NOD-Clubje gaat verder. Uitgerekend in Januari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ismi2006, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    #1901 Miekje87, 20 sep 2015
    Laatst bewerkt: 20 sep 2015
    Susanne wij zijn ook met de verbouwing van de badkamer/toilet bezig en nieuwe vloeren en deuren boven. Heb het nu ook wel gehad maar het is bijna af:D
    Daarna de babykamer zoveel zin in!! Maar voorbereidingen voor een huwelijk lijkt me ook erg leuk Susanne!! Veel plezier!

Voel ons mupke nu echt regelmatig bewegen zo leuk! Soms denk ik wat is hij nu allemaal aan het doen? Alsof hij koprolt enzo, kan natuurlijk ook:D

Rissie fijn van de medicijnen! Gelukkig. Wel eng inderdaad als het hartje niet meteen te horen is gelukkig alles in orde.

Dames fijn dat alles goed gaat met de mupkes van jullie is toch altijd spannend die echo's en controles!!

2. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Gister weze shoppen bij babypark in Gouda!!
    Super mooie winke zeg!
    Leuke lampen gekocht voor in de babykamer en beddengoed.
    Heel hebberig word ik in zulke winkels!.
    Verder gaat alles zijn gangetje.
    Deze aankomende week moet ik 3 dagen alleen staan in de drukke kapsalon.ben benieuwd hoe dat gaat.
    Hopenlijk niet al te snel last van me rug ,buikpijn en bovenbenen.

Leuk he miekje dat geplop en geschop enzo in je buik,vind het af en toe zo'n apart gevoel dat ik ook idd denk wat doe je allemaal daar Binnen:$ hihi.

3. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Goede morgen dames, gisteren terug gekomen van een heerlijk weekje centerparcs. Ondanks de regen een heerlijke week gehad. Elke dag gezwommen en een dagje aan zee geweest. Mijn dochter was net gek en moest uiteraard (per ongeluk) met haar billen in de zee gaan zitten... Haha...

Helaas was ze al wat ziekjes (verkouden en hoesten) voordat we weggingen en heeft ze ons ook aangestoken, dus nu nog maar ff rustig aan doen... Pfff...

Fijn dat er nog goede echo's langs zijn gekomen! En dat gevoel in de buik, tsja, misschien ben ik de enige, maar soms vind ik het echt niet fijn :( Misschien dat mijn kindjes veel harder schoppen ofzo, maar ik had dat met mijn dochter ook al en nu weer dat ik echt soms overeind spring... Maar meestal geniet ik er wel van hoor ;)

Vrijdag gewoon alweer 24 weken! Officieel levensvatbaar... Het gaat echt super snel!

4. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Fijn dat jullie hebben genoten van het weekje weg Nijntje!
    Haha perongelijk met de billen in zee hihi.
    Wel vervelend die verkoudheid bah! Hopenlijk knappen jullie snel op.
    Bij mij doet het schoppen geen pijn gelukkig,vind alleen vervelend als ze tegen me blaas duwd of schopt.dat als je ergens bent of loopt je het idee hebt om nodig te moeten plassen.terwijl je niet moet,,,,
    Hier wel last van pijn in me onderbuik,lijkt opgroeipijn ofzo,en last van me bekken.terwijl ik alleen boodschappen en me huishouden gedaan heb,zaterdag de hele dag op pad geweest en toen nergens last van gehad,alleen moe s avonds.
    Wel raar dat het zo kan schelen de ene of andere dag.
    Toch wel fijn he Nijntje om over de grens te zijn.leef er zelf ook naartoe.
    Volgende week donderdag avond de 3D /4D echo.heb er zo'n zin in!!!

5. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    ♡Januari 2016 Mama's!♡

8 Januari
    > Mataraa, 30 jaar, 1e kindje

9 Januari
    >

10 Januari
    >

11 Januari
    >

12 Januari
    >

13 Januari
    > Rissie10, 25jaar 1e kindje
    > Nikaa, 23 jaar, 1e kindje
    >Ismi2006, 28 jaar, 3e kindje

14 Januari
    > Chanty34, 34 jaar, 2e kindje

15 Januari
    > Nijntje84, 30 jaar, 2e kindje
    > Pioenroos92, 23 jaar, 1e kindje

16 Januari
    > Cdvg, 28 jaar, 1e kindje
    > Sneeuwklokje, 33 jaar, 2e kindje
    > SusanneO, 29 jaar, 1e kindje
    > simba32, 35 jaar, 2de kindje

17 Januari
    > Norki Maki, 29 jaar, 1e kindje

18 Januari
    > Miekje87, 28 jaar, 1e kindje
    > stokje, 22 jaar, 1e kindje

19 Januari
    > linnied, 33 jaar, 2de kindje

20 Januari
    > LadyTwilight,29jaar,2e kindje
    > Ely, 28 jaar, 1e kindje

26 januari
    > jeszss,32 jaar. 2de kindje

♡Afsprakenlijst♡
    > 28 september - rissie10 - controlen vk
    > 01-oktober - rissie10 - 3D pretecho
    > 9 november - Mataraa - 32 weken echo

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

> Daisykesie - ma 11wk3d

Wil je iets toegevoegd hebben aan de lijst, meld dit dan in kleur :D

Blauw is een zoon, Roze is een dochter, Groen is een verrassing

Bij het aanpassen of aanvullen van de lijst, bericht 'Quoten' maar haal dan de[/QUOTE] ook weer weg anders werkt het niet.[/QUOTE][/QUOTE][/QUOTE][/QUOTE]

6. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    He meiden,

Zo alles weer even snel bij gelezen :)

Wauw Rissie wat zagen jullie er mooi uit!
    Suus gefeliciteerd! En veel plezier met het regelen!
    Jesz dank je wel voor je tips! Super handig!

Ik voel de kleine ook iedere dag en hij is vooral hyper als ik wil slapen haha
    Vorige week hebben mijn vriend en ik voor het eerst de kleine zien bewegen in mijn buik! Hoe cool is dat!
    Ookal vind ik het nog steeds een raar gevoel en gezicht...
    Net alsof je een alien ofzo in je buik hebt haha

Vakantie was heerlijk alleen had ik daar buikgriep en verkoudheid opgelopen. Grote stukken wandelen redde ik ook niet meer.
    Hebben jullie dat ook, dat je je dan schuldig voelt naar vl/ml?
    Ik zeg ook telkens sorry mop als ik het niet meer red pff..

Vanacht gedroomd dat ik al bevallen was en dat ik nog niets in huis heb! Pfff was vandaag dus beetje stresserig bezig..
    En.. ik bedacht me... dat ik nog maar 11,5 week hoef te werken!! Ik hoop 4 wkn vtv te kunnen stoppen..
    11,5 week!!! Jeetje wat gaat het snel zeg!

Dus haha :)

Ik ga morgen even uitgebreid en op mijn gemak ;) bij lezen en antwoorden.

Slaap lekker ladys!

7. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    ♡Januari 2016 Mama's!♡

8 Januari

9 Januari
    >

10 Januari
    >

11 Januari
    >

12 Januari
    >

13 Januari

14 Januari

15 Januari

16 Januari

17 Januari

18 Januari

19 Januari

20 Januari

26 januari

♡Afsprakenlijst♡
    > 28 september - rissie10 - controlen vk
    > 28 september - Mataraa - controle vk

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

> Daisykesie - ma 11wk3d

Bij het aanpassen of aanvullen van de lijst, bericht 'Quoten' maar haal dan de[/QUOTE] ook weer weg anders werkt het niet.

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Oh spannend Suus 5 november trouwen! NOg een heel goed vooruitzicht ;)

Jeetje dames jullie zijn lekker druk met al die verbouwingen! Gelukkig einde in zicht, want richting de nesteldrang periode wil je niet meer in de zooi zitten :p

Fijn Rissie dat je de medicijnen kunt blijven nemen. Migraine is echt waardeloos....Kan me voorstellen dat je even schrikt als ze het hartje niet direct kunnen vinden. Gelukkig was alles in orde!

Leuk he MIekje die bewegingen! Gisteravond had ik er een waarvan ik rechtop in bed sprong zo hard.

Babypark is superleuk! WIj gaan over 2 weken naar Kesteren. Van het weekend al een naar de babydump geweest. Nog niks gekocht, maar wel naar een andere wagen gekeken.

Klinkt heerlijk Nijntje die week CP! En lekker idd met de billen in de zee, vond ze het koud haha? En alweer bijna 24 weken, gaat hard. Voor mij duurt dat nog even ;). Succes met de verkoudheid enzo!

Mataraa lastig he dat je niet meer de volledige aandacht kunt geven. Ik probeer hier veel alternatieve dingetjes te doen. KLeien, puzzelen op bed zodat ik even kan liggen, boekjes lezen op de bank. En in de ochtend 1 actief iets zodat de energie even weg kan. En dan kan hij na het eten nog even met papa stoeien. Als je dat zo schrijft nog maar 11,5 week dan klinkt het ineens heel dichtbij :$

HIer net wat minder nieuws gekregen bij de fysio. Heb een flinke instabiliteit aan mijn rechterkant en mijn SI gewricht loopt niet goed. Dus moet echt gaan luisteren naar mn lijf. Mag geen huishouden meer doen, max 30 minuten achter elkaar in dezelfde houding, veel oefeningen doen en op het werk moet ik ook gaan minderen. Ondanks dat ik wist dat dit zou gebeuren, komt het toch best binnen. Maar goed, ik kan alleen maar hopen dat we het onder controle gaan krijgen zodat ik in ieder geval de zorg voor R nog kan blijven doen. Maar zover is het gelukkig nog niet, ik ga me aan de opdracht houden en zie het positief in :D. Nu alleen mijn omgeving nog even het besef laten krijgen dat ik stappen terug moet doen en dat vind ik eigenlijk nog het meest lastige...

zo, mn bananenbrood staat in de oven, kan niet wachten :p

9. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    ♡Januari 2016 Mama's!♡

8 Januari

9 Januari
    >

10 Januari
    >

11 Januari
    >

12 Januari
    >

13 Januari

14 Januari

15 Januari

16 Januari

17 Januari

18 Januari

19 Januari

20 Januari

26 januari

♡Afsprakenlijst♡
    > 24 september - Jeszss - controle vk
    > 28 september - rissie10 - controle vk

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

> Daisykesie - ma 11wk3d

Bij het aanpassen of aanvullen van de lijst, bericht 'Quoten' maar haal dan de[/QUOTE] ook weer weg anders werkt het niet.

10. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Mmm Jesz minder dat je rustig aan moet doen en veel last hebt! Hoop dat het rustig aandoen wel goed helpt! Zeker met zo'n kleintje erbij lijkt me best heavy... als ik moe ben ga ik gewoon even liggen is toch anders dan bij een tweede kindje!
    Respect:D maar het lijkt me ook heel gezellig.

Nijntje fijn dat je genoten hebt op het ziek zijn van he dochtertje na. Jeetje doen die schopjes nu al pijn? Bij mij doet het geen pijn, misschien komt dat nog, op dit moment voel ik hem buitelen en idd kleine schopjes ofzo maar doet totaal geen pijn. Krijg iedere keer een lach op m'n gezicht. Merk wel dat ik het steeds vaker voel, volgens mij is het een beweeglijk mannetje :D dat alien achtige herken ik ook wel Mataraa. Heb het nog niet gezien maar het gevoel alleen al is soms best creepy ;) wat een droom trouwens! Ergens verklaarbaar je wil gewoon alles op tijd af hebben.

Weet je dat mijn schoonzus met 24,5 week haar kindje gekregen heeft?? Moet daar nu vaak aan denken, heb het kindje toen gezien nog heel klein maar echt al helemaal compleet. Ongelooflijk. Ze heeft heel hard gevochten en is nu een vrolijke meid van 1 jaar. Maar bizar dat wij nu al zo'n kindje in onze buik hebben!

Even iets heel anders... puur nieuwsgierig hihi maar weten jullie jullie conceptiedag/ hoeveel dagen voor/na ovulatie?
    Ben benieuwd of het bakerpraatje klopt. Bij ons wel nl. paar uur na de eisprong en is een jongetje :)

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ja weet t precies, was voor de eisprong :D en een meisje....

Hebben jullie al gekeken naar de Chinese geslachtskslender? Die klopt ook bij mij.

12. Nikaa

Nikaa Lid

24 feb 2015
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vervelend jesz dat je zoveel last van je lijf hebt! Rustig aan doen en echt luisteren naar je lijf.. Maar dat is moeilijk hoor.

Miekje,Met 24,5 week bevallen zoals jouw schoonzus lijkt me zo eng.. Zit er wel steeds over na te denken en dat ik morgen tenminste 24 weken ben geeft wel wat rust. Hij is in ieder geval levensvatbaar.

Kom net bij de gynaecoloog vandaan. Alles voelde goed en het hartje weer even gehoord. Aan de hand van de groeiecho van 2 weken terug moest ik er sowieso vast van uitgaan dat ik tot maximaal 38 weken mocht doorlopen maar misschien word hij nog wel eerder gehaald vertelde de gynaecoloog. Hij ligt al flink bovenin de groeicurve wat ik wel verwachtte door mijn diabetes en mijn man en ik zijn ook niet klein. Maar de gedachte dat ik dus nog maximaal 14 weken zwanger ben is best spannend.. Wat gaat het hard zeg!o

13. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Miekje ik heb op de dag geklust van de positieve test,dus zeggen ze kans op een jongen.maar wordt een meisje.de chineese kalender klopt ook bij ons.
    O jeetje zeg hij 24.5 bevallen.moet er niet aan denken dat ik dan volgende week al moet bevallen!!
    Gelukkig is alles goed gekomen.

Spannend nika dat je waarschijnlijk eerder gaat bevallen!
    De tijd gaat echt opeens zo snel.
    Ben ook wel blij morgen 24 weekjes!!
    Als er dan iets is in iedergeval een overlevingskans .
    Maar van mij mag ze pas in januari komen hoor hihi.
    Ook al ben ik soms ongeduldig en wil ik der zien en vasthouden:D

14. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    ♡Januari 2016 Mama's!♡

8 Januari

9 Januari
    >

10 Januari
    > Emlilo, 25jaar, 3e kindje

11 Januari
    >

12 Januari
    >

13 Januari

14 Januari

15 Januari

16 Januari

17 Januari

18 Januari

19 Januari

20 Januari

26 januari

♡Afsprakenlijst♡
    > 24 september - Jeszss - controle vk
    > 28 september - rissie10 - controle vk

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

> Daisykesie - ma 11wk3d

Bij het aanpassen of aanvullen van de lijst, bericht 'Quoten' maar haal dan de[/QUOTE] ook weer weg anders werkt het niet.[/QUOTE]

15. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier klopt de chinese kalender al voor de derde keer, vindt het eigenlijk wel grappig :D

@Nikaa Hoeveel weegt jullie kindje nu? Ik heb namelijk ook wel schrik voor weer een groot kindje. Ons zoontje woog op 25 weken al 1kg en bij de geboorte 4315gram.
    Wij mogen volgende week terug naar gynaecoloog, ben benieuwd hoeveel ons kleintje zal wegen.

16. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Is er ook een reden voor waardoor jullie kindjes dan groter en zwaarder zijn?
    Ik ben steeds bang voor een te kleine baby.
    Met de 20 weken echo liep ze op schema.
    Maar vind dat me buik nog zo klein is. Iedereen om me heen zegt het ook en dat maakt me best onzeker.
    Nu krijg ik wel extra groei echo's omdat ik de medicijne blijf slikken. Staat er wel om bekend dat mensen die die medicijne slikte de baby's meestal kleiner zijn. Ze weten niet of dit dan komt door de medicijne of aan het feit dat ze een te hoge of te lage bloeddruk hadden waarvoor de medicijne is voorgeschreven. Ik slik hem namenlijk voor migraine. Dus het is niet te zeggen dat het van de medicijne is.

17. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb weer een blaasontsteking. Jeeeeeej! 😡

18. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Rissie10 Bij mij is er geen reden, bij mijn zoontje 2x op zwangerschapsdiabetes getest maar dit had ik gelukkig niet.. hopelijk deze keer ook niet, daar wordt ik volgende week op getest.
    De grootte van je buik wilt niet altijd iets zeggen over het gewicht van je kindje. De één heeft veel buikspieren waardoor de buik kleiner blijft, kan ook zijn dat je kindje meer naar je rug toegroeit,..
    Hier is het net het opgekeerde, vandaag voor de zoveelste keer de 'opmerking' gekregen dat ik waarschijnlijk niet meer zolang moet.
    Is het je eerste kindje? Vaak begint je buik dan pas echt hard te groeien vanaf 6 maand. Wacht maar nog even af, die buik zal snel goed doorgroeien ;)

19. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    He bah Ismi, hopen dat het de laatste keer is...

Ik word hier gek van het hoesten, het houdt gewoon niet op... Pff... Alles boven mijn middel doet zeer van het hoesten. Ik heb zelfs het idee dat mijn buik kleiner wordt (misschien wel door het continu hoesten en dus aanspannen van de buikspieren?)

Bij mijn eerste zwangerschap waren er zelfs mensen die met 7 a 8 maanden niet hadden gezien dat ik zwanger was Rissie, ook kon ik tot 26 weken makkelijk mijn eigen broeken aan. (mijn dochter was dan wel maar 2650 gram bij de geboorte en bij de 20 weken echo was alles ok. Daarna ging ze iets achter lopen, maar dat doet ze nog steeds: 2 jaar, 3,5 maand en gemiddeld maat 86 ;))

Ander verhaal is een vriendin die de eerste zwangerschap heeeeel dik was en dat bleek een klein kindje met heel veel vruchtwater en de tweede was ze weer zo dik en was het een flinke baby met bijna geen vruchtwater ;)

20. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hier is er geen reden voor grote baby behalve de genen. Ik ben lang en mn vriend ook, waar het gewicht vandaan komt geen idee. Zoontje was bij de geboorte 4580 gram en 52 cm met de benen opgetrokken. Enorme reus dus en dat is hij nog steeds. Met zn 2 jaar en 2 maanden is hij nu ca 100cm, 16,5 kilo en schoenmaat 26 :$. Spreekt voor zich dat ik hoop dat de 2e beeb niet groter gaat worden. Het brengt ook veel onpraktische dingen met zich mee zoals voor 2 jaar uit de kinderwagen gegroeid zijn, met 7 maanden niet meer in maxicosi passen en lichamelijk vind ik t loodzwaar om hem nog veel te dragen.

Deel Deze Pagina