig en maakte zich zelf steeds wakker.

Zijn er nog meer dames die yoga gaan doen? Heb me opgegeven en begin over drie weken. Normaal ben ik geen yoga type, mAar dat uurtje rust en bewustzijn met je baby is leuk. En ik heb het gevoel dat het super geholpen heeft bij de bevalling. Ademhaling kun je de pijn erg verlichten.

Wat ik ook fijn spul voor mezelf vond. Pirineum olie ( weet niet of ik het goed schrijf) vanaf 36 wkn het stukje na je vagina en je anus insmeren en soepel maken. Ik was niet ingescheurd.

Emlilo welkom!! Mooie buik.

3. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Welkom emilo!
    Al een mooie buik zeg.
    Handige typ chanty van de olie! Lijkt me niet echt fijn uitscheuren poeh!
    Hier wel snel last van me buik of onderrug bij te lang lopen/ wandelen of heel de dag bezig zijn!
    Maarja zijn de afgelopen dagen een Beetje druk geweest.
    Voel de kleine dan ook niet veel als ik druk ben. Gister in de auto onderweg was het een disco daarbinnen geloof ik haha.
    Ben vandaag even los gegaan in de h&m op
    Zwangerschaps kleding. Had het nu echt wel nodig.
    Ook ben ik weer begonnen met snoepen en veel eten!! Poeh slecht!!!
    Ook nog maar even een buik fotootje gemaakt!

4. Stokje

Stokje Lid

29 apr 2015
    60
    0
    0
    Nagelstyliste
    Wat een dikke buiken allemaal al zeg!
    Ik heb nog maar een klein bobbeltje vergeleken met jullie haha.
    Zal eens kijken of ik vandaag of morgen een buikfoto kan maken.

Iedereen bedankt nog voor het beantwoorden van mn vraag. En er worden goeie tips genoemd! Altijd de moeite waard om te proberen.

5. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Waarom wilde ik ook weer een tweede? ;) Pff, halve nacht op gezeten... Mijn meisje is verkouden en de neusspray (zoutoplossing werkt niet zo goed meer)... Sliep ze eindelijk weer, werd de kleine in mijn buik mega actief... Ze spelen nu al onder 1 hoedje :D haha...

Dat brengt mij op nog een tip... Zorg dat je altijd een nieuw flesje neusspray in huis hebt (blijft lang genoeg goed, kids worden vaak zat verkouden). Officieel mag je hem maar 1 maand bewaren, maar ik gebruik hem vaak 2 verkoudheden. Luuf is ook handig en prettig voor het kindje (om op borst, rug en -serieus- onder de voeten te smeren). Oja, en oma's tip: een ui doormidden snijden en onder het bed leggen (opent de klieren een beetje).

Kinderen worden altijd verkouden op momenten dat je niet naar de winkel kunt om deze dingen te halen... ;)

6. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha ik smeer nu nog steeds vicks onder de voeten bij de Kids hoor. Vooral als ze veel moeten hoesten. Uiteraard toen ze kleiner waren luuf gebruikt. Helpt echt! Wel sokjes erover aan doen!

7. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Poeh ik ben hier zo moe in oosterijk.
    Weet niet of het door de hoogte komt en alle drukte voor de bruiloft eruit komt,of door de zwangerschap .
    Als ik uit me bed kom ben ik nog moe.
    En s middags kan ik wel 2 uur slapen.

8. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Ik denk dat het een combinatie is Rissie ;) Ik heb het nu zelf ook weer... Soms ben ik einde van de middag echt een dweil...

Vanmorgen alleen maar met mijn dochter op de bank gezeten, mezelf lekker onder laten spugen ;) Heerlijk samen in bad gezeten en nu ligt mijn dametje alweer 2 uur te slapen...

Morgen gaan we voor een week naar centerparc de eemhof, hoop dat ze gauw een beetje opknapt en we volledig kunnen genieten van onze laatste vakantie met zijn drieen :D

9. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ik denk ook de combinatie!
    O gezellig nog eventjes met zijn 3e!
    Hopenlijk knapt ze op en kunnen jullie genieten!
    Wij zijn over een half uurtje weer thuis vanuit Oosterijk!
    Ben blij als ik uit de auto kan. Last van me rug bove benen en buik van het zitten.
    Straks de was en morgen weer werken helaas!
    Maar eerst vanavond nog even de trouwfoto's ophalen en bekijken!
    Ben benieuwd.

10. Nikaa

Nikaa Lid

24 feb 2015
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben ook steeds zo moe! Ene dag erger dan de andere maar moet echt geregeld m'n rust pakken.
    Wij gaan morgen ook naar center parcs wat toevallig! Wij zitten op de vossemeren. Veel plezier Nijntje!
    Snap staat je de autorit zat bent Rissie.. Werkse weer morgen..

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Goedemorgen dames, hoe gaat het hier? Voor degenen die het willen weten, onze 20 weken echo afgelopen donderdag was helemaal goed. Het buikje was goed rond dus de geplande groeiecho's om te zien wat voor reus het dit keer wordt zijn niet heel onverstandig. Beebje was wel lastig, ze was zo ontzettend actief dat de metingen niet makkelijk waren. Daardoor wel extra lang kunnen kijken dus dat is niet verkeerd :p

Verder de stap naar de fysio gezet, ik red het niet meer met mn bekken zonder hulp. Zware dagen gehad van het weekend en ben echt helemaal beurs van onder dus hopelijk gaat de behandeling wat helpen!

We hebben ook inmiddels newbornshoot ingepland, was even zoeken naar een leuke fotograaf maar die hebben we (denk ik) gevonden!

Verder eigenlijk geen nieuwtjes. Op mn bekken na voel ik me eigenlijk heel goed. Moeheid valt wel mee, zolang ik op tijd mn rust pak. Beebje beweegt goed, alleen de tijd gaat wel echt zo snel!

12. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo jeszss
    Vervelend zeg van de bekken!
    Hopenlijk gaat de fysio helpen,het is wel vervelend als je het nu al hebt.
    Ik merk het als ik te druk of te lang loop.
    Dan krijg ik snel last van me rug ,boven benen of pijn in me buik.
    Ik wil ook een newborn shoot doen lijkt me zo leuk!!
    Vanmorgen op bed zag ik voor het eerst me buik echt ploppen en heen en weer gaan toen ze schopte! Echt zo hihi.
    Donderdag een afspraak bij de gynocoloog ivm medicijne.bem heel benieuwd wat ze gaan doen.of ik het gewoon mag slikken of af moet bouwen .

13. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tuurlijk willen we dat weten Jeszs! Fijn dat alles goed was!
    Goed van je dat je de stap naar de fysio hebt gezet. Zou ik eigenlijk ook moeten doen want mijn bekken doen de laatste tijd ook moeilijk. Ook mijn rug trouwens. Merk dat ik er toch flink last van krijg. Leuk die new born shoot! Als het goed is krijgen wij die ook haha.. Ben heel benieuwd!

Wat leuk he die bewegende buik rissie! Hier kan ze ook ontzettend hard schoppen. En soms zie ik echt mijn hele buik golven. Zal ze zich wel omdraaien denk ik haha!

Vandaag controle bij de gyn gehad. Alles was goed. Bloeddruk netjes en de schildklier is ook goed ingesteld. Ik hoef pas 13 oktober weer als ik het goed heb. Daarna krijgen we ook weer een echo. Nu worden de tijden wel wat spannender voor ons, want rond de 30 weken stagneerde de groei bij dochter en zoonlief, nu hopen we toch echt wel op een wat groter kindje zodat deze niet eerst een week op de neonatologie hoeft te liggen. We zullen zien! Ik blijf iig lekker koppig alle zwangerschapsvitamines slikken. Daar ligt het dus niet aan haha!

14. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    De Schopje worden nu harder en bewegingen voel ik steeds meer af en toe echt een apart gevoel.lig nu in bed en manlief ziet me buik nu ook bewegen.
    Haha zo leuk gewoon.
    Alleen af en toe de druk op me blaas is een beetje vervelend ,het gevoel hebben dat je nodig moet,maar ik moet niet!

Spannend ismi,hopenlijk groeit de kleine meid goed!
    Ik slik hier ook nog steeds vitamine pikken hoor.staat op het potje dat je ze heel de zwangersvhap mag .dus ik doe het lekker.
    Ben niet zo'n fruit eter.dus extra vitamine pilletje kan geen kwaad

15. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Sorry lees net mn reactie en zie dat de eerste zin niet erg aardig overkomt, was niet mn bedoeling :)

Leuk meiden die bewegende buiken! Maakt het zo fijn om contact te krijgen met de kleine. Hier gisteren voor het eerst wat zichtbaar vanuit de buitenkant.

Rissie hier ook veel druk op de blaas, lastig he! Loop echt elk half uur nar de wc en dan komen er 3 druppels uit :p En ik blijf ook vitamines slikken. Eet wel genoeg fruit, maar kan wel wat extra's gebruiken helemaal nu we de winter ingaan. Wat voor medicijnen gebruik je?

Spannend Ismi! Hoe klein waren je dochter en zoon bij de geboorte? En konden ze bij de 20 weken echo al wat over de groei zeggen? WIj zijn dus precies het tegenovergestelde qua groei baby's:)

Bekken was helaas bij mn eerste zwangerschap ook al drama en zat daardoor al vanaf 27 weken thuis. En met een peuter erbij + een huis met trappen wordt het er zeker niet makkelijk op. Ik had het dus wel verwacht, maar het is wel pittig. Ik kan alleen maar hopen dat we het enigszins onder controle hou en niet dat ik straks echt niks meer kan. Weet nog even niet hoe we dat op zouden moeten lossen :(

16. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahah ik dacht al wel dat het niet zo bedoeld was hoor!

Kids waren heel klein bij de geboorte. Dochter maar 1880 gram en zoon was 2165 gram. Bij de 20 weken echo was er nog niets aan de hand. Vanaf 30 weken ging het bergafwaarts. Hopelijk nu niet! Maar ik ben er bang voor..

Bekken had ik idd bij mijn zoontje ook heel erg. Nu nog niet zo maar ik denk dat het wel weer gaat komen.

17. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Het was me niet opgevallen hoor jeszss haha!!
    Dat is wel klein ismi,snap het goed dat als je het 2x hebt mee gemaakt je er weer zorgen over maakt. Hopenlijk hoef je je dit keer gedn zorgen te maken.

Ik slik propanolol wegens migraine aanvallen.
    Heb dit al vanaf me 12e.alleen dan eens in het half jaar een aanval.
    Sinds vorig jaar juli kreeg ik meerdere aanvallen op een dag en dat een week lang tot dat ik Propanolol kreeg.
    Heb dit later geprobeerd af te bouwen maar kreeg het weer net zo hard terug.
    Ben hierdoor gestrest geweest en heb 3 maanden diazepam geslikt omdat ik nergens alleen meer naar toe durfde ,bang om aan allen te krijgen.
    Er is niet veel bekend over propanolol en zwanger,volgens internet kan het einde van de zwangerschap de doorbloeding van de placenta verminderen en dat soort enge dingen.op andere sites staat weer dat het gewoon veilig is.
    De ene arts zegt dit en de andere zegt dat.dus vandaar dat ik door gestuurd ben naar de gyno.omdat mijn vk er ook niks over weet.
    Hoop dat ik vanmiddag meer weet.en een beetje gerust gesteld kan worden want als ik stop ben ik bang voor aanvallen afkick verschijnselen en weer stres te krijgen,aan de andere kant bang dat het schadelijk is voor de baby.wel verhaal op internet gelezen van iemand die 3 gezonde kindjes gekregen heeft en heel de zwangerschap de propanolol geslikt heeft.
    Zo heel verhaal !!!
    Dus ben benieuwd vanmiddag.

18. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames, ik heb mijn hele zwangerschap nergens last van gehad buiten wat misselijkheid, tot nu toe. Sinds maandag ongelofelijk veel last van mijn bekken en onderrug. Dat herken ik helemaal niet van mijn vorige zwangerschappen. Bij mijn zoontje had ik er de laatste 4 weken last van maar nu moet ik nog 4 maand gaan.
    Bij hem was het vooral omdat mijn bekken het gewicht van ons zoontje niet meer aankonden, maar dat kan nu helemaal nog niet!
    Vandaag ben ik thuis en ga 'proberen' om te rusten, maar da's zo moeilijk. Hopelijk gaat het morgen op het werk wat beter.
    Hebben jullie tips? Zou zo lang mogelijk willen doorwerken!

@Jeszss Hier is er wel gekeken naar het gewicht op 20 weken aangezien ons zoontje heel groot was bij de geboorte. Maar volgens de gynaecoloog binnen ze pas echt naar het gewicht te kijken vanaf 30 weken.
    Ik vind het ook wel spannend, maar als ik kijk naar mijn enorme buik vermoed ik dat ook dit kindje groot en zwaar zal zijn!

19. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Hoi meiden! Fijn dat jullie kleintjes het allemaal zo goed doen, wel vervelend van jullie klachten. Ik mag gelukkig nog afkloppen, al ben ik die verbouwing van de badkamer wel zat. Achja, hopelijk volgende week een heel eind klaar.

Bruiloft is inmiddels gepland, op 5 november gaan wij trouwen :D Spannend! Nu nog een hoop gaan regelen ;)

20. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Spannend Suus !
    Er valt een hoop te regelen voor een bruiloft!
    Het is wel leuk werk!

Vanmiddag bij de gynocoloog in het zuikehuis geweest.
    In kan de medicijne gewoon blijve slikken gelukkig!
    Wel krijg ik een extra groei echo en moet ik in het ziekhuisbevallen. Na de bevalling moet de kleine 24 uur geopserveerd worden door de kinderarts.
    Ze heeft ook nog even naar het hartje geluisterd. Ze kon hem eerst niet vinden!! Schrok daar wel van. Maar toen voelde ik der schoppen en bewegen. Je zag me buik vanaf de buitenkant bewegen. De gyno zei waarschijnlijk ligt ze in een houding dat je moeilijk het hartje kan vinden. Even later hoorde we het hartje wel goed.
    Ben gelukkig wel opgelucht dat ik de medicijne gewoon kan gebruiken en het niet schadelijk is voor de kleine.!

Deel Deze Pagina