Ik weet niet of de diarree te maken kan hebben met de bevalling. Het lijkt wel een logische verklaring dat het komt doordat alles weer op zn plek komt. Sterkte ermee, hoop dat het snel over is! Lastig he mataraa. Dat stikken heeft Indy niet gelukkig. Heb ook even op YouTube gezocht naar het herkauwen waar kindjes dan last van hebben en dat heeft ze volgens mij ook niet.. De witte tong komt bij haar wel echt door de spruw. Dat hebben ze op t cb ook al gezegd. Het was gelukkig niet heel erg volgens hen. Ook heeft Indy nog ateeds last van haar darmen en moet ik haar echt helpen met poepen. Zo lastig. Ze heeft ergens last van maar ik weet het gewoon niet goed. Konden ze maar praten! Dat zou het veel makkelijker maken.
Net even alles bijgelezen. Wat een leuke foto's allemaal. Jack slaapt smiddags en savonds ook nauwelijks en huilt als hij in de box en bed ligt. Wilt alleen vastgehouden worden en dan is het goed. Gelukkig slaapt hij snachts goed. Ik geef hem om 23 de fles en wordt hij om 7 wakker. Dan is hij wakker en wilt hij niet meer in bed tot 10 uur. Voor de fles van 10 gaan we in bad en dan slaapt hij tot 14. Daarna wilt hij niet meer slapen in Bed of box. Wel op de arm of in de kinderwagen. Dus maar elke middag wandelen. Ik geef 6 flessen, 5 van 135 en de laatste 165 Ik heb 5 flessen geprobeerd maar dan wordt hij wakker van de kramp
Haai, Hier gaat het eindelijk allemaal wat beter. Nikki heeft ook spruw en leek heel weinig maar sinds zij aan die medicatie is is zij veel rustiger en slaapt zij ook veel beter. Zij drinkt nu ook nog maar 6 flessen 135 en slaapt snachts 5 uurtjes door heerlijk! Ik heb ook roze verlies gehad 1 x en daarna ook ineens weer gestopt maar heb wel alle ongesteldheids verschijnselen behalve het ongesteldheid zelf haha. Ik heb dan geen diarree maar heb juist dat ik niet naar de wc kan en mijn vk zei dat dat komt omdat inderdaad de darmen juist weer volledig op gang moeten komen en een plek zoeken en daar gaat een tijd overheen.
Fijn dat het beter gaat! Hier 5 flessen van 165cc. Ze drinkt ze niet allemaal leeg maar dat hoeft ook nog niet. Meestal slaapt ze door van 22 uur tot 7 uur maar soms heeft ze in de nacht wat nabijheid nodig dus slaapt ze soms lekker naast mij. En eindelijk lacht ze ook bewust! Haha! Heb er lang op moeten wachten, ze was gister al 8 weekjes, maar wat moooooi! 😁 Nog niet op camera gekregen, maar heb wel een ander mooi fotootje...
Eindelijk ook weer eens tijd gemaakt om wat te typen, ik heb wel gewoon meegelezen maar geen idee meer wie wat heeft gezegd Heerlijk al die foto's! Zo leuk om kindjes van dezelfde leeftijd te bewonderen, en allemaal zo verschillend, mooi! Met F. gaat alles goed, de nachten waren vorige week echt prut, ze werd steeds eerder wakker voor een voeding, gelukkig sliep ze tussendoor wel goed. Vannacht voor het eerst de hele nacht in haar wiegje geslapen, nou dat is hier een hele vooruitgang overdag is slapen ook een puntje, het liefst slaapt ze gewoon op schoot, en dan kan ik haar wel wegleggen in de box of wandelwagen voor 10 minuten/een kwartiertje, en dan word ze wakker. In de draagdoek slaapt ze gerust 3 uur achter elkaar. Vrijdagavond ga ik met manlief naar de negenmaandenbeurs, zonder kinderen. F. krijgt dan een gekolfd flesje bij oma, hoeveel cc zouden jullie op rekenen? Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel ze drinkt
Fijn dat het nu beter gaat lady! En heel fijn dat je ook weet wat er aan de hand is. Welke medicatie heb jij gekregen? Leuke foto ismi. Zo leuk he, die lachjes!
Daantje , ik zou denk ik voor 150 cc gaan. Misschien wat veel (of niet) maar dan zit je denk ik wel safe.
Ik heb nystatine gekregen volgens mij dat het heet. Heb net haar 5de fles erin geworpen door hier te lezen de laatste fles opgehoogd naar 150 is kijken of ze dan nog meer als die 5 uur slaapt haha!
Ze sliep 6 uurtjes jeeeeh! Dus nu krijgt ze 5 x 130 en 1 x 150 maar als ik lees wat ze moet krijgen is het 5 x 150 dus weer een fles eraf. Krijgt ze dan niet nu veel te veel? Ik blijf het puzzelen vinden bij de eerste heb ik het volgens mij totaal niet zo meegemaakt haha
Dat kreeg Naima eerst ook lady, maar sinds ik de flessen allemaal heb opgehoogd naar 150 krijgt ze er maar 5.. Soms 4 overdag en 1 ' s nachts en soms allemaal overdag en in de nacht dus niets. Misschien kan je dat proberen?
Ag lieve foto van naima!! Hier lacht Katie ook af en toe en ze begint met geluidjes maken.zo grappig. Ze krijgt nog steeds 6 flessen.meestal 3 van 120 en 3 van 150. De nacht fles krijg ik niet afgebouwd. Ook al geef ik de 150 rond 11 of half 12. Ze slaapt meestal na de fles van 18:00 ook door tot 11 uur half 12. We moeten der dan ook wakker maken. Want als we dat niet doen komt ze om 1 uur en om 5 uur. Als we er om 9 uur s avonds wakker maken en nog wat geven om half 12 komt ze ook gewon om 4 uur.agh ja ,komt van zelf wel een keer goed. Ik kolf s nachts ook nog dus moet er toch uit. Zit nu op 4 kolfbeurten. S ochtends,rond avond eten.voor ik ga slapen en s nachts.tot nu toe gaat dit goed.hopenlijk dat ik er snel weer een beurt tussen uit kan laten.
Ja dat kan ik inderdaad nog proberen ismi. Vandaag heeft ze wen huildag en moeten zo naar de osteopaat hou mijn hart vast. Volgens mij had ze vandaag extra honger want na de flessen is ze redelijk stil En nu na haar laatste fles om 13.00 is ze eindelijk stil en niet meer zo verdrietig
Caitlin begint ook bewust te lachen en maakt geluidjes zo schattig begin er eindelijk aan te wennen word steeds meer mijn meisje.. Hier krijgt ze nog steeds 6x 120/4 meer wil ze niet laat ze staan en de nachtvoeding krijg ik er nog niet af komt vanzelf zei de kinderarts gisteren ze heeft het gewoon nog nodig anders word ze niet wakker.. Gisterenmiddag nog erg overstuur vannacht ging redelijk en vanmorgen weer een drama nu slaapt ze al sinds een uur of 11
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik Naima overdag na 4 uur wel wakker maak voor een voeding hoor, dan laat ze er 's nachts ten inste 6 uur tussen 😅
Wat ik ook wel eens doe is Daan savonds in bad.. dan nog laatste fles (of nog een beetje als hij laatstse fles al om half 10 op heeft) en dan slaapt hij heerlijk door Zonder bad slaapt hij 5 a 6 uur achter elkaar door en met bad 6 a 7 uur. Misschien tip voor jullie? Hij zit nu op de 6 flessen 120+4 en dan soms savonds nog een beetje.. Hoevaak doen jullie jullie kleintje in bad eigenlijk? Ik om de dag. Hij heeft nog steeds beetje droge huid dus elke dag is niet echt goed voor hem. Het meeste is al verveld, alleen nog beetje op handen voeten en hoofdje
Al die flessen heb ik niet zoveel verstand van Teun drinkt nog heerlijk bv. Overdag laat ik er tussen de 3 en 4 uur tussen zitten. Ligt een beetje aan afspraken, slapen enz. Als ik hem om half 11 a 11 uur nog laat drinken komt hij na 3 a 4 uur gewoon weer. En als ik hem om 9 a 10 uur laat drinken slaapt hij zo 5 a 6 uur weg. Oftewel in beide gevallen is hij er rond half 3 a 3 uur snachts. Best grappig. En dan weer tussen half 7 en 8 smorgens. Mijn dochter wordt vaak rond 8 uur wakker, dus dan is Teun al klaar (en slaapt vaak weer) en kan ik mooi met mijn dochter aan de gang. Ik doe hem nou ook savonds voor de laatste voeding (uurtje of 8 a half 9 ) in de tummie tub. Sinds ik dat doe is hij niet meer zo onrustig snachts. Ook een heel voordeel. Daantje, ik heb een weegschaal van de kv in huis gehad en Teun een keer voor en na een voeding (zonder verschonen) gewogen. Oftwel dan weet je hoeveel cc hij drinkt Dat was toen ongeveer 100 cc. Ze zijn dan ietsje ouder, dus zou ook rond de 150 cc meegegeven. Ik heb nu een stuk of 6 a 7 potjes bv in de vriezer staan, voor als hij straks naar de opvang en mijn moeder gaat. Allemaal ook 150 a 160 cc. Merk snel genoeg of het te weinig is Dochterlief net weer 2 dagen koorts gehad, het is toch wat, haha...
Haha heb het zelfde Nijntje.dat het niet uit maakt kwa tijd a avonds hoe,zat ze komt voor de fles.ze word wakker s nachts. Matara ik doe Katie ook om de dag in de tummie.ze heeft ook een droog huidje.misschien dat ik er dan toch beter s avonds in badje kan doen.alleen ze krijgt om 6 uur s avonds de ene na laatste voeding en slaap daarna tot 23:00. Moet ik dan na 6 uur haar in badje doen en dan laten slapen tot 23:00. Of je het voor de laatste fles.dus bv half 11 in badje doen?
Ikzelf doe het echt voor de laatste fles.. Dan is hij lekker rozig en fles erachter aan.. valt hij als een blok in slaap. Overdag slaapt hij bijna niet dus dat is wel een voordeel moet ik er bij zeggen. Het is wel even rot om zo laat nog een badje te geven, alhoewel ik het weer een geniet momentje vind, maar ik merk dat hij langer slaapt. Dus al moet hij rond half 11 flesje hebben doe ik hem om 10uur in badje. Heeft hij zijn laatste fles al om 21u op dan doe ik hem rond half 11/11uur en geef dan nog klein beetje voeding, of om half 9. Maar dat klein beetje voeding geef ik altijd voor dat we naar bed gaan als hij rond 21u laatste fles heeft gehad.
Leuk om te lezen over alle kindjes! En wat een lieve foto's!! Wauw wat slapen er al veel kindjes door! Hier slaapt hij van voeding tot voeding en dat is ongeveer om de 3 uur. Hij meldt zich dus gemiddeld om 00.00, om 03.00 en om 06.00 uur. Ik geef bv merk dat veel van de doorslapers hier kv geven, zou dat ermee te maken hebben? Badje ga ik ook eens proberen, goede tip!! Overdag sliep hij eerst alleen op m'n arm of in de wagen, nu vaak ook in het wiegje maar nooit langer dan 1 a 2 uur. Ik geef borstvoeding maar ook hier heeft ons manneke spruw te pakken, dus wissel kolven nu met zelf voeden af. Heb ook nystatine gekregen moet dit ook op m'n tepels smeren, heb zelf ook klachten dus ik ben benieuwd! Soms lijkt het alsof Sem de hele dag honger heeft. Herkennen jullie dat? Hij roept dan lait lait ( wat in het frans melk betekent, erg grappig 😁 ) Maar het kan toch bijna niet dat hij na een flesje afgekolfde melk van 100 cc ( hij moet 75) nog op z'n handjes bijt of in mijn schouder. En op het cb zeggen ze dat hij het heel goed doet en hij is flink bijgekomen en poept en plast goed. Ik ga volgende week beginnen met afbouwen van bv maar we willen er minstens 2 maanden voor uittrekken zodat hij nog lang bv krijgt. Lijkt me heel fijn om het een beetje te gaan combineren. Dus zelf voeden, kolven en langzaamaan steeds meer naar de kunstvoeding. Iemand goede ervaring?