Vorige zwangerschap veel aangekomen lees 26 kilo en ons zoontje was bij de geboorte 3830 gr en 53 cm.. nu ben ik bij deze zwangerschap nog maar 3 kilo (tot zover) gegroeid heb ik een klein buikje en pas ik nog gewoon mijn eigen broeken terwijl ik bij de eerste al bij 10 weken een positiebroek ging dragen.. verder heb ik al een tijdje niet geschreven maar wel meegelezen hoor dames.. ik voel me niet zo goed heb verschrikkelijk veel last van de hormonen en dit herken ik totaal niet van de eerste zwangerschap kan er mee te maken hebben dat de eerste een jongen is en de tweede een meisje Ik ben totaal mezelf niet en daar baal ik verschrikkelijk van.. 12 oktober heb ik een afspraak in het ziekenhuis over de bevalling/keizersnede @Lady hoe is het bij jou?
Bij moeders met diabetes type 1 is de kans op grote baby's (ze noemen t ook suikerbaby's maar dat klinkt zo gek haha) erg groot. Dat komt doordat je vaak wisselende bloedsuikers hebt en wanneer de bloedsuiker te hoog is, bevind je kind zich in een soort van 'snoepwinkel'. Dat is hoe mijn gynaecoloog het beschreef. Ik probeer natuurlijk uit alle macht mijn bloedsuikers stabiel te houden maar dat is een heel gevecht soms.. De combinatie van diabetes en zwangerschap valt mij helaas best zwaar soms. Ik voel me natuurlijk ook heel verantwoordelijk voor m'n baby zijn gezondheid. Daarbij zijn mijn man en ik zeker niet de kleinste en zitten grote baby's bij ons in de familie( de jongste van mijn zus was bijvoorbeeld 4890 gram). Dus vanaf nu heb ik zeer regelmatig groeiecho's en blijven ze hem goed in de gaten houden. Mijn buik is ook echt flink groot maar dat kan ook door veel vruchtwater komen of iets dergelijks.. De baby woog bij de 20'weken echo 549 gram.
Tussen het lezen door, plaats ik nog eens een foto, 24 weken buikje! Wie plaatst er nog? Altijd leuk om van anderen te zien
Ja misschien moet ik me ook maar niet druk maken over me buik en wat andere zeggen en vinden. Zo zie je maar kleine buik / grote buik. Grote baby kleine baby het komt vast goed. Ze houden het vast goed in de gaten. De gyn had gezegt dat ik een extra groei echo krijg. Dus zal maandag wel info krijgen bij de vk. Jeetje ismi weer blaasontsteking! Dat is balen zeg! Hopen dat het dit keer snel over is en het niet terug komt! Beterschap! Ook voor Nijntje ! Zo dat is zeker een flinke buik emilo. Wel een hele mooie buik! Zal ook ff een foto plaatsen. Deze is van vorige week woensdag,
Ik heb ook nog geen grote buik Rissie. Komt doordat ik ook lang ben.. of wat is lang.. 1.75.. Daardoor groeit je buik eerst in de lengte en in latere stadium pas meer naar voren. Dat heeft mn vk tenminste vermeld Er kunnen zoveel redenen zijn! Ik zou me daar niet te druk om maken. Emlilo wat een mooie grote buik al zeg!! Zal even kijken of ik een goede foto heb van de mijne Nikaa dat lijkt me ook lastig hoor! Gelukkig heb ik dan geen diabetes maar ik merk dat mijn stemming in eten soms ook 5x per dag kan veranderen... ik doe het je niet na! Ai Ismi weer blaasontsteking.. vervelend zeg
Ja alles gaat goed ! Ben extra aan het werk in de kapsalon. Merk wel dat het zwaar is in me eentje een hele dag. Gister avond op de bank neer geploft en niks meer !! Vandaag een lange dag van 9 tot 8. Gelukkig genoeg rust plekjes tussendoor dus dat houd ik zo! Morgen nog en dan weekend! Maandag weer naar de vk! Was hier net een klant die ook zwanger is. En een inimini buik heeft. Ik zeg hoe ver ben je? Uh 32 weken! Ik dacht o whaha dan hoef ik me niet druk te maken. Mij buik was dikker dan die van haar. Ben weer helemaal gerust gesteld over het buik gedoe haha
Hier ook alles goed. Vandaag controle gehad bij de vk, bloeddruk laag, haar hartje klopte goed en maar 2 kg aangekomen in de laatste 6 weken. Verder thuis nog druk met het verbouwen van de badkamer en het regelen van de bruiloft. Ik ben blij als alles achter de rug is
Suus wat doen ze alsje een lage bloeddruk hebt? Ik ben ook nog maar 2 kilo aangekomen volgens mijn weegschaal. Ik mag morgen weer naar de vk. Kijke wat de weegschaal van de vk zegt. Ook gebeld voor een afspraak van de kraamzorg die komen kijken over 2 maandjes. Nog een hele lijst van dingen die ik nog aan moet schaffen. Maar de meeste spulletjes heb ik al wel. Wij zijn eindelijk uitgeklust gelukkig! Heel misschien nog nieuwe kozijnen met dubbelglas boven. Maar dat komt een bedrijft doen en is meestal zo gepiept hoop ik! Hou nu echt niet meer van rommel! Alles moet schoon haha nu al nesteldrang denk ik!
Hahaha ja rissie dat heb ik ook. Alle troep moet weg en alles moet schoon. Kan soms ook gek worden van mijzelf 😅 Ik ben nu zo'n 6 kilo aangekomen. Weeg evenveel als mijn man haha! Verder gaat het goed hier. Gelukkig slaat de antibiotica aan. Woensdag krijg ik de uitslag van de kweek. Hopelijk heb ik gewoon de goede antibiotica gehad, anders mag ik een nog een ronde.... Nu gauw met de Kids naar zwemles. Zo balen op zondag! Hele middag kapot!
Gelukkig dat alles goed gaat met jullie Laag bloeddruk doen ze niets mee Rissie.. tenminste bij mij niet. Ze zien ook liever dat je een laag bloeddruk hebt dan een hoge. Ik kom morgen te weten hoeveel ik ben aangekomen.. spannend De vorige meting nog maar 3 kilo. Hihi Ismi kan je niet op andere dag zwemles kiezen?
O oke. Nouja gelukkig een te lage bloeddruk. Tot nu toe was hij bij mij steeds goed. Hopenlijk blijft dit zo. Jeetje zwemles op zondag!! Pff lijkt me ook niet zo fijn een hele middag in het zwembad zitten. Hopenlijk slaat de antibiotica goed aan ismi en ben je er vanaf!!
♡Januari 2016 Mama's!♡ 8 Januari > Mataraa, 30 jaar, 1e kindje 9 Januari > 10 Januari > Emlilo, 25jaar, 3e kindje 11 Januari > 12 Januari > 13 Januari > Rissie10, 25jaar 1e kindje > Nikaa, 23 jaar, 1e kindje >Ismi2006, 28 jaar, 3e kindje 14 Januari > Chanty34, 34 jaar, 2e kindje 15 Januari > Nijntje84, 30 jaar, 2e kindje > Pioenroos92, 23 jaar, 1e kindje 16 Januari > Cdvg, 28 jaar, 1e kindje > Sneeuwklokje, 33 jaar, 2e kindje > SusanneO, 29 jaar, 1e kindje > simba32, 35 jaar, 2de kindje 17 Januari > Norki Maki, 29 jaar, 1e kindje 18 Januari > Miekje87, 28 jaar, 1e kindje > stokje, 22 jaar, 1e kindje 19 Januari > linnied, 33 jaar, 2de kindje 20 Januari > LadyTwilight,29jaar,2e kindje > Ely, 28 jaar, 1e kindje 26 januari > jeszss,32 jaar. 2de kindje ♡Afsprakenlijst♡ > 28 september - rissie10 - controle vk > 01-oktober - rissie10 - 3D pretecho > 26 oktober - Mataraa - 30 wkn controle + bespreken bevalling vk > 9 november - Mataraa - 32 weken echo Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ > Daisykesie - ma 11wk3d Wil je iets toegevoegd hebben aan de lijst, meld dit dan in kleur Blauw is een zoon, Roze is een dochter, Groen is een verrassing Bij het aanpassen of aanvullen van de lijst, bericht 'Quoten' maar haal dan de[/QUOTE] ook weer weg anders werkt het niet.
Bij de laatste meting was ik 4,5kilo bijgekomen. Ben benieuwd hoeveel het nu zal weeg, weegschaal is kapot dus het is telkens een verrassing
Hier bij de vk geweest alles was goed . Nu 2 kilo aangekomen tot nu toe. Ze had de uitslagen van de 20 weken echo. (Vrouw van het echocentrum had gezegt dat alles in orde was) maar bij de uitslag bleek het hoofdje toch iets te klein. Hoofdomtrek was wel goed maar van oor tot oor de BPD lag iets onder het gemiddelde. Niks om je zorgen over te maken komt vaker voor zeggen ze dan. Vind toch niet zo'n heel fijn idee . Nou kreeg ik die brieven met de uitslagen allemaal mee . Maar er staat nog op mag herhale bij 24 weken. Weet niet wat daar nou weer mee bedoeld wordt? Een nieuwe echo ofzo. Er zat ook een stagaire bij. Vond het niet zo fijn. Ik ga morgen toch maar even bellen wat het nou percies in houd. Want het ging allemaal zo snel en op dat moment weet je niet wat je allemaal moet zeggen.verder was alles goed . Bloeddruk hartje en de baarmoeder was goed gegroeid.
Als goed is wegen ze nu ongeveer 640 gram. Bij de 20 weken echo woogze 304gram zag ik op het uitslag formulier . Dat is wel Rond het gemiddelde
Oh dames voel me zo vreselijk... net mijn dochter voor het eerst op het kdv achter gelaten Ze was de afgelopen dagen ook al niet lekker te pas... Ze moest vreselijk huilen toen we weggingen... Half 2 a 2 uur weer ophalen... En dat terwijl ik 3 jaar op een kdv heb gewerkt en dus precies weet hoe het allemaal gaat, maar je eigen kind is toch echt anders En rissie, zal vast meevallen. Als het echt niet goed is, was het wel gemeld... En alle kindjes zijn ook anders he, mijn dochter had in verhouding grote voeten en deze spruit heeft een hoofdje wat iets groter is... Van mij mag het hoofdje wel iets kleiner zijn, bevalt iets makkelijker hahaha
he meiden, ook weer even een reactie van mij! Heb een paar zware weken achter de rug en moest even berusten in mn lijf en mn bekkeninstabiliteit. Heb me er nu wel een soort van bij neergelegd en dat helpt al wel. Werk nu nog een beetje thuis en deze week overleg met de bedrijfsarts hoe nu verder en of nog verder met werk. De harde buiken beginnen ook weer toe te nemen dus wat mij betreft duurt het niet lang meer. Verder net fijn wat kledingsetjes besteld op internet. ZO benieuwd! Als het goed is komen ze morgen al binnen. Rissie, ik zou me niet zo druk maken om de maat van het hoofdje. Wanneer is een baby gemiddeld? Komen kleine hoofden bij jullie voor? Hier klopten de metingen bij de eerste niet vanwege klein hoofd. Het zijn van die standaarden... Hier tot nu toe 2,5 kilo aangekomen. Maar uit ervaring weet ik dat de bulk nog gaat komen. Vanaf 30 weken zal het weer hard gaat. EIndstand vorige keer was 23 kilo . Ik zal zo even een buikfoto uploaden! Ach Nijntje hartverscheurend is dat he om je dochter zo achter te moeten laten. Maar je weet dat dat zodra je de hoek om bent vaak weer over is dus komt wel goed! Das iets met die navelstreng en loslaten enzo (ben daar zelf heul slecht in) Hier vorige week ook nog controle gehad. Bloeddruk was weer heel laag, zoals ik gewend ben. Beeb ligt nog altijd in haar voorkeurshouding. Heb ook de formulieren mee voor suikertesten en Rhesus prikken, maar moet daar even mee wachten tot 27 weken. Volgende x weer een groeiecho!