Pupke vervelen? Het is klustijd bij jou! Ben heeeeeel benieuwd annie en nana! * bij gebrek aan zelf een boeiend en spannend leven, leef ik met anderen mee* Het wordt tijd dat de feestdagen weer wat roze brengen! Fingers crossed everyone! x-je
Hallo dames , ik had even een vraag.. (weet niet of ik deze vraag hier kan stellen maar probeer het toch ff) Ik ben zondag 23 november gestopt met de pil , toen had ik m'n stopweek en besloot na de stopweek geen pil meer te slikken. Toen was ik 4 dagen overtijd , maar toch ongi geworden. Dat was donderdag 27 november.. Ik kan me niet precies meer herinderen wat de laatste dag van m'n menstruatie was , ik vermoed (weet t bijna zeker) maandag 1 dec. Maakt 1 dag vroeger of later nou verschil met je vruchtbare dagen ? Ik heb al aardig wat rond gekeken hier , maar sommige dingen snap ik echt niet.. En waneer kan ik nou precies testen ? Hoop dat iemand me kan helpen ! Thanks alvast...
welkom nathalie, Het is moeilijk te zeggen hoe je cyclus zal zijn aangezien de meeste meiden eerst nog moeten ontpillen je kunt dan bv een hele korte cyclus hebben zoals ik had maar 20 dagen de eerste keer maar ik hoor ook verhalen dat je eerste cyclus bv 60 dagen kan zijn. Het ligt er dus helemaal aan hoe jou cyclus zal gaan verlopen. Hoop dat je hier wat aan hebt en dat je veel plezier op het forum zult hebben. ow ik zou zelf gewoon ff van 28 dagen uitgaan en gewoon kijken wanneer je voor het eerst ongi word .......of misschien wel gelijk zwanger wie zal het zeggen. groetjes,knippy
Ik weet het.. maar vriendjelief staat achter de bar dus moet wachten tot sluit... en dan is het feest tussen de lakens nee, ouwe lullen darten en biljarten. zit hier heeeleeeeeemaal alleen naar kerstliedjes te luisteren in een oude joggingbroek want heb ook geen zin om tv te kijken. Ik kan de badkamer gaan doen, wilde ik gister al doen maar toen had ik geen tijd en nu heb ik geen zin. Heb echt nergens zin in, behalve klussen hihi.
Hey Nathalie! Je kunt het berekenen met behulp van de calculator hier links. je vult dan 27 nov in als eerste dag van je laatste menstruatie en vult als cyclus bijv. 28 dagen in(is toch afwachten). dan kun je zien wanneer je vruchtbare dagen zijn. Maar als je onregelmatig bent is het moeilijk om te bekijken wanneer je eisprong is. Dan gaat men aak over naar temperaturen en/of ovulatie testen. Als je nog wat wilt weten dan laat maar horen! x-je
Hoi Nathalie, als je net gestopt bent met de pil dan is het altijd heel moeilijk om te zeggen wanneer precies je vruchtbare dagen zijn, omdat je cyclus vaak nog wat onregelmatig is (en soms later ook nog). Beste kun je gewoon je lijf goed in de gaten houden (slijm, baarmoedermond, temperatuur en/of ovulatietesten) als je heel precies wilt weten wanneer je vruchtbaar bent. Je kunt vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden (of soms een paar daagjes eerder) testen. Dus in de eerste ronde is deze dag vaak ook moeilijk in te schatten. Veel plezier en succes met zwanger worden!
Dankjewel ! Nu heb ik ff wat meer duidelijkheid.. Aangezien ik overtijd was vorrige maand , maar nog wel de pil slikte , Snapte ik dit niet helemaal , normaal gesproken ben ik altijd regelmatig. Het wil soms wel is 1 dag schelen maar dat kwam ook door de stress van de laatste tijd.. denk ik ? Ik ga in ieder geval heel geduldig afwachten & me best doen met klussen haha ! Dit betekend dus wel dat ik rond de kerst kan testen Nu maar hopen dat de kerstman me een heel mooi kado geeft ! Bedankt in ieder geval , ben een stuk wijzer geworden xxx
hihhi here the same vriendlief ligt al op bed was moe en ik zit hier dus ook kerst liedjes te luisteren in me trainingsbroek ik ga zo toch wel ff me manneke wakker maken denk heb echt ff zin in klussen erg he
Welkom Nathalie! De eerste dag van je menstruatie is wat telt, niet de laatste. De eerste dag van je ongi is de eerste dag van je cyclus, dus dag 1. Als je, zoals knippy zei, een cyclus hebt van 28 dagen dan kun je in pricipe op dag 29 testen, dat is dan je NOD. Maar er zijn hier genoeg meiden (waaronder ikzelf) die een dg of wat eerder stiekem al een testje wagen, 2 of 3 dagen voor je NOD.
Ik denk in plaatjes.. zie ons de mannen al verleiden in ons lammetakkenpak haha hihi lekker sexy! *proest*
Graag gedaan als je op de nod lijst wil moety je het maar even doorgeven dan is er altijd wel iemand die je er even opzet
waarom veranderen we van verstandige, onafhankelijke vrouwen in van die gekke broedkippen als het om zwanger worden gaat? Ik word soms gek van mezelf! Ben een intelligent mens met een goede opleiding, een leuke baan en een eigen zaak en toffe vrienden. Maar sinds ik van de pil af ben lijk ik wel gehersenspoeld en draait alles ineens om 2 streepjes :thumbdown: dat is toch idioot? Ik lijk wel een op hol geslagen hormonentrein...
Ik ga maar weer even achter mn pctje vandaan - nog even een boek lezen in de hoop toch nog wat te kunnen ontspannen. Alvast weltrusten allemaal!