Ik ben er in januari achter gekomen dat ik een koemelkeiwit intollerantie heb. Dus gebruik ik niks meer waar koemelkeiwitten in zit. Nu willen we graag voor een 2e kindje gaan maar ik moet zorgen dat ik toch genoeg eiwitten binnen krijg. Ik gebruik nu soja drink maar lees overal dat je dit moet matigen omdat dit phyto-oestrogenen bevat die erg lijken op het vrouwelijke oestrogeen en dit kan je vruchtbaarheid negatief beinvloeden. Tijdens mijn vorige zwangerschap volop aan de melk ed gezeten om goed voor ons te zorgen maar dat kan niet meer. Tegen kippenei kan ik ook niet daar heb ik ook steeds meer reacties op helaas. Misschien iemand die veganistisch is hier?
Hoi Frannie82, Ik gebruik ook geen melkproducten (en geen soja en geen ei) omdat ik nog borstvoeding geef en mijn dochter een koemelkeiwitallergie, een soja-allergie en een ei-allergie heeft. En wij zijn ondertussen ook al een tijdje bezig voor een tweede. Om tekorten te voorkomen, slik ik, op advies van de diëtist, calcium-tabletten. Dat zou voldoende moeten zijn (naast andere supplementen, maar calcium dus specifiek omdat ik geen zuivelproducten eet). Dus wellicht is het een optie om contact op te nemen met een diëtist? Veel succes!
Dat is een goeie ja calcium mis ik natuurlijk ook. Nu is dat aan sojadrink wel toegevoegd neem van de sojadrink zonder toegevoegd suiker 1 glas per dag. De rest staat stijf van de calorieen en die wil ik ook niet extra.. Ik neem al wel een voedingssupplement vitaal zwanger van Kruidvat daar zit ook calcium aan toegevoegd. Kan idd wel eens contact opnemen met een dietist. Want andere alternatieven rijstdrank en amandel en havermelk zijn ook nogal calorierijk. Mijn dochter heeft ook koemelkeiwitallergie en gelukkig geen soja. De bv wilde hier niet lukken maar bij een 2e wil ik dat wel weer proberen. Dan krijgt mijn 2e dus al geen koemelkeiwit binnen maar misschien dan wel een reactie op soja. Zou ik dat dan meteen moeten mijden of eerst aanzien wat er gebeurd?...