NOD-clubje is bevallen! De mama's gaan verder

Discussie in 'De mama's' gestart door Ismi2006, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Dewi en Teun hebben dat allebei ook (gehad) Miekje... Dat sabbelen op de hand, oftewel, honger. Ik heb ook wel gehoord dat het kan zijn dat ze snel drinken (deden ze bij mij allebei) en dat ze nog behoefte hebben aan zuigen. Ze hebben beide een speen en dan is het gelijk goed! Als Teun echt honger heeft dan pikt hij de speen niet langer dan een paar seconde (ja, je kan me wat, hier komt niks uit ;) ) Dus na de voeding (en dan vooral een snelle voeding) krijgt hij de speen...

Met mijn dochter heb ik de bv natuurlijk laten afbouwen, dus na 5 maanden zat ze op 3 voedingen (moest er soms ook 3 op de dag kolven ivm rijstebloem toevoegen en werken smiddags). Ik kon eigenlijk heel makkelijk stoppen toen. Dus ervaringen met vroeger dan 6 maanden stoppen heb ik niet...

2. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Daan had dat sabbelen ook en heeft nu een speentje.
    Die krijgt hij na de fles als de zuigbehoefte er nog is. En net als bij Nijntje... als hij nog honger heeft laat hij dat echt wel merken haha

En dat doorslapen.. tja Daan slaapt overdag gewoon bijna niet. Ja misschien 20 min na flesje maar daarna weer wakker. Wilt veel bij mij zijn en zien enzo.. wel gezellig hoor maar af en toe pfff
    Hij kijkt zoveel om zich heen! Al ligt hij in de kinderwagen na het lopen dan begint hij te mopperen en als de kap naar beneden gaat is het al goed.. nieuwsgierig aagje is het haha

Deze week heeft hij zowiezo een mopper week haha

3. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Hier het badje geprobeerd om half 11 s avonds.daarna nog een flesje gegeven.mvr kwam gewoon weer om 4 uur vannacht whahah.dus dat werkt niet.misschien toch maar om 9 uur s avonds wakker maken en om half 12 misschein nnog een beetje.misschein dat ze san doorslaapt.want normaal slaapt ze van 18:00 tot 23:00 en moet haar dan wakker maken.dus ze kan wel lang achter elkaar slapen.hihi
    Katie heeft ook wel eens dat ze op der handjes gaat sabbelen,maar zs wil echt geen speen.ze spuugt hem uit.ook een duimpje heeft ze niet.

Leuk zo'n nieuwschierig mannetje mataraa haha.katie slaapt alleen maar in de wagen of maxicosi

4. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Hier ook het badje geprobeerd en nu sliep ze 6,5 uur ipv 6 uur haha.
    Verder heeft Nikki ook ontzettend die zuigbehoefte maar spuugt ze het kreng ook telkens uit na een paar tellen.

Ze vertikt het nog steeds overdag te slapen terwijl ze ontzettend moe is en huilt dan ook omdat ze gewoon te moe is l.
    Dus dan pak ik haar maar weer en dan slaapt ze op mijn buik...
    Krijg ik haar überhaupt nog in haar bed overdag 🙈

5. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Bedenk me net over de speentjes... Hebben jullie al andere speentjes gebruikt? Dewi spuugde de dental speentjes (met plat stukje) altijd uit, maar die bolle ging super. Ook heb je newborn speentjes en speentjes voor 0 - 6 maanden. Teun heeft ook die van 0 - 6 maanden, newborn is echt te klein en wordt ook uitgespuugd! Iets om eventueel te proberen ;)

6. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ja ik heb de difrax speen en de bibi en dan ng een winnie THE pooh maar geen 1 blijft lang in haar mond haha.

Ze ligt voor het eerst weer te slapen in (mijn) bed pfffffoeee dat is lekker even eindelijk handen vrij en geen gejammer WoW!

7. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    haha, dat herken ik van mijn dochter Lady! Teun is zo anders, die doet het volgens het boekje. Telkens 30 - 45 minuten wakker inclusief voeding... En dan weer slapen... in zijn eigen bedje slaapt hij nog niet zo heel lang achter elkaar, maar valt wel steeds weer zelf in slaap. In zijn wiegje, in mijn bed of op mijn buik slaapt hij heeeerlijk, haha... Daarintegen heeft hij snachts vaak moeite om na de voeding in slaap te komen... Tja, je kunt niet alles hebben ;)

8. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ja bizar he hoe anders het kan zijn?
    Mijn zoontje deed ook alles volgens het boekje en ging alles goed.
    Zij is echt het totaal tegenovergestelde echt een kind die alles tegen de draad lijkt te doen weigeren te slapen maar wel mekkeren.
    En snachts dan weer keurig doen alsof er niks aan de hand is haha.

Ze lijkt qua gezicht wel sprekend op mijn zoontje dat is wel erg leuk om te zien. Alleen hij had zwart haar bij de geboorte en zij is nu rood zal mij benieuwen of dat blijft of dat het blond gaat worden.

9. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Heel herkenbaar allemaal :p over het slapen snachts hebben wij in principe niks te klagen, ook al doet mijn man dat wel :p F. laat snachts meestal 2x 4 uur ertussen, of 1x 4/5 en 1x 3 uur. Overdag zit er ook 3 uur tussen, tenzij ze bvb in de draagzak slaapt, dan maak ik haar met 4 uur wakker. Net heeft ze 3 kwartier in haar wiegje gelegen, en wat je zegt Lady, hèhè even handen vrij! Speentje kan ze wel in haar mond houden, maar als ze dan wegzakt floept die er uit en word ze snel weer wakker. Hoe doen jullie dat, proberen jullie gewoon elke dag de wieg oid, en lukt het niet dan niet?
    Zoonlief maakt er tegenwoordig ook een potje van met slapen, zijn middagdutje heeft hij ingekort en sochtends vroeg wakker, gisteren 5 uur:) en dan loopt hij onze kamer in met een gezicht, echt van goedemorgen Nederland, we zijn weer wakker! ;) heb voor mijn gevoel echt geen tijd voor mezelf zo, heb ik F. net in slaap, hij weer wakker.

10. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ik probeer het inderdaad in het wiegje als het op een gegeven moment niet lukt zoals vandaag wijk ik eerst nog uit naar bed of kinderwagen en als dat niet lukt mag ze bij mij blijven tot de fles.
    Om na de fles weer te proberen en vanmiddag is het dan voor het eerst gelukt op mijn bed te slapen! Ze slaapt nu nog terwijl ze om 4 uur de fles al had gemoeten en de laatste fles had ze om 12.00 als ze rond 17.00 nog niet wakker is maak ik haar wakker

11. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Lekker dat je nu even je handen vrij hebt lady!
    Sinds dit weekend zijn wij Indy tussendoor ook op bed aan het leggen en ik moet zeggen dat dit redelijk goed gaat. De ochtend slaapt ze na de fles lekker in haar bedje.

Lady, ik heb ook nystatine gekregen tegen de spruw en krijg wel de indruk dat het iets doet. De flessen gaan hier veel meer zonder gehuil, geduw en getrek. Hoe gaat het met de spruw bij Nikki?

Hier slaapt Indy al bijna de hele dag.. Ze wordt wakker voor een fles, maar ook die drinkt ze niet leeg en valt weer in slaap. Zou het te maken hebben met een sprongetje? (Heb het oei ik groei boek en heb geleerd dat ze hier nu midden in zit hihi)

12. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ja hier gaat het ook beter met de spruw gelukkig.
    Ze heeft tot kwart voor 5 geslapen

Leuk he die oei ik groei boekjes lezen. Zo zit ik ineens toch idd op de 5 flessen al 2 dagen van 5 x 150
    Man man man de kleine man heeft vakantie nouuuuu vervelend dat hij is gelijk pfoeee blij als hij volgende week weer naar school mag.

13. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Zo ik zit nu even op de laptop, kan ik wat uitgebreider reageren, zal niet te veel 'oude' berichten beantwoorden :p

Miekje bv afbouwen onder de 6 maanden heb ik ook geen ervaring mee, maar als je er 2 maanden voor uit trekt zou ik er ook niet te veel haast van maken, gewoon elke 1/1,5 week een voeding eraf. Stel je zit op 6 voedingen, doe je de eerste week bvb bv-bv-bv-kv-bv, de 2e week bv-kv-bv-kv-bv, de 3e week bv-kv-kv-kv-bv, snap je? telkens een voeding ertussenuit, en geen 2 achter elkaar.

Badje doen wij ook bijna elke avond, gezellig met dur broer, vind hij geweldig ;) maar dat het voor een betere nacht zorgt denk ik niet :p gewoon het begin van een ritueel, haha.

Lady grappig dat N. haar haartjes nu al rood zijn joh, zit het in de fam?

Kato leuk oei ik groei, ik heb er met mijn zoon ook vaak naar gekeken, maar het boek heb ik niet, welke fase gaan we nu in? :D

Voor morgen reken ik nu idd op 150cc voeding, maar als ze nu savonds een gekolfd flesje krijgt is 100 toch wel de max wat ze drinkt, dus ben benieuwd. Vandaag even extra wezen wegen op het cb, in 3 weken tijd bijna 700 gram aangekomen, dus groeien doet ze erg goed :)
    Ik heb net zon mooie lach op de foto gekregen, die wil ik even delen :)

14. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Dames hoe laten jullie de baby snachts weer inslapen als ze na de voeding niet meteen slapen?Wiegen jullie dan in je armen of wat doen jullie ben benieuwd....

15. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Wat een super lieve foto!

Nee het rood zit niet in de familie dus ik denk eigenlijk dat ze blond gaat worden heel licht... Dan heb je ook dat rossige haar.
    Ik heb d'r vandaag maar even in haar wieg gelegd. Voor het eerst dat ze na de avond fles ging huilen dat ze naar bed moest ik denk oh nee ik word gestraft voor vanmiddag haha. Nu ligt ze redelijk stil in haar wieg zal mij benieuwen wat voor nacht dit gaat worden!

16. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Agh lieve foto daantje!!
    Vandaag ook eindelijk een foto van het lachje kunnen maken.

Verder is ze vandaag een beetje van slag.steeds wakker na de fles en huilerig.leg haar in de box.half uurtje slapen en weer huilen.fles drinkt ze ook niet helemaal op.misschein ook last van een sprongetje,net wat jij zegt kato.
    Speen pakt ze maar heel af en toe.9 van de 10 spuugt ze hem uit,kan evt nog wel een andere paken.heb nog 2 andere liggen kijken of dat missvhien werkt.
    Verder slaapt ze overdag eigenlijk wel in der bedje.maar ze is wel steeds meer wakker.

Yasok eigenlijk slaapt Katie gelijk na de fles in bed.
    Misschien proberen om geen luier te verschonen.en in donker mogenlijk te voeden en geen oog contact.weet niet of je dat al deed.anders idd misschien een beetje wiegen.

Leuk rozig/rood of blond haar lady.
    Zit bij ons ook in de fam.denk dat Katie ook die kant op gaat.ze was heel donker,der haar word steeds lichter.en is op sommige plekken uitgevallen en je ziet dat hier heel licht haar voor terug komt.ook bij het donkere gedeelte zie je een soort uitgroei wat lichter is,ook een beetje rozig. Hihi.
    Vervelend van dje spruw .gelukkig dat de medicijne helpen.

17. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Zal ook nog eventjes een eerste lach fotootje plaatsen hihi

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      40,7 KB
      Weergaven:
      0
  18. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Gister wilde ze niet slapen Savonds normaal wilde ze dat altijd wel dus vond het erg apart. Denk ik doe haar een slaapzak aan voor het eerst en ik leg haar voor een keer maar weer in de wieg naast mij. Ik werd wakker van wat geluiden omdat ze dus wakker was en keek op mijn klok was het al 04.15!!!! Ze heeft gewoon haar laatste fles gehad om half 8 dus 8,5 uur tussen wooooow! Misschien doet die slaapzak wonderen haha. Ik ga vanavond weer uittesten.

19. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Als het goed is, is Katie net uit het sprongetje. Je moet rekenen vanaf de uitgerekende datum en dan was het 1e sprongetje van 4.5 week tot 5.5 week. Het schijnt dat de hersenen die sprongetjes bij iedere baby op dezelfde tijd doen. De volgende begint met 7.5 week.
    Ik ga natuurlijk niet klakkeloos uit van iets wat in een boek staat want iedere baby is uniek maar dit sprongetje verklaarde wel het gedrag van Indy. Ik wilde al bijna de huisarts bellen. Gelukkig dat ik dat niet gedaan heb haha.
    Super lady, dat ze zo lekker door heeft geslapen! Ik denk dat een slaapzak echt helpt, hier werkt het als een tiet:D!

20. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Yasgok ik heb ook geen tips, hier slaapt ze snachts ook meteen door, met wat gemopper. Wel slaan wij idd bij de eerste nachtvoeding de luier over en blijft het donker. Tweede voeding doen we de luier met een klein lichtje, omdat ze daarna ook weer doorslaapt en anders loopt ze over :p

Rissie heerlijk he die lachjes :D en wat een lange plukjes haar heeft ze al! F. heeft al wel vanaf de geboorte lange haartjes in haar nek, een mooi matje :p

Sow lady dat is een lange ruk, heerlijk.
    Slaapzakje doen wij ook al langer, dan weet ik zeker dat ze warm ligt, maar het enige wat hier echt werkt is gewoon echte tiet hoor ;):D

Deel Deze Pagina